Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2
KL
Orkar ni med ett gnäll-inlägg...? Hoppas ni gör det för behöver skriva av mej lite..... Lite av det här hör ju eg inte till tråden men vet inte riktigt annars vart jag skulle kunna ventilera just nu....!
Vet inte, men tror jag förlorade en vän igår.... Pga att jag helt enkelt inte orkade gå på bjudningen hos henne.
Jag meddelade detta i god tid.... Fick oerhört trista svar på sms, och påståenden om mej som jag inte vet vart hon fått igår. Jag blev så jäkla förbannad så ställde henne mot väggen. Blev inget bråk direkt men jäkla dålig stämning. Ngn bjudning gick jag inte på kan jag säga.
Tjöt en skvätt och ringde en annan väninna som fick mej på bättre humör på kort tid.... Tur det..!! Men ändå finns en stark olustkänsla kvar idag med
Vi hade iaf en mysig em igår lilla famijen. Åkte till grannstaden så M fick en mobil till sängen och nya nappar
Handlade direkt när vi kom hem oh lilla hjärtat sa inte ett pip, så duktig. Längsta bilresan hittills, och innan vi åkte hemåt fr grannstaden ammade vi i bilen oh de gick ju hur fint som helst
Lillan hade ju en period då hon spydde rejält en till två gnger om dagen, men sen slutade det. Nu sista tre dagarna har det börjat igen. Resultatet är tom garderob, överfull tvättkorg, torr och röd lillan (efter baden för det har inte funnits ngt annat alternativ ön bad). Smörjer henne och smörjer lite till.
Har känslan av att jag är sämsta mamman ever just nu
Var som att jag tillät tröttheten att slå till nu när jag visste att sambon skulle vara hemma denna vecka som gått.
Men , allt blir bättre. Snart får jag sova mer, lillan ska väll slippa spy samma mängt i fortsättningen, och jag ska försöka prata med vännen jag kom ihop mej med och hoppas det kan bli bra.....
Ang hushålls-sysslorna:
Jag gör mer än sambon, men det finns inga förväntningar att jag ska göra det.
Innan lillan kom skötte han maten JÄMT oh jag resten ungefär. Han hjälpte till att vika tvätt oh lägga in osv. Bra uppdelning tyckte jag som avskyr att laga mat.... För jag kan helt enkelt inte.
Ser ungefär ut på samma sätt nu. Ibland önskar jag han kunde göra mer men samtidigt säger jag nej när han frågar om det finns ngt han ska göra. Är facktist lite skönt när han tar lillan och jag kan plocka och dola. Skönt att bara göra ngt annat för en liten stund lixom
Nej, nu ska jag / vi ta tag i dagen och hoppas den blir bra. Lillan hade nog lite mag-knip sent igår kväll för hon pep oh gnydde flera timmar.
Ha en fin helg alla