Sommarföräldrar 2011 del tre

Sv: Sommarföräldrar 2011 del tre

Alla får ju känna efter vad dom själva vill men varken jag eller min sambo är döpta eller konfirmerade. Jag är fortfarande medlem i Svenska kyrkan men det skulle ändå kännas helt fel för oss att döpa vår son. Dessutom var vi nyss på ett dop och jag kände att jag aldrig i hela mitt liv skulle kunna ta till mig det prästen säger, det låter som rena skitsnacket i mina öron om jag ska va helt ärlig. Så vill vår son ta beslutet själv att konfirmeras och bli troende får han mer än gärna döpas när han blir äldre men då ska det vara hans beslut och inte vårt. Tycker det är lite tragiskt att dom flesta går och konfirmerar sig bara för presenternas skull och för att kompisarna gör på det viset.

Det e superskönt att oliver har eget rum då min kära sambo pratar i sömne o det störde oliver jättemycke..

Vi har nu vårt sovrum vägg i vägg med oliver..Har en dörr från vårt sovrum in i hans rum..jättesmidigt..Sen har ja en babyvakt oxå på..men ja hör honom tydligt om han vaknar eller hostar eller annat ändå..Går in o hämtar honom på natten när han ska äta..sitter i vår säng o matar sen går ja bara in o lägger honom igen..

Har sovit så himla bra alla 3 sen den första natten han sov i eget..vilken skillnad alltså. Oliver sover som en stock o vi oxå..ja man vaknar ju såklart äändå om det är nåt men man vet han sover gott där inne..han har en nattlampa tänd hela natten så ibland ligger han o pratar med sin mobil efter nattmålet sen bara slocknar han..Berättade detta för BVC och hon sa jag gjorde alldeles rätt..det är ju såhär oliver ville ha det :) han va 3 månader när han fick eget..

Nu kan vi ju ligga o prata om dagen innan vi somnar, och även mysa litegrann..guld värt!!

Vi brukar också alltid prata en stund innan vi somnar, men som det är nu får vi viska, annars vaknar hon.
Sambon pratar inte i sömne, men snarkar rejält. Vet inte om detta påverkar henne.
Det är ungefär 1 månad sedan Cilia slutade vakna mitt i natten och äta. Hon somnar runt 21 och vaknar runt 6 tiden.

Vet att man hör tydligt vad som händer i andra rummet om dörrarna står på glänt.
Sambons barnbarn som är 10,5 mån sov i det rummet i lördags, för vi passade henne.
Glömde sätta igång babyvakten, men jag hörde ändå direkt när Isabella vaknade och ville ha en flaska välling vid 4 tiden på morgonen.

Sambon vill prova redan nu, men jag vill vänta några veckor till. Ska skaffa en babyvakt först.
Den andra vi hade var lånad och tillbaka lämnad.

Låter som det nog skulle gå galant..men det är alltid skönt att ha en babyvakt ifall att :) dom hör man ju direkt..Vi är jättenöjd med den från Ikea..bra pris o låter bra..2 kanals e den oxå om där e störningar :)
min sambo snarkar oxå o när han drog en tung stock hörde ja hur oliver skruva sig i sömnen så ja va på spänn att han skulle vakna alltid..jobbigt :(

Ang dop. Varken jag eller sambon är medlemmar i svenska kyrkan (vi har gått ut som vuxna), så vi kommer självfallet inte döpa Elis heller. Vill han bli medlem i någon religiös församling får han bestämma det själv. Vi kommer ha en namngivningsfest, vi bjuder ca 60 pers så får vi se hur många som kommer.

Ang nätter. Vi sover alla tre i dubbelsängen. Tidigare har jag och Elis sovit kloss i kloss men de sista nätterna har jag faktiskt kunnat flytta honom till mitten av sängen när han ammat färdigt, så har vi båda lite mer svängrum. Det har också gjort att vi sover bättre och han äter bara en gång per natt. Börjar se en möjlighet att han kan sova i egen säng om en månad eller så?! Eget rum blir det inte fören han slutat äta på nätterna, jag är för lat för det.
Sambon störs inte av att vi vaknar och ammar, han vaknar inte av något alls ;). Jag är mer utvilad nu än när jag jobbade, sover väldigt gott faktiskt.

Elize: Kan du inte liggamma? Jag brukar somna under tiden Elis käkar om jag är riktigt trött... Om han tappar taget och inte hittar tillbaks brukar han se till att väcka mig :angel:.

Jag ska på återbesök på mvc imorgon. Vet inte fortfarade inte hur jag ska göra med p-medel. Lutar åt pessar eller kopparspiral men är väldigt kluven.

Förtydligar om matning nattetid: jag ligger ner och ammar ooch somnar inte sällan när jag lagt Nils till bröstet, vaknar efter ett tag och lägger över honom i hans säng. Så jag är inte vaken så långa stunder varje natt.

Elize: Kan du inte liggamma? Jag brukar somna under tiden Elis käkar om jag är riktigt trött... Om han tappar taget och inte hittar tillbaks brukar han se till att väcka mig :angel:.

Jag ska på återbesök på mvc imorgon. Vet inte fortfarade inte hur jag ska göra med p-medel. Lutar åt pessar eller kopparspiral men är väldigt kluven.

Jo nu måste vi få till det där med att liggamma...!! Har mest tyckt det varit bökigt innan, men nu får vi försöka. Vore ju gött att slummra medans hon äter.

Klurar oxå på p-medel, men så svårt att bestämma sej. Jag har funderat på hormonspiral, och även bm på återbesöket tyckte det lät som det skulle vara ngt för mej....

Till alla:
TAck för era svar ang detta med dop, och taskig sömn.
Sambon har knallat ut på soffan, men ofta är han så svår-väckt, och samtidigt som jag blir så störd på hans snarkningar, så tycker jag synd om han som ska upp tidigt oh jobba. Fast.....Jag är oxå uppe tidigt och "jobbar" såååå :grin:
Men som ni säger, väck med sambon som steg ett :)

Idag gav mej lilla M sovmorgon, så idag är både hon och jag på strålande humör.

Så skönt oxå, för i helgen och idag har vi lagt henne runt åtta, ny-ammad och torr blöja. Tar fortf en stund för henne att slappna av, men sen har hon sovit lugnt, och sambon och jag har fått lite tid med varandra innan säng-dax :) Hoppas detta är något som håller i sej.

Lill-gull:love:
DSC03747.jpg

min sambo snarkar oxå o när han drog en tung stock hörde ja hur oliver skruva sig i sömnen så ja va på spänn att han skulle vakna alltid..jobbigt :(

Så har vi det här.....Lillan har ännu inte vaknat någon gång, men som du säger, flera gnger har jag legat på hel-spänn och trott att NU vaknar hon.
Vi bor i en 2:a och trode vi skulle fortsätta med det ett tag.
Nu känns ngt större mer aktuellt för var dag. Inte för vi behöver mer plats just nu, men just för detta att lillan kanske så småningom skulle sova bättre i eget rum....

Vi tar en amningsdag i taget nu.. Om det funkar så blir det nog ett par månader till men planen är att jag ska börja jobba deltid i februari så då lär det väl bara bli deltidsamning om ens det.

KL

Ingen kommer bli gladare än jag när C börjar äta lite mer fast föda och slutar kräkas så mycket.
Hon spydde ner mig totalt två gånger igår. Det är så förbannat äckligt när det rinner ner längs ryggen innanför tröjan!
Byter nog kläder på henne minst fem gånger om dagen. Tvättar nästan en maskin tvätt om dagen med nerspydda kläder.
Både hennes, mina och sambons + alla kräktrasor och sängkläder.

Senast ändrad:

Helamma fram till mitten av februari då Nils är 6 månader, därefter delamma till året ungefär.

KL
Måste bara få skryta över mitt ljuvliga barn som idag har lärt sig att ta sig fram i gåstolen :love: Han är snart 4 mån och 3 v.

KL

På söndag är det fars dag. Någon som kommer göra något speciellt för pappan då??
Någon som öht firar fars dag?? Vet att det är fler som firar mors dag än fars dag. Undrar varför.
Sambon kommer förmodligen att få frukost på sängen och en dag där han bara kan ta det lugnt och umgås med sina barn.
Vet att hans två äldsta barn och deras respektive kommer, så jag ska laga middag också.
Och sen ska jag givetvis hem till min lilla pappa också.

Klart vi firar fars dag! (Ludwig var f.ö. bara 3 dagar gammal när jag firade Mors dag för första gången :D)

Brukar köpa nåt litet ifrån barnen bara, inget speciellt direkt. Våra egna pappor får lotter.

Jag fick beskedet att min mormor har dött för en stund sedan, så nu ställs allt på enda. Kommer förmodligen tillbringa den största delen av helgen och därmed också farsdag, med familjen. Men något direkt "firande" blir det väll inte tal om. Min pappa kommer få en tröja av mig och min syster som vi redan köpt. Ska köpa något till sambon "från" Elis. Kanske blir det frukost på sängen också, beroende på hur Elis beter sig på söndag morgon.

Vi var på 2-månaders kontroll idag och allt stod rätt till. Han väger nu 6,7 kg och är 62,4 cm lång. Elis tyckte det tråkigaste var när läkaren lyssnade på hjärta och lungor. Då tyckte nämligen Elis det var dags för "skratt och vift" och blev väldigt fundersam när läkaren inte svarade på hans "aoooo". Blev dock snart nöjd igen när läkaren hade lyssnat färdigt (efter många om och men) och började prata med honom.

När man har en sådan här liten bebis, tar man med honom på begravningen då? Eller hur gör man? Ordna så någon är med honom i församlingshemmet under själva begravningen kanske? Kan ju inte lämna iväg honom i flera timmar. Behöver bebisen ha svarta kläder? (Känns som oerhört triviala och konstiga funderingar... har nog inte riktigt fattat än.)

Elis vikt och längd:

Födelse: 53 cm och 3985 g
En månad: 58 cm och 5550 g
Två månader: 62,4 cm och 6700 g

Beklagar verkligen:(
Angående begravning, så ja, jag hade tagit med bebis, men kanske satt mig långt bak ifall bebis blir hungrig /ledsen. Kläder vete tusan hur jag hade gjort med.. men spontant känns det som det knappt finns svarta kläder att hitta till så små..? Jag hade nog satsat på nåt mörkare bara, typ svarta. Byxor och grå tröja eller nåt..

Jösses vad han växer:D

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 709
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
787
Tjatter Är jag i fel prefix får admin flytta, jag förstår nog inte skillnaden... Förlåt, men jag har en SVÅR trafikfråga, jag behöver svar på...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 845
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 165
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar