Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

*delvis kl*
Får ni alla alltså veta de där sf-måtten? Det enda jag fick siffror på var bebis hjärtslag och järnvärden när jag frågade specifikt.. Resten var bara att det var normalt..

*kl*
Har nu gått och funderat ett tag efter förlossningen.. Dom frågade ju om man ville se moderkakan.. varför?:p Eller är det kanske är nåt man faktiskt VILL se och bara jag som är klen och har lite svårt för sånt o inte vågade?:D

Gjorde förresten en upptäckt häromdagen.. jag kan ligga på mage!:eek::rofl: :banana:

Lite nervös inför fredag när jag ska ut bland folk utan sambon som kan påminna mig om att stoppa in boobsen efter amning.. Är det bara jag som är så förvirrad som glömmer såna saker?

Oj, ja då måste du ju vara stor om du "bara" var i v.36 med samma mått som jag hade nu i v.40. Hm...
Hoppas det blir bra iallafall. Kanske har minskat tillväxttakten tills på måndag! :)

Det är det som är grejen.... Jag ser inte ut att vara jättetjock, men tydligen så är jag det, på något konstigt sätt.
Är lite nervös inför vad SF måttet ska visa på måndag. Tänk om det blivit ännu större:crazy:.
Ska dessutom till en annan BM denna gången, för min ordinarie har semester.

Snällt av sambon att hjälpa till. Min kom hem med en duschpall när jag bad om assistans... :grin::D

:rofl:
Så skulle mycke väl min sambo också kunna göra!!!!

Han gjorde ganska klart för mig tidigt att han tänkte minsann INTE raka mina ben åt mig:grin:.
Lyckades dock att raka dem i lördags. Skar mig bara fem gånger, men vill man vara fin, får man lida pin.

Dessutom har jag väldigt torra fötter. Och som den gentleman han aldrig kommer bli, så ligger han bara och skrattar åt mig när jag ska smörja mig.
Han vågar det trots mitt humör, för det tar honom två sekunder att komma ur räckhåll för mig:devil:.
Har nyligen bytt taktik, och kastar numera tuben med fotsalva efter honom:angel:.

21 dagar kvar till BF:eek:. Läskigt!
Tänk om jag inte klarar av det!! Är inte så orolig för förlossningen, mer för själva ansvaret för den här lilla, lilla människan!
Jag får förlita mig på min sambo. Han har trots allt gjort det här förr (han har tre barn sedan tidigare).

@ Rumpnissen
Min Kotte är fortfarande lika aktiv, fastän rörelserna känns annorlunda nu.
Mer puffande och tryckande.
Men du ska nog kolla det om du är orolig. Bättre en gång för mycke än en gång för lite:).

Senast ändrad:

Vilken lyx att få ha mannen hemma så länge! Har ni pusslat med semester eller hur har ni fått ihop det så bra:)?

Jättelyxigt!! Hade J kommit på BF hade vi fått 10,5 v ihop, nu fick vi nöja oss med 8 :p Vi löser det genom 4 v. semester och 4 v. FP.

Vi fick veta alla mått och sånt varje gång. Däremot så kollade BM bara blodvärdet 1 gång under hela graviditeten. Men det var ju bra då ;)

Jag hade lätt velat se moderkakan (hade även bett om att få klippa navelsträngen!) men sen blev jag ju sövd så det sket sig. Å andra sidan är jag en sån som MÅSTE titta när jag får sprutor och sånt också, annars vågar jag inte :D

Jag har glömt att stoppa tillbaka tuttarna nån enstaka gång, men bara hemma som tur är. Tror det är rätt vanligt bland alla amnings-förvirrade hjärnor :rofl:

Bor i Årjäng, så vi har ca 10 mil till K-stad. Själv då? :)

Har glömt kolla hur jag låg på kurvan denna gången, men har legat över mittstrecket de senaste veckorna iaf.
Tror nog att bebben blir lång iaf, eftersom både jag och gubben är över genomsnittet. ;)

Jo, det är ju skittråkigt att vänta, men egentligen mår jag väl hyfsat. Klarar ju att röra på mig! :D
Men längtar efter att kunna sitta, ligga och stå, precis som jag vill. Sover ju jättedåligt eftersom jag inte ligger bra, hur jag än vänder och vrider mig.
Och så snarkar jag som en gris när jag väl sover! Haha! Känns som hela bebben trycks upp i halsen på mig när jag ligger ner! :eek:

Tänk så härligt att få sova på rygg igen! Sover nästan alltid på rygg annars! :)

Idag har jag varit ute och målat nästan heeela dagen! Rätt sliten nu och har faktiskt äntligen känningar av "mensvärk"!! Tänk om det kunde komma igång nån gång!! Är iallafall kul att det känns NÅNTING. Då finns det väl hopp! Hehe! ;)

Ah okej. Då är de allt en liten bit mellan oss iaf, jag bor i kristinehamn :) Har tänkt föda i karlskoga, men går jag över eller ngt avviker från det normala skickas jag till karlstad, om det t ex blir tal om igång-sättning framöver.....

Ja jag säger det samma, jag kan ju oxå fortfarande röra mej och så, så ska inte gnälla, men det är ju trist att vänta :)

Umm oh jag älskar att sova på mage....får se hur det går sen om brösten sätter stopp för det, hihi

Heja heja, hoppas målning var rätt recept för att sätta fart på det hela för er :bump:

Nej, jag har ingen aning om vad jag hade för sf-mått förutom första gången BM mätte, då var det 24 cm.
Sen vet jag att jag låg under kurvan och fick ju göra tillväxtul.
Jag har tänkt be om min journal från mvc på efterkontrollen dock för jag är nyfiken :)

Ang. moderkakan så skippade jag med att se den, sa till personalen att jag tyckte den var lite läskig med ynklig röst, haha.

Senast ändrad:

Jag vakande av värkar 03:45, så jag höll väl "standardtiden" på den punkten :)

*delvis kl*
Får ni alla alltså veta de där sf-måtten? Det enda jag fick siffror på var bebis hjärtslag och järnvärden när jag frågade specifikt.. Resten var bara att det var normalt..

Ja, här får vi veta ALLT. ;) Har själv ansvar för min journal och tar med den vid varje BM-besök. Får ju såklart se till att den kommer med till BB oxå, så numera ligger den ständigt i bilen. :)

Ah okej. Då är de allt en liten bit mellan oss iaf, jag bor i kristinehamn :) Har tänkt föda i karlskoga, men går jag över eller ngt avviker från det normala skickas jag till karlstad, om det t ex blir tal om igång-sättning framöver.....

Heja heja, hoppas målning var rätt recept för att sätta fart på det hela för er :bump:

Åh, skönt att ha så nära till både K-skoga & K-stad! :)

Har faktiskt fortfarande "mensvärk". Får väl gå och lägga mig snart. Se om det fortfarande gör ont imorgon! :p

Åh, skönt att ha så nära till både K-skoga & K-stad! :)

Har faktiskt fortfarande "mensvärk". Får väl gå och lägga mig snart. Se om det fortfarande gör ont imorgon! :p

Ja det är verkligen lyxigt att ha två så nära :) Hoppas bara innerligt slippa gå över för då blir de k-stad man skickas till som sagt eftersom det är Värmland... Inget ont om k-stad men kga är mindre, mysigare och där är det mer som "hemma". Hade oxå min praktik där när jag gick min utbildning så vet hur mys de är där :)

Hoppas hoppas hoppas du fortsätter ha ont!! (haha det där skulle låta då illa och elakt i alla andra sammanhang, men nu förstår du ju vad jag menar :)....)

Här får vi oxå veta allt.... Har min journal hemma och tar med den vid varje besök.... Gäller oh få med den till förlossningen oxå haha :)
Roligt att ha den hemma, kan kolla oh jämföra oh hela tiden ha full koll. Jag som är så glömsk annars skulle inte ha en aning om ngt mått eller något :)

Det magiska datumet är nu äntligen här :bump:
Känner dock att en förlossning inte ligger jätte nära i framtiden. Men, ändå skönt att detta datum nu är kommet. Bara fortsätta vänta oh vila oh mysa tills det behagar sätta fart :)
Spenderade kvällen med att plocka flera liter vinbär, äta STARK korv och en rask promenad med älskade sambon :love:
Har fortf som mens-värk oh sd. Får se hur denna natt blir.... Om det blir en fjärde smärtsam natt...... Men mera smärta tack :D Då "vet" man ju att det är ngt på gång iaf :)

Funderar på om lillan kan ligga så att ngt kommer i kläm nu.... Började natten som var oh har fortsatt under hela dagen - högra benet känns lite som det halv-sover.... Bort-domnat på ngt vis...?

Vi har också fått reda på allt varje gång. Och vi har också ansvaret över vår journal.
Med mitt minne så hoppas jag att jag lyckas få den med mig in till förlossningen:angel:

Håller tummarna för er, lilluss och Elize. hoppas era små bebisar tittar ut snart:bump:

*kl*

Jag sliter mitt hår snart!!! Igår drog det igång vid 17 tiden. regelbundna SD som kändes ner i benen och magen blev totalt skev o konstig..Höll i sig fram till 22.30 o va nere på 7 minuter emellan sen bara dog det ut IGEN!!!!!

Blir lika ledsen varje gång. Är det min kropp som inte klarar det eller va e frågan? 41+3 idag och är öm men inget mer. Känner att jag är på gränsen till ett psykbryt när som helst. Hela sommren har snart gått och jag har missat så mycke.. ja nu är det nära böl-gränsen igen!
Älsklingen kom iaf hem med blommor och choklad igår och det gjorde hela min dag. Han är frustrerad över att ja mår som ja gör o han inte kan göra nåt.

Angående värden hos BM så har ja alltid fått alla siffror i slutet av kontrollen. Vi har tittat på kurvan ihop och hon berättar allt. 40+4 låg mitt SF mått på 36 så det ska bli intressant o se va som sägs imorgon. Blir nog tid för överburenhetskontroll oxå..

Kan man boka sån själv eller man måste gå igenom BM? hade gärna velat komma iväg om ca 30 minuter annars ;)

Jag åt glass senare på kvällen och fick ganska rejäl respons. Precis som Mois tror jag att bäbisen hade vänt på sig på något vis, för det var inga sparkar ut i vänstersidan som det varit innan. Jag har livmoderkakan i framvägg så det kanske var därför det kändes mindre. Nu har det lilla livet dock vänt sig tillbaka igen och vi hade kickboxningsmatch på vänstersidan igår igen :love:. Tror dessutom ungen har börjat sjunka ner för jag är odrägligt kissnödig så fort jag är uppegående, en kollega kommenterade också i morse att det såg ut som magen är lägre.

Men om jag blir orolig igen så tänker jag åka in på en gång! Det har jag fattat nu!

V.40+6
Här är allt tillbax till det normala... Liiite liiite molvärk bara. Så nu blir det ut och måla igen!! Får passa på medan det är fint väder! ;)
Ha en fin dag alla och hoppas det blir fler bebisar här i tråden snarast!! :bump:

Ja, nu är det verkligen din tur. Jag vet precis hur apjobbigt det är att gå över tiden så jag lider med dig! Men nu har det dragit igång flera ggr för att sen dö ut för din del - och för varje gång närmar det sig den gången när det inte dör ut... :)

**KL**

Jag har läst om er och det är så spännande med vem som blir nästa. Jag orkar egentligen inte skriva nu, mår helkass och spyr rikligt minst dagligen, är toktrött och vilar mycket. Dricker massor och äter emellanåt, men vad ska jag göra, orkar inte spy mer. BF 1/8.
Hästarna får tillslängt sig mat o vatten och så klämmer jag lite snabbt på dem, och jag klarar en uppgift om dagen, sedan sover jag, vilar och mår skit. Liten i magen sprallar ordentligt och man skulle kunna tro att den mår lika bra som jag mår kass. Tips?
Ledsen över oinspirerande inlägg..

Har tyvärr inget tips..... Men alltså fy fasen för att ha de så där oh behöva spy så :( Vad tycker din BM?? Får du i dig ngt som verkligen får stanna eller kommer allt upp förr eller senare??
Lider med dej!! Hoppas verkligen du slipper det där oh får ngra fina sista veckor i graviditeten nu!!

Styrkekram!

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 417
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
4 925
Senast: pepp
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
36 37 38
Svar
748
· Visningar
48 802
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 625
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar