Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Jag förstår det är en omöjlig fråga att svara på, men finns det ngn "regel" eller genom-snittlig längd/tid för hur länge bebisen ligger helt fixerad.....innan det är dax att komma ut?
Är ju givetvis totalt olika fr person till person och inget man kan svara på, men tänkte if det var ngn av er som ändå hört ngt kring detta ämne....

L fixerade sig runt v. 34 och togs ut med snitt i v. 43 (42+1). J fixerade sig aldrig.

*kl*

Ska det nu (22 dagar efter förlossningen) börja strama och svida i stygnen? Jag antar att de håller på att lossna?

Har haft en jobbig eftermiddag med magont och panikskrik, till slut grät mamma också - det är ju så synd om dem. :cry: Nu sover han i alla fall i bärselen och jag kängtar till maken kommer hem så att jag ätnligen kan pump ur nästa bröst (inte hunnit sedan 12:30 ungefär :crazy: - burit och tröstat bebis hela tiden, hann sedan ett bröst vi 18:30, sedan börajde han gråta igen.)

Jag förstår det är en omöjlig fråga att svara på, men finns det ngn "regel" eller genom-snittlig längd/tid för hur länge bebisen ligger helt fixerad.....innan det är dax att komma ut?
Är ju givetvis totalt olika fr person till person och inget man kan svara på, men tänkte if det var ngn av er som ändå hört ngt kring detta ämne....

Min var i alla fall inte fixerad i slutet på förra veckan, jag har bf imon. Två kompisar hade också "ofixerade" barn som föddes 6 dagar före bf respektive tre dagar efter bf. Alla förstagångsföderskor :)

Lider med både dig och bebisen. Gör ju så jäkla ont när tuttarna är överfulla :crazy:

Vi har babyskyddet+babyns väska ståendes i bilen. Det blev så för vi har varit bortresta de senaste tre helgerna och då kändes det lika bra att det följde med utifall liksom :) men min väska far lite fram och tillbaka, just nu är den i princip opackad..

Jag har bäddat vagnen och vaggan (typ lagt i lakan och kudde, för varmt för täcke nu ju!) men däremot inte sängen.. huvudorsaken är nog att spjälsängen ska målas om först och jag har kommit så långt som att skrapa bort lös färg.. så jag ska bara slipa o grunda+måla, montera ihop den och sen blir det bäddning :angel:

Jag tror jag kommer ta med någon slags underhållning, ifall förlossningen drar ut på tiden för där får man ju inte ha mobilen på så man kan surfa och då lär ju de prylarna följa med till bb sen med.

Lite riktat till alla - vad är det för sammanfattning ni diskuterar? På vems initiativ har den skrivits? Jag har inte gjort någon sådan och har inte ett enda papper förutom blodgrupperingen (elektroniska journaler) så jag tänker om det är upp till mig att skriva en?

Lite riktat till alla - vad är det för sammanfattning ni diskuterar? På vems initiativ har den skrivits? Jag har inte gjort någon sådan och har inte ett enda papper förutom blodgrupperingen (elektroniska journaler) så jag tänker om det är upp till mig att skriva en?

Sammanfattning av graviditeten, görs tillsammans med BM och ses som ett komplement till eller ersättning av förlossningsbrevet.

*kl*

Gud vad det "ploppar" ut bebisar i tråden!! Många verkar faktiskt ploppa ut =) Jag vill också ha en plopp-förlossning. Låter väldigt smidigt. Grattis till alla er som fått era små, nu längtar man bara mer! 50 dagar kvar till BF idag så det är ett tag kvar.

Jag försöker läsa här varje dag, ni är så flitiga o uppdaterar. Kul att läsa! Tyvärr är jag inte riktigt lika flitig på att skriva, men det är fullt upp med jobb o flytt just nu.
Jag ska bara arbeta 2 1/2 vecka till plus tre dagar i augusti. Känns skönt att jag har bestämt mig för att jobba mindre än det var tänkt.. En lättnad!

Såg bilden på den skållade magen, minns inte vem det var. Men Aj!! Ser ut att ha gjort fruktansvärt ont. Sambon får hädanefter hälla av vattnet hehe

Njut av sommarvärmen allihopa!!

Hmm.. då får jag hoppas att det inte är superviktigt för nästa bm-besök är en vecka efter bf. Konstigt dock att hon inte tagit upp det, kan hon ha skrivit sammanfattningen själv tro?

Rutinerna varierar säkert mellan MVCs men någon form av sammanfattning över graviditeten skrivs in så den finns tillgänglig för förlossningspersonalen.

Den skållade magen var min:D Nu såhär i efterhand kan jag skratta lite åt händelsen för den var så extremt onödig.. Även om jag blivit påmind en och annan gång under dagen att huden inte mår prima.. Ganska oskönt när dom skulle klämma och känna på livmodern efteråt och det samtidigt stramade som sjutton på magen.. Tror iaf att jag är portad från alla kökssysslor för all framtid:rofl:

*kl*
Tusen tack alla för gratulationerna!:bow::love:
Både för- och nackdelar med att förlossningen gick såpass fort, för jag vart ju inställd på smärta i minst två dygn och när den då tilltog allltmer var paniken inte långt ifrån:o Men å andra sidan var det ju över på kort tid och man fick äntligen träffa den lille:love: Får skriva mer när jag har tillgång till dator:) Jag fick ju inte min vilja igenom om att få åka hem redan idag, så jag får snällt bita ihop och stanna tills imån:D

Lillen var inte heller fixerad vid senaste besöket hos BM och det var inget hon anmärkte på, snarare vart hon förvånad över att jag dök upp på besöket:)

Har en känsla av att jag kommer att vara liiiite stel imån.. Shit pommes, måste ha spänt benen nåt sjukt nån gång under tide , för dom är minst sagt spaghetti nu!

Åhh grattis till alla små bäbisar :D underbart när det ploppar till höger o vänster här nu.

Sj mår jag skit :crazy:

Fick åka in på förlossningen igår..Detta med graviditet är inte min grej. Nr 2 e detta och absolut den sista. Började i tisdags kväll med huvudvärk och ja var svullen som en val :angel: hade ont i huvudet hela natten och när sambon skulle till jobbet igår på morgonen hade ja virat in huvudet i mitt täcke som en turban. Tog 2 citodon ( som förövrigt är ett måste för o komma ur sängen med mitt diskbråck) och försökte somna om. Kände en molande huvudvärk hela dagen igår och ringde förlossningen vid 12 som tyckte att när mannen kom hem skulle ja komma in för lite prover. Så vid 15.30 åkte vi in och lämnade kissprov, tog blodtryck, gjorde ett CTG ( sm visade sammandragningar till o med :D) och gjorde ett UL. Fick konstaterat att jag hade haft ett migränanfall. Helt jäkla underbart. Ja går i ide snart :cry: Lille smurfen mår iaf bra, bra flöde och han hade värsta gympapasset för hon som gjorde UL. Lite skillnad bara o se honom nu om man jämför med v 19. han hade tårna i munnen :angel:
Så nu är det bara och vila o vänta. Inte fixerad än men d tror ja inte han gör heller. BF nästa söndag så vi får väl se när han behagar komma. När han är 15 om ja får gissa :devil:

För övrigt tycker ja det är för varmt :mad:

Spagettiben låter naturligt på något vis. Jag förväntar mig att det ska kännas som att jag blivit överkörd av en ångvält, men jag kanske är lite väl dramatisk?

Nu har jag bara 22 dagar kvar att jobba:bump:! (och ångesten jag tidigare haft för att lämna jobbet har försvunnit heeelt och hållet!)

Men nu får det väl vara nog med dina åkommor! Migrän och diskbråck - det är ändå inte rimligt!

Hoppas bebisen inser detta och tittar ut snart. (Även om migrän med en nyfödd nog inte heller är en höjdare, men då kan man ju i alla fall lämna den till pappan lite)

Haha samma här! Ingen ångest över jobbet alls. Bara en längtan efter lite ledigt innan bebis tittar ut :) jag jobbar 15 dagar till plus 3 i aug. Känns kanon!!

Jessivega: stackare med både diskbråck o migrän. Får hoppas du får samla lite krafter nu för att inom det snaraste få en ploppförlossning :)

Åt en ploppglass på sjukhuset igår och la in om en sån förlossning så nu hoppas jag på det..sambon ska jobba en bra bit hemifrån i helgen så ja hoppas antingen nu innan eller efter såklart..

Ni som fått barn va era män hemma när det va dax? Hur reagera dom? Detta är ju min sambos första barn och han e ju såklart jättenervös :D

Har malande huvudvärk nu igen trots mina tabletter..e väl bara o bita ihop o va glad.. några tips på o få igång det?? :angel:

Vet inte om det funkar, men provar iaf:)
linkcodes
:love:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 046
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
9 10 11
Svar
214
· Visningar
4 586
Senast: pepp
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
35 36 37
Svar
720
· Visningar
47 706
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 607
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar