Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

Då hade hon iaf lite självinsikt som insåg att du borde ha en annan BM...

Jag bytte också BM efter förra graviditeten. Jag tyckte aldrig att hon tog mig på allvar, hon satt bara och flinade hela tiden (hatar sånt!) och när jag förklarade min oro pga vestibuliten så sa hon att "den diagnosen får man bara när läkaren inte kommer på nåt bättre" :cool:

Så jämför man dom med varandra så är min nuvarande världsbäst :p

KL

En liten uppdatering :)

Varit hos Bm idag, allt såg toppen ut. Magen har växt med 3 cm på två och en halv vecka :) Mitt hb var till och med högre än vid inskrivningen, vilket ledde till mkt beröm från BM att jag varit så duktig och ätit järn-taletterna osv.....Haha, var ju efter en stund tvungen att berätta att de där tabletterna de sväljer jag max 3 gnger i veckan, för annar brakar magen totalt, men att jag däremot försöker äta mat med mkt järn i :)

Men....Börjar få enorm ågren över vikten :crazy:
Var på sen inskrivning i v 15.
Så från v 15+0 tills idag v 27+5 har jag gått upp 8,3 kg.
Har inte den blekaste vad jag vägde innan jag blev gravid, men något måste jag ju gått upp mellan v 0 och v 15, så MINST 10 har jag gått upp nu.....
Rör mej mkt, går och står på jobbet dagarna i ända, cyklar, promenerar och rider ngra dagar i veckan.
Min bm säger inget, så antar uppgången ligger inom det normala....? Till saken hör att jag alltid varit SMAL så kanske därför jag blir lite upprörd....?
Undrar bara vart detta ska sluta....har ju ca 12 veckor kvar till beräknat datum :)
(vägde 68,4 i v 15. Är ca 174 cm lång och vältränad.....).

men men, mkt promenader med barnvagnen sen hoppas jag är receptet på att återfå normal vikt :)

För övrigt mår jag sååååååå braaaaa nu :bump: Livet leker verkligen, och det planeras för fullt inför bebbes ankoms.
Tripp till ullared inbokad i slutet av nästa vecka :bump:

Jag har alltid också varit väldigt smal, "liten o nätt" så att säga. Har vägt 45 kg till mina 163 cm. Så visst känns det mycket konstigt när jag nu har passerat 50 kg, som tidigare alltid har varit "min drömvikt". Nu väger jag 54kg och är i v 24. Jag har en rejäl mage och tuttarna har växt en hel del. Bakdelen har breddat sig och likaså låren! Får se vad som bli kvar efter bebis ankomst! Min barnmorska sa åt mig att äta så mycket söm möjligt nu så det finns något att ta av när det är dags för amning.

Jag hålller med, livet leker! Förutom lite järnbrist (är nere på 99 i järnvärde) och strul med magen på grund av tabletterna så mår jag toppen! Solen skiner och jag känner mig så lycklig, som alltid på våren :)
Vi ska kolla på både lägenhet och hus imorgon, är så förväntansfull.
Idag hade vi första intervjun av vikarie för mig. Kändes jättebra så det verkar positivt!
Full aktivitet i magen nu också, underbart!!

Hoppas ni alla mår väl ! Nu börjar det närma sig sommar =) =)

Glukosbelastning låter inte skoj.. Men det kanske inte är så farligt?

Man ska dricka ett glas med socker vatten!
Första barnet åt jag för lite innan tolv på natten och höll på att tuppa av i kassan på ica efteråt.
Drack då med citron.

Nu denna gången åt jag tokmycket på kvällen innan tolv och var inte hungrig och slök skiten utan citron och åt en banan när jag var klar.Dottern och jag körde till Ica och åt en räkbaguett och hoppade över och handla!:idea:

Det skiljer sig visst mellan landstingen. Jag fick dricka 2 glas vatten (fullständigt odrickbart utan citron! :eek:) och kände mig precis som vanligt hela tiden.

KL

Nu har min kompis åkt in till BB med värkar sedan 3.30 imorse. Ååååååh, vad avundsjuk jag blir! :love:

Åh vad orättvist.. eller jag vet inte.. HJÄLP:p
Känner mig lite lätt schitzo när jag i ena sekunden känner mig som ett barn som väntar på julafton, vill att det ska vara dagen D NU, för att i nästa få panik att tiden gått så fort och det snart är dags:rofl:

Jag har alltid också varit väldigt smal, "liten o nätt" så att säga. Har vägt 45 kg till mina 163 cm. Så visst känns det mycket konstigt när jag nu har passerat 50 kg, som tidigare alltid har varit "min drömvikt". Nu väger jag 54kg och är i v 24. Jag har en rejäl mage och tuttarna har växt en hel del. Bakdelen har breddat sig och likaså låren! Får se vad som bli kvar efter bebis ankomst! Min barnmorska sa åt mig att äta så mycket söm möjligt nu så det finns något att ta av när det är dags för amning.

Jag hålller med, livet leker! Förutom lite järnbrist (är nere på 99 i järnvärde) och strul med magen på grund av tabletterna så mår jag toppen! Solen skiner och jag känner mig så lycklig, som alltid på våren :)
Vi ska kolla på både lägenhet och hus imorgon, är så förväntansfull.
Idag hade vi första intervjun av vikarie för mig. Kändes jättebra så det verkar positivt!
Full aktivitet i magen nu också, underbart!!

Hoppas ni alla mår väl ! Nu börjar det närma sig sommar =) =)

Gott att höra att man inte är ensam om att tycka detta med vikten är lite jobbigt. Eftersom jag är så lång så har jag ju aldrig varit liten och nätt......Men smal iaf, och med lagoma former. Ja ja.....hoppas byxorna och övriga kläder passar sen när bebbe är på utsidan iaf!!
Min BM säger varje gng att "väg dej om du vill", så jag slipper om jag inte känner för det. Samma så frågar on om jag vill att hon ska skriva in vikten i mina papper, eller om jag vill hålla det för mej själv.
Antar att jag ännu inte gått upp så mkt så bm och de reagerar.....

Härligt att höra att du oxå mår toppen :)

Oooohh så underbart :) Trots att vi inte är färdiga med allt på långa vägar här hemma, så vill jag det ska vara dax för oss oxå, nu nu NU :)

Oooohh så underbart :) Trots att vi inte är färdiga med allt på långa vägar här hemma, så vill jag det ska vara dax för oss oxå, nu nu NU :)

Nä här får någon gärna slå i bromsen... Nu har jag ju bara tre månader kvar att vänja mig vid tanken och det räcker ju inte. :p

Haha, känner igen det där... Längtar som en tok, samtidigt som man inser att det är ganska smidigt med ETT barn än så länge :p Men om bebisen kommer i tid så har sambon 10 v semester i ett sträck direkt efter och då är det nog lugnt :D

Nä här får någon gärna slå i bromsen... Nu har jag ju bara tre månader kvar att vänja mig vid tanken och det räcker ju inte. :p

Haha :rofl:

Minns så väl när sambon och jag skulle åka hem från BB när L var 1,5 dygn. Vi undrade över vad det var för inkompetent personal som släpper iväg oss med en bebis, de fattar väl själva att vi inte har en aning om hur man gör!? :confused::D

Vi var iväg på tredje UL:et i veckan, var fjärde vecka blir vi kallad pga av att det är två bebbar. Kan snart fylla ett helt fotoalbum med bara UL bilder:D

Känns alltid så skönt att gå därifrån så man kan andas ut och veta att allt är okej.

"Lillefot" följer kurvan och är på pricken lika stor som en enling, "Biggles" däremot är 8% större. Med tanke på att de lär kika ut lite tidigare så är det bra att de frodas.

Har en liten fläck på vänster sida alldeles under bröstet som gör så förbaskat ont, är det någon annan som känner av något sådant?
Det är liksom en brännande smärta som bara hugger till, speciellt när jag ska resa mig från en stol, vända mig i sängen eller böja mig ner.
Har haft det i ca två månader men det har blivit värre nu :crazy:

Är det vanligt att tvillingar är så pass stora i magen? Har fått för mig att de aldrig överstiger typ 2,5 kg :p Är det tungt för dig?

Den där brännande känslan känner jag igen. För min del har jag kopplat ihop det med när bebisen trycker mot revbenen och när man t.ex. ställer sig upp så ökar ju trycket = skitont. Men det kanske är nåt annat på dig :)

Haha :rofl:

Minns så väl när sambon och jag skulle åka hem från BB när L var 1,5 dygn. Vi undrade över vad det var för inkompetent personal som släpper iväg oss med en bebis, de fattar väl själva att vi inte har en aning om hur man gör!? :confused::D

Vi har BF 24/7, svärmor har tagit ut sin semester från 25/7 tackgudskelov...! :D Känns skönt att få bebis i semestertider, det finns många erfarna som vill och kan hjälpa till och jag kommer nog tacksamt ta emot all hjälp jag kan få!

Nu har jag suttit i en timme och försökt hitta fram i barnvagns- och babyskyddsdjungeln. Jag lovar, jag blir galen... :crazy: Det vore ju fiffigt att hitta en sån vagn jag vill ha, ett sånt babyskydd jag vill ha och att skyddet går att montera på vagnens chassi samt i en bas i bilen. Lätt att hitta? Jo.... Not.

Det är vanligast att de är mindre än en enling och oftast kommer de ju tidigare så därför har de ju också en lägre födelsevikt.
Tungt kan jag lova att det är, och värre lär det väl bli :D
Tycker att magen är gigantisk redan nu!

Jag är glad att det är första graviditeten, tror att de som varit gravid med ett barn tidigare och sedan väntar tvillingar måste tycka det är jobbigare. Jag vet ju inget annat liksom :grin:

Den där brännande smärtande fläcken har kännts av i ca två månader och då når väl inte kidsen så högt upp? Förvisso har smärtan blivit mycket, mycket värre och nu kan jag tänka mig att det kanske är någon som trycker på därinne. Brukar försöka trycka tillbaka och då känns det lite bättre, men bekvämt är det inte...

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 944
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 587
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 908
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 482
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar