Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2
KL
Idag kom vi hem och Jisses sicken märklig känsla att få plocka med sej sin bebis, packa in i bilen och bara åka..... Ingen försökte stoppa mej, inga poliser jagade oss, otroligt
Tack för alla grattis
Sitter fortf med telefonen, inte orkat trycka på "på"knappen på datorn hehe, så jag antar jag har mkt att läsa igen senare
Iaf ang förlossningen..... Minns fortf dåligt fast vi gick igenom allt med en barnmorska igår. Journalen kommer skickas hem senare så då får jag berätta mer
Vattnet gick ju iaf halv elva på fm i tisdags, in på kontroll halvsex på kvällen utan värkar oh endast öppen 2 eller 2 oh en halv cm. Tog en promenad för att känna efter och bestämma if vi skulle stanna eller åka hem. Beslöt oss för oh stanna då det gjorde mer oh mer ont.
Började med en morfin-spruta..... Eda sattes runt tolv-ett på natten.... Pilates-boll, promenader oh vila efter edan. Förmiddagens minns jag ingenting av.... Ont ont.... Ännu en spruta, lust-gas.... Antingen var jag totalt drogad eller halvsovande, tror båda delarna.
Avvikande hjärt-ljud. Doktorn kom oh skulle undersöka strax efter elva. Det fattade jag, men då hux flux var jag plötsligt öppen helt vilket förvånade alla enormt då det gått långsamt, stått still, öppen åtta oh sen pang öppen helt. Så ngn vidare undersökning mer blev det inte. Sug-klocka sattes 11:15 och bebis är född 11:26 efter fem krystningar. Slö bebis som de bar ut direkt.... Vilken panik
Milas pappa stack efter oh var med oh såg allt de geejjade med henne. Hade en underbar usla kvar hos mej under tiden. Milas pappa kom in, sa att allt var bra, pussades och grät floder över mej sen försvann han ut igen
Tio min senare låg hon bredvid mej.... Oh som hon skrek...!! Ingen tuttning blev det oh skrek de fortsatte hon med.
Fick Alvedon där på dagen plus kvällen för hon hade ont i lilla huvudet oh ja, hela kroppen.....
Lugnare tjej nu iaf oh alldeles alldeles underbar
Tänkte höra lite med er ang amning:
Hon är född 27/7 klockan 11:26.
Iom den tuffa starten, Alvedonen och inget tuttande efter förlossning så fick hon pytte ersättning kvällen då hon föddes.
Vi har kämpat oh hon tar nu bröstet fint, bra grepp
Men hur ofta ska de äta?visa tecken?vakna oh vara hungriga?
Jo jag har pratat med typ all personal på bb om detta, men hur har ni det?
Vår lilla tjej fick vi väcka natt till idag för de gick lång tid. Det gick ju iofs himla bra oh då ammade vi ordentligt.....
Men min största rädsla är att inte veta om hon sover för att hon är nöjd eller att hon sover för att hon inte fått tillräckligt med mat.
För iaf dagbok exakt över tid-punkt för amning, hur länge, med/utan pausar osv osv.....
Hon kan variera på att tutta allt från 10 till 50 min oh vara nöjd sen...??
Max fyra timmar emellan sa de på bb sen får vi bråka lite oh väcka på henne...
Så det kör vi på, eller ja tar mer vid tre timmar där omkring...
Och.... Hur mkt kan de låta när de sover?? Ena stunden så sover hon så stilla oh tyst så tyst för att i nästa stund veva, pips, gny, fäkta oh sparka oh andas så det låter som det är ansträngt att andas....??
Vad har ni för kuddar till era? Våra är köpta på Ullared... Har de som kallas för vagn/vagga-kudde oh kudde till spjäl-säng.... Vet inte vilken vi ska ha, tycker inte hon ligger lika bra på dessa som de på bb då de var plattare oh mer fyrkantiga..... Men samtidigt kunde hon vända sej till sidan hela riden på bb's kuddar oh de säger väll att de ska sova på rygg......