Och här var det febrigt - 38, 5 grader har lillan nu Vill bara ligga i min famn nu och få tröst. Hennes panna bränns nästan på min arm så varm hon är. Läste precis på 1177 att är den 39 grader eller högre ska man kontakta vården...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ingen hög feber hos fröken iaf än så länge. Inte kul när de små är sjuka.Och här var det febrigt - 38, 5 grader har lillan nu Vill bara ligga i min famn nu och få tröst. Hennes panna bränns nästan på min arm så varm hon är. Läste precis på 1177 att är den 39 grader eller högre ska man kontakta vården...
Ingen hög feber hos fröken iaf än så länge. Inte kul när de små är sjuka.
Men fy med kräkningar också! Hoppas det ger sig snart.Håller sig fortfarande på samma nivå. Sov tre timmar inatt och var allmänt gnällig och nu på morgonen kom en rejäl kaskadkräkning så det var bara att ställa sig i duschen med bebis... Nu sover hon så passade på att ringa bvc som tyckte att jag skulle ha koll nu under dagen på hennes ork och så ringer sköterskan tbx i em och kollar läget. Inte kul att se när hon är så dålig och jag inte kan göra nåt
Efterkontroll hos bm. Allt såg ut som det skulle, så himla skönt. Pratade preventivmedel, jag kan verkligen inte bestämma mig. Vad har/ska ni ha?
Här blir det sterilisering. Skulle skrivit papper på att du skulle gjort det direkt om det blev snitt men lyckades förtränga det... just nu är jag inte sugen på mer operation i magtrakten.Efterkontroll hos bm. Allt såg ut som det skulle, så himla skönt. Pratade preventivmedel, jag kan verkligen inte bestämma mig. Vad har/ska ni ha?
Så skönt! Jag har inte bestämt mig än men är mest inne på kopparspiral faktiskt.
Lillan har piggnat till lite och tempen är nu nere på 37 grader Sköterskan ringde för en stund sen och tyckte allt lät bra men om febern skulle komma tillbaka skulle jag givetvis ringa igen. Hon berättade också att är de under 6 månader ska man egentligen till barnakuten. Lät lite dramatiskt...
Är han röd i ögonen? Och då menar jag inte bara lite röd i kanterna utan rejält röd i själva ögat?Skönt att hon blivit bättre! Man blir ju så rackarns orolig så fort dom är dåliga.
Sixten har problem med ögonen. Dom klibbar igen hur fort som helst.
Kopparspiral funderar jag också på. Men eftersom att det tog ganska lång tid att bli gravid för mig så vill jag kunna sätta igång direkt när vi vill skaffa syskon.
Annars funkar ju avhållsamhet. Jag skrek till sambon under förlossningen, "du ska ha jävligt klart för dig att vi ALDRIG mer ska ha sex!!".
Det hade jag också tänkt göra om det blivit kejsarsnitt.Här blir det sterilisering. Skulle skrivit papper på att du skulle gjort det direkt om det blev snitt men lyckades förtränga det... just nu är jag inte sugen på mer operation i magtrakten.
Jag har ostrogenfritt p-piller.[/QUOTE][QUOTE"Energi, post: 16635113, member: 59676"]Efterkontroll hos bm. Allt såg ut som det skulle, så himla skönt. Pratade preventivmedel, jag kan verkligen inte bestämma mig. Vad har/ska ni ha?
Är han röd i ögonen? Och då menar jag inte bara lite röd i kanterna utan rejält röd i själva ögat?
Är han inte det så är det med största sannolikhet bara trånga tårkanaler. Helt ofarligt men geggigt. Smittar inte. Brukar växa bort efter någon/några månader men kan hänga kvar i upp till året.
Det är inte ovanligt att det kommer tillbaka så fort de blir förkylda sen även när barnet är äldre. Men då brukar gojset försvinna på några dagar.
Bara tvätta rent med bomullsrondell doppad i saltlösning.
Man kan sen smörja ögonfransar och runt ögonen med vaselin så fastnar inte gojset så hårt.
Färgen kan variera åt både gult och grönt. Så länge inte själva ögonen är röda så är det oftast ingen fara som sagt.Nej alltså ögonvitan är inte röd, jag tror att det röda runt ögonen beror på att vi får torka stup i kvarten.
Det jag oroar mig för är att gegget har blivit knallgrönt. Förut var det liksom gult varigt. Men han verkar inte bekymrad själv.
Jag har tvättat med koksaltlösning och bröstmjölk. Det där med vaselin var ju supersmart! Tack!
Nej alltså ögonvitan är inte röd, jag tror att det röda runt ögonen beror på att vi får torka stup i kvarten.
Det jag oroar mig för är att gegget har blivit knallgrönt. Förut var det liksom gult varigt. Men han verkar inte bekymrad själv.
Jag har tvättat med koksaltlösning och bröstmjölk. Det där med vaselin var ju supersmart! Tack!
Annars funkar ju avhållsamhet. Jag skrek till sambon under förlossningen, "du ska ha jävligt klart för dig att vi ALDRIG mer ska ha sex!!".
Men åh, stackarn gaser ställer verkligen till det.Pysventil gick inte =( Försökte igår och han började gråta och jag hörde inget pys.
Hade hoppats så på den, för han får så plötsliga gråtattacker ibland som vi tror är gaser... men from måndag ska vi köpa mjölkproteinfri ersättning. Jag har levt på Oatleys produkter just nu och så får vi se om den blir nån skillnad.
Han gråter till och från ibland så gråten bara blir gällt skrik. Fruktanvärt att se honom så ledsen!!
Är det gaser hoppas jag verkligen det blir bättre efter operation... det är det enda som kan få mig att se fram emot den...
Åh, Madick, min syster lärde mig idag ett recept på microäppelkaka Supergod!
Och jaaaaaa, dricker flera kannor om dagen!! Suck! Så trött på att dricka,dricka,dricka, för jag springer samtidigt 100 ggr på toa ändå. Hur nu det går ihop.
Ni som lever med häst och flera barn, hur får ni tiden att gå ihop?! Är ensam, med ett barn och undrar hur jag skulle ha hunnit med med älskade hästar om dom levt idag...
Ser korten på dom på väggen och hjärtat går sönder... det var ju min dröm att mitt barn skulle få minnen av dom.. Men man bestämmer inte sitt liv, det händer bara ibland.