Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2
KL
Min lilla ängel har varit just en ängel de sista dagarna
Hoppas det fortsätter för hade ju en riktig gnäll-period här nyss.
Jag har senaste dagarna grinat floder för att hon är så söt, så snäll, alla nya ljud som kommer, för att hon är det bästa som hänt, osv osv.... Varje dag tänker jag att "nu kan jag omöjligt älska henne mer" men för varje dag så älskar jag henne mer och mer och mer och mer.... Det värker i hjärtat!!
Jag förstår nu varför "alla" mammor har så lätt att ta till tårarna, bl à min egen mor..... Som sagt, jag förstår, för nu grinar jag ju floder för "ingenting"
Ang skorv så fick jag tips på BVC på krämen Borago. Har funkat kanon.
Baby-café har vi här med men har inte tagit mej dit ännu..! När M låg i magen så såg jag sååå fram emot att få ta med henne dit, men nu... Njaaa, ska allt släpa mej dir ngn dag för har många vänner som går dit.
Alltså, för bara ngra dagar sedan skrev jag ju att jag sorterat ut alls 50 och 50/56 kläder.....Men att ren 56:a passade fint. Men nu.... Lillan har exploderat!! 56 på bodys är kort i armarna. Så nu blandar vi med 56 och 62.
Sen på tal om storlekar.... Alltså alla som ser henne säger "men åååååhhhh vad LITEN". Suck.... Nej jag vet varför irritera sej på det men jo, jag gör facktist det! Hon är helt normal! Följer sin kurva stadigt, och ligger precis på medel-värdena (eller vad kallar man det på det där diagramet BVC fyller i?).
Grejjen är du den att hon inte är en knubbis, men tydligen SKA ALLA bebisar se ut som små buddah enligt flera jag träffat.....
Annars då.... Jo livet rullar på. Dagarna går alldeles för fort, jag förstår inte vart all tid tar vägen! Försöker njuta av allt som händer med lillan, ta långa prmenadet och bara mysa
Sambon..... Ja han irriterar jag ihjäl mej på snart. Han gör f%n ingenting tycker jag. Lagar mat, sen inget mer. Har lillan i knät en stund på kvällen, thats it.
Hoppas min irritation är övergående, annars hotar ett gigantiskt utbrott inom snar framtid
Vägde mej idag för första gången sen precis efter förlossningen. Ca 4 kg kvar tills vikten vid inskrivningen på mvc, så känner mej riktigt nöjd
Har verkligen mosat och käkat mängder av onyttigheter så att de där fyra kilona inte är fler kilon är ett rent under!!
Så, ngra extra promenader och lite mindre kakor borde få bort kilona, sen hoppas jag komma igång ordentligt med ridningen om ngn månad eller så, så att musklerna kommer tillbaka och man får en mindre sladdrig kropp!!