Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Men din stackare! Migrän på allt också:crazy: Kan det vara ett tecken på att det kanske är på g?
Hursom så hoppas jag att migränen ger med sig, att din sambo är hemma och att det drar igång snart:)

Ni som fått barn va era män hemma när det va dax? Hur reagera dom? Detta är ju min sambos första barn och han e ju såklart jättenervös :D

Min man var hemma och tur var ju det. Han var (onödigt) skärrad (tyckte jag) och var den som såg till att vi hann in till sjukhuset i tid.

Makens tips: om den blivande mamman har så kraftiga värkar att hon inte själv kommer ur badkaret är det dags att åka in (även om det bara är förvärkar och hon kommer ur badkaret på egenhand mellan värkarna).

Vill också ha ploppglass, det låter jättegott!

Ni som fått barn va era män hemma när det va dax? Hur reagera dom? Detta är ju min sambos första barn och han e ju såklart jättenervös :D:

Jag räknas väl knappt eftersom vi hade tid för koll inne på förlossningen och sen fick tid för snitt dagen efter. Pappan skulle ha jobbat men fick ta f-ledigt istället.

KL

Grattis alla nyblivna föräldrar! :bump:

Nu tänker jag säga emot den allmänna uppfattningen att kroppen är en sinnrik uppfinning. Det tycker inte jag. Jo, visst är det fantastiskt att det kan bli en ny människa av en spermie och en äggcell, men VEM kom på hur den skall ta sig ut:crazy:? Satt möjligen Gud på sin kammare och funderade: Hmmm, låt mig se, hur ska det färdiga 3,5 kilos och 50 cm barnet komma ut? :confused: Nu vet jag! Genom bäckenbenen och det minsta hålet i hela kroppen:idea:!

Ja, jag vet att just denna plats är väldigt töjbar, men fanns det verkligen ingen enklare lösning? Vad sägs om ett blixtlås på magen?:)
Jag är märkligt nog inte särskilt bekymrad för värkarna, vilket väl är det värsta på hela förlossningen, nej jag gruvar mig för själva utdrivningsskedet, framför allt när huvudet ska ut. När jag var på föräldrakursen, sa BM att "det gör inte ont, det bara svider och bränner". Det faller definitivt i min kategori smärta iallafall....Dessutom sa hon att man ska räkna med att spricka, för det gör de flesta. I värsta fall kan man t.o.m behöva opereras efteråt. Mmmm, härligt det låter....:eek:

Jag är märkligt nog inte särskilt bekymrad för värkarna, vilket väl är det värsta på hela förlossningen, nej jag gruvar mig för själva utdrivningsskedet, framför allt när huvudet ska ut. När jag var på föräldrakursen, sa BM att "det gör inte ont, det bara svider och bränner". Det faller definitivt i min kategori smärta iallafall....Dessutom sa hon att man ska räkna med att spricka, för det gör de flesta. I värsta fall kan man t.o.m behöva opereras efteråt. Mmmm, härligt det låter....:eek:

I´m with you!

Har exakt samma känsla/oro för jag vet att det är den sortens smärta jag hanterar allra sämst.. Usch, hoppas det är som min BM påstår, att känslan av att kroppen aktivt jobbar för att få ut barnet uppväger svedan :crazy:

bild-9.jpg
:love:
Då provar vi igen

Gud så söta!!! Jag vill också!! :)

Håller med, roligt med bilder. Vi dom fortfarande har våra i magarna kanske ska dela med sig av lite magbilder också? Måste de finnas på internet för att lägga upp dem här?

Jättesöt! Jag blir ju inte mindre sugen nu direkt...
Men ja, huden ser lite stor ut.. fast han måste ju ha lite att växa i :idea:

Ja man måste ladda upp bilderna till nätet först och sen länka in dem hit :)

Magbilder kan ni få, fast inte har jag varit så energisk med mitt fotande precis..

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 052
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
9 10 11
Svar
214
· Visningar
4 588
Senast: pepp
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
35 36 37
Svar
720
· Visningar
47 710
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 607
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar