Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tänkte höra med er.....
Var en disskution på jobbet om att färga håret under graviditeten.
Alla hade olika åsikter om man kunde eller inte kunde färga/tona/slinga.
Alltså, jag har de sista 17 (!) åren färgat mitt hår oh Grejjat massor, men sen jag blev gravid har jag lixom glömt av det helt enkelt. Har rejäl utväxt, men inget jag har stört/stör mej på. Är ju bara ett litet tag kvar nu oh bara possitivt att se så mkt av min naturliga hårfärg nu
Så, har ni gjort ngt med håret ? Blev så nyfiken när alla arbetskamraterna hade åsikter som skilde sej så brett!!
Och..... Vilken vecka är ni i och hur mkt saker har ni handlat?
Jag är i 25+6 idag. Barnvagn är klar, ngra få klädes-plagg som jag fått av släkt, lite prov-förpackningar på blöjor, tvättlappar, salvor oh liknande finns oxå efter att jag var på barnmässan, men de är allt.
Säng oh madrass vet jag vad jag ska ha så det är bara att inhandla. Samma med skötbord, men det letar jag efter begagnat.
En tripp till Ullared är planerat. Svägerskan var nyligen nere och handlade bebis-grejjer och var nöjd, så vi åker dit över dagen oh kollar iaf Något lär ju följa med hem, hehe
Ibland blir jag avundsjuk på såna som dig med lugna bebisar (åtminstone i magen ). Här är det ett jäkla liv hela tiden, får inte en lugn stund. Ibland får sambon komma och lägga handen på magen för då stannar bebisen alltid upp, bara för att jag ska få en liten paus
Samtidigt är det himla skönt att veta att bebisen lever och verkar må bra
Tänkte höra med er.....
Och..... Vilken vecka är ni i och hur mkt saker har ni handlat?
Måste fråga er; hur har ni gjort med amningsbehåar? Har ni införskaffat några? Hur har ni isåfall valt storlek? Väljer man den man drar idag, så finns det ju en uppenbar risk att den är för liten när mjölken väl rinner till (Dolly Parton, släng dig i väggen!).
Tenga egg. Googla på det om ni törs!! En eggstra vikarie. (Nä här är vi väl inte blyga....? ) Ska överraska sambon inför påsken.
Jag har en fråga dock. Idag var jag tvungen att springa ett par steg efter rymmande valp och det skar som knivar i underlivet i varje steg. Stannade förstås upp direkt. Har inte känt det förut och det kändes spänt och obehagligt en stund efter, kanske i en halvtimme (vilade). Är det något som ni känner igen? Jag blev ju direkt superorolig för att tappa bebisen eller nåt.... Om det var livmodermunnen/tappen som reagerade.