Sv: Sommarföräldrar 2011
*kl*
Nu har jag provat på hemmalivet ett par dagar och det kommer nog bli helt okej de kommande veckorna
Har börjat få fart på renoveringarna nu igen, så det finns lite hopp om att i alla fall den del av huset där vi vistas mest är klart till bebis ankomst (om det nu inte skulle bli betydligt tidigare än vad vi tänkt). Och numera står även en kombibil parkerad på garageuppfarten!
Och appråpå det, visst börjar jag med längta efter bebis nu i någon slags skräckblandad förtjusning ^^
Jag går in i v.32 idag och var hos BM på morgonen, det har ju varit lite si och så med hur jag känner inför henne men förra gången var det ändå okej.. idag däremot gick det inte lika bra så nästa gång byter jag med glädje till någon annan.
Droppen var när jag skulle gå och hon satt vid sin datorskärm och höll på att skriva in något då hon utbrister "men oj, nu hade jag ju någon annans journal framme hihi, jaa det är väl bäst att jag tar upp din och ser vad som står där då".
Då hade hon alltså utgått från en annan person under hela mitt besök, förmodligen därför hon envisades med att jag var i v.29 nu trots att jag rättade henne.
I övrigt fick jag veta att mitt blodsocker var skyhögt (men inte hur högt och jag har legat lågt innan), vilket hon tog förgivet berodde på en "söt smaskig frukost" utan att fråga mig närmare. Sen hade tydligen sf-måttet åkt ner en bit under kurvan (men jag fick inte veta några siffror här heller) och det skulle jag inte oroa mig för så vi får se vad som hänt om tre veckor.
Jag frågade henne om min vikt med, för jag har gått ner ett av de drygt sex kilo som jag låg plus och det känns ju konstigt men hon "lugnade" mig med att tjejer som är kraftiga och har en del extrakilon innan graviditeten brukar inte gå upp så mycket om något alls. Jag är 167 cm lång och väger 60 kilo som ogravid, visst har jag lite kurvor men nja....
Detta fantastiska besök i kombination med hormoner ledde till att jag bröt ihop och grät en skvätt väl hemma men nu känns det som jag har lite distans till det. Så, det var dagens gnäll det.. nu ska jag återgå till min virkning och en kopp thé.