Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2
Grattis till er som fått era små bebbar!
Mina blir två veckor idag!
Vattnet började sippra på torsdagen och kom rejält på fredagen. Blev inlagd på bb men det hände ingenting. På måndagen blev det äntligen ett försök till igångsättning som inte fungerade, nytt försök på tisdagen. Och andra gången de lade gel den dagen, klockan 16.00, så började det, pang bom! Värkstormar kallas det visst. Fy fasiken! Inte helt ovanligt vid igångsättningar.
Helt utan förvarning kom det värkar utan minsta lilla paus. Höll på i fyra timmar innan jag äntligen fick epidural (eller innan de fick den att fungera, det var visst stopp i slangen
)
På natten börjar de bli oroliga för barnen och det går inte framåt så det tas beslut om kejsarsnitt. Så halvtvå den natten såg tjejerna världen härute.
Tvilling ett var blå när hon kom ut så barnläkaren fick arbeta med henne, tvåan mådde finemang. Några timmar senare så fick ettan en infektion så vi fick vara kvar på bb i nästan en vecka då hon behandlades med pencillin.
Jag själv åkte på rosfeber dagen innan hemgång och har haft hög feber. Till råga på allt så har det blivit en infektion i snittet så dagliga sjukhusbesök har blivit vardag här, lite lesamt då vi har 4,5 mil enkel resa in men jag vägrade läggas in bara för att få ett sår omlagt en gång per dag.
Nu har febern lagt sig och all vätska har börjat lämna kroppen. Hittils har jag gått ner 24 kilo
men då hade jag enligt läkaren extremt mycket vätska i kroppen också. Den förjävliga klådan som jag har haft i några månader har dock inte försvunnit, läste ju att det skulle försvinna så fort barnen var ute...Hmm...
Här är småttingarna! 7,5 kilo bebis födda i v 38+1! Luna till vänster och Leia till höger.