Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

*kl*
Hoppsansa, vi följde visst pojktrenden vi med:D :love:
Blev nästqn en Majola också:p 6.30 var vi inne och 9.55 tittade han ut:D Förvärkar trodde jag ja:D

Hejsan, länge sen jag skrev nåt hät. Jag har hafft fullt upp om dagarna så datorn har inte varit så högt prioriterad...

Hur som haver den 15:e juni tittade vår dotter Loka ut. Det vart som vi trodde en fullmånebebis! Enligt UL var hon väl beräknad till 30:e juni men som sagt det trodde vi aldrig på.

Förlossningen gick snabbt o lätt o hon är en riktig livsnjuterska. Äter o sover o växer så det knakar!:love:

Hon vägde 3200g o var 49 lång.

:bump:STORT GRATTIS :bump:

*kl*
Hoppsansa, vi följde visst pojktrenden vi med:D :love:
Blev nästqn en Majola också:p 6.30 var vi inne och 9.55 tittade han ut:D Förvärkar trodde jag ja:D

:bump: STORT GRATTIS TILL ER :bump:
Jag tänker oxå beställa en sådan förlossning, låter ju helt perfekt jue :)

Haha! Nä, sån tur har jag nog inte!! ;)

Antingen blir det snart bebis...eller oxå har du ätiti för mkt melon :D
Har under flera dagars tid sprungit på toa....inte så roligt, och trott att det kanske är något på gång.
Sen kom jag på igår att det kanske inte är så bra att äta en halv vatten-melon om dagen, hihi :)
Fast oh andra sidan, ska nog fortsätta, är lite rädd för det där att göra ner mej på förlossningen :crazy:

KL

Ville bara dela med mej av vad vi skrev i min sammanfattning av grav igår hos Bm :)

36+4
Mår bra.
Sammanfattning : Normal grav.
Inför förlossningen: Har gått föräldra-grupp.
Tänker föda i kga.
Pat berättar att hon har lätt att bli väldigt stressad i pressade situationer. Kan då få svårt om hon måste ta ställning i olika lägen.
Pat litar på personalen och att de tar beslut. Behöver informeras.
Smärtlindring : Öppen för förslag till lämplig smärtlindring. Pat tänker sig lustgas, akupunktur. Ev EDA vid behov.
Önskar bli tillfrågad om EDA innan det blir för sent, även om det just då känns/går bra för pat.
BB-tiden : Önskar familjerum.
Amning : Är possitiv till amning men om det inte fungerar så väljer hon att avstå.
Önskar stöd i sin amning. Vill att personalen går varsamt fram.

Är nöjd med sammanfattningen, men kommer ev lägga till ngt litet själv när jag funderat en stund. BM sa att jag får ändra oh skriva till så mkt jag vill, haha :)

Måste fråga lite.......
Hur har ni gjort med baby-skyddet? Har ni monterat det innan? Vårat står just nu i vardags-rummet som prydnad.....

Bäddar ni vagn/vagga/säng flera veckor innan, eller när ni börjar känna, eller när ni kommer hem?

Står bb-väskan färdig-packad i bilen eller halv-färdig inne?
Våran är än så länge o-packad, men har tänkt meh ha den halv-färdig, och bara slänga ner det sista i all hast, då det är lite saker som ej kan ligga där länge (som jag behöver varje dag lixom).

Hade ni med massa böcker/tidnibngar/musik/annan sysselsättning? Jag känner mej inte alls lockad till att packa ner ngt sådant.....Svårt att föreställa mej att jag får lång-tråkigt där :)
Sen får vi ha mobilen på, på vårat BB så med den kan jag surfa och roa mej med en del om det skulle bli trist.......

Dumma frågor kanske, men är lite nyfiken hur ni valt/valde att göra :)

Man har ju hört att kroppen producerar hormoner som får tarmen att tömma sig när det börjar närma sig. Men så väl, kan det väl inte vara? :p
Har säkert bara ätit nåt olämpligt...

Jag har hört från flera håll (två barnmorskor, två profylax"tanter" samt läst i gravidböckerna) att det är just så kroppen fungerar.... :D

Meeeen det är säkert bara något olämpligt. ;)

Jag har inte valt något alls angående bäddning, babyskydd osv. Jag menar, det tar två minuter att bädda en spjälsäng så när det blir gjort känns inte som det spelar någon roll. :p Likaså babyskyddet, monteras med bilbältet så det görs när det behövs.

Däremot behöver jag fixa det sista angående hundpassning när det blir dags och börja med bb-väskan. Nu har vi sån tur så sambons systerdotter kommer hit på "sommarkollo" i sommar (kommer veckan före BF och åker veckan efter BF) och hon har erbjudit sig att stanna hemma med hundarna om vi åker in. :love: Gullunge. Måste ha lite alternativ bara om Mini kommer senare eller tidigare än så.

Hur har ni gjort med baby-skyddet? Har ni monterat det innan? Vårat står just nu i vardags-rummet som prydnad.....
Vårt monteras med bilbältet när bebisen sitter i, så nej, det var inte förmonterat. Stod i arbetsrummet och väntade.

Bäddar ni vagn/vagga/säng flera veckor innan, eller när ni börjar känna, eller när ni kommer hem?

Jag bäddade på onsdagen eller torsdagen, dvs 3-4 dagar innan han föddes. Det berodde på att vi köpte spjälskydd då och då ville jag ju se hur det såg ut monterat!

Står bb-väskan färdig-packad i bilen eller halv-färdig inne?

Stod halvfärdig inne

Hade ni med massa böcker/tidnibngar/musik/annan sysselsättning? Jag känner mej inte alls lockad till att packa ner ngt sådant.....Svårt att föreställa mej att jag får lång-tråkigt där :)
Sen får vi ha mobilen på, på vårat BB så med den kan jag surfa och roa mej med en del om det skulle bli trist.......

Hade med bok och iPod men nyttjade dem inte.

Jag har haft magknip och fått väldigt brottom på toa massor av gånger den senaste veckan, till skillnad från tidigare när jag varit förstoppad! Men jag har ju två månader kvar så tanken har inte ens slagit mig att det skulle vara något på gång.

Äsch, jag har säkert bara ätit nåt dumt. Det enda jag kommer på är jordgubbar, som jag inte äter varje dag. Käka det igår kväll. :)

Har varit hos barnmorskan nu iaf. Bebben är äntligen fixerad (!) och ligger ännu längre ner än förut. Hon har frågat mig varje gång om den inte trycker väldigt neråt och nu var det visst ännu mer. :D
Hjärtljud 130, så det håller ju i sig (pojk?). ;)
SF-mått 36.

Mitt blodtryck har gått upp, så jag ska tillbaka och kolla det på tisdag. Skulle höra av mig direkt om jag får huvudvärk.

BM sa som så, att bebisen är ju färdig och får gärna komma ut för hennes del. Hon ville inte ge mig falska förhoppningar. Men hon sa att ofta lugnar förvärkar och sammandragningar ner sig, när det närmar sig. Precis som det gjort för mig. Har ju inte känt nåt på ett tag nu. Hm...
Hon är lite lurig denna BM. Men jättebra! :D

KL

Tack för era svar :)
Ang baby-skyddet så är det sådant med bas, men basen är ju inte krångligare att få fast än en sådan stol man fäster med bältet, så får se hur vi gör.....Är ju så inne på att planera oh dona oh fixa oh göra precis ALLT färdigt, därav mina kanske fåniga frågor :)

Jag förstår det är en omöjlig fråga att svara på, men finns det ngn "regel" eller genom-snittlig längd/tid för hur länge bebisen ligger helt fixerad.....innan det är dax att komma ut?
Är ju givetvis totalt olika fr person till person och inget man kan svara på, men tänkte if det var ngn av er som ändå hört ngt kring detta ämne....

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 046
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
9 10 11
Svar
214
· Visningar
4 586
Senast: pepp
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
35 36 37
Svar
720
· Visningar
47 706
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 607
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar