Sommarföräldrar 2014 - tråd 2

Amma hela tiden, vila så mycket det bara går och äta och dricka. Amma ofta på natten, väck om det behövs. 2h efter amning är 75% av mjölken återbildad och ger maximal ökningseffekt.

Här har vi nåt utvecklingssprång, klart ökad gnällighet och klängighet.
Haha tät nattamning behöver jag inte väcka honom för, det kommer han ihåg så bra själv :p (tyvärr måste jag säga..)

Äta dricka amma, ja det får bli en sån helg :)

Måste bara få skriva av mig. Idag kom den äntligen, den himlastormande kärleken och viljan att bara vara nära. Har ju tyckt att han varit helt underbar förut också, men nu känns det i varje fiber i kroppen.

Annars är det utvecklingssprång här också, gnälligt och ledset, Manducan är min bästa vän!

Han rullar från mage till rygg och tränar på rygg till mage, men den förbenade armen är ju i vägen ;). Han har börjat gilla babygymmet och figurerna där, griper tag och grejar.

Annars är han så härligt glad, skulle söva och vaggade honom, då började phan gapskratta, kittlade i magen antagligen...

@DarkInNight Spännande med jobb!

@Pilo Stackars liten!

@Energi Hur mår du, har du varit hos läkaren än?

Måste bara få skriva av mig. Idag kom den äntligen, den himlastormande kärleken och viljan att bara vara nära. Har ju tyckt att han varit helt underbar förut också, men nu känns det i varje fiber i kroppen.

Annars är det utvecklingssprång här också, gnälligt och ledset, Manducan är min bästa vän!

Han rullar från mage till rygg och tränar på rygg till mage, men den förbenade armen är ju i vägen ;). Han har börjat gilla babygymmet och figurerna där, griper tag och grejar.

Annars är han så härligt glad, skulle söva och vaggade honom, då började phan gapskratta, kittlade i magen antagligen...

@DarkInNight Spännande med jobb!

@Pilo Stackars liten!

@Energi Hur mår du, har du varit hos läkaren än?
Åh vad underbart! :)

Här började kvällen skitbra! Helt otroligt, men båda hade somnat vid åtta.
Som tur var somnade jag också inte långt efter. För vid tolv kommer dottern och har väldigt svårt att andas :(
Falsk krupp och ambulansen var hit eftersom det var första gången.
Somnade tre igen.

Amning nu igen vid fyra och så hoppas jag på låååång sovmorgon.
Alltså vad är det med mig och ickesovarnätter, så fort V sköter sig och sover bra är det direkt något annat :p

Det känns som jag börjar ta mig lite uppåt igen!
Sambon är pappaledig varje torsdag och fredag nu och det är SÅ skönt med den avlastningen.

Tyvärr blev vi sjuka hela familjen så nu är näsfridan vår nya bästis.

Fick mens idag, typ 4 månader efter förlossningen. Har ni som helammar fått mens än?

Sambon är pappaledig varje torsdag och fredag nu och det är SÅ skönt med den avlastningen.

Fick mens idag, typ 4 månader efter förlossningen. Har ni som helammar fått mens än?
Åh vad skönt att höra att du är på uppåtgående , har varit lite orolig över dig.

Ingen mens än så länge..och får gärna hålla sig borta också!

Ingen mens här heller än! Fantastiskt, jag är lycklig så länge jag slipper!

Åh va hemskt @DarkInNight! Mår hon bra nu? Hoppas du har en lugn helg annars och får upp produktionen :up:

Nu är vi utan smärtlindring och det går bra! Han har börjat jollra igen nu! Men jag önskar att jag kunde visa er hur otroligt söt han är när han funderar över läppen nu. Han leker med tungan där stygnen är om och om igen och ser så finurlig ut. Han är ju van att kunna sticka ut den och leka i spalten. :p Men nu går allt åt rätt håll!

Jag har också haft en såndär överväldigande känsla som @Moonwalk Satt och matade i soffan 5 på morgonen och bara tyckte han var sååå amazing :love: och så slog det mig att jag har år framöver med honom och blev överlycklig!!

@Energi Vad skönt för dig! Synd på förkylningen, hoppas ni kryar på er snart.

Skönt @Pilo att Gabriel är på G igen.

Vi har varit på farsdagsmiddag med sambons släkt på restaurang. Fröken sov hela tiden jag åt och vaknade lagom tills alla ville gosa med henne. Vilken väluppfostrad unge :-)

Åh va hemskt @DarkInNight! Mår hon bra nu? Hoppas du har en lugn helg annars och får upp produktionen :up:

Nu är vi utan smärtlindring och det går bra! Han har börjat jollra igen nu! Men jag önskar att jag kunde visa er hur otroligt söt han är när han funderar över läppen nu. Han leker med tungan där stygnen är om och om igen och ser så finurlig ut. Han är ju van att kunna sticka ut den och leka i spalten. :p Men nu går allt åt rätt håll!

Jag har också haft en såndär överväldigande känsla som @Moonwalk Satt och matade i soffan 5 på morgonen och bara tyckte han var sååå amazing :love: och så slog det mig att jag har år framöver med honom och blev överlycklig!!

@Energi Vad skönt för dig! Synd på förkylningen, hoppas ni kryar på er snart.
Så underbart att höra att han inte har lika ont! :)

Har inte blivit så mycket fokus på amning efter den här natten. Men jag har fått för mig att det blev mer efter att ha druckit hallonbladte, men kan det verkligen göra skillnad så snabbt ? Idag var iaf första gången det började läcka mjölk när jag duschade. Kanske är sockerpillereffekt men låt gå om det fungerar :)

Skönt @Pilo att Gabriel är på G igen.

Vi har varit på farsdagsmiddag med sambons släkt på restaurang. Fröken sov hela tiden jag åt och vaknade lagom tills alla ville gosa med henne. Vilken väluppfostrad unge :-)
Oj :D vilken jäkel på barnuppfostran du är!!
Här vaknas det varje gång jag sätter mig till bords ^^

@Energi Vad härligt att du mår bättre! Skönt att du kan få avlastning också :) Ingen mens ännu, 5 månader har gått...

@Pilo så skönt att höra!

Och nu ska jag kräka av mig... Min sambo är ensambarn och hans föräldrar har inga vänner. Alltså hänger de på oss eller på andra släktingar och förväntar sig att man alltid vill träffas. Nu när vi varit tsm i 6 år (bott ihop i 4 av dem) så börjar jag tycka att det är skitjobbigt. Jag har följt med på släktträffar till jul, mors/fars dag, alla födelsedagar och allt däremellan i alla år och det är alltid hos sambons farmor och farfar. Men min sambo vill inte följa med till min mamma (den enda äldre släkting jag träffar). Igår fick jag nog när han kom och sa "vi ska hämta min pappa imorgon, vi ska till farmor och farfar." Jaha sa jag, varför det? Jo det är ju fars dag. Så det var redan bestämt att jag skulle följa med, inte "jag ska till farmor och farfar med pappa vill du följa med?" Jag frågar alltid om han vill följa med till min mamma, vilket han oftast inte vill eftersom det är tråkigt. Så när han skulle iväg jag sa jag att jag inte ville med och han blev störtsur och smällde igen ytterdörren utan ett ord. Suck... Jag vill inte bli medsläpad på sånt längre. Inte en enda mors dag har jag varit hos min mamma sen vi flyttade ihop för vi har varit hos hans släkt. Hur ska jag nu förklara detta för min surgubbe? Han kommer inte vilja prata med mig på hela kvällen sen när han kommer hem igen.

Och ovanpå allt så har fröken en fruktansvärd separationsångest idag... Kan inte ens försvinna ett par sekunder ur hennes åsyn innan det blir gråt och skrik.

@Energi Vad härligt att du mår bättre! Skönt att du kan få avlastning också :) Ingen mens ännu, 5 månader har gått...

@Pilo så skönt att höra!

Och nu ska jag kräka av mig... Min sambo är ensambarn och hans föräldrar har inga vänner. Alltså hänger de på oss eller på andra släktingar och förväntar sig att man alltid vill träffas. Nu när vi varit tsm i 6 år (bott ihop i 4 av dem) så börjar jag tycka att det är skitjobbigt. Jag har följt med på släktträffar till jul, mors/fars dag, alla födelsedagar och allt däremellan i alla år och det är alltid hos sambons farmor och farfar. Men min sambo vill inte följa med till min mamma (den enda äldre släkting jag träffar). Igår fick jag nog när han kom och sa "vi ska hämta min pappa imorgon, vi ska till farmor och farfar." Jaha sa jag, varför det? Jo det är ju fars dag. Så det var redan bestämt att jag skulle följa med, inte "jag ska till farmor och farfar med pappa vill du följa med?" Jag frågar alltid om han vill följa med till min mamma, vilket han oftast inte vill eftersom det är tråkigt. Så när han skulle iväg jag sa jag att jag inte ville med och han blev störtsur och smällde igen ytterdörren utan ett ord. Suck... Jag vill inte bli medsläpad på sånt längre. Inte en enda mors dag har jag varit hos min mamma sen vi flyttade ihop för vi har varit hos hans släkt. Hur ska jag nu förklara detta för min surgubbe? Han kommer inte vilja prata med mig på hela kvällen sen när han kommer hem igen.
Kan du inte ta upp den nån gång när ni inte ska iväg. Hur du upplever att ni är ofta med hans föräldrar och att du förväntas följa med men att han inte vill följa med dig till din(a) och hur han tänker där. Ansträng dig att låta öppen och icke-dömande så ni får en diskussion och inte att han direkt hamnar i försvarsställning (detta är skitsvårt, jobbar på det själv). Han har säkert inte ens reflekterat hur skevt det är för det har liksom alltid bara varit så.

Alltså det här jävla rosslet har tagit om på Vidar
.jag som tyckte det började bli bättre :(

All sömn vs vila blev skevt efter kruppnatten då systern blev uppe tre timmar.
Igår Var hon totalslut och fick sova middag två timmar... = störd rytm och somnade 22
Sen har Vidde ammat 23,01,03,05,07, jag tror han störs av rosslet och Vaknar till och passar då på att äta.

Jaja, nu är sambons nattvecka över, han blir hemma en natt och sen jobbar han extra två nätter. SEN får jag förhoppningsvis bara ett barn att hålla koll på nattetid igen.

Förresten är iaf vår kommunikation mycket bättre nu. Han verkar ha tagit åt sig en del av kritiken :)

@Pilo så skönt att höra!

Dags för din sambo att börja kommunicera med dig också alltså (som i mitt förhållande) , att det ska vara så svårt att prata och förstå varandra :p

Men förstår dig. Jag hade tröttnat för länge sedan.
Här har vi problem med en svärfar som 95% av gångerna han hälsar på gör han det en förmiddag när sambon är på jobbet och jag själv med barnen.
Då dyker han bara upp och är inte dörren låst så traskar han bara in.

Men han är lite speciell, när vi blivit gravida med första barnet så blev hästen dräktig i samma veva.
Vi åkte till svärfar för att berätta båda sakerna och hans första kommentar var att fråga vilken hingst vi använt. ^^

Nu är jag trött... la mig 00.30 när fröken äntligen somnat igen. Sen höll sambon mig vaken med alla möjliga konstiga ljud och snarkningar (förkyld) och var det inte han så krumbuktade sig fröken. Trots mat och torr blöja fortsatte hon krumbukta sig och jag tänkte att det kanske är en kiss i blöjan ändå, det kan ta ett tag innan den känns igenom i bambun och det kan kännas torrt även inne för mina fingrar. Tog av blöjan men den var ju torr. Hmm. Äh, la två bambuinlägg under rumpan på henne och lät henne sova utan. Efter en halvtimma var det krumbukter igen. Tog över henne till mig och då sov hon äntligen. Kissade på pottan vid 07 och sov vidare 45 min men inte jag. Trött är bara förnamnet. Nu sover fröken utan blöja i babynestet med kurad ullfilt och handduk under sig. Filten kastade hon bort, det ska luftas ordentligt tydligen :-)

Efterkontroll idag.

Kan du inte ta upp den nån gång när ni inte ska iväg. Hur du upplever att ni är ofta med hans föräldrar och att du förväntas följa med men att han inte vill följa med dig till din(a) och hur han tänker där. Ansträng dig att låta öppen och icke-dömande så ni får en diskussion och inte att han direkt hamnar i försvarsställning (detta är skitsvårt, jobbar på det själv). Han har säkert inte ens reflekterat hur skevt det är för det har liksom alltid bara varit så.

Bra tips. Jag får försöka hålla det på en bra nivå när jag tar upp det, har en förmåga att alltid låta som en tjatkärring. Jag är iaf medveten om det. Han kom hem vid sextiden igår och sa på sin höjd tre ord till mig på hela kvällen, inklusive godnatt (han sa åtminstone det för han sa inte hej när han kom).

Däremot så tog han tag i sina sysslor som han skjutit på hela veckan. Jag gjorde ju ett schema till oss. Soppåsen blev så full så när jag rensat kattlådan var jag tvungen att ställa påsarna på diskbänken och de blev fler för varje dag... Två tillfällen sa han att det luktade kattbajs men gjorde inget åt det. Det funkar inte att tjata och inte att be så då får jag helt enkelt stå ut med att det blir så här för att han ska fatta känns det som.

Något positivt i allt detta är att vi fått tag på en större lägenhet :) Äntligen lämnar vi vår tvårummare och får en fyrarummare istället och det är gångavstånd därifrån till min mamma istället för tre mil som vi har nu :)

Har tröttnat på host och rosslet nu. Bokat tid till läkare till Vidde, imorgon blir det.
Har hört att Nässpray till bebisar går att få på recept och det är det minsta jag tänker nöja mig med när jag går därifrån.
Det fungerar inte att ha sådana här nätter och någonstans måste jag ju börja nysta för att få ordning på nätterna.
Han är egentligen riktigt snäll och sover mellan 19-07, men han vaknar ju hela tiden av att han blir störd av rosslet eller syster sin.
Somnar fort efter mat eller napp men det blir inte så mycket sömn till morsan.
Och den här veckan blir det inget dagis till systern. Varenda jäkla gång hon är på dagis tar hon med sig något virus hem så hon blir sjuk /förkyld över helgen och smittar minst bror sin.
Nu måste vi få återhämta oss lite :)

Nu är snörvligheten här också, inte för illa än, det lossnade rätt snabbt när hon åt. Frökens far är rejält förkyld så det är väl inte konstigt att hon också blir dålig.

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 930
Senast: Sezziyanen
·
Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
11 027
Senast: Freyja_bus
·
A
Hästvård Detta är mest en "skriva-av-sig-tråd" men jag tär gärna emot era ideer och funderingar kring det hela. Ni som kanske är på dåligt humör...
Svar
9
· Visningar
1 365
Senast: Atalantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden