Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

:( Stackars lille skrutte.. Inte skoj när dom har ont dom små, men hoppas akupunkturen funkar!
Uppdatera gärna hur det går med det, är jättenyfiken på just akupunktur efter att ha sett skillnaden efter bara en behandling på gammelhunden som har artros:)
*håller tummar*

*kl*
Oj vad det är spännande nu när ni är så många som ska ha närsom:bump: Håller tummar varje gång det inte skrivits i tråden på ett tag att det ska en ny bukebebbe på G:bump:

KL

Var hos BM idag, vecka 38 (37+4). Min ordinarie är på semester, så jag hade en ny idag. Världens goaste människa.
SF måttet hade inte ändrats sen förra gången, som tur är.
Däremot har kotten ändrat läge. Innan låg h*n på höger sida av magen, men nu ligger h*n mer på vänster.
Huvudet var fortfarande inte helt fixerat. Vid förra undersökningen var det rörligt och denna gången var det ruckbart.
Men det gick åt rätt håll, sa hon. Hon sa att Kotten var redo nu. Vilket fick mig att inse att det bara är 17 dagar kvar nu:eek::crazy:
Läskigt!!!

KL

Jisses vad ni skriver!! Har inte vart inne sen i förrgår och hade mängder att läsa ikapp nu :)

Vi kom hem idag från en liten minisemester till Gbg lör-mån. Var på Liseberg igår och jag är så stolt över mina pojkar! Dels 2-åringen som åkte Flumride :eek: Och dels Jonathan som var så himla duktig! Han bara åt och sov hela dagen, gnällde ingenting och var hur smidig som helst att ha med sig. Sen måste jag ge credit till Liseberg som var så amningsvänligt, jag som småstadsbo var väldigt imponerad :D Tycker att hela Gbg verkar amningsvänligt iofs, verkligen skillnad mot vår skitstad.

För er som går på övertid - kom igen nu! Vi vill ha fler bebisar i tråden :bump::D

Tiden går allt fort egentligen....Var ju nyss man plussade känns det som :)
Härligt att bebis ligger i start-groparna nu :)

Vilken modig liten grabb du har som vågar sig på att åka flummen:)

Nu har jag ju inte varit inne i stan sen Gabriel föddes och innan hade man ju inte en tanke på sånt, men vad menar du med amningsvänligt:)?

Senast ändrad:

**KL**
Sov väl 2 timmar natten till igår, och det var efter att jag gått upp och tagit lite glass kl.3. Hade ont i ryggen och mådde illa redan när jag lade mig, tens hjälpte mot ryggen, men jag kunde inte ligga ner för jag mådde så illa. Fick väl inte jättemycket gjort igårkväll, dammsög halva husets och bakade en stor sats surdegsbullar och sedan tog orken slut.
Vaknade halv fem i morse av att vattnet gick, hur mycket vatten har man egentligen där inne? Duschade länge och vattnet bara skvalade ut. Mår fortfarande illa och blir ganska matt emellanåt men har inga stora värkar ännu. Ringde förlossningen vid kvart över 5, och hon sa att jag skulle komma upp och kolla oss på förmiddagen och att jag skulle lägga mig igen och försöka sova, men vi hade ju inte ens packat färdigt.. jag hade inte ens lyssnat på cd-n med mindfullness (men läst häftet). Nu har jag försökt att komma ikapp med allt det där jag skulle gjort samt avbokat tid till möte med jurist och barnmorska.
Bara 2 samtal kvar, ett till djursjukhus om operation av min unghäst och ett till kliniken som undersökte henne.

Hejja :banana::banana:! Nu händer det ju grejer!

Lite bökigt att inte vara "färdig" ännu, men det fixar ni ju nu!

:bump::bump: Heja bebis!!!! :bump::bump:
Hoppas allt går vägen och att du snart kan hålla ditt lilla knyte:laugh:

Senast ändrad:

Hur gick det i söndags? Jag hoppas du snusar bebis nu!!

/aneka som inte hör hemma här men tänker mkt på dig iaf!

KL

Jaha ni mina vänner, vattnet gick för ca 25-30 min sedan :bump:
Vaknade av att va otroligt kiss-nödig och en mitt-i-mellan-ond sammandragning oh gick oh kissade. Färdig-kissad så kom det mer.... Oh mer...... Oh meeeer!!! Känner jag inget innan klockan tre så har vi en tid för koll då. Skulle vilja påstå att jag känner mej nästintill hysteriskt nervös nu.... Gaaaaaahhhhhhh :crazy::bump:

*kl*

Vad härligt för er som är på G idag! :bump: Jag är SÅÅÅ avundsjuk!! :)

v.41+4
Idag har varit en hemsk dag hittills. Har sovit max 2 timmar i natt. (Annars brukar jag ju lyckas skrapa ihop ca 5 timmar/dygn). Det GÅR INTE att sova!! Jag är så fruktansvärt trött. Satt & grinade halva morgonen utav ingen anledning alls! Känns ju så patetiskt... :crazy:

Känns så orättvist på nåt sätt, att jag inte har minsta känning av att det borde vara dags för bebis att komma ut snart?? INGENTING!!
Bebben är livlig som vanligt, så jag är inte bekymrad över den. Utan mer att JAG inte är normal. Typ... Usch vad dumt det låter! :p

Började verkligen storgrina nu, när jag såg att Elize och Pastejja är på gång! Känner mig lite bortglömd. JAG DÅ!? Haha! Så dumt! Sömnbrist & hormoner får jag väl skylla på. ;)

Hoppas humöret vänder snart. Stackars mannen vet inte vad han ska göra för att få mig glad igen. Stackarn... :love:

Liten uppdatering:

Packad allt, diskat, duschat, rakat benen, smörjt in mej, käkat, städat undan så de är fint i lägenheten och vilat.
Besöket/kollen på förlossningen framflyttat fr tre till halv-sex ist. Får ju sjklart åka in om det verkligen krisar :)
Har värkar, men inte tätt, så har inte börjat klocka dom ännu, men jo, jag inser att av det jag redan känt så finns en del smärta att vänta, haha!
Klockan går såååå seeeegt nu...!! Sambon är iväg och köper lite mat så vi ska få ngt i oss innan det bär av sen.
Sjukt nervöst, sambon kan i te vara stilla. Jag slummrar, går på roa, har värkar om vart annat så jag känner mej ändå lite sysselsatt.

Det är snart din tur!! Kämpa på bruden, upp med hakan, kramas med din fina sambo och käka ngt gott :)
Sådant där "utbrott" hade jag igårkväll oh se vad som hände idag :)

Många kramar till dej :)

Åååååh. Tack Elize för peppningen!! :) :)

Och lycka till med barnafödandet nu! Får hoppas det blir en bra förlossning inte drar ut för länge på tiden. Blir det Karlskoga nu då? :)

Åååååh. Tack Elize för peppningen!! :) :)

Och lycka till med barnafödandet nu! Får hoppas det blir en bra förlossning inte drar ut för länge på tiden. Blir det Karlskoga nu då? :)

Ja det blir Karlskoga :)
Ringde dom ju strax efter att vattnet gått oh då fick jag ju först tid klockan tre.
Nu vid två ringde det en BM därifrån och undrade hur allt gick, hur jag måde och så. Jag mår ju bra svarade jag, för de gör jag ju.
Fattade inte riktigt hur hon menade, men hon sa ngt i stil med att jag var hjärtligt välkommen exakt när som helst om det drog igång, men att det just vid tre inte fanns ngn doktor som kunde undersöka. Vet inte om de hade lite kaos eller hur hon menade, för jag var ju ändå välkommen när som..... Ja ja, vi väntar otåligt här hemma nu och jag hoppas facktist inte att det drar igång JÄTTE illa innan vi kommit dit, för har under hela sista tiden i grav haft lite tufft att åka bil..

Tack ska du ha :) Och lycka till du med!! Som jag sa, ät gott, kramas mkt oh bryt gärna ihop (kanske en sen kvälls-promenad) så kanske det är din tur sen :) Det var det jag sysslade med igårkväll iaf :)

Kram

*KL*

Sådär ja då va det gjort..never more!! Har iaf fått världens guldklimp till son :)
Vaknade i lördags med värkar kl 03.30..åkte väl in vid halv 7 eller nåt. Gjorde CTG o det där vanliga och upptäckte efter ett tag att lilla oliver inte mådde bra. Spelade ingen roll hur ja låg så sjönk hans puls med rejäla dippar ungefär 1 gång i halvtimmen. Jag öppnade mig inte alls och värkarna kom hårt med 3 minuter emellan. Fy va ja mådde dåligt :crazy: bölade om vartannat och sista gången han dippade så larmade BM o helt plötsligt stod det 10 pers o slet i mig o det blev akut snitt fast vaket. Värsta jag varit med om i hela mitt liv...Oliver hade bajsat i fostervattnet..Inte samma dag utan långt innan och såg inte klok ut alltså..Vattnet va tjockt o missfärgat. Inte konstigt han mådde dåligt.. Jag hörde iaf att han skrek när dom plockade ut honom från mig sen försvann dom iväg med min sambo. Oliver mår som en prins iaf o vi kom hem igår. Lite tidigt men ja hatar sjukhus :angel:
Killen vägde 4135 och va 54 lång och helt underbar :love:

Nu håller ja tummarna att det dyker upp massa fler underbara raringar i tråden. och stort tack till alla er som peppat mig..det gör mycke ska ni veta :laugh:

Bild på underverket då :love:
DSC_0066.jpg

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 647
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
251
· Visningar
5 100
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
36 37 38
Svar
753
· Visningar
49 098
Senast: Cavallo
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 635
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar