Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Haha ;) rakade benen o snyggade till bikinilinjen igår oxå ;) med lite trix går det... Min mage är inte så mycke ivägen faktiskt :) fast d är 41+1 idsg..

Raka benen fixar jag med svimningsvarning. Bikinilinjen har aldrig någonsin varit så... eftersatt. Har inte haft fri sikt på länge och muskelminnet fungerar sisådär:rofl:.

hahaha samma här! Benen funkar, men det är en kraftansträngning som kräver en del uppladdning innan (typ i några dagar). Måla tånaglarna kan jag inte heller, jag når ju ner så jag kan klippa naglarna men inte så att jag kan stanna kvar o fokusera på nåt måleri.
Bikinilinjen är sjukt eftersatt här också, brukar göra ett försök med rakhyveln men det slutar alltid med att sambon får förbarma sig över mig. Det ser tydligen inte klokt ut enligt honom hehe

41 dagar kvar till bf :eek:. Skitläskigt. Måste boka tid till visning av förlossningen, boka in tid hos anmningsmottagningen (om det inte är för sent) och beställa en tens-apparat. Ojoj, vad tiden går snabbt.

Impulsen att dra om elen i hela huset har gett oss lite merarbete så att säga. Fick riva ut fyra inbyggda garderober i barnkammaren för att komma åt kopplingsdosan bakom, skitsmart. Där är varken något golv eller tapet bakom garderoberna så nu har sambon att göra ;). Han är dock inte i närheten av stressad, verkar tycka det finns all tid i världen :rofl:.

För första gången sedan ett halvår tillbaka har jag sovit gott. Tror bara jag vaknade en gång och gick på toa (gör det ju mer eller mindre i sömnen så jag tänker inte så mycket på det längre). Vaknade 06.29, helt utvilad! Klockan ringde 06.30. Har glömt hur uderbart det är!

41+2 idag då :( fick ett bryt imorse när jag insåg att vi inte hade några tv- kanaler.. Älskar telia!! Satt på en film o tagit mig en stor skål glass med coctailbär... Inga känningar idag heller. Vad sysslar han med där inne????
Tänkte kolla lite statistik bland er som fått :) när drog erat igång? Alltså tid på dygnet? Såklart gäller d inte dom som blivit igångsatta eller snittade ;)

Snällt av sambon att hjälpa till. Min kom hem med en duschpall när jag bad om assistans... :grin::D

4 dagar kvar till BF.

Jag läste i en bok att den vanligaste tiden som förlossningen startar 3-4 på natten. Det har tydligen något med stress och hormonhalter, mitt på natten är kroppen "som lugnast" och då börjar det ofta.

Hmmm?! Nu blev jag ännu mer fundersam. Bara en liten stund efter jag skrev förra inlägget åt jag lunch - och sen vaknade ungen :love:. Höll ordentlig låda en bra stund, nu är det lungt igen.

Men, alltså ska inte rörelsena ändra karaktär alls? Låter ju konstigt det också.

Ny i tråden men jag har följt er lite sedan jag slutade jobba för vå veckor sedan. Har BF på fredag.

Jag har som du känt att bebis rör mindre på sig. Ringde förlossningen där jag fick rådet att dricka saft för att se om den kom igång. Vilket den gjorde. Pratade sedan med min barnmorska som tyckte att jag skulle ringa in igen om jag blev orolig och be att få komma in så att de kunde kolla hjärtljuden under en längre tid. Vilket jag gjorde i lördags och de sa att allt verkade vara bra med barnet. Känns jätteskönt nu så här i efterhand att ha kollat upp det. Det är onödigt att lägga energi på oro nu så här på slutet.

Jag tycker att det var lite fel av dem från början att bara be mig dricka saft faktiskt, för jag var tydlig med att det inte handlade om att barnet inte rörde sig alls utan att jag kände minskade fosterrörelser. Så om du är orolig och vill kolla så säg "jag vill komma in och kolla upp det" istället för att rådfråga som jag gjorde första gången.

Lycka till!

haha jag fick också en duschpall först. dock så hjälpte det tydligen inte så mkt, såg väl fortfarande ut som "hej kom å hjälp" mig mellan benen ;)

Kerba: Välkommen till tråden! Kul med fler :)
Kerba och rumpnissen: Nu upplever jag samma sak, sen igår. Bebis rör sig men inte alls lika tydligt. Tidigare har hon legat med ryggen på vänster sida och sparkat med benen ut på höger sida. Det har ju både synts och känts väldigt tydligt. Jag tror nog att hon har snurrat nu och ligger med ryggen upp mot min mage (utsidan) och benen sparkar alltså främst in mot ryggraden. För rörelserna har förändrats markant. Ska till BM imorgon fm så får se om jag har rätt. Jag känner ju bebisen men lite orolig blir man ju ändå :S

Det låter som att ni har att göra i huset Rumpnissen! haha fullt upp, men det är så det ska vara. Då går tiden fort fram till BF.

Själv så har jag 29 dagar kvar, iiih!

Hur har ni andra gjort med "babyapotek", termometer, nagelsax etc.. Köpt det innan bebis ankomst eller efter?

Jag har en annan fråga, ni får svara om ni vill.. Jag tycker att jag har haft mer flytningar än vanligt under hela graviditeten men nu har det blivit ännu mer. Så himla... uuuh! Nån mer som har upplevt det?

Det där med flytningar, de har jag läst om, helt normalt. Om jag minns rätt och förstod rätt sågar man mer flytningar för att miljön i slidan ska vara "perfekt" inför bebbens genom-resa....
Jag har oxå haft mer flytningar, spec andra halvan av grav. Tunna,vattniga vita eller gnomskinliga.

Baby-apotek har jag ett litet här hemma. Som termometer,näs-sug, nagelsax..... Och if de behövs sen så finns små prov-tuber med olika salvor oh oljor oh sånt som jag fått på barn-mässan och i present.

Haha, ang bikini-linjen oh rakning av ben.... Håller med, benen går bra men kräver planering och samla kraft innan, men de är fört nu de tre-kanske fyra sista veckorna jag känt så, har gått bra innan.
Samma medbikinilinjen, har lixom kunnat böjt mej åt sidan och sett runt magen oh tagit det värsta men de var de oxå slut med för ngra veckor sedan.
Så, i förrgår satte jag en stor spegel i hand-fatet oh ställde mej framför.... Jisses, vart i princip en hel-rakning, för annars hade det varit ett hinder för bebis att ta sej igenom :o:crazy:
Blev iaf mkt nöjd med resultatetmen glad jaginte behövde föda barn igår för då var jag aningens öm oh röd.... Vart nog lite väl ivrig med den där hyveln :crazy:
Så, nu får det växa hur det vill, vägrar göra ngt mer innan förlossning!

Annars då..... Pratade med min BM igår och förklarade mina besvär. Hennes frågor var om jag kunnat kissa, bajsa, feber, bebis rörelser. Alla svaren jag gav på de var utan anmärkning så hon Trode med säkerhet att jag är i latensfasen..... Oh hur LÄNGE ska den pågåååååå??!! Har läst att de kan pågå länge som attan för först-föderskor..... Flera dagar t o m sen finns det de som inget känner av den fasen..... Första känningarna av detta var i söndags kväll runt nio tiden..... Tredje natten är alltså avklarad nu med SD i kombo med kraftig mensvärk. Molande mensvärk mest hela dagarna, hugger som attan ibland.... Är hanterbart men tröttsamt då jag går på hel-spänn......
Sambon oh jag promenerar varje kväll och det känns alltid bättre att vara i rörelse....

Imorgon är det 21.... Det efterlängtade berömda beräknade datumet :) Trock dock själv mer att det stämmer med 24-25 men men.... Självklart skönt att det där datumet äntligen är här, men försöker att inte stirra mej blind på det så vi blir allt för besvikna.....

Senast ändrad:

Ah skönt att höra!

Förhoppningsvis så ska det inte hålla på så länge till utan snart drar det igång ordentligt. Det blir kanske rent av på det beräknade datumet, en del bebisar är ju punktliga :)

Jag har också hört att minskade fosterrörelser kan vara en varningsignal så när min blev ovanligt lugn i ett par dagar ringde jag förlossningskliniken som bad mig komma in (direkt) eftersom "sånt där kontrollerar vi alltid". CTG, blodtryck, urinprov och dessutom ett ultraljud där de kollade mängden fostervatten samt flöde i navelsträngen. Allt såg ok ut så jag fick åka hem, men min oro var iaf stillad. :) Någon dag senare var pyret igång som vanligt igen.

Visst har jag märkt att rörelserna förändrats när det har börjat bli trångt, men inte att de har blivit färre.

*kl*
Kod:
Gha! Idag är man inte så kaxig.. Första dagen ensam hemma och jag har världens huvudvärk:grin:Känns verkligen som att huvudet kommer att explodera vilken sekund som helst:crazy: Vet inte om det kan vara åska i luften, men då får det bannemig braka loss snart:p
Skulle verkligen behöva packa också, men bebis verkar ha lite ont i magen och vaknar och blir ledsen och vill äta då fort jag lägger honom:(
På detta lyckades jag sabba den lilla skvätten kaffe jag värmde i micron med sur mjölk:mad: så nu måste jag alltså brygga nytt om jag ska ha nåt kaffe öht och det kan jag nog glömma:p
Men vi får ta det som en ursäkt att inte göra nån nytta, bara mysa:angel:

@Elize, det låter ju minsann som bebis är på g:bump::banana: Heja bebbe!

@Jessivega, hur länge till måste du gå som allra längst? Hoppas det är dags snart iaf! Kanske kan vara till nån tröst att jag inte heller kände ett dugg innan det var dags, inga sd inga förvärkar, ja ingenting helt enkelt.. Men så nån gång på kvällen hade jag 2 riktigt kraftiga sd, där magen blev helt skev:p sen ingenting igen tills det var läggdags vid kanske 01.. Vet inte vad jag ska räkna som starten riktigt, för fram till 4 var det ju ok, ont och regelbundet, men inte överjävligt..

Vad bra att du fick komma in på en gång. Kul med ett ultraljud också, det hade jag gärna velat få.
Känner att jag har ett litet horn i sidan till den på förlossningen som inte lät mig komma dit första gången. Var samma person som kollade hjärtljuden. Då sa hon "men du har ju registrerat en rörelse under undersökningen i alla fall" och jag tänkte att "ja, hade jag trott att bebis var död hade jag kommit hit bra mycket tidigare". Hoppas att det inte blir min barnmorska på förlossningen. Jag är nog fånig egentligen men jag kände inte att jag blev tagen på allvar. Tur att det i så fall blir sambons uppgift att be om byte för jag är alldeles för feg.

Det låter inget vidare :crazy: Jag är fruktansvärt tacksam över att ha sambon hemma i 3,5 v till!

jadu ja vet inte riktigt.. Har kollat runt lite och ja tror dom sätter igång i halmstad på 42+2 om ja fattat det rätt.. Nu på eftermiddagen har ja fått en fruktansvärd ilande känsla i underlivet..haft d innan men d va längesen..jäkla nerver. Känns tungt i bäckenet oxå..som om axlarna på bebisen skaver mot mina höftknölar :angel: annars inget..tog mig en lång dusch nu..skönt va det iaf..
Ibland sitter ja o funderar på om dom räknat fel men d gör man väl när man gått över såhär pass länge..analyserar allt ;)

ryggen e iaf hyffsad idag och nu för tiden gör ja inte mer än nödvändigt..skönt när det e kväll o dagen e slut typ :crazy:

Det låter inget vidare :crazy: Jag är fruktansvärt tacksam över att ha sambon hemma i 3,5 v till!

:rofl: Nu har jag världens fyllehicka också, jätteskön kombo med skallebanket:p
Men från detta kan det väl bara bli bättre, på lördag har vi egen trädgård iaf:bump: Vann en auktion på Tradera igår också, en Knoppavagga, Bara att hålla tummar att lilleman gillar den lika mycket som jag tror att jag hade gjort:D

Vilken lyx att få ha mannen hemma så länge! Har ni pusslat med semester eller hur har ni fått ihop det så bra:)?

Även om det antagligen är en evighet när man gått över såpass, så borde det mao vara max 7 dagar kvar?
Skönt att ryggen är lite bättre iaf:)
Håller tummar att bebis bestämmer sig för att det är dags snart iaf:bump:

lillus : Nyfiken på vart du bor när du säger du blir skickad till k-stad..... Innebär ju att du finns ngnstans inte allt för långt bort fr mej...?
Mitt sf mått sist var 35 och var då i V 38+3 och följer precis kurvan.... Kurvan i mitten där på papperet, så du är nog inte så stor :) Hur ligger du på kurvan där de ritar in måttet vecka för vecka? Hoppas verkligen din lille vill komma ut snart för det är du verkligen din tur nu :) Mår du bra för övrigt eller börjar det bli ritkigt tråkigt? Ja det är ju tråkigt att gå över oh gå oh vänta, men ja, du förstår :)

Bor i Årjäng, så vi har ca 10 mil till K-stad. Själv då? :)

Har glömt kolla hur jag låg på kurvan denna gången, men har legat över mittstrecket de senaste veckorna iaf.
Tror nog att bebben blir lång iaf, eftersom både jag och gubben är över genomsnittet. ;)

Jo, det är ju skittråkigt att vänta, men egentligen mår jag väl hyfsat. Klarar ju att röra på mig! :D
Men längtar efter att kunna sitta, ligga och stå, precis som jag vill. Sover ju jättedåligt eftersom jag inte ligger bra, hur jag än vänder och vrider mig.
Och så snarkar jag som en gris när jag väl sover! Haha! Känns som hela bebben trycks upp i halsen på mig när jag ligger ner! :eek:

Tänk så härligt att få sova på rygg igen! Sover nästan alltid på rygg annars! :)

Idag har jag varit ute och målat nästan heeela dagen! Rätt sliten nu och har faktiskt äntligen känningar av "mensvärk"!! Tänk om det kunde komma igång nån gång!! Är iallafall kul att det känns NÅNTING. Då finns det väl hopp! Hehe! ;)

Mitt SF mått gjorde ett jättehopp mellan vecka 32 (33cm) och 34 (36cm) :crazy:
SF måttet låg på 38 förra veckan, i vecka 36 (35+5).
Ligger därmed en bit över kurvan. Kändes lite läskigt när BM började prata om ett eventuellt extra ultraljud för att se så att kotten inte är jättestor:eek:.
Det skulle de ta ställning till på måndag när jag ska in på mitt nästa besök.

Oj, ja då måste du ju vara stor om du "bara" var i v.36 med samma mått som jag hade nu i v.40. Hm...
Hoppas det blir bra iallafall. Kanske har minskat tillväxttakten tills på måndag! :)

Hoppas det är din tur nu Jessivega!! Jag är ju bara på 40+5, så jag kan vänta lite till på dig! ;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 421
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
4 925
Senast: pepp
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
36 37 38
Svar
748
· Visningar
48 806
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 625
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• 10 middagar
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Äta rätt saker, vad då?