Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Har funderat hur det gått för er, stort stort grattis:bump: Vad kul med fler tjejbebbar i tråden:love:
Jösses, 7,5kg:eek: och en själv var rädd för att få en bebis som vägde över 4kg liksom:D:bow:

:banana:Ett jättegrattis till både Kaeela och jessivega!:banana:

Håller tummarna för Elize och Pastejja:bump:

*kl*

Jösses här kommer det bebisar så snabbt att man inte har en chans att hänga med. Stort grattis till er alla - alla gullungarna är jättefina!

(Man har inte så himla mycket fostervatten tydligen. Jag frågade på förlossningen för jag tyckte också att det bara rann och rann, men min bm sa att man hade ca 0,5 liter eller lite mer bara. Det kändes som minst 4 liter när det kom ut!)

KL

Grattis till dom senaste tillskotten här i tråden och skönt att ni mår bra nu Kaeela.

Jag har BF 27/8 så jag har ju en månad kvar... På ett sätt ganska skönt dock för just nu har jag inga problem att sysselsätta mig, tiden går alldeles för fort.

kl
Pastejjas sambo vid tangenterna. Välskapt flickbarn, förlöstes med kjesarsnitt i förrgår 18:43. Trots 4 barnmorskor och 1 läkare så visade det sig att bebisen endå låg "fel", huvudet upp. Kommer mer info sen, alla mår bra :)

GRATTIS till Er!!! :bump:

Knepigt att det skulle vara så svårt att känna hur hon låg i magen!
Men härligt att det gick bra till sist, trots kejsarsnitt. :)

13 dagar över tiden idag. Suck... Inga känningar idag. Hoppas verkligen jag får komma in på ultraljud på lördag. Om inte annat så får man ju iallafall veta om allt ser bra ut.
Det är ju liv i min mage som vanligt. Men om det är nåt annat fel...?

Men med min tur så har dom väl inte ens tid att ta emot mig för UL. Min barnmorska försökte ju få beställa tid åt mig när jag var där i måndags. Men dom sa bara att jag fick ringa på lördag morgon...

Hade ju lite "mensvärk" igår, hela dagen nästan. Men den är ju såklart borta idag. Känner inget nu. :(
Ska ge mig ut på promenad sen igen. Gick två st igår. Ont, ont, ont i bäcken, fogar och höfter. Men nu vill jag ha ut den!!

Men kan du inte lägga dig i badkaret istället för att plåga omkring dig på promenader?

Ryktesvis kommer bebisen ändå helst när man softar!

Håller tummarna hursom!

:bump:Grattis Pastejja!!!!:bump:
Tur att allt gick bra, trots att lilltjejen låg fel!

Grattis! Så underbart med tvillingar! Skönt att ni mår bra nu :) Mina tjejer hade likadana kläder som dina har på bilden när de åkte hem från BB :love:

/Vilya som har blivit aningens besatt av tvillingar sen mina flickor föddes i december -10 ;)

KL

Usch. Jag antar att alla känner såhär i slutet.... Allt suger:(
Är trött och klumpig, känner mig som en strandad val eller något. Kan inte ens ta på mig strumpor och skor själv:grin:.
Har börjat svullna i anklarna, fötterna och händerna. Jag har ont i ryggen och i knäna.
De senaste dagarna har jag även haft något som liknar en lätt molande mensvärk. Inget skönt.
Är sjukt trött på det nu. Kotten får gärna bestämma sig för att titta ut vilken dag som helst nu.
Usch, vad gnällig jag låter:eek:! Har ju trots allt haft en problemfri graviditet. Får bita ihop dessa sista två veckor.

Kotten är lika pigg och alert som vanligt. Trycker och puttar runt där inne. Ibland känns det som om den försöker trycka sig ut, och det gör ont!!!!

Kl

Oj vad det händer grejer! Grattis till alla som fått bebis och massa pepp till er som fortfarande väntar. Häng i, det är sååå värt det! :love:

Alexander blir 6 veckor idag, gud vad tiden går fort! Han växer så det knakar, vägde ju 3720 när han kom och vid 4v vägde han 4980. Imorgon ska vi in på koll igen, ska bli spännande.

Amningen har (som ni förstår av viktuppgången :p) fungerat fint men nu har vi fått lite problem. Vi gissar att han har fått torsk, han verkar iaf ha lite ont i munnen. Han blir ledsen ibland när han ammar och han ammar mycket kortare stunder (och följdaktligen nästan jämt). Vi behandlar med bikarbonat och de ska titta på det imorgon på BVC. Det känns som om det har blivit lite bättre nu iaf, inatt sov vi en 3-timmars period :bow:

Kan någon förklara hur man lägger upp bilder? Har gjort det någon gång men glömt hur det var. Säg gärna vilken sida jag ska gå in på osv - övertydligt tack! ;)

Nu ligger A och sover och jag har fixat i ordning på kontoret. Vi börjar jobba på måndag, det ska bli spännande att se hur det blir. Jag ska vara ledig 60% och mannen 40%.

Återigen pepp till er som misströstar :bump::bump:

Jobbigt med torsk! Brukar man inte behandla det med Vichyvatten? Har brösten klarat sig?

Bilderna kan du lägga upp på t.ex. Photobucket, sen har de en färdig

Men kan du inte lägga dig i badkaret istället för att plåga omkring dig på promenader?

Ryktesvis kommer bebisen ändå helst när man softar!

Håller tummarna hursom!

Har tyvärr inget badkar, annars hade jag gärna legat där! :)

Jag har ju tagit det lugnt ett tag nu pga blodtrycket. Men det hjälper inte heller! Så nu blir det promenader istället. Det som inte dödar, det härdar. Haha! Sorry, jag börjar nog bli desperat eller nåt! :D

Tack för tumhållning! :laugh:

Jo vichyvatten är en klassiker men det är bikarbonatet i det som man vill åt så det går bra att blanda själv också. Brösten är ok hittills.

Tack för hjälpen!

*kl*

Grattis till alla som fått och heja, heja till er som är inne på sluttampen!

Jag undrar om den här slemproppen, är det så att den oftast kommer ut innan förlossningen börjar? Eller är det som med vattnet att det oftast går när förlossningen är i full gång?
Vill veta vad jag kan titts efter eller vänta på hihi

Går nu in i vecka 38!! Semestern är slut på söndag och bebis verkar vänta på sig så det blir nig en födsel hemmavid. Tre dagars arbete att se framemot nästa vecka :)

Slemproppen kan komma både flera veckor innan eller under förlossningen ;) Den är inte alls att lita på...

Vad duktig du är som fortfarande fixar att jobba! :eek:

*kl*
BVC idag, 4050g så 1kg på en månad har han gått upp ganska exakt det lille matvraket:p

Verkar som jag får överleva utan choklad framöver:eek: för vi har en bebis som för tillfället ser ut att ha världens acne:p Ska väl iof vara glad för det med tanke på att jag inte gått ner mer än 10kg på dessa 4 veckor:( *otålig*
Har ni andra lyckats få bort alla graviditetskilon redan?

Jag lever med chokladfritt ett par dagar nu då lillan hade magont igår kväll/natt för första gången, vi misstänker att choklad eller kaffe var boven.. Jag hoppas det var kaffets fel för det dricker jag nästan aldrig ändå ;)

Japp, mina gravidkilo var borta en vecka efter förlossningen! Men kroppen känns/ser ändå annorlunda ut och jag längtar så till jag kan börja träna..

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 660
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
251
· Visningar
5 105
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
36 37 38
Svar
754
· Visningar
49 187
Senast: Teilani
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 637
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar