Sommarföräldrar 2014 - tråd 2

Skjut mig.
Ungen är helt slut, vägrar sova. Jag vänder mig ut och in för att få honom att somna men förgäves. Till slut gav jag upp och satt han i babysittern och då var han nöjd. Vi får väl se hur länge :(
Är så trött då han också vaknar typ tre ggr/natt från att ha vaknat en eller Max två (förlåt ni som har det jävligt om nätterna). Sambon är borta hela jävla dagarna och tycker det är helt okej, idiot!
Snäser åt dottern och får dåligt samvete för det såklart för hon är ju världens gulligaste. Får jättemycket hjälp av min mamma så jag ska inte klaga men jag blir bara så jävla förbannad på min sambo som tycker det är ok att prioritera jobbet istället för familjen (jobbar 10 mil hemifrån i tre månader, hälften har gått nu).
Skjut mig.

By the way så började han skrika innan jag ens hade skrivit klart.
Stor kram

Det är ett helvete när man inte får tillräckligt med sömn och man inte ens vet vad som är fel.

Vet inte om jag skrivit det men förra veckan innan den började bättra sig, så mitt i natten hade jag en väldigt tydlig känsla av att vad skönt det skulle vara att bara ta bilen och sticka. Bort från hus och barn.
Sambon var på jobb och skulle inte komma hem på ett tag.

Som sagt, att inte får sova tär så sjukt mycket på en.

...Och mycket av all orkeslöshet och frustration tar jag ut på sambon..

Är många gånger så avundsjuk på honom som i princip aldrig behöver rådda ihop allt på egen hand.
Och skulle han bli sjuk behöver han inte heller ta hand om två barn själv.

Blir så bitter av sömnbrist! Men jag är medveten om det iaf :)

...Och mycket av all orkeslöshet och frustration tar jag ut på sambon..

Är många gånger så avundsjuk på honom som i princip aldrig behöver rådda ihop allt på egen hand.
Och skulle han bli sjuk behöver han inte heller ta hand om två barn själv.

Blir så bitter av sömnbrist! Men jag är medveten om det iaf :)
Blir också irriterad på det där med att pappan sällan behöver fixa allt själv.. Men i söndags var jag faktiskt iväg med hästen och då matade jag innan jag for och sen fanns det mat att värma hemma sen skulle dottern på kalas och då skulle pappan komma med bebis till mig så skulle han åka till jobbet.. Det slutade med att bebis inte åt så mkt och då vågade inte pappan ha honom hemma utan kom med honom redan efter typ tre timmar. Bebis hade vart så trött efter han hade ätit så han somnade under påklädning, så med facit i hand så var han ju helt slut och ville sova, han var inte särskilt hungrig och åt därför inte så mycket. Hade ju funnits mer mat att värma också om det hade behövts, men då var det enklare att skjutsa honom till mig (så hade han ju bara ett barn igen :).
Nejdå, jag är inte bitter

Nu sover dom sött. Får se om det blir bakslag och han sover oroligt nu när han var vaken typ fem timmar här på kvällen eller om han sover längre, åtminstone fram till första matningen.. Jag måste bara duscha av mig alla spyor, sen blir det sängen.

Äntligen kommit efter mycket ångest fram till att, jo, det klart jag ska sluta pumpa... för just sömnens skull. 3 månader med att han ska äta, rapa, bytas, sövas. för att sen pumpa, diska, göra redo för ny pumpning. För nu måste han växa eller nånting... äta varannan timme igen ;)

Fö så har jag fått svamp på mina bröstvårtor.. Aj! Och ugh så oskönt... min syster som är barnsjuksköterska ger mig alltid tips och råd. Men så är hon uppe i skilsmässa och jag vill inte ligga på liksom. Så jag ringde min bvcbm som lät som att jag föreslog att grisar kunde flyga "svamp på brösten?! hur liksom??" . Och då jag frågade om svampen kunde smitta honom via så had ehon ingen aning. Men hon lät orolig och nu måste vi dit 9 på torsdag för att hon måste se om han har svamp i munnen.
Han biter sååå mycket och snuttar på händerna just nu, speciellt på kvällarna. (säkert köpt 7 sorters nappar, inga går

Får jag fråga er en sak? 2 äldre vänner till mig sen gymnasiet, som är av mina närmare vänner, men så blir vi äldre och man umgås inte lika mycket osv... De vill iaf att vi ses och åker på spa. Sista helgen i november..
För det första, han är bara 4 månader då. För det andra så är det ca 3 veckor efter operation.
MEN min ena väninna är utan barn, den andra fick barn i gymnasiet och har haft ett mycket svårt liv. Hon har ett barn till nu, men valde att pumpa och jobba och pappan var hemma. Hon tycker det är skönt med semestrar utan barn från vardagslivet.
Vet inte hur jag ska förklara att jag inte vill eller kan vara borta från honom över en weekend även om han har anknytning till pappa. Det går helt emot vad jag tror på för mig och honom.
Men de kommer blir så besvikna och säkert tycka jag är världens meshönsmamma. Men men... känns bara trisst att inse att det känns jobbigt att behöva stå på sig för vad man tror på för mina vänner...

Här finns det en som vill, och en som bara vill sova btw... Väckte han imorse för att jag behövde hjälp när jag skulle pumpa. Senare under dagen heter det att han är trött för att han ligger på 1h - sömn... EEEH??!! jaha?? och vad gör då inte jag??!!! Men det är lugnt... jag är ju HEMMA.... och jobbar inte... så då borde jag väll orka ha lust också... :devil:

Nighty ;)

Äntligen kommit efter mycket ångest fram till att, jo, det klart jag ska sluta pumpa... för just sömnens skull. 3 månader med att han ska äta, rapa, bytas, sövas. för att sen pumpa, diska, göra redo för ny pumpning. För nu måste han växa eller nånting... äta varannan timme igen ;)

Fö så har jag fått svamp på mina bröstvårtor.. Aj! Och ugh så oskönt... min syster som är barnsjuksköterska ger mig alltid tips och råd. Men så är hon uppe i skilsmässa och jag vill inte ligga på liksom. Så jag ringde min bvcbm som lät som att jag föreslog att grisar kunde flyga "svamp på brösten?! hur liksom??" . Och då jag frågade om svampen kunde smitta honom via så had ehon ingen aning. Men hon lät orolig och nu måste vi dit 9 på torsdag för att hon måste se om han har svamp i munnen.
Han biter sååå mycket och snuttar på händerna just nu, speciellt på kvällarna. (säkert köpt 7 sorters nappar, inga går

Får jag fråga er en sak? 2 äldre vänner till mig sen gymnasiet, som är av mina närmare vänner, men så blir vi äldre och man umgås inte lika mycket osv... De vill iaf att vi ses och åker på spa. Sista helgen i november..
För det första, han är bara 4 månader då. För det andra så är det ca 3 veckor efter operation.
MEN min ena väninna är utan barn, den andra fick barn i gymnasiet och har haft ett mycket svårt liv. Hon har ett barn till nu, men valde att pumpa och jobba och pappan var hemma. Hon tycker det är skönt med semestrar utan barn från vardagslivet.
Vet inte hur jag ska förklara att jag inte vill eller kan vara borta från honom över en weekend även om han har anknytning till pappa. Det går helt emot vad jag tror på för mig och honom.
Men de kommer blir så besvikna och säkert tycka jag är världens meshönsmamma. Men men... känns bara trisst att inse att det känns jobbigt att behöva stå på sig för vad man tror på för mina vänner...

Här finns det en som vill, och en som bara vill sova btw... Väckte han imorse för att jag behövde hjälp när jag skulle pumpa. Senare under dagen heter det att han är trött för att han ligger på 1h - sömn... EEEH??!! jaha?? och vad gör då inte jag??!!! Men det är lugnt... jag är ju HEMMA.... och jobbar inte... så då borde jag väll orka ha lust också... :devil:

Nighty ;)

Haha åh, stackars stackars som missat en timmes sömn :D
...medan du kämpat som en galning med att pumpa ur dygnet runt.

Angående weekendresan, det är ju otroligt nära operationen.
Själv tycker jag det inte är konstigt alls att du inte kan. Bara det att du har en liten bebis är ju skäl nog, sen operation på det.
Nej vill du stanna hemma, så gör det, och gör det utan dåligt samvete <3

Vad är det för operation förresten? :)

Nighty ;)
-1 timme!! HAHAHA!!

Gör som du känner själv med resan, jag hade inte åkt...

Och där vaknade han igen och var hysterisk! Somnade dock om i min famn i soffan.

Jag känner mig nöjd med val av far till sista barnet. Visst kan det bli lite missar men det är för att jag inte är tydlig (har svårt att uttrycka HUR trött eller hur jobbigt ngt är). Inga problem att åka iväg och jobba t.ex. och han tar kvällarna när jag är trött.

Jag är inte alls en såndär cool morsa som jag hade föreställt mig. Jag har alltid varit väldigt självkritisk, om jag inte gör allt perfekt så känner jag mig sämst. Aldrig kunnat glädjas åt ett VG, det är ju inte det bästa.

Känns som jag har överfört det till mitt föräldraskap, så jag har ständigt dåligt samvete och ångest.
Kollar bakhuvudet på S så fort han har legat ner så att det inte är platt. Får dåligt samvete om han gråter. Bryter ihop ständigt för att jag inte hinner med.
Kollar blöjan hela tiden för att han ska slippa vara blöt i någon minut. Får panik bara ens sambon håller honom, måste gå till ett annat rum och gråta då.
Får ångest om han är själv en stund, för att jag inte underhåller honom, för att jag underhåller honom för mycket.

Det här är inte alls vad jag tänkt mig :(

@Energi jag tycker du ska kontakta BVC och få någon att prata med! Att vara förälder innebär ju en del oroar och ångest men som du beskriver det verkar det ha tagit över din vardag och då ska man söka hjälp. Du kan få verktyg att hantera dina känslor :)

@Energi Så känner jag också. Varje gång jag lägger ner honom för att diska flaskor osv... Känner att ger jag honom inte 100% närvaro. Rädd att han inte ska känna trygghet osv.

@DarkInNight Hur går det? Har hostan släppt? Vi ska in till Uppsala 3 nov. Förhoppningsvis blir op då dagen efter.

Tittade in på en clinic i helgen och känner nu ett såååååånt hästsug :cry: Men det finns inte pengar, tid eller möjlighet just nu... Om 10 år kanske?

Gabriel har börjat komma runt nu från mage till rygg, och han rullar upp på sidorna om han är på mage. Och ikväll jollrade han för första gången =D

Fast annars kan vi glömma den här dagen lite ;) En del gråt vid varje matning...

Jag är inte alls en såndär cool morsa som jag hade föreställt mig. Jag har alltid varit väldigt självkritisk, om jag inte gör allt perfekt så känner jag mig sämst. Aldrig kunnat glädjas åt ett VG, det är ju inte det bästa.

Känns som jag har överfört det till mitt föräldraskap, så jag har ständigt dåligt samvete och ångest.
Kollar bakhuvudet på S så fort han har legat ner så att det inte är platt. Får dåligt samvete om han gråter. Bryter ihop ständigt för att jag inte hinner med.
Kollar blöjan hela tiden för att han ska slippa vara blöt i någon minut. Får panik bara ens sambon håller honom, måste gå till ett annat rum och gråta då.
Får ångest om han är själv en stund, för att jag inte underhåller honom, för att jag underhåller honom för mycket.

Det här är inte alls vad jag tänkt mig :(

Jag tycker också att du nog ska ta upp det här med din BVCsköterska. Visst, det är tankar som jag tror att många föräldrar har, men vad du beskriver verkar det som om oron tar för mycket plats. Ursäkta om jag tar fel, men visst har vi samma psykiska diagnos? Om det är så tycker jag du ska ta detta på extra mycket allvar.
Kram!

@DarkInNight Först måste jag säga att jag är väldigt imponerad över hur du klarar allt. Sedan att jag också fasar för kikhosta. För en månad sedan var det en bebis i vår lilla stad som blev sjuk i det när han bara var några veckor. Det upptäcktes i tid och allt gick bra, men ändå!

Men det går ju inte att gömma sig hela vintern heller.

@Energi Så känner jag också. Varje gång jag lägger ner honom för att diska flaskor osv... Känner att ger jag honom inte 100% närvaro. Rädd att han inte ska känna trygghet osv.

@DarkInNight Hur går det? Har hostan släppt? Vi ska in till Uppsala 3 nov. Förhoppningsvis blir op då dagen efter.

Tittade in på en clinic i helgen och känner nu ett såååååånt hästsug :cry: Men det finns inte pengar, tid eller möjlighet just nu... Om 10 år kanske?

Gabriel har börjat komma runt nu från mage till rygg, och han rullar upp på sidorna om han är på mage. Och ikväll jollrade han för första gången =D

Fast annars kan vi glömma den här dagen lite ;) En del gråt vid varje matning...

Nej hostan har inte släppt :(
Men än så länge är det bara slemhosta. Han är ju tät i näsan också till råga på allt, det är så jobbigt att se när det först är tätt i hals och sen även i näsan. Kör för fullt med koksaltlösning och det blir ju bättre med det :)
Men ingen feber iaf.

Vad är det för operation han ska göra? man vill ju att ens barn ska vara friska. Fick veta idag om en tvåårig pojke häromkring som precis fått leukemi, fy fan vad världen är orättvis.

Hästarna.. Just nu börjar jag få dåligt samvete att jag inte hinner med dem.
Ibland känns det som att de bara suger ur mig en massa pengar jag inte får valuta för.
Samtidigt kan en snabb äpplesörjig hästpuss vara guld värd.

Duktig Gabriel som kan rulla! Det kan absolut inte Vidde.
Däremot har jag fångat några sekunders joller på film <3

@DarkInNight Först måste jag säga att jag är väldigt imponerad över hur du klarar allt. Sedan att jag också fasar för kikhosta. För en månad sedan var det en bebis i vår lilla stad som blev sjuk i det när han bara var några veckor. Det upptäcktes i tid och allt gick bra, men ändå!

Men det går ju inte att gömma sig hela vintern heller.
Oj tack, vad har jag gjort nu? Tycker jag mest gnäller :D

Var in på köpcentrum idag för att köpa galonvantar till storasyster..
Och jag ville bara ut därifrån hela tiden för att inte bli smittad.
Men som sagt, det går ju inte att gömma sig hela vintern heller.

Jag tycker också att du nog ska ta upp det här med din BVCsköterska. Visst, det är tankar som jag tror att många föräldrar har, men vad du beskriver verkar det som om oron tar för mycket plats. Ursäkta om jag tar fel, men visst har vi samma psykiska diagnos? Om det är så tycker jag du ska ta detta på extra mycket allvar.
Kram!

Jag har fått både läkartid och tid till "mammakurator". Inte genom BVC utan genom psyk.
Ja, jag har för mig det? Bipolär. Jag har inte haft en manisk period på evigheter, men å andra sidan är det höst nu, då brukar det gå neråt för mig.

Och ja, oron tar väldigt stor plats. Tur att jag kan ventilera här, jag känner inte att jag kan göra det någon annanstans.

Jag har fått både läkartid och tid till "mammakurator". Inte genom BVC utan genom psyk.
Ja, jag har för mig det? Bipolär. Jag har inte haft en manisk period på evigheter, men å andra sidan är det höst nu, då brukar det gå neråt för mig.

Och ja, oron tar väldigt stor plats. Tur att jag kan ventilera här, jag känner inte att jag kan göra det någon annanstans.

Buke är riktigt bra att ventilera på :love:
Helst när omgivningen inte riktigt fattar hur jobbigt man kan tycka att vissa saker är.

Så bra att du fått läkartid/kuratortid, har du dem snart?

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 930
Senast: Sezziyanen
·
Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
11 021
Senast: Freyja_bus
·
A
Hästvård Detta är mest en "skriva-av-sig-tråd" men jag tär gärna emot era ideer och funderingar kring det hela. Ni som kanske är på dåligt humör...
Svar
9
· Visningar
1 365
Senast: Atalantha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix