Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Men var rädd om dig människa:eek:!!

Jag har ju funderat på att sälja länge, alla skador och skit har ju gjort henne ganska oanvändbar och ingenting har blivit som det var tänkt.... Nu fick jag tummen ur och hittade ett kanonhem till henne.

Överväger att tvätta barnkläder idag... Känns lite skrämmande och hade tänkt vänta till semestern. Men det är väldigt fint torkväder ute :angel:.

Jo men de säger det.. Jag har bestämt mig för att försöka lugna ner tempot nu när det är semester. Ska ta tag i alla de där kläderna som ligger och väntar på att bli lagade, har inte hunnit det på ett par år så det är en hel del..

Oftast är det ju värst att ta beslutet, skönt att du hittat ett bra hem, det är värt så mycket.. Vad har du nu köpt?

Kanske var babyboxen som jag iaf kopplat till pampers:) där fick man en blöjhink med också:).
Vet inte om det är nåt från sjukhus till sjukhus, men vi fick faktiskt ganska mycket på BB också, dels liberoväskan och sen en tyglasse med allt möjligt rån bodysar till blöjor och bindor:)
Vi både köpte och fick blöjor innan och givetvis tycker jag bättre om märket vi inte hamstrat på oss av:p Vart jag ville komma med detta var att det kanske är lättare att välja och shoppa sånt efter fl (samtidigt som det såklart är skönt att ha allt hemma:) )
Apoteksgruppen är det som har nån sån provbox också:)

Vilka fina namn ni hittat:) Var det lätt att komma överens om dom eller har det krävts övertalning:)?

Vilket märke är det du tycker bäst om? Jag vill ju ha ett paket hemma iallafall, men behöver ju inte hamstra mängder. Jag har just bokat ett paket på apoteksgruppen som jag nog ska hämta i veckan.

Har fått en bunke tygblöjor av en kompis, är nyfiken på att pröva(men i så fall inte på heltid, utan bara på hemmaplan), men ytterbyxorna var i XL så jag funderar på att sy. Kollade efter mönster och hittade mönster på flera olika tygblöjor, så vem vet, jag kanske provar att sy några pocketblöjor för att se om det är något som passar oss. Har inte torktumlare så det känns som AIO (all in ones) inte är aktuellt alternativ. Någon annan som tänker prova tygblöjor?

Förresten, namnen är de enda vi har kunnat enas om så här långt. Vi har träffat så många människor under livet så man förknippar ju olika namn med olika personer.. och så vinns det ju vänner, släktingar och barn etc.. Det begränsar ju urvalet en hel del..;)

Alltså, helt plöstligt har jag fattat hur folk kan ha så välstädat hemma, göra storkok osv. Det är ju baggis om man inte har en ridbar häst! helt plötsligt så vet jag ju inte var jag ska göra av allt tid....

Idag åkte jag och hämtade vaggan, något maskäten och något smutsig förvisso, men jättefin ändå. Så nu står den på tork och jag sitter och kliar mig på magen....

Har en åring e. Weltman nu. En jättetrevlig tjej, ganska outvecklad och tanig men social, nyfiken och lättuppfostrad! Blir nog lagom till vad jag ska sysselsätta mig med de närmaste 15 åren :angel:.

Men alltså, hur mycket kan en sån här luten människa äta? Han har mer eller mindre hängt i tutten sen 18 igår.. Nog för att jag vet att dom äter lite mer i perioder, men vafasen...?:p

När Jonathan hade "ät-dygn" gav jag upp och gav ersättning till slut :p Jag har inte tålamod att amma precis hela tiden... Så jag pumpade istället, men bara ett mål. Sen hade jag vilat ut igen!

Vi köpte och har fått en massa libero, men i tygkassen vi fick på bb låg ett paket pampers, dessa tyckte jag var mycket smidigare.. De känns mjukare och suger upp nr2 lite bättre:D Dessutom tycker jag att det är lättare att se på dom när det är bytadags:)
Men det är ju absolut inte så att de vi köpt inte kommer att användas, de fyller ju sin funktion de med:D

Namn var skitsvårt, var det inte någon för nära bekant så var det istället nån mindre trevlig människa man förknippade med.. Eller att det kändes som alldeles för högt upp på topplistan:p

:rofl: jag trodde liksom att de kräktes för att de råkat äta för mycket, men denna lille verkar tycka att det är en anledning att äta ännu mer:D
Har knappt kommit upp ur sängen idag för det har varitså mkt mata:p

*kl*

Ja här finns inget nytt att rapportera, jag mår precis så bra som jag gjort hela graviditeten och känner ingenting.
Mycket märkligt är att dagarna går hemskt sakta nu på övertid. Jag trodde inte att det skulle vara sådan skillnad och jag är rätt trött på omgivningens intensiva bevakning av mig med :(

KL

:banana::bump:STORT GRATTIS TILL ALLA NY-BLIVNA FÖRÄLDRAR:bump::banana:
Har inte riktigt hängt med sista dagarna i tråden, så jösses vad roligt oh mysigt med bebis-bilderna och mag-bilder :)

L fixerade sig runt v. 34 och togs ut med snitt i v. 43 (42+1). J fixerade sig aldrig.

Hahaha....heeeeelt feeeel svar ju ;) Ville ju höra ngt i stil med att "oj oj är lillan fixerad dröjer det inte alls länge " hihi :)

KL

Alltså.....skillnad på sammandragningar och förvärkar??? Just läst att sammandragningar, förvärkar, riktiga värkar i princip är "lika" fast med olika intensitet.....Är det så??
Är mina sk sammandragningar nu (magen blir stenhård och klotrund) förvärkar nu när jag är så långt gången ......? Mens-värks liknande känsla typ hälften av sammandragningarna (förvärkarna?).....
Magen har för övrigt blivit stenhård, vissa gnger obehagligt, dubbelt så många gånger som den brukar detta sista dygnet.....Kände facktist av de inatt så jag kom ihåg det nu på dagen.......annars minns jag inte att jag kännt av de så mkt natte-tid.....
När magen blir såhär får jag ett sådant tryck....får svårt som attan att andas....känner som ett tryck ända upp i halsen, nästan som om ngn trycker/stryper mej :crazy: Denna känsla brukar annars endas förekomma om jag ligger på rygg oh bebis trycker ihop mej.....

En annan fråga....Har ni ngt skydd på er? Alltså binda eller så....? Stoppar en tjock binda ngt alls om vattnet går, eller är det bara slöseri med bindor ....?
Är livrädd att vattnet ska gå i sätet på nya bilen lixom, så har även snott underlägg från jobbet som stoppar väta, som ja sitter på, haha,så fint så :)

Idag har bästaste sambon :love: monterat spjäl-sängen, så nu står den redo för att bäddas :) Så overkligt att se den stå där nu när man kliver in i sovrummet!!

Oh ena sidan börjar jag nu bli riktigt nervös, men oh andra sidan känner jag ett visst lugn...det mesta är ordnat. Skulle vi få åka till förlossningen nu så skulle det inte bli ngt krångel när vi kommer hem igen....Vill nog helst ha ut lillan nu.....vill inte bli större:crazy::cry:!!!!!!!!!!
Men men, vad gör man, bara oh vänta oh vänta.......Tids nog så borde hon ju vilja komma ut oh hälsa på oss :) Försöker klura ut ngt som man kan locka ut henne med...tips ngn? :)

ALLA::

Hur ligger vi till i tur-ordningen med bf nu? Kan ni inte fylla på i listan här? :)Har totalt tappat bort hur vi sommarföräldrar ligger till nu....

21/7 Elize

Sd: gör inte ont
Förvärkar: känns som sd och gör ont. Men kan botas med alvedon och en varm dusch.
Riktiga värkar: kan du inte sova igenom och försvinner inte för att du duschar varmt eller tar alvedon. Kan dock kännas lite mindre bara.

Så har jag upplevt det och fått förklarat för mig. :)

Sd: gör inte ont
Förvärkar: känns som sd och gör ont. Men kan botas med alvedon och en varm dusch.
Riktiga värkar: kan du inte sova igenom och försvinner inte för att du duschar varmt eller tar alvedon. Kan dock kännas lite mindre bara.

Så har jag upplevt det och fått förklarat för mig. :)

Ahh:bow: Det var en enklare oh bättre förklaring än det jag läst, tack :)
Kan då konstatera att jag fortf bara har sammandragningar......Ev kanske kanske liten antydan till förvärkar då oh då.......Ja ja, vääänta vääänta, snart borde hon väll få lust att komma ut......:)

Hur ligger vi till i tur-ordningen med bf nu? Kan ni inte fylla på i listan här? :)Har totalt tappat bort hur vi sommarföräldrar ligger till nu....

21/7 Elize
18/8 Mois

Bara en liten snabbuppdatering från mig, så jag kommer med på nya listan :)
Härligt med bebisar i tråden, avis är man!
Vi har flyttat för fullt i helgen, så nu är jag helt slut. Hade behövt en helgdag till (minst) Men förhoppningsvis bara två veckor kvar på jobbet! Tjoho!

30/6 Nenii
21/7 Elize
18/8 Mois

....tio....

Senast ändrad:

En annan fråga....Har ni ngt skydd på er? Alltså binda eller så....? Stoppar en tjock binda ngt alls om vattnet går, eller är det bara slöseri med bindor ....?

Om vattnet går så där pang bom så hjälper en binda nog just ingenting. Jag hade dock tunna bindor sista dyget eftersom jag hade lite teckenblödningar.

För bilen är nog underlägg och rejält med handdukar det enda som duger!

*kl*

Morgonstund.. Och jag är inte så upprörd över att vara vaken för nu har jag minutlånga värkar med fem minuters mellanrum ungefär, det finns hopp! :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 061
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
4 627
Senast: pepp
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
35 36 37
Svar
720
· Visningar
47 724
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 607
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Uppdateringstråd 30