Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

:rofl:

"säger du det så...." :D om det blir någon nästa gång ska jag inte ha dessa kläder på mig så ska ni få se :devil:

Då ska du ha löneförhöjning och bra anställning me bra avtal. förhandla!! Det hade ja gjort.. Va tuff så kanske han avgår!! :D

När vi försöker förhandla så slutar det alltid med att han a) illskriker och gråter eller b) slåss :D Ingen vidare chef...

*kl*

usch ingen bra dag idag :mad: sovit skit på jobbet då det hände en incident kl 4 o sen kunde ja inte somna om. suck!! kommer hem o katten lever jävlen här hemma. Tänkte att så fort solen kommer ska ja lägga mig i min nya stol ja skaffat mig :angel:

http://www.outdoorteakgarden.com/furniture/29.html

Jo eller hur. Går ju inte o andas. Magen trycker så på allt nu så 5 minuter sen fick ja panik. Nu sitter ja inne o tycker synd om mig själv istället. funderar på o köra o köpa glass. det hjälper kanske?? :devil:

Klart det hjälper med glass! Funderar själv på att ta lite. I ren sympati för dig alltså :angel:

Själv så hinner jag inte mer än resa mig upp nu innan jag får världens sammandragningar. Heeeela tiden. Suck...

vad bra då blir det nog glass minsann :d e sugen på Ben & Jerrys men det har dom inte i vår butik. Får väl bli gammeldags vaniljglass me chokladsås då :devil:

KL

Var hos BM i dag för kollen i v 32. Allt såg bra ut, magen växer som den ska och bebis var pigg. Jag var tvungen att förhöra mig om möjligheten att ta med egen mat till förlossningen och BB eftersom jag äter lite speciellt. Dels gick det bra att ta med, kylskåp och micro finns, dels ringde hon direkt till BB och frågade om maten och det var buffé så jag kan komponera min egen måltid:banana: Personen som hon pratade med undrade varför i hela fridens namn hon frågade om det :p

Nu behöver jag inte oroa mig över det iaf.

Har äntligen tagit tag i F-kassan och fyllt i blanketten om sgi. Jag är egen företagare och håller på att bygga upp mitt företag så det är inte helt lätt. Det blir spännande att se hur de bedömer uppgifterna, det kan slå en hel del på vad jag får ut per dag. Lättare för maken som har fast anställning. Planen är iaf att vi ska ta ut 2-3 dagar per vecka var, lite beroende på hur mycket vi får ut.

Nästa vecka är det föräldraträff. Jag är lite skeptisk men vi ska gå båda två. Hoppas det blir bra.

*kl*
Haft två intressanta dagar nu, igår gick dagen ut på kisseblåseboxning och idag verkar temat vara revbensrave:p

Vet ni från när man kan fylla i ang faderskap?
Har nämligen hört att vissa gjort detta innan bebis varit född för att slippa flänga iväg med en nyfödd, samtidigt som jag hört att det på vissa ställen inte alls varit ok att göra detta innan födseln..

Var kan man kolla om det går att göra i förväg??

Hade varit bra om man kan göra det innan. En sak mindre att bry sig om.

KL

Var hos BM i dag för kollen i v 32. Allt såg bra ut, magen växer som den ska och bebis var pigg. Jag var tvungen att förhöra mig om möjligheten att ta med egen mat till förlossningen och BB eftersom jag äter lite speciellt. Dels gick det bra att ta med, kylskåp och micro finns, dels ringde hon direkt till BB och frågade om maten och det var buffé så jag kan komponera min egen måltid:banana: Personen som hon pratade med undrade varför i hela fridens namn hon frågade om det :p

:rofl: Det är väl kanske inte vad folk brukar fråga om när de är på förlossningen... Men jag förstår dig fullt ut, är mest kräsen i hela världen tror jag.

Quiss: Sånt brukar de ta upp på föräldrautbildningen.

kl

Jag har haft sammandragningar o förvärkar rätt så länge nu, men nu känns det annorlunda i magen. I snart 2 veckor har det känts som en rejäl träningsvärk. Kan det vara så att livmodern o det håller på att träna lite in för det som ska komma ;)

kl

Jag har haft lite sammandragningar de senaste veckorna, av någon anledning tidigt på morgonen, ibland har jag vaknat av att magen har varit spänd och hård.

Någon mer än vi som ska gå profylaxkurs? En kompis till mig gick hos Profylaxgruppen och tyckte det var jättebra så nu har jag anmält mig och mannen. Det är lite fokus på andning men i huvudsak handlar det om att mentalt förbereda sig inför förlossningen. Tror det kommer att bli jättebra! Jag tror att jag kommer att ha större möjlighet att få en bra förlossning om jag är väl förberedd på hur det kommer att gå till.

*kl*
Passar på att putta lite också:)
V32 idag :bump:

Hur mår ni i värmen?
Ni som fått HP beviljat, har ni fått gå hem än eller är det slutspurten som gäller nu?

Jag har faktiskt för första gången sen allergivaccinationer börjat känna av lite pollenallergi:( Jag som tänkt klara mig utan all medicinering, men det verkar ju inte jättelovande.. Men åh vad gott det är med lite sol, äntligen:love:

Slog mig idag att jag har ett litet dilemma som bara måste lösas innan bebis kommer..Har någon av er möjligtvis tips på absolut inbrottsäkra blöjhinkar? Eller andra ideer till bajsblöjehantering?:crazy:

/LillaMy-med bajsfetischhundar *kräksmiley*

Senast ändrad:

Jag jobbar faktiskt mitt sista pass just nu, sen har jag ett kort möte imorgon och efter det är jag hemma på heltid :)
Det känns lite märkligt faktiskt men samtidigt skönt!

Jag har inga direkta blöjtips, har inga husdjur just nu förutom någon dammråtta kanske ;)

Jag har börjat vakna kring halv sex varje dag nu av bebis morgongymnastik, jag undrar om den dygnsrytmen kommer följa med när den föds..
Häromdagen hade jag jättemycket sammandragningar men nu har det varit lugnt, undra varför det blir så istället för lite varje dag?

Min sambo frågade faktiskt om profylaxkurs igår, jag har inte tänkt på det innan men vi ska nog kolla upp om det finns häromkring. Jag hittade en nätbaserad men njaa, jag är lite tveksam till om det är lika bra.

Jag börjar faktiskt bli lite otålig nu, jag vill träffa bebis och se vem det är som finns därinne! :)

*kl*

Åh vad jag är trött på dessa hormoner... Sambon kom med en kommentar i morse som jag förmodligen feltolkade men tog illa upp av. Dessutom har vi främmande som har bott här hela påsken så jag vill inte ta upp det nu, istället känner jag bara för att stänga in mig och böla lungorna ur mig.

Så jävla fånigt...!

Min sjukskrivning gick över i HP den 7/4 :) En enorm skillnad, hehe!

Nenii: Jag har också en massa sammandragningar. Hinner inte mer än börja röra mig innan det sätter igång, jätteobehagligt. Och skriker min 2-åring så kommer de också på en gång.

Hormoner säger du? ;)

Själv så låste man in båda nycklarna till bilen, i bilen. Snacka om psykbryt sen... Som tur är kan min mamma köra L till dagis imorrn, får väl hoppas vi kan få upp låset innan det är dags att hämta honom.

*kl*
Passar på att putta lite också:)
V32 idag :bump:

Hur mår ni i värmen?
Ni som fått HP beviljat, har ni fått gå hem än eller är det slutspurten som gäller nu?

Jag har faktiskt för första gången sen allergivaccinationer börjat känna av lite pollenallergi:( Jag som tänkt klara mig utan all medicinering, men det verkar ju inte jättelovande.. Men åh vad gott det är med lite sol, äntligen:love:

Slog mig idag att jag har ett litet dilemma som bara måste lösas innan bebis kommer..Har någon av er möjligtvis tips på absolut inbrottsäkra blöjhinkar? Eller andra ideer till bajsblöjehantering?:crazy:

/LillaMy-med bajsfetischhundar *kräksmiley*

Jag jobba dom sista fyra dagarna denne veckan!
Jag är i v 30 nu!

Förrra veckan var jag på glukosbelastning och det gick fint, bätte än sist!

Det här med glukosbelastning, är det olika i olika landsting eller får man bara göra det om man ligger i nån "riskzon"? Jag har inte gjort det och har inte hört något om att det skulle vara aktuellt. (v.32)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 582
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 907
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 477
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar