Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag gillar smågrejorna vid sidan av bäst! (beställer alltid en stor påse smågodis när det kommer besök från Sverige. „smågodis“ är också ett av de få ord som min man kan på svenska; hej, tack, lista, smågodis och hitta Nemo – vad behöver man mer?)
Idag har vi fått godkänt på fyramånaders-besiktningen. 67 cm och 6940 gram. Två sprutor. Han grät lite vid vaccineringen med med napp och en massa pussar så gick det snabbt över. Min barnläkare rekommenderade att börja med lunchpuré nu. Hon sa att det inte fanns några belägg för att det är bättre att vänta till efter sex månader. Vi provar nog i helgen om han är frisk från förkylning och vaccinering då (så att pappa får vara med första gången!).
Nu börjar det ju bli lite kallare och ibland känner jag att en tröja utanpå bodyn vore lämpligt, men att det inte måste vara en hel velour- eller fleecejacka. Har ni tröjor? Jag tycker att de är så opraktiska för de bara åker upp. Vet inte riktigt hur jag ska göra. Sitter de bättre om man har en body under?
Cilia är 7,5 vecka nu. Tidigare krävde hon också att man höll henne när hon skulle somna, men inte nu längre.
Och det är skönt att hon sover hela natten. För bara någon vecka sen vaknade hon mitt i natten och skulle ha mat.
Och vägrade somna om efteråt! Jag beundrar er som kan sova med bebis i sängen en hel natt utan att bli tokig!!
C har samma sovstil som sin far. Väderkvarn tror jag den kallas.....
Söt din kille är Mycke hår har han också
Det är nog bara att härda ut, de flesta barnen ammar ju mer och mer sällan under natten. E har gått från att amma 6-7 gånger till numera 2 (som standard, kan bli fler) på bara ett par veckor. Det är ju mycket möjligt att det kommer bakslag eftersom han är så liten ännu men ändå...