Har börjat kika lite och är sugen på en babytravel dublin
Men det blir begagnat, ska bara hitta en fräsh vagn, max 3-4 år gammal till bra pris och här i närheten
Iofs så kan det ju fungera med äldre vagn också bara den är i mycket bra skick.
Har funderat lite i den mån hjärnan fungerar efter några helvetesnätter.
Undrar om Vidde får i sig för mycket luft när han ammas, och att det är när luften inte kommer ut som gör våra problem. För när han sover, och kommer till ro kan han sova långa härliga stunder.
När han ätit så måste han rapas, annars blir det kräk. Och han kommer inte till ro om han har en rap på tvären oavsett hur trött han är.
Han kan rapa en stor jäkel och så tror man att det räcker och lägger ner honom. Men efter en kvart kan han börja knöla igen, tar man inte upp honom då så kräks han eller börjar skrika. Tar man upp honom och rapen kommer ut så blir det bra. Iofs för stunden, ibland behövs det flera omgångar av ligga/tas upp/rapa..
Ibland kan det ta TIMMAR att rapa honom. Man ger upp hoppet, börjar fundera över om det är något annat som stör honom men så plötsligt kommer en rap och tjopp så somnar han.
Såå.. jag funderar över hur jag kan minska luften han får i sig, och/eller mer effektiva rapningar.
Nu när jag tänker efter så kanske det blir färre rap på tvären när vi liggammar och har hela dagen på oss så att han verkligen kan snutta ur allt i lugn och ro.
Funderar över om det kan vara värt att börja pumpa ur och ge honom i flaska, om det kan minska luftintaget?
Annars behöver jag tips på bästa rapningssätten.
Allra bästa vore en enkel mirakelgrej som inte kräver så mycket av mig, för nu är jag helslut. Och ärligt talat, om det ändå visar sig att han är mjölkproteinallergiker så slutar jag amma och vi går över till ersättning istället. Men samtidigt så är jag inte helt säker på att han är mjölkallergiker, för ibland blir det låånga sovtillfällen, och jag tror de har med att göra att han är mätt och belåten ( utan luft i systemet
).