...och här sitter jag mitt i natten och äter.
Fler som äter och dricker som en häst nu när det ammas?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är ju jobbigt att gå så :-) får pausa emellanåt så det lär ju funka.Ja, vanligen pekar ju liksom knogarna uppåt, ta tag i handtaget underifrån så att fingrarna är uppåt istället.
Det för ju f.ö. samma som vid ridning, tummarna uppåt eller lätt utåt -> bätter hållning och andra positiva saker.
Hungrig ofta men mest på kvällen, tror jag inte hinner äta som jag ska på dan. Risken är att det blir mindre nyttiga saker på kvällstid bara....och här sitter jag mitt i natten och äter.
Äntligen kommit efter mycket ångest fram till att, jo, det klart jag ska sluta pumpa... för just sömnens skull. 3 månader med att han ska äta, rapa, bytas, sövas. för att sen pumpa, diska, göra redo för ny pumpning. För nu måste han växa eller nånting... äta varannan timme igen
Fö så har jag fått svamp på mina bröstvårtor.. Aj! Och ugh så oskönt... min syster som är barnsjuksköterska ger mig alltid tips och råd. Men så är hon uppe i skilsmässa och jag vill inte ligga på liksom. Så jag ringde min bvcbm som lät som att jag föreslog att grisar kunde flyga "svamp på brösten?! hur liksom??" . Och då jag frågade om svampen kunde smitta honom via så had ehon ingen aning. Men hon lät orolig och nu måste vi dit 9 på torsdag för att hon måste se om han har svamp i munnen.
Han biter sååå mycket och snuttar på händerna just nu, speciellt på kvällarna. (säkert köpt 7 sorters nappar, inga går
Får jag fråga er en sak? 2 äldre vänner till mig sen gymnasiet, som är av mina närmare vänner, men så blir vi äldre och man umgås inte lika mycket osv... De vill iaf att vi ses och åker på spa. Sista helgen i november..
För det första, han är bara 4 månader då. För det andra så är det ca 3 veckor efter operation.
MEN min ena väninna är utan barn, den andra fick barn i gymnasiet och har haft ett mycket svårt liv. Hon har ett barn till nu, men valde att pumpa och jobba och pappan var hemma. Hon tycker det är skönt med semestrar utan barn från vardagslivet.
Vet inte hur jag ska förklara att jag inte vill eller kan vara borta från honom över en weekend även om han har anknytning till pappa. Det går helt emot vad jag tror på för mig och honom.
Men de kommer blir så besvikna och säkert tycka jag är världens meshönsmamma. Men men... känns bara trisst att inse att det känns jobbigt att behöva stå på sig för vad man tror på för mina vänner...
Här finns det en som vill, och en som bara vill sova btw... Väckte han imorse för att jag behövde hjälp när jag skulle pumpa. Senare under dagen heter det att han är trött för att han ligger på 1h - sömn... EEEH??!! jaha?? och vad gör då inte jag??!!! Men det är lugnt... jag är ju HEMMA.... och jobbar inte... så då borde jag väll orka ha lust också...
Nighty
Buke är riktigt bra att ventilera på
Helst när omgivningen inte riktigt fattar hur jobbigt man kan tycka att vissa saker är.
Så bra att du fått läkartid/kuratortid, har du dem snart?
@DarkInNight Han ska operera läppen och näsan. Första operationen... och lättaste. I jan/feb blir det mjuka gommen. Bara två veckor kvar snart!
Omgivningen ja.. och behovet av att få prata och bli bekräftad i det man känner.Jag känner lite att omgivningen ofta gör en kul grej av det. Lite som "haha jaaaa man blir ju tokig av amningshormonerna, min pappas kompis syster blev helt knäpp och gjorde si och så när hon ammade"
Och där står jag och verkligen behöver prata om det, medan andra skämtar bort mina känslor.
Kuratorn ska jag till nästa fredag, och läkartiden är i början på november. Tyvärr är ju det här något jag skäms något fruktansvärt över, så jag har svårt att ta upp det liksom..
Ja älskade buke
Förövrigt så blev det en ny bajsblöja idag. Så då har det på exakt en vecka kommit två bajsningar, helt lagom ofta tycker jag
Det är inget ovanligt med lite feber efter vaccination. Dessutom är små barns värmecentrum inte färdigutvecklat än. Dvs dom kan ha uppåt 39-40 grader utan att dom är direkt påverkade.Sixten vaccinerades i förmiddags och har fått feber nu på kvällen. Han verkar inte må dåligt av det, mer än att man ser på honom att han har feber.
Ångest och oro, ångrar vaccinationen. Fanfanfan