Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Jo, man borde märka en sån sak. Men hellre kolla för mycket än för lite enligt mig :p

Förstår att du inte vill vara själv!

kl

Idag var jag på bvc med lillkillen. Eller han e inte så liten längre. Känns att han har blivit mkt större. Han var nu 55,5 cm lång, var 51,5 när han föddes. Han vägde 4530g emot hans 3765g då han föddes. Stora killen :D

Hans mage e lite bättre nu, själva förstoppningen, men inte hans kramper. De finns kvar. Just nu sover han kanske 20 min bara o vaknar upp o skriker. Känns så hemskt när han har ont. Man blir ju så ledsen. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med lillkillen heller för att få det att bli bättre. Bara stå ut?

Har ni provat Miniform och/eller Semperdroppar? Annars kanske lite massage fungerar? Jobbigt när de små inte mår bra :(

Jessivega, då är du ju snart mamma igen ju!! Håller tummarna för att det sker snart och att det går smidigt!! :bump:

V. 41+0 här då. Händer inte mycket. Har målat hela dagen idag MED, haha!! :D Nu är det nästan färdigt, så jag tycker bebben kan börja tänka på att komma ut!
Mannen har till och med fixat fast ett babyskydd i Cadillacen idag! Tanken är att bebbens första bilfärd utanför min mage, resan hem från BB, ska ske i "raggarbilen"! ;)

@ jessivega; Håller tummarna för att det kommer igång för dig snart....

@ pastejja; Fy katten vad jobbigt att må så under hela grav. Hoppas att du snart slipper det.

Här är allt lugnt än. Är i vecka 37+2.
Har haft lite lätta SD under veckan, vissa med lite molande "mensvärk".
Första veckan på semestern, och jag är nåt så in i helsikes rastlös.....
Har under denna veckan storstädat båda toaletterna från golv till tak, dammsugit hela undervåningen, pysslat med hästarna, promenerat med hunden, varit ute och plockat svamp och hälsat på lite olika människor......
Ska baka lite i morgon, och vi ska ha gäster ikväll.

Igår var jag hos pappa. När jag kom dit var min bror där med sin lilla dotter:love:. Världens goaste lilla trollunge. Hon är 13 månader nu.
Lyckades få en liten stunds mys med henne innan hon återgick till att bli väldigt pappasjuk, och klättrade upp i min brors knä igen.

KL:

TILL ER SOM GÅTT ÖVER HUNDRA ÅR::
Ni är otroliga, starka människor!! Hur orkar ni?? Hur har ni klarat er ifrån att låta bli att strypa ngn i er närhet?? Jag är såååå imponerad av er, kämpa på :bump:

Jag hade BF i Torsdag...bara lördag idag men redan trött på oh vänta.....!!
Kan ju verkligen inte börja klaga ännu, när ni andra har gått över både en och två vewckor, men alltså, som jag skrev ovan, jag är imponerad av er!!

Anledningen till jag är extra "grinig" för stunden är ju att natt till idag var 6:e natten med smärtsamma SD. Under dagen igår var jag oförskämt pigg så trode icke jag hade ännu en sådan här natt framför mej.......Men men, det hade jag oh klart det känns skönt att det känns NGT.
Detta fortsatte under hela fm (jag har legat i sängen fram till lunch, halv-sovit hela tiden) och nu på em när jag satte mej i bilen påväg till stallet var det bra nära jag fick gå in oh be sambon köra mej......Gjorde ont ont.....Har bara ca 2 km t stallet men det var plågsamt....Iaf, väl där oh efter en stunds gnällande känns de mkt bättre :mad:
Nu är jag ny-duschad oh sitter med endast lite mens-värks känsla.....Ngn SD då oh då men inte ond.....

Som sagt, vill inte gnälla, oh ska inte gnälla när det finns de som gått över LÄNGE men när kroppen luras såhär (för det måste ju vara förvärkar som känns nu.....?) så blir man ju verkligen besviken när den ger sej gång efter gång.

Har tyvärr inget tips..... Men alltså fy fasen för att ha de så där oh behöva spy så :( Vad tycker din BM?? Får du i dig ngt som verkligen får stanna eller kommer allt upp förr eller senare??
Lider med dej!! Hoppas verkligen du slipper det där oh får ngra fina sista veckor i graviditeten nu!!

Styrkekram!

Ja det börjar bli lite tröttsamt. Tack för styrkekramen, det värmer. BM har inte sagt så mycket, har blivit erbjuden receptbelagda åksjuketabletter inför en resa, men valde att inte ta dem eftersom jag varken ville dämpa mig eller barnet. Provade de receptfria och spydde ännu mer. Åksjukearmbanden och glass fungerar lite iallafall.

En del får stanna nere, har trots allt lyckats gå upp 10 kg (även om jag misstänker att en del är vatten) och jag hade att ta av innan så det bekymrar mig inte så mycket. Mest trött på att vara trött och må illa. Och så är jag trött på att klaga, brukar vara positiv och energisk, men jag är inte så tuff nu. Det är inte så många dagar kvar till BF nu så det lär ju gå över inom det närmaste.
Jag hade bara planer på att så mycket skulle varit fixat innan Liten kom ut, men jag orkar inte. Jag vill ju ha rent och fint här hemma. Jag vill ha förberett med mat i frysen etc. men jag sover mest..

Igår var vi med unghästen på klinik och fick ganska pessimistiska besked om hennes hälta, och det gjorde mig inte jättemycket spralligare direkt. En kotled kass på "en i övrigt fin häst".. Jaja vi får se hur det går, tajmingen är kanon nu med tanke på mammapengar och räkningar etc. Jaja.. Ska inte deppa för det, jag fick henne med mig hem och hon blir säkert ett fint avelssto.. Problemet är att jag inte har råd att avla på ett tag nu ju (man blir ju inte jättefet av att gå på mammapeng har jag hört ;))

Oj..... Promenaden just avklarad.....
Alltså jag har ju inte värkar nu :) Eller tänkte du på det som hände mej i eftermiddags under bil-turen...? Funderade själv då på att ringa men så gick det över..... Har känt sådär varje natt i ja,,,,, i fyra nätter nu oh min BM tror jag är i latensfasen..... Hur länge den nu kan/ska pågå....?

Tack för din omtanke :)

Vad du är flitig med promenaderna, hur långt går ni? Sist jag gick en längre sammanhängande sträcka var förra veckan igen, 1600m till ridhuset, höll en lektion och så kom jag nästan hela vägen hem innan jag mådde skit och fick pausa.. sedan gick "tant" ganska långsamt sista biten och gick in och spydde. Mycket kräksnack från mig nu. Önskar att jag kunde hålla igång bättre, detta liknar inte mig alls.. men det låter ju som du närmar dig att föda, jag läser vidare med spänning!

@ jessivega; Håller tummarna för att det kommer igång för dig snart....

@ pastejja; Fy katten vad jobbigt att må så under hela grav. Hoppas att du snart slipper det.

Här är allt lugnt än. Är i vecka 37+2.
Har haft lite lätta SD under veckan, vissa med lite molande "mensvärk".
Första veckan på semestern, och jag är nåt så in i helsikes rastlös.....
Har under denna veckan storstädat båda toaletterna från golv till tak, dammsugit hela undervåningen, pysslat med hästarna, promenerat med hunden, varit ute och plockat svamp och hälsat på lite olika människor......
Ska baka lite i morgon, och vi ska ha gäster ikväll.

Igår var jag hos pappa. När jag kom dit var min bror där med sin lilla dotter:love:. Världens goaste lilla trollunge. Hon är 13 månader nu.
Lyckades få en liten stunds mys med henne innan hon återgick till att bli väldigt pappasjuk, och klättrade upp i min brors knä igen.

Jag hoppas så klart också på att slippa snart, tack för omtanken! Men Oj va flitig du är.. Jag som sitter här i soffan och tittar på diverse på TVn och tittar pp blommorna som vissnar.. Ska faktiskt ta mig i kragen och skölja av dem så de överlever. Sedan är det dags att laga mat till mannen som ska jobba natt. Jag är inte fullt så oeffektiv som det låter men nästan ;). Fick förrutom hästkliniken igår, besökt ett par vänner och bakat surdegsbröd.. tvättat och städat lite i stallet..

Förresten, har glömt att berätta att vi hyrt en cefar femina som vi håller på att lära känna. Både mannen och jag tycker att den är mycket intressant, funderar på att trimma till rumpan nu när vi ändå har maskinen hemma.. ;)

*kl*

Nu ska ni få se ;)

I denna mage..

dsc00956red_158500648.jpg

(v.38)

fanns lilla bebisen..

bild2_158499713.jpg

(några timmar gammal)

som nu ser ut ungefär såhär..

bild4_158499820.jpg

(15 dagar)

:love:

De armbanden var nog det som funkade bäst för mej oxå då jag måde illa. Låter dumt kanske men kom på att såhär gjorde jag:
Tog t ex en dusch (brukar ju pigga upp)
På med armbanden
Tryckte extra på kulorna på armbandena och höll på så ett tag.
När jag sedan tryckt extra oh tog av armbandena så var det som att illamåendet försvann en kort stund oh då passade jag på att äta. Jag åt då pasta med ketschup och lite strö-socker.... Låter konstigt men det gick ner lätt oh jag fick lite energi.... Eller så vart det clementiner eller apelsiner vilka oxå oftast tog udden av illamåendet.
När jag sen käkat på med armbanden direkt.....

Fasen vad tråkigt med Lill-hästen :cry: Hoppas du iaf kan ha henne kvar och avla på henne om ngt år eller så!!
Hade själv ut hovslagaren i torsdags och beslutade att enbart sko dom fram. Den ena har topp-kvalité så det lär inte bli ngra problem.... Den äldre är det lite si och så med så där får vi se hur det blir.... De kommer ju mestadels gå i hagen med ngn enstaka tur i skogen eller pass på banan resten av sommaren och hösten..... Ja oh detta beslut togs oxå pga att man inte blir fet av mamma-penningen precis :crazy:

Fram tills för två veckor sedan så cyklade jag varje dag, ca 4-5 km men fick sista gngerna lite ont i själva underredet så nu när sambon sedan två veckor tillbaka har semester (och är pigg på kvällen :grin:) så promenerar vi ist. Blir ca 3 km i så raskt tempo som jag orkar för dagen, ibland bort emot 4 km så sådär himla långt går vi ju inte, men det är skönt oh håller mej lite mjukare i kroppen......

oh sicken liten mage :) Oh vilket alldeles alldeles underbart innehåll den hade :love:
Grattis till lill-gos!! Så fin :)

Elize: Jag har helt ställt in mig nu på att jag kommer gå minst 2 veckor över. Blir det t.o.m. 3 veckor så blir det. Hoppas ju såklart inte på det! ;)
Så jag har helt enkelt en ny nedräkning till nästa fredag. 6 dagar kvar! :laugh: Och OM jag kommer dit, så vet jag att det är max en vecka kvar till igångsättning.
Försöker tänka positivt, även om jag får utbrott ibland!! :D Det jobbigaste är att jag är så otymplig och osmidig...
Bebis kommer ut när h*n är färdig. Skulle ju aldrig jäkta på mina ston när dom är nära fölning, så varför skynda på mig själv? :)

v.41+1 idag och inga känningar whatsoever.
Har sovit väldigt oroligt. Svårt att somna efter att ha kollat på sändningarna från Oslo hela kvällen (inte långt härifrån, bara 12 mil ju). Alla stackars ungdomar. :(
Sen kl 4 imorse vaknade jag av åskovädret. Drömde om bombningar och krigsflygplan, innan jag fattade att det var blixtar och dunder orsakat av åska. :p

Målat helt färdigt idag, så nu vill jag ALDRIG mer måla. Haha!

Nenii; vilken underbar bebbe! :) Längtar ännu mer tills våran behagar titta ut!!
Och vilken liten mage! Känner mig som en flodhäst nu ju!! :D

+Elize

Ja, magen växte väl lite till de sista veckorna men jag hittar inte sista magbilden..
Mycket större blev jag dock inte så jag är fortfarande nyfiken på hur bebis fick plats, nu känns det mest märkligt tomt :o

Usch, skickar ett gäng styrkekramar till dig. Låter inte alls roligt att ha det så som du har det...

Jag mår ganska bra, sjukt illa ibland men kräks inte mer i alla fall, kan tom äta frukost igen. Har mer ont av blodtrycket som är fortsatt lågt. Var på bio i torsdags men fick gå ut efter en timma för jag fick tidernas blodtrycksfall, av att sitta still. Hoppas på mig lite allt i mellan...

Igår målade vi väggen i uterummet och spacklade två väggar inomhus, idag slipade jag två väggar inomhus och storstädade halva källaren (lite "rent hus" varning där nere....) så vi är på gång. "Bara" en del slipning och tapetsering samt målning utomhus + barnkammaren kvar... Tänkte vara färdig om två veckor, kommer ju gå sådär inser jag redan nu. Skönt att kunna hålla igång hyffsat i alla fall även om det blir mååånga pauser.

Ska försöka tänka så jag med :)
Fast lite så har jag ändå tänkt de sista dagarna...... 21 var ju datumet vi fick vid RUL, men det datum jag och sambon själva hade räknat på var 25 medans BM sa 24...... Och jag vet ju exakt datum för sista mens, när vi hade sex och jag ägglossning så jag ska inte börja misströsta rejält förens 25-26 är passerat :) Som sagt, ville inte stirra mej blind på 21 men blir ju lätt så ändå.

Ja jag har oxå sovit dåligt.... Tittade på sändningarna till långt in på natten oh just som vi skulle lägga oss började åskan så vi satt i närmare en och en halv timma oh tittade på blixtar.......
Hoppas du får sova bättre inatt!!! Drömmarna under graviditeten har verkligen blivit mer verkliga för min del.....!!

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 585
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
4 993
Senast: pepp
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
36 37 38
Svar
748
· Visningar
48 878
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 635
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar