Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

När Mila föddes: (110727)
Vikt= 3140 g
Längd: 50 cm
Hatt-mått: 35 cm

En månad: (och 4 dagar)
Vikt: 4000 g
Längd : 55 cm
Hatt-mått : 37,5 cm

2 månader : (110922 så inte fullt 2 månader).
Vikt: 4550 g
Längd: 57,5
Hatt-mått : 38 cm

Leander 4 månader, 67 cm och 6940 gram passar bäst i 68...
Så här trött var han i kväll:

IMG_5460.jpg

GODING :love: Så mysigt ni har :)

Nyfödd
Längd 50 cm
Vikt 3180 gr
Huvudomf 32 cm

En månad
Längd 53,3 cm
Vikt 3860 gr
Huvudomf 35 cm

Två månader
Längd 56 cm
Vikt 4690 gr
Huvudomf 37 cm

Tre månader
Längd 59 cm
Vikt 5660 gr
Huvudomf 38,5 cm

:)

Ska kolla upp Jonathans siffror, återkommer sen :)

KL
Här är en bild på min lilla sjukling. Han ser inte så värst lidande ut :p
bild-2.jpg

Melissas siffror:
Födelse: 3886g o 51cm
3dagar: 3652g
1 månad: 4890g o 56 cm
Förra veckan 6v gammal: 5,3 kg o 57 cm.
Strl 50 är för litet. Nu använder vi 56 men har börjat lite på en del i 62.
Melissa verkar vara en rejäl tjej om man jämför med flickorna här i tråden. Lite komiskt eftersom jag alltid varit o är väldigt liten o nätt :)

När E föddes var han 53 cm och vägde 3985 g.
Vid en månad var han 58 cm och vägde 5550 g.

Vi var på babycafé idag, riktigt trevligt faktiskt. E var yngst men definitivt inte minst ;). Sötast var han dock, alla gånger, om man nu får vara så ytlig :angel:. Tänker fortsätta gå dit två gånger i veckan så man får känna sig lite normal!

Oj, vad skoj med babycafe! Önskar att det fanns sånt här med. Man kanske skulle starta :) Hur är upplägget? Vem håller i det hos er? Är det alltid samma tid varje vecka?

Oj, vad skoj med babycafe! Önskar att det fanns sånt här med. Man kanske skulle starta :) Hur är upplägget? Vem håller i det hos er? Är det alltid samma tid varje vecka?

Ja, verkligen! Det är en kommunal verksamhet, en del av "familjecentralen" (där även socialtjänst ingår). Det är en förskollärare som håller i det, men barnmorska och sjuksköterska finns också tillgängliga. De lite större barnen lekte var för sig och med varandra (mest var för sig dock eftersom de ändå är så små), de mindre sov, åt och låg och tittade på varandra :). Det finns grupper med babymassage (som vi ska börja på om några veckor), man kan göra gipsavtryck m.m. På onsdag ska vi dit igen och då är det en sjuksköterska som ska prata om infektioner och vad man bör tänka på, ha hemma m.m.

Det är öppet så här:
Måndag 9.00-11.30 Babycafé 0-1 år
Tisdag 9.00-11.30 0-5 år
13.00-15.30 0-5 år
Onsdag 9.00-11.30 Babycafé 0-1 år
Torsdag 13.00-15.30 0-5 år
Fredag 10.00-12.00 0-5 år

Dessutom finns det en grupp för mycket unga föräldrar och en särskild pappagrupp. Skiiiitbra:banana:.

Här finns nåt liknande fast mer uppdelat. Öppna förskolan på fm och grupper på em där det är vissa åldrar. Vi är tex på 0-4 mån på torsdagar mellan 13 och 15. Ibland bara träff med fika, babbel och sånger och ibland något tema tex infektioner, böcker eller så.

Det är på BVC.

*kl*

Leander hat vuxit ungefär så här:

nyfödd: 50 cm, 3560 g
1 månad: 57 cm, 4790 g
2 månader: 62 cm, 5600 g
3 månader: 64 cm, 6500 g
4 månader: 67 cm, 6940 g

Jag vill också ha babycafé!

Kl

Faaan! Tror min mens kommer nu :( :( :( Lillan är ju bara 7 veckor!! Vill inte!!! SUCK! Trodde jag skulle vara utan den till iaf nästa år.
Det är synd om oss kvinnor som måste stå ut med mens ;)
Ville bara få klaga lite!
Förresten är det lugnt att använda menskopp nu? Jag har inte haft ngt avslag på flera veckor.

Babycafe verkar ju helgrymt! Önskar att BVC o familjecentralen här var så välutvecklat. Jag får väl tipsa dem!

Hmm, jag har också fått tillbaka eländet:grin:
Började förra vecka med lite småblödningar, och naturligtvis har det kickat igång ordentligt idag:devil:
Och jag som ska till MVC för efterkontroll i eftermiddag halv två:( Illa nog att man måste upp i gynstolen. Någon som vill byta med mig???

Och ska de krångla, så gör det de rejält!!!
Min BVC-sköterska ringde för en stund sedan. Jag skulle på två månaderskontroll nästa tisdag, men den dagen var tydligen inte läkaren där, så det skulle tvunget vara idag:cool:
I eftermiddag. Kvart i två. Suck. Men mamma ska vara här idag, så hon skulle köra ner med henne. Hon tyckte det var onödigt att sambon tog ledigt för att göra något som hon mycket väl kunde göra.
Så jag får väl skriva en liten lapp om det jag vill mamma ska prata med dem om. Sambon sa att han kunde ta ledigt och köra dit om mamma ville det.

I morse var C vaken när jag fodrade hästarna, så nu har hon hälsat på mina monster.
Hon blev väldigt exalterad och jollrade och sprattlade som en liten bläckfisk!
Min annars ganska buffliga 3-åring tog faktiskt ett par steg bak och kikade under lugg på den konstiga lilla varelse som matte hade i famnen.

Senast ändrad:

Men gör de verkligen gynundersökning när man har mens? Eller det kanske bara är cellprov som helst inte görs under mens... Typiskt att det skulle krocka för er iaf!

Gulligt med hästarna!

Bajset luktar inte rosenknopp direkt när de får ersättning... :crazy:

Vi har varit på babymassage (sista gången) på förmiddagen. Sedan åt L två droppar banan och en flaska mammamjölk till lunch (jag resten av bananen, müsli och komjölk) och nu vore det rätt käckt om han kunde somna (försöker söva honom i babysittern samtidigt som jag pumpar och postar här - multitasking...)

Tydligen. Men allt såg bra ut. Allt var läkt, inga stygn kvar eller något sånt.
Ska prova sätta in hormonspiral nästa gång jag får mens. Den skulle tydligen sättas in mitt under menstrationen.
Vågar inte prova kopparspiral eftersom man kan få mensvärk av den, och det har jag redan så det räcker, tack!

Mamma var som sagt var på BVC med lillan idag.
Hon gick igenom besiktningen;) Fortfarande 58 cm och vikten var nu 5196 g.
Lillan hade uppfört sig exemplariskt och gett stora leenden till både BVC-sköterskan och läkaren.

KL

Idag har J vart vaken sammanlagt 3 h sen kl 9 :crazy: Märks verkligen att han inte är pigg... Vi som skulle åka bort i helgen, hoppas vi är friska tills dess :(

Ska prova sätta in hormonspiral nästa gång jag får mens. Den skulle tydligen sättas in mitt under menstrationen.

Jaså? Jag har visserligen inte fått tillbaka min mens än (tror vi inte, har bara blött pyttelite en gång) men jag ska sätta in en hormonspiral i slutet på månaden.

Jaså? Jag har visserligen inte fått tillbaka min mens än (tror vi inte, har bara blött pyttelite en gång) men jag ska sätta in en hormonspiral i slutet på månaden.

Jag hade inte heller mens när jag satte in min.. BM trodde inte blödningen jag hade 6v efter förlossning var mens, men veta kan hon ju inte..

Det är kanske för att jag har fått tillbaka den som spiralen ska sättas in mitt under mensen???
Ingen aning, men hon sa så till mig iaf.

KL

C blev lös i magen igår, och har varit de idag också. Samtidigt som hon dreglar värre än någonsin. Och hon har varit gnällig ett par kvällar i rad utan någon uppenbar orsak.
Hon kan väl ändå inte börja få tänder nu?? Hon är ju bara 2 månader!!

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 030
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
4 488
Senast: pepp
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
35 36 37
Svar
720
· Visningar
47 610
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 604
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar