Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Klart du ska söka @DarkInNight ! Min bästa vän började jobba lite smått när hennes yngsta var drygt 2 månader bara. Hon mår så mycket bättre av att få komma ut lite och då mår ju barnen bättre också Hon hann knappt börja jobba heltid innan hon blev gravid igen (2 år mellan barnen) och blev sjukskriven direkt hon plussade mer eller mindre så hon höll på att bli galen på att bara gå hemma! Och har du inte jobbat något mellan dina barn förstår jag verkligen att du längtar ut
@Pilo jag gråter själv bara jag läser vad du skriver. Hur hemskt måste det inte vara för dig då? Och den lille som har så ont. Tänk inte på mängden piller. Vräk på så mycket det bara går så han har så lite ont som det bara går. Då mår han och du bättre.
@DarkInNight kan någon annan är föräldrarna ta ut föräldrapenning? Jag trodde det bara gällde tillfällig föräldrapenning. Är ju jättebra om det går att göra så (har jag missat totalt i så fall).
Självklart att du skall söka jobben. Allt går att lösa på ett eller annat sätt. Håller tummarna!
Det första jobbet är faktiskt på 75%, perfekt värre. Skulle jag inte få det så är det andra jobbet på 100% men med start 1 feb.Klart du ska söka! Om du sedan ångrar dig så är det ju faktiskt bara att tacka nej OM du nu skulle känna att det inte känns rätt. Kanske behöver du inte starta med att jobba heltid heller? Kanske finns alternativ!! Självklart ska du söka iaf
@Pilo jag tänker på er, det är bara så hemskt när ens barn inte mår bra, oavsett anledning.
@DarkInNight sök jobben!! Allt går att lösa.
I natt fick jag pumpa efter jag ammat för det var fullt. Såg på klockan och fick nästan hicka, 05.30! Hon sov alltså 6,5h i sträck utan att kissa eller äta (kissa gör hon ju på toa, torr blöja). Så jäkla häftigt. Såhär sov aldrig de två stora.
Jag är ganska så säker att det bara är föräldrarna och liknande som får ta föräldrapenning. Medan tillfällig föräldrapenning (som tex vab och pappas 10 dagar) kan även tas av annan person.Hrm, sambon var säker på det men jag ska absolut kolla upp det ordentligt så det inte blir strul!
Tack för er omtanke! Det är en tröst att få skriva av sig en del. Vi fick komma hem igår. Han skulle ha kommit igång med matningen och äta minst 500 ml över dagen och han hade ätit över 300 ml vid 14 så vi blev utskrivna. Han ligger på maxdos smärtlindring med alvedonsuppar än. Vi ska dra på tiden vi ger lite för att minska är rek från läkaren. Men just nu kör vi på. Vi kanske börjar dra på tiden imorgon... just nu är magen största boven efter narkosen. Och supparna löser upp sig så fort så han är så röd lille vännen. Men svullnaden har gett med sig över näsan. Så nånting går åt rätt håll. Han har min näsa ser vi nu :-D jo. Pappa tog från 23-11 så jag har sovit nu, men känner mig som en zombie.
@DarkInNight Bra att du sökte!! Värre kommer det kännas om du inte gjorde det. Och är sambon hemma en del så är det ju inte så farligt. Och så skönt att förkylningen äntligen börjar ge med sig!
@Energi Hoppas du mår bättre och fått den hjälp du behöver!
Jag är ganska så säker att det bara är föräldrarna och liknande som får ta föräldrapenning. Medan tillfällig föräldrapenning (som tex vab och pappas 10 dagar) kan även tas av annan person.
MEN jag är inte helt säker och hur osannolikt det än låter så har jag haft fel förr
Så kolla upp det ordentligt och lita inte på det jag skriver.
Haha kanske ska be sambon gifta sig med min mamma ^^Jag tycker du ska ringa till FK, men tror som @Tora att det inte kommer gå. Jag kunde inte ta ut dagar med mina bonusbarn innan jag och deras pappa var gifta. Nu när vi är det kan jag ta ut dagar, märkligt system det där!
Kan jag få föräldrapenning?
Du kan få föräldrapenning
- om du är hemma med ditt barn i stället för att arbeta, studera eller söka arbete
- om du är förälder till barnet eller har vårdnaden om barnet. Du räknas också som förälder om du bor tillsammans med föräldern och
- har eller har haft andra gemensamma barn med föräldern
- är eller har varit gift med föräldern
- är eller har varit registrerad partner med föräldern
- om du är försäkrad i Sverige. Du är försäkrad i Sverige om du bor eller arbetar här. Det finns några undantag från den regeln.
Haha, du får lägga fram det som förslagHaha kanske ska be sambon gifta sig med min mamma ^^
Nej förlåt, dålig humor.
Det var ju synd. Jag hade gärna haft fel.Äsch @Tora du hade ju (som vanligt) helt rätt!
Det är enbart biologiska föräldrar som får ta ut föräldraledighet.
Vabba går ju bra som ni säger.
Jaja, får jag jobb så löser vi det ändå på något vis
Amma hela tiden, vila så mycket det bara går och äta och dricka. Amma ofta på natten, väck om det behövs. 2h efter amning är 75% av mjölken återbildad och ger maximal ökningseffekt.Apropå något helt annat så tror jag lille herrn är i en växfas eller så håller mjölken på att minska.
Vad brukar fungera för ER när ni vill öka produktionen?