Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2
Kl
Oj vad det händer grejer! Grattis till alla som fått bebis och massa pepp till er som fortfarande väntar. Häng i, det är sååå värt det!
Alexander blir 6 veckor idag, gud vad tiden går fort! Han växer så det knakar, vägde ju 3720 när han kom och vid 4v vägde han 4980. Imorgon ska vi in på koll igen, ska bli spännande.
Amningen har (som ni förstår av viktuppgången
) fungerat fint men nu har vi fått lite problem. Vi gissar att han har fått torsk, han verkar iaf ha lite ont i munnen. Han blir ledsen ibland när han ammar och han ammar mycket kortare stunder (och följdaktligen nästan jämt). Vi behandlar med bikarbonat och de ska titta på det imorgon på BVC. Det känns som om det har blivit lite bättre nu iaf, inatt sov vi en 3-timmars period
Kan någon förklara hur man lägger upp bilder? Har gjort det någon gång men glömt hur det var. Säg gärna vilken sida jag ska gå in på osv - övertydligt tack!
Nu ligger A och sover och jag har fixat i ordning på kontoret. Vi börjar jobba på måndag, det ska bli spännande att se hur det blir. Jag ska vara ledig 60% och mannen 40%.
Återigen pepp till er som misströstar