Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Men GRATTIS Jessivega!!! Så fiiin han är!! :) Måste kännas underbart!! :bump:

Lät inte som en trevlig förlossning dock... Stackare. :(

Nu blir jag ännu mer övertygad om att min trögis-bebbe kommer krångla när h*n ska ut. Eller att jag inte får värkar eller inte öppnar mig. Tycker ju att jag borde känna NÅT nu när jag är 11 dagar över tiden, men icke...

*kl*

Så spännande med fler bebisar på g nu, hejja!

-

Idag är vår bebis redan tre veckor, det är verkligen häftigt att se utvecklingen dag för dag :)

ÄNTLIGEN var det din tur! :bow: Ingen rolig förlossning, men väl värt det efteråt. Har du mycket ont?

Till er andra två: Kul med ett bukebebis-rejs :D Hoppas allt kommer gå snabbt och bra som för (nästan) alla andra i tråden :banana:

LillaMy84: Amningsrum!! Guld värt måste jag säga... Och på Liseberg hade de 6 amningsfåtöljer varav 3 med skynke runt om. Dessutom med 3 skötbord. Så fruktansvärt lyxigt! Här finns ingenting sånt, knappt så man kan komma åt ett skötrum om det behövs :crazy:

GRATTIS!!!!! Vilken liten underbaring :love:
Skönt att ni nu äntligen är hemma oh mår bra!
Sköt om er oh mys ordentligt!

Många varma grattis-kramar

Uppdatering:

Fick Eda för en stund sedan och mår nu som en prinsessa :)
Allt flyter på om än långsamt (men helt normalt enl BM, haha).
Nu ska vi försöka vila en stund och hoppas det blir bebis innan natt-personalen går hem. Har den allra underbaraste av de underbaraste barnmorskor man kan tänka sej:love: Så rätt för mej :)

Heja Elize!! Hoppas det blivit bebbe nu!! :) :)

Vilka i tråden är kvar nu egentligen, förutom jag? Tycker jag borde ha förtur iallafall! ;)

v.41+5
Humöret är bättre idag. Har sovit mer än två timmar i natt. Och låg i sängen och latade mig till kl 10!! Jöss!! :o
Är inte riktigt nöjd med att det är så varmt idag dock. Det kunde väl ha väntat tills min inneboende kommit ut? Jag svettas ju konstant ändå nästan... :p
Ska försöka mig på en "långpromenad" idag. (Blir nog inte så lång sträcka egentligen, men längre än fram & tillbax mellan bil-affär, stall-hage osv) :D
Får ju ont när jag går, men inbillar mig att om jag går långsamt så ska det funka. Min mor är helt övertygad om att det kommer igång bara jag ger mig ut på mina promenader igen. Man kan ju alltid hoppas! :laugh:

Jag är kvar! Är dock superdålig på att skriva här. ..Är beräknad till söndag men känner inget ännu. Börjar bli lite otålig och nervös.

Senast ändrad av en moderator:

Jag är ju också kvar. Bf 30/8, en hel evighet kvar, men jag väntar gärna tre veckor till för vi måste hinna avsluta en del renoveringsprojekt först:angel:.

*kl*
Helt galet, idag blir det här lilla trollet en hel månad gammal:love:
utf-8BSU1BRzAwODUuanBn.jpg

Stort grattis!:banana: Vilken kalufs lillen har:love:

Hur är det med rygg och allt sånt nu när bebis är på utsidan?

Tack alla :) vi mår toppen. Såret e fint o jag får bra med hjälp hemma.
Ryggen e mycke bättre så d tar sig. Nu ska man bara få lite rutin på allt o inte få mjölkstockning..;) hejja hejja er med bebisar på gång :) nu kallar pojken med kaluffsen på mig ,;)

Jag är kvar. Har gått tre dagar över BF nu. Här sätts man igång på 42+0 om inget händer så jag har iaf fått ett slutdatum. :)

Jag är också kvar! BF 18/8. men nedräkning o väntan har redan börjat! Är på semester nu så har varit på stranden idag, underbart! Lite jobb nästa vecka men efter det är jag redo och vill INTE gå över tiden hehe

Grattis till er som fått!! Så fina bilder på de små :)

Jag är kvar. Har gått tre dagar över BF nu. Här sätts man igång på 42+0 om inget händer så jag har iaf fått ett slutdatum. :)

Fusk! ;)

Nädå. Jag har ju oxå fått slutdatum, fast v.43+0. Så senast 6 augusti borde väl bebben va ute iallafall!
Men förhoppningsvis kanske dom kan ta mig nu på lördag när jag ska på ultraljud. Fast det känns ju lite tveksamt att det ska finnas tid till mig på en helg... :grin:

Jag har följt tråden men inte skrivit något här. Har förnekat det här med att jag är gravid på något vis... :( Fick ju barn för ett år sedan (3:e barnet) och detta var ABSOLUT INTE planerat!
Men nu börjar väl poletten trilla in - jag är gravid. Stor som ett hus, ont i ryggen o benen är svullna som telefonpålar, kissar på mig hela tiden och den senaste veckan har jag haft grymma förvärkar. Känns som om h*n har huvudet halvvägs ute emellanåt. Är beräknad (enl UL) till den 2/8, och samtidigt som jag vill ha ut bebis NU så vill hoppas jag att jag slipper föda alls. Har haft tre så olika förlossningar tidigare att jag absolut inte vet vad som väntar mig. Första var nog "normal", andra supersnabb och lätt (föddes på toalettgolvet, inga öppningsvärkar utan bara ett par krystvärkar så var han ute) och tredje var hemsk - hon fastnade och det gjorde vansinnigt ont och jag fick panik. Tyvärr är det den senaste som jag minns...:(
Eller egentligen är jag mest rädd att det blir en kombination av nr två och tre dvs allt går supersnabbt, när jag är själv hemma och så sitter h*n fast!!
Inget blir ju direkt bättre av att vikten uppskattades till 4,8 kg på senaste besöket hos BM.
Detta blev låångt. Ville egentligen bara berätta att jag också är kvar!
Grattis alla ni som fått barn redan!:)

Inte mitt val, jag undviker gärna att bli igångsatt. :) Men jag tror han kommer snart ändå, har haft känningar nattetid nu i tre nätter och var till BM idag som konstaterade att han låg långt ner med huvudet.

Grattis till er som fått era små bebbar!

Mina blir två veckor idag!
Vattnet började sippra på torsdagen och kom rejält på fredagen. Blev inlagd på bb men det hände ingenting. På måndagen blev det äntligen ett försök till igångsättning som inte fungerade, nytt försök på tisdagen. Och andra gången de lade gel den dagen, klockan 16.00, så började det, pang bom! Värkstormar kallas det visst. Fy fasiken! Inte helt ovanligt vid igångsättningar.
Helt utan förvarning kom det värkar utan minsta lilla paus. Höll på i fyra timmar innan jag äntligen fick epidural (eller innan de fick den att fungera, det var visst stopp i slangen:crazy:)

På natten börjar de bli oroliga för barnen och det går inte framåt så det tas beslut om kejsarsnitt. Så halvtvå den natten såg tjejerna världen härute.
Tvilling ett var blå när hon kom ut så barnläkaren fick arbeta med henne, tvåan mådde finemang. Några timmar senare så fick ettan en infektion så vi fick vara kvar på bb i nästan en vecka då hon behandlades med pencillin.

Jag själv åkte på rosfeber dagen innan hemgång och har haft hög feber. Till råga på allt så har det blivit en infektion i snittet så dagliga sjukhusbesök har blivit vardag här, lite lesamt då vi har 4,5 mil enkel resa in men jag vägrade läggas in bara för att få ett sår omlagt en gång per dag.

Nu har febern lagt sig och all vätska har börjat lämna kroppen. Hittils har jag gått ner 24 kilo :D men då hade jag enligt läkaren extremt mycket vätska i kroppen också. Den förjävliga klådan som jag har haft i några månader har dock inte försvunnit, läste ju att det skulle försvinna så fort barnen var ute...Hmm...

Här är småttingarna! 7,5 kilo bebis födda i v 38+1! Luna till vänster och Leia till höger.
32605031.jpg

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 660
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
251
· Visningar
5 105
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
36 37 38
Svar
754
· Visningar
49 187
Senast: Teilani
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 637
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar