Sommarföräldrar 2011 del tre

Sv: Sommarföräldrar 2011 del tre

Jag är inte heller den som gråter. Normalt sett gråter jag nästan aldrig!!!
Men en tuff förlossning och ett rejält hormonpåslag gjorde mig till en storgråtare.
Och att det dessutom handlade om amningen (som jag inte fick att fungera) och hon nästan ryckte Cilia ur armarna på mig, fick mig att bryta ihop.
Ursäkta, men det är MITT BARN!

Normalt sett hade jag blivit vansinnigt arg och förmodligen krängt av mig något elakt och tagit tillbaka mitt barn.
Nej, det ska inte vara så. Man ska inte behöva bli behandlad så på BB.
Tyvärr kommer jag inte ihåg hennes namn. Det är mycke jag inte har koll på runt förlossningen och de första dagarna efter.

Senast ändrad:

KL

Gah!!!! Tiden bara flyger:eek: Dop på söndag:eek:
Jag har redan kommit ihop mig med mamma över kommentaren:
"Jag köper garneringen till tårtan så jag får det som jag vill ha det"
Ursäkta??? Mitt barn, mitt dop, min tårta:devil: JAG bestämmer!
Funderar på att köpa selar och kedja fast mamma, mormor och syrran någonstans så jag har dem ur vägen:angel:

Så, paniken inför dopet har startat nu. Vad har jag panik för?? Vet inte riktigt. Typ allt och inget!
Ska baka och fixa maten i morgon. Men har underbara vänner som ska hjälpa mig:)
Ska in till stan med min ena kompis idag. Tycker lite synd om henne. Hon ska komma på Cilias dop på söndag.
Dagen efter att hennes pappa begravts:(. Dop och begravning samma helg.
Ett liv tar slut, och ett nytt börjar.

Lycka till med dopet!

Ang. Begravning och dop, är inte det den ultimata kombinationen på något vis? Jag tycker det är vackert och en tröst i eländet.

Men vad lustigt fast inte på något trevligt sätt vi ska ha namnfest imorgon och idag är några nära vänner på begravning för sin pappa/svärfar.

Håller för övrigt på att baka 4 tårtor nu tur vi inte ska ha mat också ;)

Lustigt sammanträffande. Speciellt eftersom våra barn dessutom är lika gamla.
Vi är färdiga i kyrkan vid 11, så folk börjar väl bli hungriga då. Därför tänkte vi att vi får nog ha något att äta.
Vi hare gjort det lätt för oss och ska ha pastasallad och mormors nybakade frallor till:love:
Det naturliga valet hade väl varit smörgåstårta, men nej tack!!!! Inte för mig! Det hade dessutom blivit krångligare iom att sambons ena dotter och hennes kille är glutenintoleranta.
Och så hade vi tänkt tårta och lussebullar till fika.

Tyckte att jag var nervig inför att stå där framme inför hela tjocka släkten, men de två stackars faddrarna är ännu mer nervösa:p.
Min syster och sambons son ska vara faddrar till henne.

Knapplån.

Idag la jag Elis på mage, på en filt i vardagsrummet och sen gick jag och plockade ur diskmaskinen. När jag kom tillbaka hittade jag det här:

IMAG0190.jpg

Det roliga är att jag stod i typ en minut och funderade på hur han hade tagit sig så långt och sedan slog det mig att han hade vänt sig:rofl:.

Duktiga killen!

Här är jag också förundrad över hur snabbt det går. Lade Jonathan i spjälsängen, på rygg och med fötterna neråt. 2 min senare låg han på mage med huvudet mot spjälorna i fotändan :cool:

Vad hände med min lilla bebis...? :eek::love:

*kl*
Jag bara måste... är så ställd.. och.. snopen är nog passande beskrivning.. WTF.. Lilleman somnade precis, helt själv, bara sådär:rofl:
Har ju liksom behövts en hel del hjälp med insomningen och läggning utan amning har inte alls vart något han kunnat tänka sig.. Men idag, som alla kvällar senaste tiden, vaknade han vid 21 och har haft hur kul som helst för sig själv i ett par timmar:grin: jag har bara legat bredvid och liksom inte svarat på stojandet.. Tyckte det blev lite väl tyst och tittade vad han gjorde och då hade han somnat:love:

Senast ändrad:

Uhh avundas dig inte, känner så väl igen den där paniken inför dopet.. På själva dopdagen var jag ju så sjukt nervös också att jag insåg att det är högst otroligt att det kommer att bli nåt giftermål för min del i framtiden:p

Men det är skönt när dagen kommer och det inte är förberedelser längre, utan på riktigt, då flyter det mesta på av sig själv:) Jag tyckte iof mest det var skönt att både mamma och moster ville ta tag i lite förberedelser och även under själva kalaset efter, så kunde man koncentrera sigmer på bebis och gäster:D

PLÖTSLIGT HÄNDER DET! :D

Här springer Lilleman runt i gåstolen, hur pigg och glad som helst... Han somnade om jättefort i famnen, men vaknade så fort vi la ner honom. Så vi tröttnade och lät han vara uppe :angel:

Bildbomb:angel:
Tyvärr finns inte jättemånga bilder från dopet iom att lilleman skrek sig igenom mer eller mindre hela och kalaset efter sov han:p
dop.jpg

omnomnomnom
IMG053.jpg

Visst ser det nästan ut som han tagit bilden själv:D
IMG014.jpg

PLÖTSLIGT HÄNDER DET! :D

Här springer Lilleman runt i gåstolen, hur pigg och glad som helst... Han somnade om jättefort i famnen, men vaknade så fort vi la ner honom. Så vi tröttnade och lät han vara uppe :angel:
:DHelt otroligt!

Haha springer läste jag.. SPRINGER:eek: tänkte jag,
innan jag kom längre i texten:rofl:

Sedärja:D
Men var utgångsläget med huvudet på kudden?:eek::p

Nej, han låg bredvid kudden, i samma vinkel som på bilden. Men han är ganska grym på att göra piruetter också...

Nu händer det uppenbarligen något hos lilla Elis, mer än att vända sig. De sista nätterna har han gått från att amma 2 gånger/natt till att vakna 6-7 gånger och vilja amma, men ibland räcker det att bara krypa nära nära och kramas med honom, så somnar han om. Om jag rullar bort från honom så vaknar han och blir ledsen... Han ammar inte oftare på dagen så antingen kör han med natta-mat, eller så har han bara fått ett större behov av närhet igen.

För övrigt har han även gått från att bajsa 3-4 gånger/dag, till varannan dag. Vet inte om det har med vartannat att göra eller inte. Och jag vet faktiskt inte vilket jag föredrar av 3-4 gånger per dag eller varannan dag...:eek:

Åh, så fina ni är :)

Här är det mycket smaskande på fötterna som gäller också, kanske har bebis fötter en speciellt god smak? Eden föredrar vänsterfoten ;)

Vilka fina bilder!

Jag har ju inte varit inne här pa ett tag. Har slutat pumpa och därmed minskat min datortid dramatiskt! Dessutom sjunger nog datorn pa sista versen, för titt som tätt slocknar den om man trycker pa „enter“...

Här är ett par aktuell bilder pa gullungen:
IMG_67671024x768640x480.jpg

Fran PEKIP - han ser sa allvarlig ut här, men egentligen skrattade han jättemycket.

IMG_5647.jpg

I övrigt äter han flitigt tva mal om dagen: "vanlig mat" till lunch och "mjölkgröt" pa kvällen. Snart är det dags att föra in ett tredje mal, gröt utan mjölk men med mer frukt. Han älskar gröt och avgudar frukt, sa det kommer han nog att gilla! Växer som ogräs gör han ocksa - igar mätte vi honom till ca 71-72 cm och 8,2 kg! (blir sex manader om en vecka).

Senast ändrad:

+ LillaMy84 och majola, vilka söta härliga ungar:love:

Kl

Ja, dagen igår började ju bra.... Eller inte. Vad är priset man får betala för att bo på landet???
*trumvirvel* Strömavbrott stavas det:grin: Som tur var va det inte strömavbrott framme i "byn", så både kyrkan och församlingshemmet hade ström.
Fick dock klä mig och sminka mig i skenet av stearinljus. Resultatet blev också därefter!

Cilia var trött och gnällig i kyrkan. Meningen var att hennes storebror skulle bära fram henne till dopet, men hon bara klängde på mig och gnällde.
Syrran tog emot henne efter dopet, och när vi satte oss ner igen, så somnade lillan hängandes på sin mosters axel.
Annars var hon vaken nästan hela tiden under mottagningen efteråt. Hon missade dock när vi öppnade hennes presenter, just då låg hon och sov i vagnen.

Strömmen kom och gick igen igår. Blev av med den vid 20-tiden. Sambon fick kicka igång elverket så att pannan inte skulle koka.
Och sen (typ vid 23 tiden) fick han dra in sladdar så att jag fick ström till akvariet, för att jag skulle sluta oroa mig över mina stackars små fiskar:p.
och nu står jag med ett kök som ser ut som kom och hjälp mig, och ett berg med tvätt.
MEN.... Fortfarande ingen ström:cool: Eoff hade lovat den skulle vara igång igen runt 13-tiden.
Det får jag verkligen hoppas att den är:mad: Sambon valde att skolka från jobbet idag och vara hemma med mig och lillan.
Lillan är trött idag, och har sovit nästan hela förmiddagen. Det var en lång dag igår, många nya intryck mm.'
Och många doppresenter att inviga när vi kom hem

Senast ändrad:

KL

Jag bara måste.......Alltså, Ikea´s amnings-rum :bow::bow::bow:
SKÖN fotölj med flera kuddar i olika storlekar att bulla upp med. Säng, även kuddar där. Fint skötbord där det fanns pappers-drag att lägga ut, mkt hygieniskt och trevligt. Rolig mobil över skötbordet. Handfat, papperskorgar och fina saker på väggarna.
Jag har som ni förstår aldrig varit i det rummet tidigare, och jag blev minst sagt positivt överraskad!! :laugh:
Smidigt och trevligt som tusan :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 712
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
789
Tjatter Är jag i fel prefix får admin flytta, jag förstår nog inte skillnaden... Förlåt, men jag har en SVÅR trafikfråga, jag behöver svar på...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 845
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 168
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar