Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skönt att det kanske börjar gå bättre! Här har vi haft en sådär natt då lilla herrn inte behagade att somna om direkt han ätit (för andra gången kl 03). När han väl somnat sov han till 07, åt och sen var livet tydligen helt fantastiskt igen för då låg han bara och skrattade och gurglade. Jag är mindre pigg dock
Stora sitter och kollar på barnprogram och sambon har åkt till jobbet så det är väl bara att köra på...
Jag har Olga rönnbergs träningsbok för nyblivna mammor. Körde hårt ett tag men sen har jag tyvärr vart rätt lat... Men tycker upplägget är bra och det funkar ju att köra även om man är själv med barnen, iaf för mig! Viktigaste övningen är plankan så kör den varje dag så har man kommit en bra bit på väg
Skönt att det kanske börjar gå bättre! Här har vi haft en sådär natt då lilla herrn inte behagade att somna om direkt han ätit (för andra gången kl 03). När han väl somnat sov han till 07, åt och sen var livet tydligen helt fantastiskt igen för då låg han bara och skrattade och gurglade. Jag är mindre pigg dock
Stora sitter och kollar på barnprogram och sambon har åkt till jobbet så det är väl bara att köra på...
Jag har Olga rönnbergs träningsbok för nyblivna mammor. Körde hårt ett tag men sen har jag tyvärr vart rätt lat... Men tycker upplägget är bra och det funkar ju att köra även om man är själv med barnen, iaf för mig! Viktigaste övningen är plankan så kör den varje dag så har man kommit en bra bit på väg
@vilse Nu är vi inne på 4 veckan =)
@DarkInNight Fy 17! Jag kände av fogarna första månaderna, men det har gått bättre och bättre. Du har inget "foglossningsbälte"? Min rygg har tagit knäcken istället pga inga muskler och mycket bärande, så min sjukgymnast som jag fick besöka sa att det är lika viktigt som under graviditeten.
G fick sina första vaccinationer igår.. Han va lite trött när vi kom hem, sov, åt, sen var jag tvungen att pumpa då var han lite ledsen i vaggan, men det gick bra... sen när jag var klar var han mer gnällig och jag lyfte upp honom. Big nono! Han var så öm i benen att han blev hysteriskt ledsen. Skrek så svetten rann =( Så efter ett tag ( 3 min som kändes som en halvtimme tro?) stod jag och han inte ut mer och det fick bli alvedon.
Han har fått en fleeceoverall i st 70 idag och det jag tänker är "när nånsin ska han komma i den?" och varför? Han är ju så otroligt liten och go nu!
Jag försöker aktivt sluta pumpa nu... men det är med sorg i hjärtat. Jag har ju mjölk... så det känns som att jag är en idiot som slutar när jag väl sitter där... Men sen kommer det ju inte mycket varje gång.. vissa gånger kommer det ju bara 40-60.. och jag tänker att det vore lättare när vi ska åka in till Uppsala (bara jag som har körkort och inte kul att behöva stanna för att jag ska pumpa när han sover, sen för hans matning heller), och tiden efter. Och att jag kan äta allt igen...
Sen kommer det dåliga samvetet för hans bästa, så liten tid i mitt liv osv osv.. Åh vad jag ältar!!!
Lite väl privat kanske men here goes. Vuxenmys. Funkar inte. Det har gått 4v och jag tycker det borde funka men icke. Hur lång tid tar det innan det skärper till sig där nere? Hon kom ju inte ens ut den vägen!
Det där ändras hela tiden. Oftast blir det färre och färre gånger per dag ju äldre de blir.Att man får sova är ju så himla viktigt, hoppas du fått sova mer nu
Inatt var tredje natten med sömn! Börjar nästan börja tro att jag hittat vårt sätt att få nätterna att fungera. först sover han en tre-fyra timmars period och resten av natten två-tre timmar mellan amningarna, men det bästa är nog att rapningstiden minskat ordentligt! En ordentlig rap när jag håller honom i famnen, sen en stund på mage, ibland kommer det ingen rap men då är han redo för sova igen.
Det tar någon timme på kvällen innan han kommer till ro men det gör inte så mycket.
Däremot har han inte bajsat rejält sen i torsdags, enbart lite lite i fredags. När ska jag börja oroa mig? Han har bajsat en eller två gånger per dag tidigare.
Ja jag försöker intala mig att så.länge han är glad och även sover så borde det inte vara någon fara.Det där ändras hela tiden. Oftast blir det färre och färre gånger per dag ju äldre de blir.
Så länge han är nöjd och glad så är det inga bekymmer.
Barn som ammas kan bajsa allt mellan 10 gånger varje dag till 1 gång i veckan utan att något är fel.
Ja jag försöker intala mig att så.länge han är glad och även sover så borde det inte vara någon fara.
Det blev bara så abrupt slut. Först bajsa ofta, efter omläggning av amning och raprutiner, inte bajsa alls.
Ja jag försöker intala mig att så.länge han är glad och även sover så borde det inte vara någon fara.
Det blev bara så abrupt slut. Först bajsa ofta, efter omläggning av amning och raprutiner, inte bajsa alls.
Försök att inte oroa dig. Sixten har varit monsterbajsaren nummer ett fram tills en dag i veckan. Då bajsade han inte på två dagar. Men på tredje dagen.. Jag fick slänga en body, nuff said.
Axel (nu 8 månader) bajsade ungefär 1 gång/vecka. Pratade med BVC som menade att upp till 2 veckor var helt normalt så länge man ammar. (Är det något som inte är heeelt normalt?)
Var väl en tråd för ett tag sedan om en bebis som inte bajsat på typ 3 veckor? Var det @hljomalind kanske som startade den?
Hur som, så länge han är glad och nöjd och äter skulle jag inte oroa mig
Så där har alla mina tre varit i omgångar vare sig jag har ammat eller inte. Friska eller sjuka.Hugo som sovit nästan hela nätter ett bra tag har sedan han slutade amma börjat sova riktigt illa. Somnar som vanligt vid 20-21 på kvällen men börjar vakna till vid 01-02. Inte ledsen och det räcker att jag stoppar i nappen och håller honom i handen en stund så somnar han om. Men sen gör han likadant med 10-60 minuters intervaller ända fram till morgonen. Har testat att ta upp honom och ge honom mat mitt i natten men han är inte jätteintresserad och dessutom somnar han inte om alls efter maten. Någon som har haft liknande, är det en fas som går över eller vad tror ni att det beror på? Det händer nog en hel del i hans lilla kropp just nu, han lärde sig att vända från rygg till mage i helgen så det kanske beror på det?
Tips:Oj vilken dag @majola . Ibland är livet lite mer spännande än man tänkt sig.
Igår var jag så trött att jag knappt kunde sitta upprätt. Vid 20 sa sambon att jag skulle lägga mig, han skulle komma upp med skruttfröken om hon blev hungrig. Istället kom han upp med sovande bebis 21.20 som bara fortsatte sova till 01.30. Vilken lyx! Idag är jag som ny. Var t.o.m. ute på promenad 2,5 km och försökte tänka på hållningen och skjuta fram höfterna/bäckenet, jag har fått väldigt spända/korta höftböjare när jag varit orörlig så det är inte det lättaste.
Bara vrida armarna? Ska testa!Tips:
Håll i barnvagnens styre (eller vad det heter) underifrån! Bäckenbotten- och hållningsträning gratis!