Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Min bebis är också full med plitor, men det skyller jag på hormoner och inte choklad :angel:

Jag har gått ner 11 kg, har inte vågat väga mig sen vi kom hem från minisemestern dock.

Delvis KL
Jag var på efterkontroll förra veckan och allt såg bra ut. Fick tillåtelse att börja träna också, framförallt ridning tyckte BM var bra :banana: Får inte träna kick'n'box förrns i höst och får inte träna så mycket att jag får mjölksyra, men det beror ju på amningen. Längtar efter att komma igång igen!!

När får du börja träna? Och vad beror det på att du måste vänta? För du födde väl vaginalt?

:D:p Är det så man gör.. Skyller på hormoner:p Synd att jag avslöjade chokladen som bov till sambon:p
Vad snabbt du fått gå på efterkontroll.. Jag får vänta ända till september:(:confused: Är så sjukt ridsugen, men vågar inte innan man fått ok..
Varför får man inte få mjölksyra:confused: Det får ju jag nästan av bara promenaderna med bärsele:o

Jag är precis tvärtom, kaffe överlever jag inte utan:p Så behöver jag välja är det valet enkelt

Vad lyxigt att ha fått bort dom där kilona så fort, jag är inte alls avundsjuk:angel: Hur lyckades du med det?

Detta var bara en efterkontroll av snittet. Ska tillbaka för ny efterkontroll i slutet av augusti :)

Mjölksyran går ut i mjölken. Det är inte farligt, men smakar illa för bebisen.

Jajustja.. det var ju snitt för din del ja:) Men vad härligt att få börja rida!
Kanske går att fjäska in sig på ett lite tidigare besök:angel:
Hade ingen aning om det där med mjölksyran:o Jag som är så sjukt otränad med tanke på hur orörlig jag var andra halvan av graviditeten.. Iof verkar ju mjölken gå hem hos lilleman ändå:p

LillaMy84: Amningsrum!! Guld värt måste jag säga... Och på Liseberg hade de 6 amningsfåtöljer varav 3 med skynke runt om. Dessutom med 3 skötbord. Så fruktansvärt lyxigt! Här finns ingenting sånt, knappt så man kan komma åt ett skötrum om det behövs :crazy:
Åh vad käckt! Har jag missat helt och då har jag ändå jobbat nästan 5 år i parken:D

Och jag har inte ens kunnat gå en promenad sen dec :p Men hade han ogillat mjölken så hade han nog grinat illa!

I min journal hade läkaren skrivit att jag skulle ha en tidig efterkontroll. Snällt :D Har dock ingen häst att rida på...

Vad uppmärksam du är :rofl:

:rofl: Visst är jag:D
Var ju visserligen 5 år sen om inte mer:angel:

Vilken snäll doktor du har, hade jag också kunnat tänka mig att ha nåt sånt skrivet i journalen:)!
Men hade inte du häst? Eller är det kanske bara för avataren jag fått för mig det?

Hon skrev det i journalen för att vara snäll faktiskt :D Eftersom jag så hemskt jättegärna ville föda vaginalt men inte fick det och därmed aldrig kommer få prova på det så tyckte hon lite synd om mig.

Jag sålde hästen när L var 6 mån pga mina ryggproblem. Har bara vart medryttare sen dess.

Ja, det gjorde jag.. Men jag har hört att man ska vänta till efterkontrollen? (som har har i slutet av september, suck!) Min BM sa iaf det vid något tillfälle men nu hoppas jag att du säger något annat :p
Jag går promenader och gör lätta styrkeövningar för ryggen nu bara..

Jag vet inte, tror att det var mest bebis+tillbehör som vägde för jag gick bara upp knappt nio kilo vilket jag fortfarande förundras över..
Så nu gäller det att äta så inte amningen blir lidnande, eller min kropp för den delen.

Jag tänker inte säga emot din BM ;) Jag har aldrig fött vaginalt så jag vet inte alls hur man känner sig efteråt. Tycker dock det verkar överdrivet många ggr... Jag tror man kan göra det som känns bra. Känns det inte bra att rida så hoppa av, annars tror jag säkert man kan köra igång lite lugnt med det mesta.

*kl*

Jahapp... Då går man väl in i vecka 43 nu då. (42+0)... Känns lagom skojsigt ju! :crazy:
Kunde liksom haft en bebbe på två veckor nu, om den hade kommit i tid. Känns väldigt tråkigt att tänka på. :(

Allt drar ut på tiden. Mannen måste börja jobba snart. Han tog ju "semester" (han är projektanställd, så när han vill ha semester så får han stämpla) FÖRE jag hade BF, eftersom jag fick så högt blodtryck. Han ville vara hemma med mig ifall det blev komplikationer eller så.
Allt blir mycket krångligare då han jobbar i Norge och hamnar i kläm mellan båda ländernas försäkringskassor. Förmodligen får han inga pengar från någon av dem. Helt omöjligt att få några svar från dem ju! :mad:

Själv har jag sökt om föräldrapeng nu, men dom kommer ju inte förrän 26e SEPTEMBER!! Så i augusti kommer jag inte få ett öre. Tjohooo! :crazy:

Japp! Jag är på gnällhumör idag!! Sorry! :o

Det får man lov att vara ibland......
Jag har inte ens gått över tiden och jag känner redan för att gå och dränka mig...
Måste vara mycke värre för dig. Två veckor över tiden, fy vad jobbigt:(
Och försäkringskassan är inte direkt snabba när man ska ha pengar av dem, men när de ska ha pengar av dig, då är det skillnad...

Styrkekramar till dig.

Tack! :)

Ja, jag tyckte oxå dom sista veckorna före BF kändes såååå tröga. Vet hur du känner dig!
Sen när jag väl var där, så kändes det inte så jättefarligt att gå över.
Trodde ju att det skulle röra sig om några dagar och inte VECKOR! :eek:

Men sån otur kan ju inte alla ha! Du får säkert i lagom tid ska du se!! :)

Helt utan anledning fick jag flimmer för ögonen förut och såg stjärnor! Blev varm och skakig, mådde lite konstigt. Tänkte ju att det kunde vara nåt med blodtrycket. Vi ringde bb, men dom trodde inte det var nån fara, bara jag kände att bebben rörde sig som vanligt...
Dom tyckte jag skulle gå till barnmorskan här och ta blodtryck å så, men tyvärr är det bara öppet måndag-onsdag. Suck...
Så jag skulle höra av mig senare till bb om det vart värre.
Men nu känns det lite bättre. Sitter i soffan med aircondition & slappar. :)

Själv har jag sökt om föräldrapeng nu, men dom kommer ju inte förrän 26e SEPTEMBER!! Så i augusti kommer jag inte få ett öre. Tjohooo! :crazy:

Varför har du inte ansökt om FP för augusti då?

Lider med dig iaf... Min första graviditet blev jag igångsatt i v. 42+1 och han kom i v. 42+2. Varje dag känns som 9 mån när man gått så länge som du :(

KL

27/7 klockan 11:26 tittade MILA. 3140 gram och 50 cm lång.
Tog 25 timmar fr vatten-avgång tills hon var ute. Blev sug-klocka då hennes hjärt-ljud gick upp hiskeligt, så först var hon medtagen, och fick få Alvedon under första dygnet mot sitt onda huvud och kropp.

Vi är trötta men mår bra. Jag skriver och berättar mer när vi kommit hem och landat lite.

Vågen visar minus 7 nästan 8 kg såhär två dygn efter :)

Har inte läst igenom tråden, har mobilen och otroligt dålig mottagning här på bb. Så iaf så vill jag säga grattis till er om det kommit ut fler buke-bebisar :)

Sköt om er allihopa, hoppas ni mår bra :)

Grattis Elize!!
Det tog lite tid o ett sånt där avslut (sugklocka) som jag våndas över... Men du verkar må bra o vara lycklig ändå ;) Så då ska man väl överleva det också om det skulle bli så!
Fint namn ni valt tycker jag.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 680
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
251
· Visningar
5 118
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
37 38 39
Svar
760
· Visningar
49 496
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 637
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar