Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

Vecka 25+1 är väl vecka 26?:confused:

På sätt och vis. Det är v.25, men den 26:e veckan.

Angående bil så hämtade jag hem en VW passat kombi för bara ett par veckor sen. En -00:a. Jättehärlig, men törstig om man jämför med min lilla smidiga mazdan jag körde innan...

Nej, de räknar rätt ;) När du är i v. 25+1 så har du ju bara påbörjat v. 26 så därför går de efter den vecka man har passerat sas.

Jag använder familjeliv.se.

Ja jag fattar att jag har gått 25 fulla veckor och påbörjat vecka 26.

Men i exempelvis Vårdguiden blir jag hänvisad till information om vecka 26 när jag fyller i samma uppgifter som på Growing People.

Samma sak gäller Familjeliv, när jag fyller i mina uppgifter där så står det att jag har gått 25 fulla veckor och är i vecka 26.

Medan Growing People menar att jag är i vecka 25+ (helt rätt såklart) men att ska läsa om min graviditet i vecka 25. Då skiljer ju sig GP från de andra två och från vad jag har fått lära mig är vedertaget. Och informationen i deras länk till vecka 25 verkar stämma överens med informationen om vecka 25 i Vårdguiden. Då hänvisar ju GP till den vecka som redan varit medan Vårguiden till den pågående veckan.

Min sambo har bestämt att vi ska köpa en Passat Variant TDI (?). Jag skiter i vilket så länge den har stort bagageutrymme, fyrhjulsdriven och dieselmotor ;).

Antgående det här med veckor. Den korrekta benämningen är att säga att man är i v 25 så länge man bara har gått 25 HELA veckor, är man i v 25+5 har man fortfarande bara gått 25 HELA veckor. Gemene man brukar dock benämna 25+5 som 26:e veckan, eftersom man påbörjat 26:e veckan.

Rörigt. Jepps.

Isf blir jag lika förvirrad som du :crazy: Jag går efter FL, men t.ex. den här veckan (33+1) så läser jag om v. 33 istället för v. 34. Så jag gör väl fel jag med då :p

Jo, jag förstår att jag gått 25 fulla veckor och påbörjat vecka 26, men då brukar man ju säga att man är i vecka 26.

Ja jag höll ju med dig. :p Så räknar jag också, att jag är v.26 nu (25+2). Så har det förklarats på "alla" ställen jag har läst. Men growingpeople kanske inte går efter "svensk" räkning, amerikanska sidor/appar t.ex. hänvisar ju till v.25+2 som v.25.

Men growingpeople kanske inte går efter "svensk" räkning, amerikanska sidor/appar t.ex. hänvisar ju till v.25+2 som v.25.

Aha. Men lite irriterande är det, särskilt som GP rekommenderas av vården. Och de inte svarat på mina två mejl med fråga om detta. :mad:

KL

Vi har en Subaru Impreza men har tänkt att skaffa en bil till nu. Vi bor 5km från närmsta busshållplats och det har funkat hittills med pusslande, samåkning och cykel. Det känns däremot som lite väl krångligt med en bäbis också. Vi är inne på en Subaru Forester diesel. Lagom stor och drar inte så mycket soppa. Fyrhjulsdriften behöver vi för att ta oss ända hem. Innan funderade vi på en mindrer bil men efersom bränsleförbrukningen är så pass låg på Forestern så kan man ju "lika gärna" köpa en sån.

Jag är i v 32+0/33.

kl
Jag e i vecka 32 (31+0) :D

Tiden går helt plötsligt så fort nu. Det kändes som det var igår man var i vecka 20.

Slänger in en premiär magbild :D
v. 28 (27+4)

32318708.jpg

Ja lite magbilder hade ju varit trevligt :laugh: ska se om mna kan få till ett snyggt kort på påsk när man e litta upplädd kanske. OM man nu kan åla i sig nåt i garderoben dvs. Själv e man 28+3/v29 nu. Tycker d går me stormsteg nu. Tror d gör mycke att man jobbar. Jag har sovande 16 timmars pass. ett par stycken i veckan så vips e det ny vecka. Inte klokt. Har en liten parasit som tycker det e skitskoj när mam¨ma grejar för då sussar han så gott. sen när mamma e trött o ska vila lite så e det lajjbans o sliter säkert o drar i navelsträngen för lite action :devil: enda gången man inte kan påverka dom små liven :grin:

Då ska du ha löneförhöjning och bra anställning me bra avtal. förhandla!! Det hade ja gjort.. Va tuff så kanske han avgår!! :D

hahaaha, jaa det slog mig precis när jag tog bilden! har skjorta över men tog av den när jag skulle ta bilden. Verkar som de är de enda kläderna jag använder med så är det inte! :D men råkade ha på mig dom idag :laugh: så kan de gå!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 582
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 907
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 477
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar