Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2
KL
Lite uppdatering från oss.
Igår var det topp-väder, sommaren kom tillbaka för en dag, men lagom varmt, så en lång-promenad gjordes i underbart sällskap med mkt prat. Mitt mående disskutetades oh fick mer än bekräftat att det var jag int ensam om att må halv-taskigt då och då. Skönt så skönt att riktigt prata av sej med en annan tjej i precis samma situation.
Idag har lillan oh jag varit först på stan, sen firat lillans mormor på födelsedagen, mysigt, trots spö-regn större delen av em.
I måndags oh tisdags var ju lillan otroligt ledsen från em ända till midnatt. Resten av veckan har varit betydligt lugnare, även om hon varit lite små-kinkig. Började ju med semper droppar och ändrat dosen på miniformen så får se om förbättringen beror på att vi hittat rätt med dropparna nu, eller om det är tillfälligt.
Oh veckan har gått FORT!!! Trode ju aldrig vi skulle överleva utan sambon men se det gjorde vi visst
Sen har jag haft enormt mkt hjälp, eller allra mest sällskap av min mamma, så det har varit toppen
Detta med rutiner..... När började ni införa det? Från dag ett? Har läst Rut en hel del på internet om speciellt kvälls/läggnings-rutiner oh det står mkt olika..... Även om det är tidigt skulle jag vilja börja om det går, att få till ngn slags rutin. Nu ons,tors, fre har kvällarna sett väldigt lika ut då hon varit lugn, men somnar ganska så sent...... Har tänkt att bara fortsätta likadant som de senaste dagarna, och hoppas/tror då att det till slut ska bli vår rutin.... Är det bra? Att köra samma samma så borde det ju till slut kännas bra för lillan oh hon känner igen vad vi gör och vad det är dax för......??
Mila har oxå de sista nätterna ätit ofta
Är ju GLAD att hon äter men tyckte varannan/var tredje timme nattetid var perfekt.... Natt till idag var det allt ifrån en gng i timmen till var tredje.... Kanske är vi i en sådan där period nu att lillan behöver mer och ökar min mjölk-produktion....?
Mila har fint tag när hon ammar, och mina bröst-vårtor slutade fort att göra ont, men nu ikväll känns de facktist ngt ömma/sönder-nötta hehe
Blir att smörja med Purelan (rekomenderas starkt!!!) oh lufts lite extra så borde det ordna upp sej igen.
Oh nu får ni ursäkta, måste få fråga, men givetvis svarar ni bara om ni vill och jag hoppas inte att ngn tar illa upp!
Men, är det ngn mer än jag som är sugen..... Sugen på mannen?
Och det ngt enormt oxå
Trode inte alls det skulle kännas såhär så nära efter förlossning. Lillan är fyra veckor till veckan, och jag har fort ngra stygn kvar, men såhär har jag kännt för mannen sedan hemkomsten fr bb. Underbart är det ju, men blir nästan rädd att det hände ngt med mej vid förlossningen som gjort mej såhär.... Galen
Som sagt, hoppas ingen tar illa upp av detta nu, ville bara skriva av mej lite oh fråga er