Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Jag har två dagar kvar till bf och samma status som dig, varken förvärkar eller några andra känningar och magen sitter där den alltid gjort meen jag tror bebisarna kommer ut så småningom iallafall :)

Det får vi verkligen hoppas :D
Fast visserligen så får ju inte alla förvärkar, men det hade varit "skönt" som ett litet tecken att något är på gång!

I lördags så kom min lilla son, William :love:

Han vägde 3765g och var 51,5 cm lång

Hur kan man bli så kär så otroligt fort i en sådan liten sötnos. Förlossningen gick bra. Jag hade ju värkar i 3 dagar innan, vattnet gick på onsdagen så en igångsättning var planerad till lördagen. Kom in på lördagen o gjorde första kollen. Men oj då, då var jag öppen 7 cm redan. Jag hade haft jättevärkar under 2 dagar, men de blev aldrig tätare än 8-9 min, för att sedan försvinna. Men värkarna varade i ca 2-3 min när de kom. Så de var direkt in på förlossningen. Så det blev en liten chock :D

:love::love::love:

GRATTIS!! :bump: En pojk till i tråden!
Så härligt! Man blir ju inte liiite avundsjuk över alla som får sina små bebbar!! :love:

GRATTIS även till krummiganti och hennes lilla flicka! :laugh:

Usch idag är det alldeles för varmt! Puuuuuh!
Naturligtvis gick vår pool sönder häromdagen. Så jag VISSTE att det skulle bli såhär varmt, när jag inte kan svalka mig med ett dopp!! :mad:

Har varit stilla mest hela dagen och svettats som en gris. Mina ben och fötter ser ut som en elefants...
Har lyckats knö på mig mina stödstrumpor nu iallafall. Ska försöka svetta mig iväg till stallet oxå. :p
Guuud vad härligt det är att vara gravid!!! :devil:

Jobbigt med värkar under så lång tid, men det verkar ju som att själva förlossningen gick bra iaf :)

Stort grattis till pojken!

*kl*
:eek: Nu har bebben fått för sig att den ska trycka sig ut igenom magen tror jag:p Fick en ganska kraftig sammandragning precis och så tittade jag ner på magen, det är liksom platt med en grop på ena sidan och andra halvan putar ut typ dubbelt så mkt än vanligt:D
BF+2 idag och jag tror att jag kommer att avlida i värmen, åka och bada är uteslutet med tanke på hur huden ser ut.. Funderar på om man ska åka och handla så man kan hänga en stund vid (eller kanske i:D) kyldisken

GRATTIS Proxygirl:bump::banana:

Vilka fruktansvärt klantiga BM du och jag har! Upptäckte nyss att du hade BF den 17/6 men födde sonen den 6/6. Jag skulle fått den 6/6 men fick den 17/6. De måste ha blandat ihop våra journaler! :eek::D

Fy, det är hemskt när det är så där varmt. Vi hade en värmebölja här är jag var i v. 35-37 ungefär - jag höll på att krevera.

Idag hade vi 33 grader klockan nio på morgonen, inte hller någon höjdare med en liten...

KL

Grattis till alla nya små liv!:banana:

Nu är det bestämt att vår lille ska heta Alexander.

Jag sitter framför datorn mitt i ett högriskprojekt. Alexander är nämligen helt naken i värmen så man vet inte hur det kommer att sluta. Jag har ett badlakan under så förhoppningsvis blir det ingen katastrof.

Oj, det var vågat! Skulle helt klart sluta med hygienisk katastrof och kortslutning i tangentbordet hos oss! :D

Jag har lyckats öva min gullunge och skulle raskt fixa min stryktvätt. Men då gick sprayflaskan sönder! Har beställt en ny av maken och passar istället på att ostört kunna pumpa mjölk.

Vilka fruktansvärt klantiga BM du och jag har! Upptäckte nyss att du hade BF den 17/6 men födde sonen den 6/6. Jag skulle fått den 6/6 men fick den 17/6. De måste ha blandat ihop våra journaler! :eek::D

Men gud så slarvigt! :cool: Kan man få pengarna tillbaka tror du? (Gullungen tänkte jag dock behålla!)

KL
:bump: STORT GRATTIS TILL DE NY-BLIVNA FÖRÄLDRARNA :bump:
Trots en flicka verkar det bli ett riktigt pojk-år här på buke. Här hemma i staden är det bara flickor som kikat ut :) Börjar bli bra avundsjuk på er nu samtidigt som lillan gärna får stanna i magen denna vecka ut iaf :)

Idag var det dax för BM besök igen. Allt såg toppen ut :) V 36+4 idag. SF-mått 34. Bebisens hjärta håller sej stadigt runt 138 :)
Lillan är helt fixerad, ligger långt ner sa BM, och frågade om det inte trycker väldigt..... Nja det tycker jag inte det gör. Kan sticka till ibland men inget annat. Ngn SD varje dag, kan komma ngra lite tätare på kvällen.
Däremot öm och stel i bäckenet efter att ha suttit stilla länge.
Sammanfattning av graviditeten skrevs oxå idag, kort och enkel, blev riktigt nöjd med formuleringarna, så känns lugnande att ha den liggandes i journalen färdig.

Var till grann-staden idag och shoppade ngra små-prylar till lillan, ngra klädes-plagg på rea, ersättning (ut ifall att....), och stora bindor till mej. Ny bag att packa sakerna som ska med till bb införskaffades oxå, så nu fattas det bara att mangla säng-kläder, tvätta ngn maskin och packa väskan :)
Jo klart säng oh vagn ska ju bäddas men det skyndar jag inte med.... Bara allt är rent så går det fort att bädda iordning det senare.

Hejsan, länge sen jag skrev nåt hät. Jag har hafft fullt upp om dagarna så datorn har inte varit så högt prioriterad...

Hur som haver den 15:e juni tittade vår dotter Loka ut. Det vart som vi trodde en fullmånebebis! Enligt UL var hon väl beräknad till 30:e juni men som sagt det trodde vi aldrig på.

Förlossningen gick snabbt o lätt o hon är en riktig livsnjuterska. Äter o sover o växer så det knakar!:love:

Hon vägde 3200g o var 49 lång.

Knapplånar mig själv...

Började svara på grattis svaren och gav upp!!!

Tack alla för grattishälsningarna!

Vi mår fint och amingen har kommit igång.Väldig stor skillnad från förra som var för tidig!

Idag vakande jag jättetidigt och var uppe och grejade.
Sen strax efter mannen åkt mot Norge vid 5.30, började jag få väldig magknip. Efter det har jag varit helkass i magen & sprungit på dass.
Känner mig helt orkeslös och har vilat på sängen hela förmiddagen mellan toabesöken.
Man har ju hört att kroppen producerar hormoner som får tarmen att tömma sig när det börjar närma sig. Men så väl, kan det väl inte vara? :p
Har säkert bara ätit nåt olämpligt...

Ska till barnmorskan kl. 13, så får vi väl se vad hon säger.
Vi ska skriva min sammanfattning av graviditeten idag och eventuella önskemål angående förlossningen.
Enda önskemålet jag kommit på, är att jag inte vill ha för mycket folk i rummet när jag ska föda. Typ "praktikanter" & så. Annars vill jag ta det som det kommer.
Mannen hade önskemål om att han oxå skulle få mat på BB. Haha! :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 040
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
9 10 11
Svar
214
· Visningar
4 576
Senast: pepp
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
35 36 37
Svar
720
· Visningar
47 684
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 607
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025