Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Total sömnlöshet pga den horribla klådan gör att jag känner mig vågad nog att lägga ut en bild.

Magen har ramlat ner nu på sistonde och bristningarna har kommit som ett brev på posten så det är inte vackert, men here we go!
Bilden är från tagen 36+1

32533356.jpg

Åhh vad fin tvillingmage(för visst va det tvillingar:crazy:?) tänk att dom ligger där inne och myser med varandra..
Jag längtar efter min lille prins så ja håller på o avlida nu ( eller så avlider ja pga ryggen eller huvudet)

Imorgon ska jag på cup med sonen..Skulle inte förvåna mig alls om smurfen hade tänkt o titta ut mitt i allt. Sambon ska jobba hela helgen för hans chef har brutit armen så han har fått ta hans stenarbeten denna helgen. Säger bara en sak: Skulle inte förvåna mig!!! ja ni förstår :angel:

*host host* rättning i leden om jag får be, jag tror minsann jag hade tid före dig så smit inte förbi ;)

Vi får väl se :devil: jag e lite nervös att det kommer gå sådär ruskigt fort som det gjort för vissa. Tycker inte om när ja själv inte hinner med dvs.
Har ju ett barn till och min sambo har sååååå mycke på jobb nu och han e oxå nervös att d ska gå fort så han inte hinner hem. vi har 30-40 min till BB :grin:

Jag är också lite småorolig för hur fort eller långsamt det ska gå. Helst vill jag så klart inte att det tar för lång tid. Men sambon måste hinna hem från jobbet (30 min) och in till förlossningen är ju också skönt att hinna (45 min). Samtidigt har jag inte lust att vara på förlossningen onödigt tidigt, verkar vara ett jävligt tråkigt ställe om ingenting händer :angel:.

Ska bolla lite med BM hur vi bör resonera.

Senast ändrad:

Du kanske kan ringa hem din sambo så fort du börjar känna något och inte vänta tills du är säker på att det är på riktigt?

Jo... Men tänk om han då behöver åka från jobbet arton gånger innan det faktiskt är på riktigt ;). Jag tänker att det nog löser sig när det närmar sig.

Vi har för övrigt köpt ny bil idag! Känns helt super men skällde lite på plutten i magen på vägen hem. Att något så litet, som inte ens "finns på riktigt än" kan kosta så mycket pengar är helt otroligt.... Började räkna på vad vi hitintills betalat för alla grejer men slutade ganska snart. Då har vi ändå köpt det allra mesta begagnat:eek:.

Min man har minst två timmar hem, beroende på var han jobbar för dagen. Han har börjat åka hem varje kväll denna veckan, ifall det skulle sätta igång. Vanligtvis sover han borta under veckorna.
Dessutom har vi en timme till BB i Karlstad. Får hoppas bebben väljer att komma kväll/natt när gubben är hemma! :p

Annars har jag en kompis jag kan ringa närsomhelst. Hon har lovat hålla sig inom räckhåll, när gubben inte är hemma. :laugh:

Idag har jag varit helt SLUT!!! Har inte varit mer än ett par meter från ytterdörren som längst. Känt mig matt och orkeslös. Mest legat i sängen/soffan. INTE likt mig!! Inte ens varit hos mina kära hästar!
Bebben har varit helvild i magen. Sparkar & knör åt alla håll och kanter! Så har den aldrig hållit på förut! :eek:

Idag har jag varit helt SLUT!!! Har inte varit mer än ett par meter från ytterdörren som längst. Känt mig matt och orkeslös. Mest legat i sängen/soffan. INTE likt mig!!

Något liknande har drabbat mig, var inte alls påverkad av de gågna varma dagarna men idag när regnet kom, phew - ingen ork! Mannen var lite orolig för mig innan för jag varit så passiv idag, hoppas det blir bättre imorgon..

Åhhh, lille sötnos:love:

Nu såg jag att du bor i Götet också, skoj! Var ni på Mölndal eller på Östra? :)

*kl*
Oj, då var första natten med hundar hemma avklarad.. Dom tycker att det är riktigt jobbigt när lilleman gråter:love: men i övrigt har det gått hur bra som helst. Tiken har inte hittat blöjhinken än heller och det hoppas vi dröjer:D

Var på det där PKU och hörseltestet igår, jag vet inte om jag drömt, men jag var helt hundra på att dom skulle sticka i hälen och inte handen..?
Vikten var jättebra, vilket jag inte är ett dugg förvånad över med tanke på hur mkt han äter:D Men nu börjar det allt göra lite ont i boobsen, tror iof den riktiga mjölken är på g också för det har liksom börjat spänna lite..

Ni som fått, hur resonerade ni runt andningslarm, nån skillnad i tankegångar innan/efter fl?

Var på det där PKU och hörseltestet igår, jag vet inte om jag drömt, men jag var helt hundra på att dom skulle sticka i hälen och inte handen..?
Vikten var jättebra, vilket jag inte är ett dugg förvånad över med tanke på hur mkt han äter:D Men nu börjar det allt göra lite ont i boobsen, tror iof den riktiga mjölken är på g också för det har liksom börjat spänna lite..

De stack i hälarna förr, idag gör de bara det om de misslyckas med att sticka i handen.

Var riktigt noggrann med hans tag bara! Det gör skitont i tuttarna när mjölken rinner till, men det släpper ganska fort om man fortsätter amma. Dock så är det ju svårare för dem att ta tag när brösten är stenhårda.

Nä jag ska inte klaga:) det gör bara ont enliten liten stund och sen är det inga konstigheter:). Men hur viktigt att dom har ett bra tag märkte jag på BB, efter att jag valde att skita i att han fick ett halvdant tag eftersom det var natten och jag tyckte det var så svårt i mörker.. ammandet på den sidan var Inte skoj dagen efter:p

Men alltså, hur mycket kan en sån här luten människa äta? Han har mer eller mindre hängt i tutten sen 18 igår.. Nog för att jag vet att dom äter lite mer i perioder, men vafasen...?:p

Ni som har häst, hur har ni tänkt att lösa det praktiska kring skötseln? Tänker mest på typ hämta i hagen osv..

Alltså rent fysiskt hade jag kunnat jobba ända in, men stressen och kraven att prestera påverkar ju och gör mig trött och grinig. Jag har upptäckt att risken att spy står i direkt proposion till hur tidigt jag går upp på morgonen och hur bråttom jag har, samt givetvis om jag äter eller inte (jag spyr aldrig innan jag äter). Så vi verkar ha det ganska lika ;).

Jag har sålt. Fruktansvärt skönt och tråkigt på samma gång.

Förresten så är ju vi också övertygade om att det blir en pojke, det har vi varit sen vi fick veta att det skulle bli bebis!

Jag tror vi har ungefär samma vad avser att jobba, stressen får mig också att må dåligt, och hade det varit en annan belastning så hade dedt inte varit problem att jobba ett par veckor till.

Det finns flera som väljer att sälja de i ridbar ålder när det väntas barn, tufft men säkert klokt i vissa fall. Jag har värsta beslutsångesten, har 3 kvar nu. Finaste Fiff som jag fortfarande rider, hon är så klok och rar att det inte går att sälja. Henne ska jag upp på snarast möjligt igen. Jag har kvar hennes 3-åriga dotter där inridningen verkligen har gått på räls, tyvärr har jag inte ridit henne själv än men det kommer att bli så fort jag känner att jag litar på min kropp igen. Otroligt trevlig och personlig häst som jag tror skulle göra sig riktigt bra som tävlingshäst hos någon seriöst satsande. Egentligen BORDE jag sälja henne men.. 3-an som finns kvar här är åringen vi födde upp förra året, och hon är nog en sådan som jag inte skulle ha råd att köpa som 3-åring, så det känns ju korkat att sälja henne billigt nu.. Svåra val här i livet..

Jag verkar ju helt klart vara periodare vad avser Buke nuförtiden, men nu har jag semester och det ska bli bättring.. Fick igår min första gråtattack. Var så trött efter att ha lämnat över på jobb i fredags, har lagt massor av tid och energi och det blev ändå inte bra. Åkte direkt från jobb till samtal om födsel och hem, råkade somna i soffan en stund innan det var dags för fest hos en kompis, kom lite sent. Var väl hemma strax innan 12. Lördagen började lugnt och jag drog stånds i hagen, mådde skit och var trött och fick veta att vi skulle köra tidigare till ett bröllop..

(valde att skicka meddelandet eftersom min dator dör emellanåt och jag orkade inte skriva om)
iallafall.. När jag kom in visade det sig att den topp jag tänkt att ha av någon anledning inte höngt så bra under torktiden som i stressen och det riktigt klistriga vädret skulle jag tänka om, och det blev för mycket när jag såg att jag ser ut som en barbamamma eller val eller något. Jaja, smink på, gaskade upp mig, körde till förträffen och klistrar på ett leende som bara spricker när alla frågar hur det är. Tur att man var bland vänner ;). Fixade till sminket. Jag var chaufför som vanligt och tårarna rann nästan hela sermonin och det var verkligen ett jättefint bröllop, men det var inte därför tårarna rann, de kunde bara inte sluta. Efter, när vi väl kom till festlokalen fick jag samlat ihop mig och förklarat för en del att det varit lite tufft och jag var toktrött. När klockan var vid elva körde vi (jag + sambon) vidare till en annan fest som brorsan + kompisar fixat i Malmö för att fira gemensam 50-årig födelsedag). Vilken fest, det var verkligen påkostat (precis som bröllopet), här var band, personal, drinkar, mat.. ja allt.. och de var så roligt att träffa alla. En salig blandning av folk, och åldern varierade nog från 18-80+, jag skulle ut på dansgolvet och helt plötsligt kom det en tant med rollator :rofl:.
Vid ett gav vi upp och körde hem. Gick ut och kollade till hästarna efter åskan och sedan sov jag till åtta i morse (med 2 pinkpauser). Jag kommer att ta det lugnt idag..

..
Hur har ni andra gjort med namn? Är ni klara med era förslag eller är det något som får bli bestämt när dom små kikat ut?

Har ni förresten passat på och beställt alla dessa gratispaket man kan få lite här och där?
Hade bara beställt Liberos innan och hittade nu ett par till som verkade rätt så trevliga, ena från Pampers och det andra från apoteket:laugh:

Vi har 2 namn som vi kunnat enas om, men vi vet ju inte om det passar barne när det kommer ut. Blir det en flicka så lutar det åt Elise och blir det en pojke så kanske det blir det kanske en Viktor..

Jag har beställt från babyboxen, anmält mig till Libero häromdagen men inte kollat mailen, så jag vet inte så mycket.. Har dålig koll faktiskt. Har Pampers och apoteket också lådor? Intressant att få prov, jag vet inte vad jag ska välja. Vi ska nog köpa saker och fylla på väskan idag, men jag vet inte vad jag ska köpa för blöjor.. eller bindor för den delen. hur ska man kunna veta, det finns ju hur mycket som helst av båda sorterna..

Men var rädd om dig människa:eek:!!

Jag har ju funderat på att sälja länge, alla skador och skit har ju gjort henne ganska oanvändbar och ingenting har blivit som det var tänkt.... Nu fick jag tummen ur och hittade ett kanonhem till henne.

Överväger att tvätta barnkläder idag... Känns lite skrämmande och hade tänkt vänta till semestern. Men det är väldigt fint torkväder ute :angel:.

Prova att klippa tånaglarna! Det är fantastiskt att inte behöva hoppas på turen att man inte tar med halva tån!

Jag var också helt "hög" ett par dagar, inte trött alls trots att jag sov kanske fem timmar på 3 dygn. (Sedan kom visserligen allt på en gång, men det berodde nog på den känslomässiga berg-och-dal-banan och att jag inte lyckades vila som jag borde, det är säkert itne så för alla!) Jag tror att det är meningen att det ska vara så! :love:

Alexander är ett fint namn!

Tånaglarna klippte jag häromdagen (v.35, så det är tid kvar), funderar på att se om jag inte hittar en fotvårdare som kan ta hand om mina fötter. De och benen är ganska svullna frammåt kvällen och det kanske är dags att unna sig lite lyx..
Pratade med några killar på bröllopet igår om detta med hård mage och att det är ganska jobbigt att knyta skorna. De höll med om att det var så även för dem. Mitt mjuka vardagsfett går ju att dra ihop och vika dubbelt .. ;) vet inte om jag orkat att ha det så här alltid..

I lördags så kom min lilla son, William :love:

Han vägde 3765g och var 51,5 cm lång

Hur kan man bli så kär så otroligt fort i en sådan liten sötnos. Förlossningen gick bra. Jag hade ju värkar i 3 dagar innan, vattnet gick på onsdagen så en igångsättning var planerad till lördagen. Kom in på lördagen o gjorde första kollen. Men oj då, då var jag öppen 7 cm redan. Jag hade haft jättevärkar under 2 dagar, men de blev aldrig tätare än 8-9 min, för att sedan försvinna. Men värkarna varade i ca 2-3 min när de kom. Så de var direkt in på förlossningen. Så det blev en liten chock :D

:love::love::love:

Jättegrattis till dig, och jag en ett jättegrattis till er andra som fått barn i tråden. Min berömda gröthjärna är numera en deghjärna, guldfiskminne med visst motstånd. Jag minns ungefär att jag läst men inte vad jag svarat på.. Himla härligt att alla verkar ha fått friska barn!

Kanske var babyboxen som jag iaf kopplat till pampers:) där fick man en blöjhink med också:).
Vet inte om det är nåt från sjukhus till sjukhus, men vi fick faktiskt ganska mycket på BB också, dels liberoväskan och sen en tyglasse med allt möjligt rån bodysar till blöjor och bindor:)
Vi både köpte och fick blöjor innan och givetvis tycker jag bättre om märket vi inte hamstrat på oss av:p Vart jag ville komma med detta var att det kanske är lättare att välja och shoppa sånt efter fl (samtidigt som det såklart är skönt att ha allt hemma:) )
Apoteksgruppen är det som har nån sån provbox också:)

Vilka fina namn ni hittat:) Var det lätt att komma överens om dom eller har det krävts övertalning:)?

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 052
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
9 10 11
Svar
214
· Visningar
4 588
Senast: pepp
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
35 36 37
Svar
720
· Visningar
47 710
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 607
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar