Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

KL

Nu ni.... Nu ska ni få höra... Nu är det ngt som är allvarligt fel...!!!
Låg här i soffan oh myste, sambon kliade mej på ryggen oh jag halv-sov.
Sen,pang! Så blev jag godis-sugen!!!!! JAG sugen på små-godis :eek:
Det händer bara inte, oh händer det så är det typ en gng om året som jag uttalar orden "jag är sugen på godis".
Sambon studsade upp ur soffan oh drog genast iväg mej till kiosken, han blev väll chockad kraken oh tänkte det var bäst att åtgärda problemet direkt......:rofl: Jag som annars lever för kaffe-bröd, och ibland chips hade nästan svårt att hitta bland alla lådor vid små-godiset, haha!
Iaf, nu har jag ätit godis oh de var gott!! Hoppas det var bebis som ville ha godis för oh orka komma ut inatt :idea:

Efter detta godis-intag så väntar snart en sen kvälls-promenad!! Får iaf gå så jag bränner ngt av det jag tryckt i mej nu!!

Hehe. Hoppas du har rätt, att det är bebbe på G! ;)
Duktig du är som går så mycket!!

Längtar till jag kan gå normalt igen. Min främsta motion brukar ju vara promenader och ridning. Har blivit väääldigt lite av det lääänge nu! Red ju senast i mars. Fick ge mig pga fogarna. Promenaderna blir inte långa. Och absolut inte ofta heller. Usch usch!

v.41+2 idag och inget nytt på bebisfronten.
Nu iväg till stallet och släppa ut pållar och mocka skit! ;)

Vilken fin liten mage och grattis till fin liten bebis, men hur fick den plats? Grattis!

De armbanden var nog det som funkade bäst för mej oxå då jag måde illa. Låter dumt kanske men kom på att såhär gjorde jag:
Tog t ex en dusch (brukar ju pigga upp)
På med armbanden
Tryckte extra på kulorna på armbandena och höll på så ett tag.
När jag sedan tryckt extra oh tog av armbandena så var det som att illamåendet försvann en kort stund oh då passade jag på att äta. Jag åt då pasta med ketschup och lite strö-socker.... Låter konstigt men det gick ner lätt oh jag fick lite energi.... Eller så vart det clementiner eller apelsiner vilka oxå oftast tog udden av illamåendet.
När jag sen käkat på med armbanden direkt.....

Fasen vad tråkigt med Lill-hästen :cry: Hoppas du iaf kan ha henne kvar och avla på henne om ngt år eller så!!
Hade själv ut hovslagaren i torsdags och beslutade att enbart sko dom fram. Den ena har topp-kvalité så det lär inte bli ngra problem.... Den äldre är det lite si och så med så där får vi se hur det blir.... De kommer ju mestadels gå i hagen med ngn enstaka tur i skogen eller pass på banan resten av sommaren och hösten..... Ja oh detta beslut togs oxå pga att man inte blir fet av mamma-penningen precis :crazy:

Fram tills för två veckor sedan så cyklade jag varje dag, ca 4-5 km men fick sista gngerna lite ont i själva underredet så nu när sambon sedan två veckor tillbaka har semester (och är pigg på kvällen :grin:) så promenerar vi ist. Blir ca 3 km i så raskt tempo som jag orkar för dagen, ibland bort emot 4 km så sådär himla långt går vi ju inte, men det är skönt oh håller mej lite mjukare i kroppen......

Jag tar bara av armbanden när jag duschar/badar, bakar eller ex. rullar köttbullar, annars har jag dem dygnet runt. Märker direkt om jag glömmer ta på den, så de får sitta. I början var det svårt att äta när jag mådde illa, men jag har insett att jag inte får bli ens lite hungrig, framför allt inte när jag är trött. Jag äter glass så det står härliga til, funderar på om jag ens kan äta det sedan. Inte för att jag längtar efter det utan för att det är det som hjälper bäst. Citrusfrukter har jag inte ens tänkt på.. Hmmm.. ska nog köpa clementiner idag, tack för tips!

Hade det inte varit så sent på säsongen kunde jag betäckt henne i år, men med operation och vad det innebär så känns det inte helt optimalt att få dräktigt i år.. Känns lite varannan dag, helst vill jag ju ha igång henne, men ska hon lalla i hage kan hon egentligen lika bra vara dräktig.. Min ridhäst harriktigt bra hovar och kunde gå skodd fram, men det är så mycket asfaltvägar här.. får fundera på det..

Promenera går ändå ok för min det även om jag inte är så flitig som du, idag ska sambo och jag nog dra stånds i en hage för att få in hästarna där, och det värsta är när jag ska luta mig fram:crazy:

Nu ska jag läsa vidare i tråden!

**KL**
Dagens dummaste fråga..Varför sägs det att förstföderskor ofta går över tiden, sedan sägs det att barnet bestämmer när det ska komma ut. Hur kan den veta att den inte har syskon?

Usch, skickar ett gäng styrkekramar till dig. Låter inte alls roligt att ha det så som du har det...

Jag mår ganska bra, sjukt illa ibland men kräks inte mer i alla fall, kan tom äta frukost igen. Har mer ont av blodtrycket som är fortsatt lågt. Var på bio i torsdags men fick gå ut efter en timma för jag fick tidernas blodtrycksfall, av att sitta still. Hoppas på mig lite allt i mellan...

Igår målade vi väggen i uterummet och spacklade två väggar inomhus, idag slipade jag två väggar inomhus och storstädade halva källaren (lite "rent hus" varning där nere....) så vi är på gång. "Bara" en del slipning och tapetsering samt målning utomhus + barnkammaren kvar... Tänkte vara färdig om två veckor, kommer ju gå sådär inser jag redan nu. Skönt att kunna hålla igång hyffsat i alla fall även om det blir mååånga pauser.

Kramar mottages tacksamt, det är mycket nu..
Låter inte alls bra med ditt blodtryck, ligger du lågt annars också? Vad säger BM om det? Oj vad flitig du är!

Igårkväll roade jag mig med att skriva veckomatsedel och inköpslista med många portioner till frysen. Ska iväg och storhandla idag ser det ut som..

KL

Nu ni.... Nu ska ni få höra... Nu är det ngt som är allvarligt fel...!!!
Låg här i soffan oh myste, sambon kliade mej på ryggen oh jag halv-sov.
Sen,pang! Så blev jag godis-sugen!!!!! JAG sugen på små-godis :eek:
Det händer bara inte, oh händer det så är det typ en gng om året som jag uttalar orden "jag är sugen på godis".
Sambon studsade upp ur soffan oh drog genast iväg mej till kiosken, han blev väll chockad kraken oh tänkte det var bäst att åtgärda problemet direkt......:rofl: Jag som annars lever för kaffe-bröd, och ibland chips hade nästan svårt att hitta bland alla lådor vid små-godiset, haha!
Iaf, nu har jag ätit godis oh de var gott!! Hoppas det var bebis som ville ha godis för oh orka komma ut inatt :idea:

Efter detta godis-intag så väntar snart en sen kvälls-promenad!! Får iaf gå så jag bränner ngt av det jag tryckt i mej nu!!

Det låter onekligen märkligt om du skulle få ett sådant behov helt plötsligt utan anledning. Håller tummen att det sätter igång nu!

Hallå där..... Hur går det? Inte sett dej här på ngra dagar nu! Blir ju nyfiken.... Visst har du bf imorgon = 24?
hoppas allt är bra med dej/er :)

Japp idag är det BF! Inte minsta känning what so ever än. :D Bara varit lite upptagen de senaste dagarna och inte haft så mycket datortid. Men det ska bli flera dagar med bra barnfödarväder nu så jag hoppas på att det ska hända något. Min största fasa hittills har varit att känna det hela dra igång en sån där superhet och kvalmig dag... :crazy:

Så, idag är en bra barnfödardag, nu klämmer vi ur oss några pyren tycker jag! :bump:

Men nenii grattis till en så fin pojk! (Undrar också vart han gömde sig. ;)) Det där blir nog en riktig hjärtekrossare tror jag, charmörslocken är på plats redan. :laugh:

**KL**
Dagens dummaste fråga..Varför sägs det att förstföderskor ofta går över tiden, sedan sägs det att barnet bestämmer när det ska komma ut. Hur kan den veta att den inte har syskon?

Ingen aning.
Enligt min BM så är det bara en myt att alla förstföderskor går över tiden och hon säger ofta att när barnet är "färdigt" så kommer den ut.
Man kan lika gärna få någon dag för tidigt, så jag skulle inte ställa in mig på att jag skulle gå över tiden.
Jag vet en som gick längre och längre över tiden för varje barn hon fick.
Sen har jag en kompis som fick sitt första barn i våras. Hon var uträknad till den 4 juni, men bebis föddes den 23 maj.
Min brorsdotter föddes på dagen hon var uträknad enligt RUL, och en annan jag känner fick sin dagen efter datumet hon var satt enligt RUL. Båda två var förstföderskor.

Hm, jadu. Bra fråga! :D

Men jag tycker inte alls det stämmer att förstföderskor ofta går över tiden. Förutom jag då! ;)
Alla runtomkring mig här som är förstföderskor, får ju sina bebbar FÖRE bf ju! Fusk!!
Nä, men tycker det verkar vara ganska jämnt fördelat oavsett det är första barnet eller ej.

Inbillar mig lite att det sitter i generna oxå? Själv föddes jag 9 dagar efter bf. Mannen föddes 11 dagar efter bf, då sattes ju hans mamma igång eftersom hon vägrade vänta längre. Så han kanske skulle blivit mycket senare född annars! :p
Så jag tror nog våran bebis är lika trög som oss! ;)

Min mamma har fött 4 barn och första barnet (min storebror då) föddes 8 dagar FÖRE bf. Sen oss andra tre har hon gått ÖVER med mellan 7-10 dagar. Så där stämmer det ju inte heller!
Jag tror nog mest på att bebisen kommer när den är färdig! :laugh:

Japp idag är det BF! Inte minsta känning what so ever än. :D Bara varit lite upptagen de senaste dagarna och inte haft så mycket datortid. Men det ska bli flera dagar med bra barnfödarväder nu så jag hoppas på att det ska hända något. Min största fasa hittills har varit att känna det hela dra igång en sån där superhet och kvalmig dag... :crazy:

Så, idag är en bra barnfödardag, nu klämmer vi ur oss några pyren tycker jag! :bump:

Kan lova att jag hade mer än panik när vi åkte in, då var vi ju ändå inne väldigt tidig morgon.. Första undersökningsrummet låg åt där solen går upp och redan kl7 var det så varmt att svetten bara forsade:crazy: och väl där trodde ju jag att det var där allt skulle ske, hur annorlunda det än såg ut i jämförelse med bb-programmen:D
Men själva verket had det riktiga fl-rummet ordentlig luftkonditionering och temperaturen var inget jag reflekterade över förrän efteråt när bm sa att nu kanske värmen kunde dras på lite:) Känns som att det borde vara standard på de flesta sjukhus:)
Men det är ju troligtvis trevligare med förarbetet om det inte är värmebölja:D

Hur har det gått med utslagen förresten?

*kl*
Alltså,tiden går ju nåt sjukt fort!:eek: På onsdag blir han redan en månad! Hur har det gått till?
Igår flyttade vi äntligen ut till huset:love: Men det där med att flytta o ha en liten var ingen hit kan jag lova.. sjukt frustrerande att inget kunna göra! Mennu i dagarna ska här jagas kantareller och bara njutas av lugnet:D

Jag har ju varit in till deras förlossningsklinik, som förvisso ligger på ett annat plan men ändå en våning ner under marken, och där var det kvavt som i helvetet självt. Trots att det borde varit svalt med tanke på läget tyckte jag. Så hur det är på själva förlossningen fem våningar upp har jag liksom inte vågat tänka på... :crazy: Men jag hoppas att bra luft är en självklarhet! Borde vara iaf.

Utslagen har gått ner lite främst tack vare regelbundna dopp i kalla sjön, själva klådan är däremot kvar och där hjälper inte mycket. Smörjer och spolar benen i kallt kallt kallt vatten på nätterna då får jag sova några timmar iaf. Dagtid är det bättre, antar att jag är mer distraherad då? Har lämnat nya prover på levern, de förra såg ju bra ut, och väntar nu på svar men utgår ifrån att de också är normala. Ingen kan säga vad det är men "alla" läkare jag pratat med säger att det går över efter förlossningen? Så jag hoppas på det och är tacksam att det kom så pass nära inpå BF ändå. Har hört om andra med liknande besvär som fått det så tidigt som i femte månaden... Uj uj uj... :cry:

KL

Tänkte höra med er....Har ni köpt ngn sådan här bok "mitt första år", eller vad de kan tänkas heta? Har googlat lite men hittar inte jätte mkt att välja på....Har ni tips på vart man kan hitta sådana här fylla-i-böcker? Gärna på nätet då jag bor i liten stad där utbudet av affärer är begränsat.

Annars då, trött idag!! Brak-middag hos svärföräldrarna, pyssel i stallet, dammsugning av lägenheten, skurning av badrum och 4 km promenad var verkligen max vad jag orkade med......Så nu blir det soff-mys, är ju första avsnittet för säsongen med Dexter ikväll :)
+3 idag och det har verkligen varit lugnt på SD-fronten idag....
Kanske bebis vilar ordentligt nu innan :)

För övrigt så vill jag inte mörda ngn eller vara elak....men alltså, haha, jag vet att alla bara är nyfikna, vill väl, och längtar, men frågan "har du inte fött än?" får mej att se rött numera.....
Har lust att svara "Jo men ser du inte det, födde i förra veckan" eller ngt i den stilen :devil:

*kl*

Idag har vi gjort en gipsavgjutning av torso + mage på mig. :D Fick som present när jag fyllde år för några veckor sen.

images

Kramar mottages tacksamt, det är mycket nu..
Låter inte alls bra med ditt blodtryck, ligger du lågt annars också? Vad säger BM om det? Oj vad flitig du är!

Igårkväll roade jag mig med att skriva veckomatsedel och inköpslista med många portioner till frysen. Ska iväg och storhandla idag ser det ut som..

Jag har lågt blodtryck i vanliga fall också. Det har egentligen inte blivit vansinnigt mycket lägre men med den ökade mängden blod och minskade blodvärdet så blir "biverkningarna" av det låga blodtrycket värre. Menmen, inget man gör åt eftersom det inte är farligt. Bara lite besvärligt ;).

Matportioner i frysen har vi inte kommit till skott med, mer än vanligt. Men jag tror vår frys är ganska full så vi kan nog leva minst en vecka på det.

Jag har börjat klura en del på tiden närdet börjar dra ihop sig. Än så länge är ju sannolikheten liten att det blir någon bebis (v. 36) men sen gäller det ju att vara "alltid redo" på något vis. Städat hemma, mat i kylen, väskan packad, barnvagn och babyskydd i bilen m.m. Låter jobbigt, jag är lite mer "vänta till damråttorna hopar sig och kylen ekar", men så vill man ju inte ha det när man kommer hem från bb :D.

v.41+3.

Har varit hos BM för sista gången idag. Mitt blodtryck på gränsen till högt som vanligt 150/92 eller nåt sånt. SF-mått var 39 och bebbens hjärtljud 128.
Om inte bebben tittat ut innan helgen, så ska jag till Karlstad på ultraljud på lördag.
OOOM allt verkar bra och dom inte har allför mycket att göra på förlossningen, så sätts jag förmodligen igång samma dag!! :eek:
Helt plötsligt blev jag ju nervös! Tänk om jag blir mamma på lördag!! :D
Och tänk vad besviken jag blir om dom inte har tid med mig på lördag... :crazy:

Vad häftigt! Du får väll försöka att utgå från att det inte blir av på lördag. Å andra sidan tycker jag det kan vara ganska trevligt att ta ut glädjen i förskott, så får man i alla fall vara glad en gång :D.

För övrigt: Är det någon som har koll på förädrapenningstillägg? Det har jag tydligen rätt till har jag fattat först idag. Kan någon förklara det där för mig? Sker det automatiskt?

Idag sa läkarn att lilla William har kolik. Vi var på akupunktur idag för att testa på o se om det hjälper :cry:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 647
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
251
· Visningar
5 100
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
36 37 38
Svar
754
· Visningar
49 099
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 635
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar