Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Pratade med en kvinna igår som har 4 barn. Allihop hade fötts 10 och 11 dagar före BF. Och före VARJE barns födelse, hade hon samma dag som förlossningen, gått uppför en slalombacke!! Haha! Ett tips kanske? :D

Funderade nästan på om jag skulle prova idag när jag har 11 dagar kvar till BF.
Ettårsstoet har jag uppstallad brevid en slalombacke nämligen. Men jag tror aldrig i världen jag skulle orka gå uppför den!! :p

Gammelstoet körde vi på bete igår, så hon ska gå där tills mitten av augusti iallafall. Känns skönt att kunna koppla bort henne litegrann nu. Lastningen gick super!! Hon kom ihåg att gravida inte är nån idé att bråka med! Hon klev på transporten efter mindre än en minut! :D

30/6 Nenii
10/7 jessivega
21/7 Elize
18/8 Mois

Hejja Nenii ut me bäbisen nu :devil:

Fy jag verkligen avskyr när det är såhär varmt :cry: har haft sammandragningar/förverkar var 20e minut inatt..dom andra minuterna har ja svettats som en gnu och försökt vända mig med min jäkla rygg :(
Försökte oss på Ikea igår för vi letade efter en amningsfåtölj men det gick inte så bra. Fötterna bultar när man går ju...suck

Ställde mig på vågen nu på morgonen och förbredde mig på det värsta. Hade minsann gått ner 3 kg sen förra helgen så det va väl typ det positiva denna helgen :angel:

Provlastade barnvagnen i min bil igår och det funkade. Monterade även i basen till bilskyddet så nu e man redo :devil: v 40 idag så nu tycker jag det räcker minsann!!

Min stora son åkte till sin pappa igår en vecka och han ville gärna va storebror till han kommer hem nästa helg :) Jag lovar sa jag ;)

30/6 Nenii
10/7 jessivega
21/7 Elize
18/8 Mois
30/8 Rumpnissen​

Hejja Nenii! Håller tummarna!

**KL**

jag stämmer in i Neniis hejjakör och håller tummen!

30/6 Nenii
10/7 jessivega
21/7 Elize
1/8 Pastejja
18/8 Mois
30/8 Rumpnissen

Förresten, funderar på att leta efter ett gravidsmycke (bola) nu när jag åker ner i Lund, vet inte vem som kan ha det, har hittat flera som säljer på nätet. Tänkte på det tidigare men glömde sedan.. Någon som har ett sådant?

Just det, glömde lägga till mig förut! :laugh:

30/6 Nenii
10/7 jessivega
15/7 lilluss
21/7 Elize
1/8 Pastejja
18/8 Mois
30/8 Rumpnissen

30/6 Nenii
10/7 jessivega
15/7 lilluss
21/7 Elize
1/8 Pastejja
18/8 Mois
27/8 Donnatello
30/8 Rumpnissen

Hejar på Nenii o bebisen jag med :bump:

Jag har sett bolorna(? Haha hur böjer man bola?) säljas i diverse babybutiker, men bäst utbud är det nog på nätet.. Såg att dom sålde såna i Ullared också, dom var iof slut när vi var där så jag har ingen aning om hur dom såg ut..

*kl*
Heja Nenii:bump::banana::bump:

30/6 Nenii
10/7 jessivega
15/7 lilluss
21/7 Elize
24/7 skogstrollet
1/8 Pastejja
18/8 Mois
27/8 Donnatello
30/8 Rumpnissen

Jag är redigt trött efter helgen. IKEA i lördags (30 grader i skuggan) men nu är iaf "allt" inköpt som behövs till barnrummet. Igår var det svalare så då fick jag med mig sambon till BK:n och hundarna fick träna lite agility. Men nu är min rygg totalpaj och hela kroppen är stel.

Om jag kunde skulle jag tillbringa de sista veckorna i sängen dygnet runt med en jättehög boktrave och alla mina kuddar som pallar upp det ena och det andra... :p

I lördags började jag bli bekymrad över att fosterrörelserna minskat ganska markant så jag ringde in till förlossningsmottagningen som tyckte jag skulle komma in för kontroll. CTG, blodtryck, fostervatten och flöde i navelsträngen helt ok, naturligtvis började skitungen sparka järnet när vi väl var där... :p

30/6 Nenii
10/7 jessivega
15/7 lilluss
15/7 _MickiZ
21/7 Elize
24/7 skogstrollet
1/8 Pastejja
18/8 Mois
27/8 Donnatello
30/8 Rumpnissen

Skönt o höra (o se) att allt var bra! Måste vara häftigt att få titta in i magen när det är så långt gånget. Kan dock tänka mig att det var grymt jobbigt innan.
Jag hade ju en ganska rejäl blödning i v. 23 o fick åka in, sjukt jobbigt känslomässigt. Men allt var som det skulle med bebis som tur var!

Väntar spänt på uppdatering från Nenii, men misstäker att hon har fullt upp med en liten nu. :)

KL

Sambon snarkar, oh här sitter jag med datorn oh hörlurar....Lyssnar på älskade Volbeat och försöker finna ngt slags lugn så jag kanske kan slappna av oh somna.
Vissa kvällar/nätter är jag extra extra uppe i varv, näst intill lite hjärtklappning :crazy:

Undrar såååå hur det har gått/går för Nenii :bump: Hoppas på uppdatering snart :)

Jag gjorde ett UL i vecka 41+ det var helt värdelöst, för bebin var så stor att jag inte kunde tolka alls vad jag såg.

Håller med dig lite där..va ju på UL förra veckan och sköterskan fick verkligen förklara för oss va det va hon tittade på för det enda ja fattade va ansiktet och munnen och tårna :angel: han hade foten i munnen :D
dom får ju nästa visa bilden i etapper för o kunna se så det blir ju inte så sammanhängande.

Idag är det dax för BM kl 10.45. Hoppas ju på sista besöket denna gången..
39+1 idag så nu e ja inte så sugen på o åka dit mer :cool:
sovit som en stock inatt..dock är jag rejält kass i magen trots mina niferex ja äter och mina citodon för ryggen. Kanske nåt på gång ;)

*kl*

Ni nyblivna föräldrar - känner ni er trygga i er föräldraroll?

Jag skulle ju bli den där coola, välinformerade mamman och gick alla kurser som erbjöds, läste (läser) böcker osv. Detta sket sig ju typ redan dag tre när gullungen höll på att svälta ihjäl (nåja) och jag kände mig som sämsta mamman i hela världen. Man kan ju lugnt säga att självförtroendet och coolheten fick sig en rejäl törn. För övrigt lärde man sig ju inget på de där kurserna som var till nytta i "skarpt läge" så att säga (utom första hjälpen kanske).

Nu jobbar min man igen och jag går hemma hela dagarna och ältar tankar om ifall mitt barn egentligen tycker om mig; får han tillräckligt med uppmärksamhet; stör jag honom för mycket; äter han för mycket/för lite; eftersom han de senaste dagarna druckit bisarra mängder - är han törstig? är min mjölk näringsrik nog? Borde han bada oftare eller mer sällan? Får han för mycket napp? Borde jag köra omkring honom mer i vagnen? Är grusvägarna för skakiga för honom? Borde jag prata mer med honom (tycker det är svårt för han svarar ju inte!) - och hur svårt skadas han av att jag f.n. pratar en enda tysk-svensk rotvälska (snart kommer mina föräldrar på besök och då ska jag trimma till svenskan!)?

Ja, jag kan fortsätta i evigheter tror jag...

*kl*

Inatt kl 01:14 föddes vår lilla FLICKA! 50 cm och 3180 gr :)

Allt gick bra, vandrade runt hemma hela dagen och kom in på förlossningen kl 21, krystvärkarna började kl 23 och blev lite utdragna för hon låg lite snett men tillslut sa det plopp ;)

Nu är vi på bb och tar det luuugnt...

Grattis!

Vad skönt att det gick bra! Det gick ju också snabbt - jag börjar tro att de där standard-19-timmars-förlossningarna är en myt...

Har hon något namn ännu?

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 061
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
4 629
Senast: pepp
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
35 36 37
Svar
720
· Visningar
47 724
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 607
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar