Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Surfar på mobilen som vanligt, så det blir bara ett kort svar:)
Ungefär så du beskriver känner jag också, åtminstone stunddels när jag råkar börja tänka för mycket. Utöver det kan jag bli tokrädd att det ska hända lilleman nåt

Jag älskar när ni beskriver era förlossningar med plopp. Det ger mig hopp :)

Massor med grattis till flickan Nenii!!!

GRATTIS!! En flicka till i tråden! :bump:
Skönt att det gick bra och relativt snabbt! :laugh:

*kl*

Inatt kl 01:14 föddes vår lilla FLICKA! 50 cm och 3180 gr :)

Allt gick bra, vandrade runt hemma hela dagen och kom in på förlossningen kl 21, krystvärkarna började kl 23 och blev lite utdragna för hon låg lite snett men tillslut sa det plopp ;)

Nu är vi på bb och tar det luuugnt...

:bump: :) Stort grattis :) :bump:
Låter som en bra förlossnig :) Oh en litet tjej, det börjar nog snart jämna ut sej i tråden :) Lsgom stor med, tror jag beställer en liknande förlossning oh storlek på bebban :)

Åter igen, grattis grattis, och mys ordentligt nu !!

Åhh grattis till flickan :)

Detta betyder ju att ja står på tur nu då ;)

Varit hos BM idag..allt va bra. 39+1 och sf mått på 36.5.
Lillfisen vägrar fixera sig. Så när BM ska känna efter huvudet så kasar skiten upp under mina bröst :mad: hur skönt e det då. SF måttet blir ju större då oxå men hon sa att det blir nog en 4 kilos :crazy:
Allt annat va bra iaf så nu väntar ja bara. En tur på hästen kanske gör susen :angel:

Har även jag varit hos barnmorskan nu. Mitt blodtryck är ännu högre (144/92) och spår av protein i urinen. Ska tillbax igen på torsdag för nästa koll.
Har fått order om att BARA VILA! Bara tanken på det tråkar ihjäl mig!! :(
Humöret sjönk som en sten iallafall.

Stort grattis till lilltjejen!

Jag börjar bli orolig för rent statistiskt bör ju kvoten för "snabba och smidiga" förlossningar snart vara nådd i den här tråden....

Du får göra vilandet till det ultimata projektet!

Gör en plan, markera superviktiga tv-program i tidningen, skicka sambo/man att köpa rogivande badsalt eller dylikt; drick te ur snygga muggar halvliggandes på soffan osv.

Jisses vad man missat mycket bara för att man åkt på semester ett par dagar;)

:bump:Stort grattis till alla er som fått barn:bump:

30/6 Nenii
10/7 jessivega
15/7 lilluss
15/7 _MickiZ
21/7 Elize
24/7 skogstrollet
1/8 Pastejja
10/8 Quiss
18/8 Mois
27/8 Donnatello
30/8 Rumpnissen

Svarar lite allmänt :)

TACK för alla gratulationer!!!

Namn har vi inte bestämt än, vi håller på att smälta att "han där inne" var en tjej hihi ;)

Vi mår bra, tösen har haft lite svårt att hålla värmen så hon är ständigt förföljd av varma riskuddar. Amningen har börjat komma igång så smått och det gör ont :p

Jag är fortfarande lite i chock :o här har man väntat många månader och försökt förbereda sig och ändå är det helt ogreppbart att det är vårt barn som ligger jämte mig nu.. Så perfekt och fulländad :love:

Förresten, var hos BM idag, hade lyxen att ha 2 stundtals.. Båda var rörande överens om att barnet vuxit väldigt mycket, och att det låg väldigt långt ner. Vet inte hur jag ska tolka det, vad säger ni? Vaknade av en ordentlig värk som varade ganska länge (minst en halv minut, kanske en?) i lördags morse men har inte haft liknande efter det. Mest sammandragningar och så har det känts ordentligt emellanåt när jag lutat mig framåt och rest mig upp.
För första gången av alla gånger jag har mätt blodtryck (är blodgivare) hade jag högt blodtryck. Sjönk lite under besöket, det mättes 5 ggr! Ska till BM och diskutera förlossning på fredag och ska kollas igen då. Allt annat såg bra ut. Orolig för att barnet vuxit för mycket, jag är inte helt redo att föda ut en 5 kgs koloss..:crazy:
Glömde prata med BM om tens, ska ringa om det imorgon.
Jag tror det var allt som surrar i huvudet. Bonusdag på jobb imorgon fast jag har semester.. Sedan ska jag inte dit på 11 månader om allt går enligt planen..

Grattis!! Vad skönt att allt gick bra :)

Ang. amningen (mitt nya favoritprojekt - hjälpa folk att amma :D) - varför gör det ont? Har hon fel tag eller har mjölken redan runnit till?

Tack!

Mja, de säger att hon är en naturbegåvning och sugreflexen går inte av för hackor vill jag lova. Personalen hjälper till att lägga henne rätt..har tydligen något platta bröstvårtor.. Men det svider som attan! Är kanske en del av härdningsprocessen? Lite skinnflått liksom :crazy:
Mkt mjölk betvivlar jag att det produceras än..

KL

Pust...... Somnade först runt två inatt sen vaken en gng i timman av kraftiga sd och akut kissnödig..... Inga onda sd, men kraften och längden ökar för varje dag oh när jag sov så ytligt väckte de mej direkt..... Ett tag där vart jag nästan nervös att det var på g, hihi, magen han inte slappna av innan den hårdnade igen och tillslut gjorde de ju lite ont, helt trött i magen ju!! Suck, haha, är de inte bättre de drar igång åå riktigt ist för oh hålla på såhärnu oh hålla mej vaken hela dygnet....? :) Fast nja, just idag kanske de kan lugna sej för ska ut på en "längre" runda med bilen själv så de vore ju skönt om de gick bra!
Hehe sambon ville inte jobba idag..... Stentrött så ja fick butta på han. Han kollade klockan sen vänder han sej mot mej oh säger "känner du ngt?" Nix svarade jag och frågade om han inte ville jobba idag..... Svaret blev en lång suck och neeeeeee!!! Då upplyste jag min älskling om att det kommer bli bra mkt jobbigare att följa med mej oh föda barn än oh jobba oh då var han rätt snabb upp ur sängen :D

nenni: Haha, jag skulle också ha svårt att smälta om det är en flicka som kommer ut, för det har varit "han" sen vi fick veta att vi skulle ha barn. Har även kommit på mig med att köpa kläder utifrån att det blir en pojke, även om dom är könsneutrala. Det är väldigt mycket blått, som jag förvisso tycker är en fin färg. Så även om vi får en flicka kommer alla tro att det är en pojke :D.

För övrigt:
Tror jag vaknade av en värk i natt :eek:. Vaknade av att det gjorde ont och magen var hård. Mitt nöt trodde jag behövde gå på toa men upptäckte ganska snart att det inte var på det viset :rofl:. Varade kanske en minut eller knappt det. Men sen har jag inte kännt något mer (tur, för den lille får gärna stanna kvar minst en månad till).

Tack!

Mja, de säger att hon är en naturbegåvning och sugreflexen går inte av för hackor vill jag lova. Personalen hjälper till att lägga henne rätt..har tydligen något platta bröstvårtor.. Men det svider som attan! Är kanske en del av härdningsprocessen? Lite skinnflått liksom :crazy:
Mkt mjölk betvivlar jag att det produceras än..

Det är verkligen inte skönt när de suger för hårt :crazy: L var ganska våldsam mot mig, och han ammades bara i 8 dagar.

Om det svider hela tiden låter det som att hennes tag är lite för ytligt tycker jag. Kan tänka mig att det lätt blir så om vårtorna är för platta? När de härdas upplevde jag det som att de blev ömma, men inte svidande direkt. Rekommenderar starkt att använda Medelas Purelan som bröstvårtskräm, den är kanon! Men du har inga sår eller så än?

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 065
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
4 642
Senast: pepp
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
35 36 37
Svar
720
· Visningar
47 736
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 607
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar