Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

Just revbenen har klarat sig ganska bra som tur är :) Men när bebisen sparkar och lever om skär det som knivar i bäckenet, det är inte alls skönt :p

Tänkte höra med er.....
Var en disskution på jobbet om att färga håret under graviditeten.
Alla hade olika åsikter om man kunde eller inte kunde färga/tona/slinga.
Alltså, jag har de sista 17 (!) åren färgat mitt hår oh Grejjat massor, men sen jag blev gravid har jag lixom glömt av det helt enkelt. Har rejäl utväxt, men inget jag har stört/stör mej på. Är ju bara ett litet tag kvar nu oh bara possitivt att se så mkt av min naturliga hårfärg nu :)
Så, har ni gjort ngt med håret ? Blev så nyfiken när alla arbetskamraterna hade åsikter som skilde sej så brett!!

Och..... Vilken vecka är ni i och hur mkt saker har ni handlat?
Jag är i 25+6 idag. Barnvagn är klar, ngra få klädes-plagg som jag fått av släkt, lite prov-förpackningar på blöjor, tvättlappar, salvor oh liknande finns oxå efter att jag var på barnmässan, men de är allt.
Säng oh madrass vet jag vad jag ska ha så det är bara att inhandla. Samma med skötbord, men det letar jag efter begagnat.
En tripp till Ullared är planerat. Svägerskan var nyligen nere och handlade bebis-grejjer och var nöjd, så vi åker dit över dagen oh kollar iaf :) Något lär ju följa med hem, hehe :)

Jag är i vecka 23+0. Sambon har stått för det mesta av köpivern här:D
Han har köpt både barnvagn och barnsäng;).
Jag har köpt något litet klädesplagg och lite annat bra att ha.
Skötbord har vi fått ett.
Även jag har planerat en tripp till Ullared:laugh:. Mamma ska med, så bilen blir nog välfylld med bebisgrejor:D Första barnbarnet för henne så hon börjar bli shoppingtokig.

Ibland blir jag avundsjuk på såna som dig med lugna bebisar (åtminstone i magen ;)). Här är det ett jäkla liv hela tiden, får inte en lugn stund. Ibland får sambon komma och lägga handen på magen för då stannar bebisen alltid upp, bara för att jag ska få en liten paus :p

Samtidigt är det himla skönt att veta att bebisen lever och verkar må bra :)

Är bara i vecka 23 än, men min lille sparkar ner i blåsan jämt och ständigt:grin:
Det blir panik till toan, undan eller väck, ur vägen!!!!!
Och den sparkar runt jättemycke och jätteofta. Började känna de första sparkarna i slutet av vecka 19.
I vecka 20+5 kunde sambon känna de första sparkarna. Den är helvild ibland.
Visst är det skönt att veta att bebis lever, men den behöver inte visa det när jag ska sova:grin:

Haha vilket go sambo du har :) Lite samma hör, var min sambo som tryckte på att vi skulle dra iväg oh kolla barnvagn :)
Samma för min mamma oh pappa. Första barn-barnet så det är sååååå roligt att handla :)

Tack alla för era lugnande svar! Har nog tyckt att det "bubblar" och "svänger" mer i magen precis när när jag vänder mig till magen, men inte sådär jätte mycket och övertygande.

Jag har ju förmånen att bo ganska nära Ullared, så vi kommer nog åka dit både en och två gånger innan Bartolomeus kommer.

Min sambo är inte alls så mycket för att handla, men det är jag :love:.

Härligt att vi kunde lugna dej :) Nej men jag vet precis.... Man väntar på att magen ska synas oh undrar vad som är normalt, sen väntar man på rörelser oh sparkar. Är nog olika saker genom hela grav skulle jag tro :)

Oohhoo så orättvist att du har nära till Ullared!! Själv har man en res-väg på minst 4 timmar :( Så det blir bara en tur dit nu innan bebbe kommer. Är en jäkel på oh handla jag med så fullt kommer det bli (förhoppningsvis) i bilen på hemvägen. Jag menar, måste ju handla rejält nu, för heeel veeet näääär man kommer iväg nästa gång, hihi :)

Är det en liten pojke i din magen? :)

Jo, med tvillingar brukar de av humana skäl, med tanke på den arma modern, inte låta det gå över tiden. Dessutom vill de inte att livmodern ska bli för uttöjd då den kan få problem att dra ihop sig.

Men tvillingföräldragruppen var vi på studiebesök på förlossningen och neonatalen igår. Fick se rummet där de brukar förlösa tvillingar, det var det största men stort var det då inte...:crazy:
Det ska ju rymmas både undersköterska, barnmorska, läkare, barnläkare...en hel publik! Jösses! Börjar fundera vad det är man gett sig in på egentligen...

Sparkas gör det här, men inte så fasligt. Mest små buffar, en stund på förmiddagen och sedan en liten sväng på kvällen verkar det vara mest aktivitet. Försöker lista ut vem av dem som gör sig till känna när det sätter igång men det är svårt att säga.

"Lillefot", den något mindre, ligger till vänster och "Biggles" är till höger. Men på senaste ultraljudet så verkade det som de kunde härja runt rätt skapligt fortfarande så även om det buffar lite mer på högersidan så kan det ändå vara "Lillefot" som når dit för att böka runt lite.

Vi tror det, men vet inte. Var först beräknad till 24 augusti och det är Bartlomeus dag. Därav arbetsnamnet :).

Tänkte höra med er.....

Och..... Vilken vecka är ni i och hur mkt saker har ni handlat?

Är i vecka 24+1 idag och en sak är iallafall säker - det finns ingen som helst risk för att bebis skall behöva vara utan kläder:D. Det här är min mammas fjärde barnbarn, men köplusten har då inte avtagit. Jag misstänker också att den blivande farmodern (som får sitt första barnbarn) inte kommer att ligga långt efter. Jag har hört att hon är i Ullared idag, och det är ju närmast en naturlag att det inte går att åka tomhänt därifrån. Jag tackar förstås och tar emot :bow:
Annars är det inte så mycket inköpt än. Allt i möbelväg (säng och skötbord) återstår, liksom åkdonet. En babysitter har det däremot blivit. Nu har jag också turen att ha en syster som är färdig med sitt barnalstrande, så därifrån kommer jag att få ärva en del saker, främst då sängtextilier och lite annat smått och gott. Ibland är det bra att vara sen!:idea:

Måste fråga er; hur har ni gjort med amningsbehåar? Har ni införskaffat några? Hur har ni isåfall valt storlek? Väljer man den man drar idag, så finns det ju en uppenbar risk att den är för liten när mjölken väl rinner till (Dolly Parton, släng dig i väggen!:devil:).

Måste fråga er; hur har ni gjort med amningsbehåar? Har ni införskaffat några? Hur har ni isåfall valt storlek? Väljer man den man drar idag, så finns det ju en uppenbar risk att den är för liten när mjölken väl rinner till (Dolly Parton, släng dig i väggen!:devil:).

Har inte vågat införskaffa några än.
Är precis som du osäker på var storleken kommer att landa.
Fick gå upp en bh storlek redan när jag var i vecka 6:crazy:
Från C till D. Nästa blir DD:grin:
Hoppas på råd från mer erfarna mammor;)

Jag har funderat på samma sak. Har fått gå upp ett antal kupstorlekar redan (är i v 31) men det finns väl en risk att det blir fler. Samtidigt är det kanske inte så lockande att ge sig ut på stan och prova bh det första man gör efter förlossningen :crazy: Jag kommer nog köpa nån på chans och sen komplettera med fler.

Jag har köpt två amningsbh:ar i Ullared, för de är så jäkla sköna där :D Köpte ett par som sitter bra runt om och är något för stora i kupan. Återstår att se om de kommer funka sen...

Annars finns det amningstoppar på Apoteket, underbara att ha t.ex. på natten eller som nödlösning i början. De ger inte mycket till stöd, men är sköna och töjbara. Vet av erfarenhet att det är vidrigt med saker som sitter åt runt tuttarna när mjölken rinner till, t.o.m. vattnet i duschen gjorde skitont :crazy:

Jag har inte skaffat nån amningsbh heller, men faktiskt en mjuk topp som jag tror kommer funka på natten.
Problemet är som sagt vilken storlek man ska satsa på och jag vill ha en bh som ger bra stöd så då är det ju ännu petigare. Kombinationen smal omkrets/stor kupa brukar lätt skena iväg i pris också så för många felköp har jag inte råd med :P plus att jag måste säkert beställa över nätet då utbudet är otroligt skralt häromkring :grin:

Sååå. Vad har ni sommarföräldrar för er denna helg?

Här firas lördagskvällen genom att mannen gipsar om barnrummet och jag återupplivar mina virkskills genom mormorsrutor ;)
Gör för övrigt min sista hela (fre-sön) jobbhelg på 33 h innan ledigheten och det känns faktiskt skönt :)

Idag har vi varit och köpt glasmosaik och alla tillbehör för att fixa vidare med köket. Japp, här "boas" för fullt! :D Har köpt lite blommor att plantera ut, i morgon blir det pyssel i trädgården.

Jag har en fråga dock. Idag var jag tvungen att springa ett par steg efter rymmande valp och det skar som knivar i underlivet i varje steg. Stannade förstås upp direkt. Har inte känt det förut och det kändes spänt och obehagligt en stund efter, kanske i en halvtimme (vilade). Är det något som ni känner igen? Jag blev ju direkt superorolig för att tappa bebisen eller nåt.... :crazy: Om det var livmodermunnen/tappen som reagerade.

Har fått riktigt ont i fogarna nu, bak som fram, höger som vänster och har beställt ett bälte jag tyckte såg vettigt ut. Min ÄLSKADE sambo tar utan knussel eller gnäll över hundpromenaderna. :love: Fy fan vad jag är lycklig som har hittat en så bra karl!!

Btw, angående sexbiten vi diskuterade tidigare undrar jag om jag inte hittat en alternativ lösning... :angel: Tenga egg. Googla på det om ni törs!! :D En eggstra vikarie. (Nä här är vi väl inte blyga....? :o) Ska överraska sambon inför påsken. ;)

Tenga egg. Googla på det om ni törs!! :D En eggstra vikarie. (Nä här är vi väl inte blyga....? :o) Ska överraska sambon inför påsken. ;)

:o Undrar vad min sambo sagt om att få en sån:angel:

Har börjat få foglossningar. Känner mest av dem bak. mest hela tiden:grin:
Hur sover ni?? På rygg, på sida, uppallad med kuddar????
Sover helst och bäst på rygg, men det börjar bli jobbigt.

Finns bara ett sätt att ta reda på det... :angel: (Fast jag hade inte tänkt kasta över den och knuffa in honom i badrummet direkt, utan linda in det i lite kel och så. Jag tror det blir mäkta populärt faktiskt. Min karl förväntar sig ingenting så det är alltid kul att överraska honom. :))

Jag har alltid sovit på sidan, i typ framstupa sidoläge, och det har jag fortsatt med. Att ligga på rygg börjar bli obekvämt och funkar bara korta stunder sen börjar pulsen dunka i hela kroppen. Nu när fogarna börjar gnissla så stoppar jag gärna en kudde mellan knä/smalben, jätteskönt. Har inte så mycket mage än så den behöver jag inte tänka på.

Om du ligger på sida med en stabil kudde bakom ryggen så du kan luta dig mot den?

Jag har en fråga dock. Idag var jag tvungen att springa ett par steg efter rymmande valp och det skar som knivar i underlivet i varje steg. Stannade förstås upp direkt. Har inte känt det förut och det kändes spänt och obehagligt en stund efter, kanske i en halvtimme (vilade). Är det något som ni känner igen? Jag blev ju direkt superorolig för att tappa bebisen eller nåt.... :crazy: Om det var livmodermunnen/tappen som reagerade.

Inget som har något på ovanstående? I så fall ska jag nog ringa BM för säkerhets skull.

Jag skulle gissa på att det var bebisen som kändes. Det gör ont när de ligger långt ner och trycker mot bäckenet, och det brukar kännas som knivar. Men ring BM om du är osäker!

Jag har ingen aning, har inte känt hugg som du beskriver. Men har de senaste dagarna haft ont när jag böjer mig ner och när jag går på toa :o. Undrar om det är för ungen börjar trycka på ställen den inte tryckt på förut, eller något. Ont av foglossning både på framsidan och baksidan dessutom. Tror jag kommer få lägga ner ridningen snart, men på lördag ska vi tävla så tills dess tänker jag härda ut ;).

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 581
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 907
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 477
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar