Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

*kl*

JAG VILL FÖDA NU!!!!!!! :cry: rokar verkligen inte mer..ryggen dödar mig, migrän from hell och har åkt på en förkylning!! hur ska ja orka???

Skickat iväg mannen för o handla hem lite tröst :(
Blir inga mer barn sen..JAG LOVAR!! såja det va skönt..Hur mår ni som fått bebisar då?

Tappat vikten nåt alls? säg nu jaaaaaa så jag blir glad :devil:

Jag har tänkt på dig med fin rygg o huvudvärk.. Jaghoppas verkligen det är din tur snart!!!!

Förresten de har koll på dig o din migrän väl? Tänkte på havandeskapsförgiftning eller vad det heter, ett av symptomen på det är väl just stark huvudvärk?

Jag lider med dig.
Måste vara ett rent helvete att ha både diskbråk och migrän när man är så långt gången som du...

Hur fort man tappar vikten är nog individuellt, men jag ska säga något som kanske kan glädja dig lite;)
Har en kompis som fick barn för ca sex veckor sedan. Hon gick upp 13 kg och är nu 1 kg från sin ursprungsvikt.

gullig du är :laugh:
Ja jag har varit på förlossningen för kontroll och min BM har lite extra koll. va där igår o ska dit nästa vecka igen ( har tid men hoppas på att inte utnyttja den!! :angel: )
39+2 idag och ja har haft kraftiga sammandragningar heeela dagen. En del förverkar men inget speciellt..Antingen går ja över en hel del eller så blir det väl en sån där ploppförlossning. Strävar ju efter allternativ nr 2 :cool:

:love: you made my day!!!! jag har inte så svårt för o tappa vikt och har massor me vatten i kroppen så jag hoppas det ska gå bra.. Har gått upp 20kg och tror säkert 4 e vatten :crazy:

Tills ja kom till v 37 hade ja inga tankar alls på att ja skulle bli såhär kass.. Tänkte mig nog att då skulle det kommit tidigare men nej då. Allt på en gång och fruktansvärd medicin så ja knappt klarar hantera vardagen. E lite nervös för förlossningen men får ta det som det kommer.. Ur detta kommer ju nåt underbart :love:

*kl*

NU har jag hittat dem!! Alla trådarna på Familjeliv där folk berättar om sina roliga förlossningar. Själv garvar jag läpparna av mig och tycker det är otroligt avslappnande och lugnande att läsa. :D All nervositet inför förlossningen bara rinner av mig.

*kl*

Jag gick upp ca 16 kg, har gått ner ca 12. Gossebarnet är exakt en månad gammal idag.

Jag har dock ätit hysteriskt osunt sen förlossningen känns det som, och barnvagnspromenaderna har också bara precis börjat (först klinikvistelse, sedan galet varmt...) så jag hoppas kunna knäcka ytterligare tio kilo åtminstone. Men det kommer ju att ta tid förstås.

*kl*
Idag har vi varit på första BVC-besöket och han har kommit upp i hela 3280g:love: Trots att han poopade precis innan vägningen (och kissade ner mig:D)
Även första badet avklarat, det verkade han gilla lilleman:D

Jag är lite frustrerad över att inte lyckas komma iväg på dessa långa härliga promenader med hundarna än (jag vet att det kommer att hinnas, men jag vill NU:p), i förrgår hade vi en liten ehm olycka när vi precis kommit iväg och när vi skulle byta drog vi till oss precis varenda mygga och knott i hela skogen, då vart det liksom inte roligt längre.. Och igår gick himlen sönder strax efter vi kommit iväg, var tur vi hade regnskydd till barnvagnen iaf

Hur gör ni andra med våtservetter, babyoljor osv? Använder ni eller har ni andra lösningar?

Hemma har vi en skål med vatten på skötbordet och torra engångstvättlappar. Tar lite barnolja på om det behövs mer rengöring. Våtservietter har vi en hög med provförpackningar som vi tar med om vi går bort, men hittills har vi aldrig behövt använda dem.

Jag chockades redan på bb över den enorma åtgången av tvättlappar! :eek:

Jag håller tummar att liten vill ut snart så din stackars rygg kan få slippa den belastningen:crazy:

Nu har jag ju inte vägt mig och det har ju bara (eller REDAN:eek:) gått en vecka.. men jag känner mig redan mycket smalare.. eller, mindre tjock kanske.. Gick ju upp 20kg + att jag gått upp en 5 kg månaderna innan jag blev gravid:crazy:

vad smart med en vattenskål! Den iden stjäl jag:angel: Nu har vi ju iof handfatet precis intill men blir ju skillnad när vi flyttat..

Jag hade gärna sluppit våtservetter helt, men det känns rätt svårt när man ska iväg..

*kl*
Fick köpt mjölkuppsamlare idag och hoppas på att dom är så bra som dom låter:bump: Någon som provat?
Nån som förressten har bra lösningar för vad man smidigast fryser in mjölk i?

Usch, jag tycker så synd om dig! Det är jobbigt nog att vara höggravid, allt annat går inte ens föreställa sig :crazy:

Ang vikten så gick jag upp 17 kg, har gått ner 11 nu. Lilleman är 19 dagar gammal idag.

Vi använder enbart våtservetter, orkar inte springa med vattenskålar 20 ggr om dagen :p Men det funkar bra för oss, inga röda rumpor eller utslag alls hittills :)

Fick köpt mjölkuppsamlare idag och hoppas på att dom är så bra som dom låter:bump: Någon som provat?

Tja, det beror ju på vad du hört att de är bra för ;) Jag har använt mina ibland för att lufta bröstvårtorna lite och ibland för att jag läcker så jäkla mycket när jag ammar. Och de har funkat bra! Dock ska man INTE luta sig framåt för att lyfta upp bebisen om man har haft dem på sig en stund, det rinner ut massvis ur hålet högst upp då :angel:

Vi fryser in mjölken i såna där plastlådor man gör iskuber i.

Tja, det beror ju på vad du hört att de är bra för ;) Jag har använt mina ibland för att lufta bröstvårtorna lite och ibland för att jag läcker så jäkla mycket när jag ammar. Och de har funkat bra! Dock ska man INTE luta sig framåt för att lyfta upp bebisen om man har haft dem på sig en stund, det rinner ut massvis ur hålet högst upp då :angel:

Vi fryser in mjölken i såna där plastlådor man gör iskuber i.

:D Till att samla upp det man läcker och att man kan ta tillvara på't istället:D
Det sa dom iaf på en av föräldrautbildningarna.

I såna där av hårdplast?

går det att få ut önskat antal ur såna eller har jag bara haft kassa såna(typ inget lossnar, sen lossnar alla på en gång:p)?

*asg* Fy fan vad jag är blåst!! Ja, de är i hårdplast, men inte från Medela. Det är det mjölkuppsamlarna som är :D

Vi har gjort så att när mjölk-kuberna har frusit så har vi lagt över dom i datummärkta plastpåsar. Så kan man plocka ut hur många man ska ha :)

Jag fryser numera i vanliga plastpåsar som jag skriver datum och mängd på.

Har även ett set med Via-burkar från Philips, kommer eventuellt att köpa ett sådant set till, men jag fryser för stora mängder för att det ska vara betalbart att bara använda sådana. Fick även ett 20-pack mjölkplastpåsar av en bekant. Bra men dyra.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 065
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
4 642
Senast: pepp
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
35 36 37
Svar
720
· Visningar
47 739
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 607
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar