Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

Förmodligen samma sak för dig som för Skogstrollet. När man böjer sig framåt, t.ex. när man sätter sig på toa, så trycks ju bebisen ner lite i bäckenet och det gör ont.

Det har jag också känt, att det liksom spänner i underlivet när jag går på toa och jag törs inte ta i. Likaså är jag svullen. Pratade med BM om det i förra veckan och det är tydligen helt normalt pga trycket bebisen skapar. Som om det inte var nog med det så är det tydligen inte ovanligt att man får åderbråck i ... m... m... musen.... :crazy:

Det här huggen har jag dock inte känt förrän nu då, då jag sprang några steg. Gjorde riktigt ont.

Åderbråck DÄR!? Det har jag missat att man kan få :crazy: Mysigt...
Jag tror jag fått nåt åderbråck i foten, den är supersvullen och gör så ont att jag knappt kan gå. Kommer i mina tygskor, men inget annat. Nice!

Ringde du BM förresten?

Nej jag lugnade mig lite när jag hörde att även andra känt liknande hugg. Jag mår ju bra nu och har gjort det i några dagar så.

Haha! Tack för ett gott skratt! :rofl:

Nä ta emot hinner jag ju, men han är ju inte så stor än. :) Men för varje dag som går så blir jag lugnare. Och nu har jag en perfekt ursäkt att inte röra mig fortare än jag redan gör... :D

Blir alltid så förvirrad med dom där veckorna, är i v 31 nu, eller 30+2 blir det väl annars:p

Jag har också jäkligt svårt för det där med räkningen. Hade koll ett tag, men sen blev jag ju framflyttad och nu har jag helt tappat greppet. Har en app i min telefon så jag har koll, men den räknar inte så som man gör i Sverige utan den säger att jag gått en dag längre än vad de svenska uträkningarna säger...

Jag påstår ändå att jag är i v 21+0. Ligger ju ganska långt efter er andra ;).

Är i 26+4 idag :) Tiden har flugit fram nu nga veckor tycker jag! Hoppas de fortsätter så :)

Grav. v. 28 (27+4) :laugh: är avundsjuk på er som är så långt gågna. Fast det är lika bra, måste ju hinna ta studenten först! :D

Idag är det v. 29+4 för vår del. Efter en snabbkoll på nätet ;)

halvkl

Jag har gått och blivit riktigt nedrans förkyld och hostig såhär inför sista jobbveckan, ont i halsen har jag med o magmusklerna är inte samarbetsvilliga vid mina hostattacker, det skär som knivar =(
Så typiskt mig, jag skulle ju lämna jobbet med flaggan i topp.. men det blir aldrig som jag planerar.

Vi har på allvar börjat leta efter en "ny" bil nu så jag tänkte fråga vad ni andra åker omkring i?

Men vart hittar ni sidor som räknar v xx+x? Jag hittar bara såna som räknar hela veckor.

Jag skulle också vilja ha en "ny" bil (eller kanske buss:angel:) men min har tappat så sjukt mycket i värde att det inte alls känns lönt att byta bort den.. Har en v70 och helt ärligt så har jag inte den blekaste hur vi ska få plats allihopa, får spänna fast en stol på takräckena så att sambon också får plats att åka med:rofl:

Skulle jag vinna på lotto skulle jag köpa en sån här, men då behöver jag ju en att dra hästen med också :p
http://www.tfsvehicleleasing.co.uk/live/variants/1427b.jpg

Senast ändrad:

Är i vecka 23+5
Var hos BM igår. Bara rutin undersökning i vecka 24.
Jag hade lite roligt åt henne när hon skulle lyssna på bebis hjärtljud.
Det gick bra ca en halv minut, sen kickade bebis två gånger mot doppeln, och vände sig så att hon inte kunde höra:angel:
Efter det hade hon jättesvårt att hitta hjärtljuden igen.

Var uppe en snabb vända på MVC även idag och lämnade blodprov. Sjuksköterskan hade gått hem igår när jag var där och min BM vill inte sticka mig... Undrar varför:p jag som har sååå synliga och fina kärl att sticka i:angel:
Jag råkar vara Rh negativ, så därför ska de plåga mig med att ta en massa blodprov genom hela graviditeten:grin:.

Graviditetskalkylatorn på growing people räknar ut veckor + dagar.

Men den är så konstig för om man får ex att man är i vecka 25+1 (som jag är i) så finns där en länk där det står "läs mer om din graviditet i vecka 25". Vecka 25+1 är väl vecka 26?:confused:

Har faktiskt mejlat dem om hur de räknar två gånger utan att få svar.

Nej, de räknar rätt ;) När du är i v. 25+1 så har du ju bara påbörjat v. 26 så därför går de efter den vecka man har passerat sas.

Jag använder familjeliv.se.

En v70 har ju största bagageutrymmet annars ;) Vi har en SAAB 9-5, funkar kanon. Hade det inte blivit SAAB så hade vi förmodligen köpt en Passat.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 581
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 907
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 477
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar