Har ingen aning.. har satt in spiral, hormoner som spökar? Min syster som är barnsjuksköterska sa att det kan hända just runt 3-4e månaden, och att det är mycket svårare att möta behov med pump...
Blir så mycket jobbigare med för innan har jag kunnat pumpa och ha flaskor framme färdiga, inte behövt ställa in i kylen och då har det gått fort att värma. Nu får jag så lite och måste då kyla allt för att kunna blanda, och då blir det kallt och tar längre tid att värma = mer ledsen bäbis
Förlåt att jag söker tröst. Jag är bara ledsen för det har gått så bra, fast det var jobbigt i början... men varit så glad och stolt när han har haft dagar helt utan ersättning.
Men men, det får väll vara såhär i nån övergångsperiod... och sen köra helt på ersättning...
Men visst, det underlättar om vi ska nånstans, jag får sova mer... jag kan äta allt igen.
Den här restriktiva diet har även gjort att jag nästan hamnat i ketos, urinen har bytt färg och lukt och min man tycker jag luktat aceton, men jag har inget att ta av.
Jaja... det gick i 3 månader..
Tre månader är faktiskt förbaskat bra jobbat!!!
Jag pumpade i 4-5 månader med första och då hade jag inte den problematiken runt omkring som du har haft, men efter fem månader hade jag absolut ingen lust mer. Att du inte orkar är mer än förståeligt. Tänk positivt, du har gett dit tbarn en bra start med modersmjölken och det är helt ok att gradvis trappa ner pumpandet nu. (Tycker i alla fall jag!)