Sv: Sommarföräldrar 2011 del tre
KL
Fy fasen alltså!! M har åkt på sin första rejäla förkylning. Kan ju absolut inte klaga, för allt och alla har ju varit sjuka, så otroligt att vi klarat oss fram tills nu.
Natt till igår vaknade hon ja... Hundra gånger och grät, fast nej, hon vaknade inte, grät i sömnen.
På morgonen kunde jag konstarts att ngt var på gång, och snorig var hon. Blev värre under dagen och natt till idag vaknade hon flera gånger helt otröstlig - så full i (ursäkta äcklet) snor och slem så hon fick total panik. Så inatt har vi delvis sovit stående, eller jag har stått och gungat och M sovit i famnen. Stackars liten! En förkylning är ju inge farligt, jag vet, men man vet ju själv hur himla besvärligt det kan vara
Iaf, pallade ju upp sängen i huvud-ändan men det hjälpte inte. Tog till slut två bebis-kuddar och trädde på ett av våra örngott och la henne på. Det hjälpte så hon fick sova lite mer sammanhängande perioder.
Ja men så var det ju detta med att de inte ska ha ngn kudde, och har de det så ska den vara platt. Suck.... Har andnings-larm i sängen och jag har inte kunnat slappna av ändå när hon "gurglade" natten lång, så jag har ju full koll på henne. Vad gör man lixom, det vardet enda som fungerade och sömn måste hon ju få för att orka.
Annars då, förstår inte vilket litet bus-fräck har fått
Jösses vilken energi. Dagarna fylls av massa bus och mer bus. Glad tjej
Bl a åker hon runt och lastar gå-stolen full med precis allting! Och det roliga (märkliga!) är att allt hon kommer med låg enligt mej, helt oåtkomligt för henne!
Favorit-leksakerna just nu är följande :
Ett durk-slag (vansinnigt tjusig hatt, och ur-kul att titta igenom!)
Ett tomt C-vitamin rör (låter ju skoj när man sätter det mot munnen och tjoar)
En rosa plast-mugg (med eller utan vatten spelar ingen roll, alltid kan man roa sej med muggen).
Vi har oxå en daglig tävling vid lunch-tid. "Vem hinner först till ytter-dörren och roffa åt sej posten när den dimper ner på golvet".
Numer försöker jag att inte ha henne i gå-stolenvid den tiden för rackarns så snabb hon är. De gånger det är mkt post, reklam-dagarna, så kan hon ju ha tur att posten inte landat platt på hall-mattan utan står lutad mot dörren, och ja, hinner hon först har vi ingen post kvar
Är det inte ändå helt jäkla sjukt vad tiden går fort och hur de utvecklas??!! Känns som det var nyss vi kom hem med det där lilla lilla sovande knytet på 3140 g, och samtidigt känns det så avlägset!
Var till jobbet i veckan och förlängde föräldra-ledigheten ngra extra veckor, och bara av att hälsa på fick mej att få hicka! Herregud!!! Ska JAG börja jobba och lämna MIN LILLA tjej på dagis
Hoppas allt är bra med er allihopa och att ni får en härlig helg
Det enda jag hoppas på i helgen är att lillan kryar på sej.