Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

Då får vi hoppas att amningen fungerar för dig! Visst kan både BVC och amningshjälpen vara rätt hårda, men du vet själv vad som är bäst för dig och din bebis. Min sambo tvingade mig att sluta när jag kräktes innan och grät mig igenom amningarna. Ett tag tyckte jag inte ens om min son (!!) för att allt bara gjorde så ont... Det berodde givetvis inte bara på själva matningarna utan även smärtan efter snittet + alla jäkla hormoner :p

Kaviar hjälper faktiskt! Fick lära mig det när jag jobbade på landstinget för några år sen. Tror det var saltet i kaviaren som hjälper. Du får ha en tub Kalles bredvid sängen ;)

_MickiZ: Vad roligt med en flicka! Underlättar det namndiskussionen nåt att veta? :)

Jaa, det blir jätteroligt med en liten flicka! :laugh: Problemet är att vi hade killnamnet klart & inga som helst tjej namn.. Men just nu är vi lite inne på Mimmie Ellinor.. Så vi får se! Men helt klart underlättar det ju! :)

sitter just nu och är helt slut..varför ska man köra på så jävla hårt så fort man mår bra???
Jobbat 16-08 imorse och va hemma 8.30. Släppte ut hästarna och gick in o käka frulle och kolla datan lite. Sen blev det ut i stallet och drog in hästen för o slita lite päls på hónom och klippa man o svans. Sen tänkte ja att jag va fan vi testar o tömköra oxå.. MMmm jo visst undra vem som har mest mjölksyra??? Och nu måste ja iväg och köpa hästfoder och sen ska ja jobba lite extra mellan 18-21 igen..:crazy:
KAN INTE TA DET LUNGT!!! ja har provat.. i helgen kände ja mig superpigg och städa o fixa sen kräkte ja av utmattning. suck..

Här kommer iaf en bild på min v28 mage :D andra barnet. Dock e 1an född 2000 :angel:

Ignorera min söndagsutstyrsel :p
v28.jpg

Ajabaja! Måste ta det lite lugnt! :) Måste du inte sova när du jobbat natt?

Och vadå söndagsutstyrsel? 7-dagar-i-veckan-utstyrsel menar du väl? :angel:

Idag var jag på 25 veckors besöket hos BM. Allt såg bra ut så idag kan jag andas ut och imorgon är det väl dags att börja nojja fram till nästa koll... :grin:

Hon mätte magen och den är lika stor som en 32-33 veckors enlingsgravid mage :D

Ridabstinensen är stor *suck* Fick, pga av att det är tvillingar, ridförbud för en månad sedan. En kan jag i varje fall köra men, men...
Två dagar i rad har jag haft turen att se två avramlingar, aj aj, så det gjorde abstinensen lite bättre:angel:
Båda klarade sig med bara något blåmärke, men det är lerigt som bara den nu så lite måste man faktiskt få lov att skratta!

sovande natt :angel: sover som en sessa på jobb :D

jo jag vet ja måste ta d lungt..men man har ju massa måsten oxå..positiva är väl att ja hinner inte känna efter om ja har ont nånstans :crazy:

mjukisbrallor e underskattat!!

Hur är det nu när man väntar tvillingar - sätter de igång en i förtid om man inte kommer igång av sig självt?

jessivega: Sant ;) Men OM man har ont ska man inte ignorera det, risken är då stor att det onda hänger kvar även efter förlossningen. Litet tips bara till alla som håller igång som vanligt, trots diverse krämpor...

ja jo jag vet ;) jag hade mycke sammandragningar i v25 o trappade ner på tempot en smula då. Enda ja e nervös för det e mitt diskbråck i ryggen. Att det ska ställa till det för mig. Har inte kännt nåt än men magen blir ju inte lättare o det kompenserar man ju genom att gå i diverse snygga ställningar :angel: men men ja håller tummarna att den håller. E inte opererad o har två diskar som e kassa i ländryggen/svanskotorna.

Vilken fin mage! Det verkar som alla bara har en välformad kula fram, ser man er bakifrån är det ingen som anar att det är något på gång. Den kategorin tillhör jag inte alls. Jag inbillade mig att jag gjorde det, tills min snälla mamma och syster påpekade att jag blivit bred över hela mittpartiet, inklusive ändan:grin: När de sa det så fick jag gå undan för att inte börja tjuta. Inte labil alls :angel:

Jag förstår inte varför man nödvändigtvis måste bli större om baken för att magen växer??! Är det naturens sätt att balansera upp en så att man inte faller framlänges? Har hört någon teori om att det är fettdepåer som byggs upp för att man ska ha något att ta av vid amningen, men isåfall kan jag bara säga; tack så mycket Moder Natur, jag hade nog haft fullt tillräckligt ändå:D

Oh innan jag somnar så kryper/kliar/domnar det i benen, ja oh det resulterar ju i att det tar halva natten innan jag somnar.
Stödstrumpor?? Japp det ska inhandlas. Palla upp benen med kuddar, jo det gör jag oh de är skönt. Ngt mer jag kan göra??

Jag fick tips om en kräm för rastlösa ben som även rekommenderas för gravida and I LIKE it...!! :love: Luktar lite skumt men åh så skönt att smörja in ben och fötter i sen rulla in dem i ett varmt täcke. Bra för torr hud också tydligen. Borea heter den. :)

Du kan vara lugn, jag är också bred åt alla håll ;) Hälsade på på gamla jobbet förra veckan och de tyckte att jag blivit smalare på resten av kroppen, men den synvillan kan jag nog tacka min mörk-rutiga tunika för :D

Jag förstår inte varför man nödvändigtvis måste bli större om baken för att magen växer??! Är det naturens sätt att balansera upp en så att man inte faller framlänges?

Jag har ju fettdepåer sedan tidigare så jag har inte gått upp så mycket eller breddat heller direkt. Å andra sidan så dunkar jag lätt pannan i väggen när jag böjer mig fram efter schampoflaskan också... (står på golvet). :o Min balans är helt ur spel! Plocka upp efter hundarna är riiiiktigt spännande numera... "Nämen kolla kvinnan som står och vinglar i diket....?" :angel:

Kl.

Är det någon mer än jag som har fått väldigt lågt blodtryck? Sist jag var hos BM så hade jag 85/55.. Vilket gör att jag alltid känner mig lite ostabil och yr. Ska dit igen på måndag och fruktar bara om det sjunker ännu mer... :D

jessivega - vilken mysig liten mage! kände mig väldigt träffad när jag såg din bild, för jag har typ exakt likadana kläder som dig idag, grå mjukisbyxor, relativt ljusa + ljusblått linne :D

Här e en med kramp i vaderna. Blää. Jag blir ju livrädd när jag vaknar upp utav det. Tills jag inser vad det e för ngt. Då e det lugnt igen. Men det gör ju så satans ont. Blää.

Humöret e med åt tjotta hejti, men jag börjar bli van nu.

Jag har fått min graviditetspenning godkänd, så nästa veckl går jag på ledighet. Känns så otroligt skönt. Att bara få ta det lugnt nu. O försöka hitta sig själv i allt detta.

Ska till BM på måndag för 24 veckors besöket.
Har redan börjat nojja för nästa besök. Det i vecka 28 när man ska göra glucosbelastningen. Undrar om man kan få slippa:angel:

Ni som har gjort det, hur äckligt är det på en skala från 1-10???
Vissa säger att sockerlösningen är riktigt äcklig. Och så får man inte äta innan:eek:. Och sen ska man sitta där i två timmar och rulla tummarna.
Och man får inte anstränga sig eller stressa innan eller under de här två timmarna.
Ett problem bara. Jag blir superstressad av att sitta i ett väntrum och vänta. Och där ska man sitta i två timmar och INTE vara stressad :crazy:.

Har också börjat få kramp i vaderna. Vaknar ibland och hoppar ur sängen för att stretcha. Skrämde livet av sambon första gången, men nu vet han vad det handlar om.
Har lite svårt att hitta en bekväm sovställning. Tummen, pekfingret och långfingret på högerhanden domnar bort när jag försöker ligga på sida.

Senast ändrad:

Skönt med snäll sambo! Min är också toppen! Nu när jag blivit medveten om att jag faktiskt ÄR labil så känns det lite lättare att kontrollera faktiskt.

Jag har fått kramp i foten för några dagar sedan, men bara en gång. Skumt att man får det av graviditet tycker jag.

Jag längtar också jättemycket till bäbisen kommer! Men försök att ta det lugnt nu när du kan, tänk på att du kan sova hela nätterna (well, om inte sambon snarkar dårå!;) ), sitta på toa och duscha ifred, ta sovmorgon...sköt om dig själv lite, gå och klipp dig, gå på bio och restaurang med mannen... sedan dröjer det!

Vad hindrar dig? Just do it! :D

Ang. kramp så har jag känt vissa tendenser i vaderna om jag sträcker mig efter nåt (står på tå) eller sträcker på benen när jag ligger i sängen, har även vaknat några gånger mitt i natten och haft lite känningar men tack och lov lyckats avvärja dem :)
Det kanske är dags att dra på sig stödstrumpor nu då? Ska det hjälpa mot kramp?

Haha, det är maaaasssor som hindrar mej .....Nej då, det är bara latmasken.....Men får ingen fart på sambon....Tips ngn så VI sätter fart :)

Då får vi hoppas att amningen fungerar för dig! Visst kan både BVC och amningshjälpen vara rätt hårda, men du vet själv vad som är bäst för dig och din bebis. Min sambo tvingade mig att sluta när jag kräktes innan och grät mig igenom amningarna. Ett tag tyckte jag inte ens om min son (!!) för att allt bara gjorde så ont... Det berodde givetvis inte bara på själva matningarna utan även smärtan efter snittet + alla jäkla hormoner :p

Kaviar hjälper faktiskt! Fick lära mig det när jag jobbade på landstinget för några år sen. Tror det var saltet i kaviaren som hjälper. Du får ha en tub Kalles bredvid sängen ;)

_MickiZ: Vad roligt med en flicka! Underlättar det namndiskussionen nåt att veta? :)

Ja det hoppas jag/vi med att den kommer göra :) Men sista dagarna har jag blivit mer "jag tar det som det kommer".......Visst nojjar jag fortf mkt, men skönt att det inte är riktigt lika illa, hihi.
Min sambo oh jag har talat en hel del om amning....facktist redan innan jag vart gravid, och han säger han stöttar mej i vad jag än vill, så det känns trygg att veta att han står tätt bakomt if man nu skulle råka stöta på ngn riktig grin-kärring i samband med mina "amnings-rädslor".

Haha, kaviar ska provas inatt om benen börjar bråka igen!! Planer finns redan på att ställa in ett mini-kylskåp bredvid sängen, då jag vaknar av hunger om nätterna (även som icke gravid), så nu kanske det är dax att ta tag i saken oh instalera ett litet kylskåp bredvid sängen :D

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 581
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 907
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 477
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar