Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Ja jag fick ont i magen, en tyngd som drog nedåt liksom och såmn där smärta man kan få om man har en riktigt besvärlig uvi som gått upp i njurarna. Plus feber på det som jag dock inte märkte eftersom jag gick på alvedon och diclofenak mot de andra smärtorna.

KL

En film på pratkvarnen hemma :D Han ser lite konstig ut på filmen, men det räcker ju att lyssna :angel:

KL

Lite uppdatering från oss.
Igår var det topp-väder, sommaren kom tillbaka för en dag, men lagom varmt, så en lång-promenad gjordes i underbart sällskap med mkt prat. Mitt mående disskutetades oh fick mer än bekräftat att det var jag int ensam om att må halv-taskigt då och då. Skönt så skönt att riktigt prata av sej med en annan tjej i precis samma situation.
Idag har lillan oh jag varit först på stan, sen firat lillans mormor på födelsedagen, mysigt, trots spö-regn större delen av em.

I måndags oh tisdags var ju lillan otroligt ledsen från em ända till midnatt. Resten av veckan har varit betydligt lugnare, även om hon varit lite små-kinkig. Började ju med semper droppar och ändrat dosen på miniformen så får se om förbättringen beror på att vi hittat rätt med dropparna nu, eller om det är tillfälligt.

Oh veckan har gått FORT!!! Trode ju aldrig vi skulle överleva utan sambon men se det gjorde vi visst :) Sen har jag haft enormt mkt hjälp, eller allra mest sällskap av min mamma, så det har varit toppen :)

Detta med rutiner..... När började ni införa det? Från dag ett? Har läst Rut en hel del på internet om speciellt kvälls/läggnings-rutiner oh det står mkt olika..... Även om det är tidigt skulle jag vilja börja om det går, att få till ngn slags rutin. Nu ons,tors, fre har kvällarna sett väldigt lika ut då hon varit lugn, men somnar ganska så sent...... Har tänkt att bara fortsätta likadant som de senaste dagarna, och hoppas/tror då att det till slut ska bli vår rutin.... Är det bra? Att köra samma samma så borde det ju till slut kännas bra för lillan oh hon känner igen vad vi gör och vad det är dax för......??

Mila har oxå de sista nätterna ätit ofta :crazy: Är ju GLAD att hon äter men tyckte varannan/var tredje timme nattetid var perfekt.... Natt till idag var det allt ifrån en gng i timmen till var tredje.... Kanske är vi i en sådan där period nu att lillan behöver mer och ökar min mjölk-produktion....?
Mila har fint tag när hon ammar, och mina bröst-vårtor slutade fort att göra ont, men nu ikväll känns de facktist ngt ömma/sönder-nötta hehe :)
Blir att smörja med Purelan (rekomenderas starkt!!!) oh lufts lite extra så borde det ordna upp sej igen.

Oh nu får ni ursäkta, måste få fråga, men givetvis svarar ni bara om ni vill och jag hoppas inte att ngn tar illa upp!
Men, är det ngn mer än jag som är sugen..... Sugen på mannen?:o Och det ngt enormt oxå :o:love::d
Trode inte alls det skulle kännas såhär så nära efter förlossning. Lillan är fyra veckor till veckan, och jag har fort ngra stygn kvar, men såhär har jag kännt för mannen sedan hemkomsten fr bb. Underbart är det ju, men blir nästan rädd att det hände ngt med mej vid förlossningen som gjort mej såhär.... Galen :DSom sagt, hoppas ingen tar illa upp av detta nu, ville bara skriva av mej lite oh fråga er :)

Ja jag fick ont i magen, en tyngd som drog nedåt liksom och såmn där smärta man kan få om man har en riktigt besvärlig uvi som gått upp i njurarna. Plus feber på det som jag dock inte märkte eftersom jag gick på alvedon och diclofenak mot de andra smärtorna.

Aahh.... Gött iaf du är på bättrings-vägen, för som sagt, nu räcker det med elände :)
Lite lurigt det där ändå, för som sagt, är ju vanligt man får ngn tablett eller två efter förlossningen, oh de tar ju bort en del..... Oh som i ditt fall, tog bort ngt som eg hade varit bra att känna....!

Detta med rutiner..... När började ni införa det? Från dag ett? Har läst Rut en hel del på internet om speciellt kvälls/läggnings-rutiner oh det står mkt olika..... Även om det är tidigt skulle jag vilja börja om det går, att få till ngn slags rutin. Nu ons,tors, fre har kvällarna sett väldigt lika ut då hon varit lugn, men somnar ganska så sent...... Har tänkt att bara fortsätta likadant som de senaste dagarna, och hoppas/tror då att det till slut ska bli vår rutin.... Är det bra? Att köra samma samma så borde det ju till slut kännas bra för lillan oh hon känner igen vad vi gör och vad det är dax för......??

Det är väl aldrig fel att ha rutiner, om inte annat så underlättar det när hon blir äldre. Men när de är såhär små känns det rätt meningslöst att börja styra, de sover/äter ändå precis när de känner för det. Risken finns alltid att man gör saken värre om man lägger sig i sömnen o.s.v.

Mila har oxå de sista nätterna ätit ofta :crazy: Är ju GLAD att hon äter men tyckte varannan/var tredje timme nattetid var perfekt.... Natt till idag var det allt ifrån en gng i timmen till var tredje.... Kanske är vi i en sådan där period nu att lillan behöver mer och ökar min mjölk-produktion....?
Mila har fint tag när hon ammar, och mina bröst-vårtor slutade fort att göra ont, men nu ikväll känns de facktist ngt ömma/sönder-nötta hehe :)
Blir att smörja med Purelan (rekomenderas starkt!!!) oh lufts lite extra så borde det ordna upp sej igen.

Håller med, Purelan är helt underbart på ömma vårtor! Förstår om du är trött och öm efter all amning. Hon växer säkert som ogräs nu :D

Oh nu får ni ursäkta, måste få fråga, men givetvis svarar ni bara om ni vill och jag hoppas inte att ngn tar illa upp!
Men, är det ngn mer än jag som är sugen..... Sugen på mannen?:o Och det ngt enormt oxå :o:love::d
Trode inte alls det skulle kännas såhär så nära efter förlossning. Lillan är fyra veckor till veckan, och jag har fort ngra stygn kvar, men såhär har jag kännt för mannen sedan hemkomsten fr bb. Underbart är det ju, men blir nästan rädd att det hände ngt med mej vid förlossningen som gjort mej såhär.... Galen :DSom sagt, hoppas ingen tar illa upp av detta nu, ville bara skriva av mej lite oh fråga er :)

Snälla, dela med dig!! Jag känner ingen lust öht och har inte gjort sen jag blev gravid. Skittråkigt, med en ledsen sambo och en ledsen mig som resultat :(

Det är väl aldrig fel att ha rutiner, om inte annat så underlättar det när hon blir äldre. Men när de är såhär små känns det rätt meningslöst att börja styra, de sover/äter ändå precis när de känner för det. Risken finns alltid att man gör saken värre om man lägger sig i sömnen o.s.v.

Håller med, Purelan är helt underbart på ömma vårtor! Förstår om du är trött och öm efter all amning. Hon växer säkert som ogräs nu :D

Snälla, dela med dig!! Jag känner ingen lust öht och har inte gjort sen jag blev gravid. Skittråkigt, med en ledsen sambo och en ledsen mig som resultat :(

Jo lite så har mina tankar ang rutiner oh sömn gått oxå.... Att man kan göra saken värre lixom.... Spec med tanke på att vi just har börjat slippa detta med att väcka henne för käk.... Låter det rulla på tills vidare tror jag oh ser vart vi hamnar..... Är himla glad att hon hittills facktist verkar "veta" att på natten ammar man sen somnar om, för det har hon gjort virtuos med ngt enstaka undantag....

Hoppas hoppas hoppas hon växer oh blir jätte rund oh go :bump:

Ja jag vet inte vad jag ska säga.... Har varit sugen på honom i stort sett hela grav oxå.... Med undantag frå precis i slutet då jag Könde mej vansinnigt osexig, men det såg sambon till att den känslan försvann....
Hur känns det då när ngt sådant kommer på tal hemma hos er? Avsmak?det är bara jobbigt? Bättre sova när man kan? Du behöver absolut inte prata om det om du inte vill.
Men så som jag Könde den korta perioden som hög-gravid det var nog mest stor osäkerhet.... Tycker verkligen sambon jag är attraktiv, kommer hN skratta åt mej för jag är så osmidig osv..... Det försvann bara jag slappnade av.... La alla tankar åt sidan, bara såg min sambo, tillät mej inte annat än att se han. Låter garanterat skit fjantigt men så var det oh det funkade i kombination med att sambon var lugn oh gullig.
Helt ärligt vet jag inte hur jag hade mått nu såhär efter förlossningen om jag inte kännt såhär för sambon, denna starka åtrå :o och kärlek, för just då, då är det bara vi, man oh kvinna (nu låter de nog fjantigt igen ja) oh de stunderna har fått mej på fötter igen.... Gett mej nya krafter och får mej att komma ihåg att det fortfarande finns ett HAN OCH JAG och inte bara nyblivna föräldrar....
Önskar jag kunde hjälpa dej/er..... Enda "tipset" är nog att ta det lugnt, låt det komma, oh säg som d är till sambon.

MMMMM!
Du är inte ensam och det var skönt att höra att jag inte heller var det. Min karl blev plötsligt jävligt mycket sexigare med en bebis i famnen och efter det stöd han var under förlossningen. Vi har kommit varandra mycket närmare och det känns i kroppen också.
:d
Vi hade ju rena öken under så gott som hela graviditeten så det känns nästan som det gjorde i början, nytt och spännande. :D Fast jag kan ju knappast säga att jag är som oskuld på nytt då'rå... :angel:

Däremot, och nu vänder jag mig lite till snyggve också, märker jag att de tuffare dagarna då sambon kommer hem och tar över bebis så vill jag bara dra mig undan och ha kroppen för mig själv. När det varit mycket amning m.m. Idag har jag ammat så gott som varje timme och långa stunder, så nu är det jag vill ha mest lite ensamtid i soffan med datorn. Så att jag blir avlastad är en förutsättning för mig.

Senast ändrad:

Det är värt ett försök. Tack för tipset!

Du är inte ensam, Snyggve. Min sexlust dog helt när jag blev gravid.
Inte det minsta sugen. Lite senare, när jag blev tjockare,(och fick tillbaka lite av min sexlust) så var det min sambo som inte ville.
Inte för att han tyckte jag var oattraktiv, men han kände liksom att där ligger faktiskt någon därinne. Han ville inte skada den bebisen.
Jag tror jag frågat honom hundra gånger under graviditeten om hur han känner det. Om han är sugen, och han känner sig försummad osv. Han säger nej, så jag får väl lita på det.

Däremot har vi alltid varit ganska fysiska med varandra. Mycke kramar och kyssar, och vi rör varandra ofta.
Vi myser gärna ihop en stund i sängen innan vi somnar och sånt.
Nu får jag snällt dela hans uppmärksamhet med Lillan;)
Och jag håller med Skogstrollet. Männen ser plötsligt annorlunda ut med en bebis i famnen.
Känner också att vi kom varandra närmare under förlossningen. Han var ett enormt stöd. Ibland undrar jag vad jag gjort för att förtjäna honom!
Det måste ha varit något riktigt bra iallafall.

Jag fattar inte det där med liggamning :o Jag somnar, lillan somnar, hon rullar/kravlar iväg, jag rullar iväg.. jag vet inte var jag har henne och inte hur mycket hon har ätit om hon har ätit..
Och hur gör man med rapning?

Jag glömde svara på det där :o

J behöver aldrig rapa nattetid, antar att han får i sig mindre luft när han ligger ner och äter.

När han vaknar på natten lägger jag bara intill honom och tar fram bröstet, sen somnar jag om. Vaknar oftast efter nån timme för att stoppa tillbaka tutten igen och då sover han alltid. I början höll jag mig vaken för att se hur länge han åt och för att hålla armen om honom så han låg still. Men nu reder han sig själv rätt så bra, och det är underbart för en annan att bara sova vidare :p

Först och främst: Grattis till alla jättegulliga bebisar!!! :o Eden är ett mycket vackert namn ocksa!

Oj, det later jobbigt. Jag har förstatt att vi har fatt en mycket lättsam baby!

Igar var han med pa jobbet och uppförde sig som den perfekta kontorsmaskoten. Störningen för kollegorna bestod uteslutande i att de kom och ville beundra och gosa, inte i att han skrek (inte en enda gang, bara gnällde till lite när han var hungrig!). knappt fem timmar var vi där, och av de kan jag logga ca fyra timmar som arbete - inte illa!

Förra veckan började jag pa aterbildningsgymnastikkurs. Det är 8*75 minuter bäckenbottenträning och lite rygg och mage ocksa. Jättenyttigt!

Vi har börjat smyga lite med nattningsrutin. Han blir oftast hungrig runt 20 pa kvällen. Da far han en flaska, sedan blir det lite lek pa skötbordet (hans favvo), insmörjning med godnatt-lotion (med speciellt rogivande doft), pyjamas pa, lite sang och mys i famnen och kanske dricka en slurk till tills han somnar. Dock har vi inga seciella tider eller sa, utan han sover när han är trött. Vanligen tva ganger under dagen och sa mellan 20-22 och 5-7. Men med undantag förstas.

Det sägs ju att de bara behöver mjölk, torra blöjor och kärlek i den aldern, men jag ha ända lite angest över att han inte stimleras tillräckligt. Han var sa mycket gladare igar när det hände den massa spännande saker och han älskar att leka (=sprattla med entusiastisk förälder som supporter).

6,2 kg imorse!

*kl*

Nu har mitt vatten gått! Kl fyra flög jag upp ur sängen o trodde jag kissade ner mig. Värkarna har börjat också men än så länge är det rätt länge mellan dem. De på förlossningen sa åt mig att försöka sova, men det går inte. Dels så rinner det vatten titt som tätt o dels så kommer det värkar som gör ooont. Fick tid på förlossning kl 10 så tills dess blir det att vandra i lgh o sitta på pilatesbollen.

Wish me luck!

Lycka till! Jag håller tummarna :banana:!

Morr. Nu är det väll i stort sett bara jag kvar i gravidt-tillstånd )och Mois en stund till ;)). Är så fruktansvärt trott på det så jag snart bryter ihop, men det verkar inte den lilla skit-ungen bry sig om ;).

Oohh äntligen :) Stort lycka till!! Kämpa på, en underbar belöning väntar :love:

KL

GNÄLL GNÄLL GNÄLL GNÄLL GNÄLL :cry:
Oh eg ska/får jag inte gnälla ju :crazy: Har i stort en snäll bebis, med undantag mag-knip då oh då, och äntligen äter hon mera. Men jag är trött..... Jo de har ni ju hört förut oh ni alla andra är garanterat lika trötta...!!
Lillan sov bort större delen av dagen igår, med regelbundna amningstillfällen varannan timma. Vaknade till på em/kväll oh ledsen ända till tolv. Ammade varannan timme inatt, vid sex ville hon inte somna om efter maten. Ledsen igen, sambon gick upp med henne, men jag hör henne ju ändå.
För en stund sedan spydde hon ner HELA sambon, soffan oh sej själv. Nu ligger hon oh vilar en sund i sin säng, får se hur länge det varar.
Jag har de sista dagarna haft en vansinnig huvudvärk.... Brukar i princip aldrig ha ont i huvudet, inte ens när jag är ritkigt trött, så funderar på vad de beror på..... Antagligen en kombo av trötthet, nervositet, kanske lite vötskebrist.....
Även magen är totalt kass så ska ge mej iväg imorgon till Apoteket och höra om de kan tipsa om ngt man kan ta eller ngt som är bra att äta och funkar när man ammar oxå.

SÅÅ, det var dagens gnäll, jag får be om ursäkt, men var bara "tvungen" oh gnälla lite......

Hoppas det är bra med er alla andra oh era småttingar :) Oh hoppas även det är bra med er som föder barn, eller snart ska göra det :) Teots mitt gnäll i detta inlägg så är det underbart med de små liven :love:

Fast man får gnälla när man har det jobbigt. Och det ÄR jobbigt med småbarn! Visst är det värt det tusen gånger om, men man är trött på vägen ;)

Guud va ni skriver :) ja återkommer igen under dagen för nu sprakar det i babyvakten ;) dvs oliver sover ännu o jag har kunnat skicka den stora pojken till skolan i lugn o ro :)

Tänkte bara på det att det va nån som hade problem med mjölken och amningen..Vill bara tipsa om en sak.

När Oliver hade ont i magen fick ja tips om fänkålste..det va visst lugnande för magen på dom små PLUS att mjölken rann till...Ja visst fan rann den till.. Svalade i brösten när ja gick juh ;) så det är ett hett tips..tod inte många timmar innan det rann till :)

Återkommer som sagt senare :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 706
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
252
· Visningar
5 177
Senast: pepp
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
37 38 39
Svar
775
· Visningar
49 823
Senast: Human
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 645
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar