Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Ooohhhh lilla gos magen !!! Söt du är :love: Känner mej enorm i jämförelse ju oh ä bara i 37 nu, hihi :)
Nej men alltså, oavsett vad liten mage alla tycker man har, så är det ju absolut större och tyngre än vad man själv är van vid, så klart det är lå gt till fötterna! Alla säger till mej oxå att min mage ser ut som ett litet klot, men som sagt, enligt mej själv är jag snart i storlek som en flodhäst.... :)
Spännande nu för dej, hoppas lilla lytet behagar titts ut snart!! Har du ngra känningar att det kan tänkas vara på g snart?

Vad härligt det blev så bra till slut, oh ni får vara hemma till måndag, mys!!
Vad menas med att ridmusklerna ställde till det? Vart ju lite nervös här ju :crazy:
När jag läste till undersköterska oh hade min praktik på förlossning/bb så var det väldigt delade meningar om det var en för-eller nackdel att rida, då vi som rider är starka och har helt andra muskler i nedre regionerna än icke ridande kvinnor......

Iaf, stort grattis ön en gång till lilla knytet :)

Tavegyl tillhör den "gamla sortens" allergimedicin. De har i stort sett slutat användas till förmår för de nya preparaten (kestine, zyrlex, cetirizin), om man nu inte vill ha en lugnande effekt också. Tavegyl kräver recept.

Det finns inget som egentligen säger att de nya preparaten är farliga vid graviditet, det har bara inte forskats tillräckligt för att kunna fastställa att de INTE är farliga.

Jag ligger här hemma och kräks idag igen. Vad fan ska man göra åt det? I början av graviditeten så gick illamåendet över om jag kräktes, men nu ger det inte med sig! Känns så puckat att vara hemma en hel dag från jobbet, med största sannolikhet kommer jag vara normal framåt lunch igen (har jag varit de andra kräk-dagarna iaf).

*KL*

Har väl inte sådär jättemycke kul o komma med :crazy: dragit ner citodonen från 8st- 4(6) om dagen. Gav mig fan på att ja skulle göra nåt igår så när mannen va iväg och bytte bromsar på bilen så körde ja fram vagnen i hallen och torkade av den så nu står den redo..Sen va ja ju såklart handikappad när han kom hem :cry: hatar min rygg just nu..

Fick iaf möblerat igår som vi vill ha det o vardagsrummet. Nu ska vi bara köpa en ny skinnfåtölj som man kan luta så ja kan sitta mysigt när ja ammar.
Min älskade mamma kommer imorgon och myser me mig lite..Nu går man bara och väntar..Allt e klart nu :)

BM nästa vecka o då e det v 40. Hoppas ja kan stryka den tden :angel:

Stackare! :(
Tycker det är jobbigt nog, att ha "vanligt" ont i ryggen. Men får hålla tummarna att bebben tittar ut snart, så kanske det känns bättre!! :laugh:

Inatt har jag för första gången på lääänge, sovit mer än 3-4 timmar! Inte i ett sträck, men lite uppdelat. Brukar inte kunna somna om när jag vaknar på natten/tidig morgon.
Det var välbehövligt, för jag har varit så grymt sliten under helgen och inte haft det bästa humöret. Varit arg och grinat en miljon ggr känns det som! :p
Har haft stalljour i helgen oxå, i BÅDA stallen. Tur jag har min underbara snälla man, som hjälper mig! :love:
Även om det inte är jättemånga hästar kvar nu på sommaren, så är det allt lite jobbigt ändå... Speciellt när man känner sig som en korsning mellan elefant och kylskåp!! :eek:

Igår skulle jag lastträna mitt gammelsto en sista gång inför sommarbetet, som hon åker på i juli.
Kan säga att det inte gick så bra som förra gången, utan hon var tillbax i gamla mönster och skulle ICKE gå på transporten.
Funderade på om jag skulle råka få igång förlossningen där!! Jösses vad vi bråkade och vad arg jag var!! :mad: Blev väl inte bättre av all sömnbrist heller då!
Men skam den som ger sig! Hon trippade på och av transporten 20 ggr sen, när hon väl kommit på att jag är envisare än henne.
Kan säga att jag var så slut att jag skakade och helt sjöblöt av svett!
Men den ansträngningen gjorde då inte att nån bebis ville komma ut iaf. Den är nog envisare ändå!! Haha! :D

Jag tror verkligen att jag kommer gå över tiden, för i det senaste har jag inte haft en endaste förvärk eller knappt sammandragningar eller nånting!
Jo, jag fick ju väldigt ont i magen en stund, då när 1-årsstoet stod helt nerblodad förrförra torsdagen.
Men inget alls efter det. Tidigare har jag ju haft ont, mensvärk, rejäla sammandragningar osv.

Jaja. Bebben kommer när den är färdig! Man blir bara lite otålig på slutet, men det kanske ni andra oxå har märkt? ;)
Är ju bara i vecka 38 än.

Stackars mage! :eek: Kan bara föreställa mig hur jävla ont det måste gjort :crazy:

KL
I förrgår sov bebisen sin första hela natt, 9 dagar gammal :D Han åt vid 23, somnade vid 00, vaknade för frukost vid 6.30, somnade om och sov sen till 9.45. Jag är nöjd :angel:

Cetirizin rekommenderade min BM mig att testa när jag fick allergiska besvär i början, den anses ok för gravida att ta och finns receptfritt.

@ Rumpnissen. Vad har du provat mot kräkningarna? Mår du illa också?

Jag är lyckligt lottad hör jag som bara mår bättre ju längre jag går. v.36+0 nu. Det enda besvär jag har just nu är att det kliar som fan över bristningarna på magen... :p

Cetirizin rekommenderade min BM mig att testa när jag fick allergiska besvär i början, den anses ok för gravida att ta och finns receptfritt.

@ Rumpnissen. Vad har du provat mot kräkningarna? Mår du illa också?

Jag är lyckligt lottad hör jag som bara mår bättre ju längre jag går. v.36+0 nu. Det enda besvär jag har just nu är att det kliar som fan över bristningarna på magen... :p

Huruvida Cetrizirin är ok eller inte är en tolkningsfråga: "Som med andra läkemedel ska Cetirizin Mylan undvikas av gravida kvinnor. Oavsiktlig användning av läkemedlet av en gravid kvinna bör inte orsaka några skadliga effekter på fostret. Behandlingen med läkemedlet bör dock upphöra."

Läkaren tyckte inte jag skulle ta dem, men det beror kanske på hur mycket man behöver. Jag fick som sagt var Tavegyl utskrivit istället för cetrizin.

Alltså jag vet inte vad jag ska göra mot illamåendet och kräkningarna för jag begriper inte vad de kommer av sas. Det är inte varje morgon. Tog en postafen idag efter några timmar, tveksamt om det var den som gjorde att jag mådde bättre eller om det bara var över....

Stackars mage! :eek: Kan bara föreställa mig hur jävla ont det måste gjort :crazy:

KL
I förrgår sov bebisen sin första hela natt, 9 dagar gammal :D Han åt vid 23, somnade vid 00, vaknade för frukost vid 6.30, somnade om och sov sen till 9.45. Jag är nöjd :angel:

Jag skrämde väl den stackarn på kuppen så h*n aldrig kommer att våga sig ut:D:D BF+1 idag och inget nytt, inga känningar, inga förvärkar, inga sammandragningar.. No nothing

Vad skrev du i beställningen för att få en sån bebis?:D Det vill jag också ha!

tack gulle dig:love:
Visst är jag glad över att inte vara större om magen, för den är inte ens i närheten av vad en del vänner haft:D
Det är så skumt, har ju hela tiden intalat mig att det kommer att gå över de där max-antalet veckorna, ansett mig vara beredd på det.. Men så kom BF och helt plötsligt tog tålamodet slut:D Jag vill ha ut bebbe NUUU, men har inte det minsta känningar, nästan så man hinner glömma att man öht är gravid emellanåt:o
Visserligen sa BM att det ganska ofta startar utan förvarning, men va fasen, lite förvärkar hade ju inte skadat så man kanske kan förbereda den sista mentala biten också (som om jag eg ens fattat än att vi ska ha barn men ja:angel:)

Äh, det smäller bara till rätt som det är och du får 4 värkar på 10 min helt utan förvarning :p

L var likadan när han var bebis - han väntade dock 2 v innan han sov hela natten :)

Tavegyl tillhör den "gamla sortens" allergimedicin. De har i stort sett slutat användas till förmår för de nya preparaten (kestine, zyrlex, cetirizin), om man nu inte vill ha en lugnande effekt också. Tavegyl kräver recept.

Det finns inget som egentligen säger att de nya preparaten är farliga vid graviditet, det har bara inte forskats tillräckligt för att kunna fastställa att de INTE är farliga.

Jag ligger här hemma och kräks idag igen. Vad fan ska man göra åt det? I början av graviditeten så gick illamåendet över om jag kräktes, men nu ger det inte med sig! Känns så puckat att vara hemma en hel dag från jobbet, med största sannolikhet kommer jag vara normal framåt lunch igen (har jag varit de andra kräk-dagarna iaf).
Jag har ju dom senaste åren använt Aerius som är det jag blir minst trött av, för allt annat hamnar jag i komaläge av.. Hänt ett par gånger att jag försovit mig till pass som börjar 19-20:o och de har alla varit när jag knaprat allergimedicin..
Så jag är eg inte jättepigg på att medicinera nu, inte för att jag direkt har så mycket tider att passa, men med tanke på hur sjukt trött jag är i grunden..

Vad jobbigt med illamåendet:crazy: Hjälper inte ens dom där åksjukemedlen som man ska kunna ta? Kan du inte försöka få en sjukskrivning? För sådär ska man ju inte behöva må och samtidigt känna sig stressad/dum/liknande för att man inte jobbar

Jag fick nån lista med om det var tre olika mediciner av BM, men samtidigt som hon gav mig den sa hon att den kunde jag visa upp på apoteket, eftersom dom troligtvis skulle säga att det inga mediciner finns som man kan ta under graviditet..
Blev lite kluven av det faktiskt och det har varit en bidragande orsak att jag valt att försöka härda

:p Tror du det kan vara så väl att det faktiskt ska titta ut en bebbe här med?:D

Vad skönt med nattsovande bebbar!
När får vi se bild på lillen förresten?:bump:

Blä jag har ångest över bristningarna, jag har redan fått ett par stycken runt naveln och ja dom KLIAR. Hemska påfund! Har sedan innan bristningar på höfterna och låren kunde inte det räcka :devil:

Nu vet jag inte om det är för att magen är så liten som den är eller nåt annat som spelat in, men jag har smörjt med mandelolja efter att jag duschat och har *pepparpeppar* hittills inte fått några bristningar alls:) Då har jag ändå trott att jag har lätt att få det eftersom det tidigare räckt med viktuppgång (dock inga 20kg som det ju rör sig om nu) för att jag ska få på både boobsen och rumpan

Vilken dag som helst nu! Har fortfarande inte lagt upp bilderna från sambons 30-årsfest, som var i mitten på april... Jag accelererar ganska långsamt :angel:

KL
Har knappt hunnit skriva nåt här sista tiden, ska försöka ta igen det lite nu.

Minns inte om jag skrivit om förlossningen? Korta versionen är iaf att det blev snitt pga att jag inte hade en droppe fostervatten kvar. De fick söva mig, efter 7 försök lyckades de fortfarande inte sätta ryggbedövningen. End of story, är ganska nöjd med den biten ändå!

Första dygnen var bebisen väldigt trött - de "ska" amma var 3-4 timme och då minst 15 min i taget. Han ammade var 4 timme, i typ 2-3 min :crazy: Men han gick ju upp i vikt, så vi kämpade på. Hade ju fruktansvärd amningsångest sen förra gången, men hade gett mig fan på att få till det!

När vi kommit hem började han amma minst 1 g/h, men fortfarande bara ett par minuter i stöten. Kändes fruktansvärt tröstlöst med en bebis som ammade all sin vakna tid och däremellan bara sov :crazy: Kunde inte ägna nån tid alls åt stora sonen, har dåligt samvete över det än...

Efter att ha ammat 1,5 h i sträck en natt, tömt båda brösten flera ggr om, så höll jag på att bryta ihop. Jag hade ont och var trött, och inte i bästa skicket sen innan... Så sambon övertalade mig att ge ersättning och tack för det :bow: Efter det har vi gett ersättning sista målet varje kväll, samtidigt som jag pumpar. Därför sover vi så gott på nätterna :D

Nu funkar amningen i stort sett felfritt, och jag är så himla glad att jag inte gav upp! Jag som drömt om att amma sen jag blev gravid första gången...

Det blev ett jäkla tjötigt inlägg :p Men är man full av hormoner så är det väl okej? :angel:

Jonathan sover bra, äter bra, luktar ljuvligt och är jättesöt :love: Ska till BVC på fredag, ska bli spännande att se om han fortfarande är godkänd :D

Kl.

Jag har knäckt pojktrenden!

Idag fick jag en flicka på 3228 gram och 51 centimeter lång!

Det tog 2,5 timme från start tills hon var ute:D andra barnet.
Inga bristninigar som var min största rädsla.

Född i vecka 39 plus noll.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 037
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
9 10 11
Svar
214
· Visningar
4 569
Senast: pepp
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
35 36 37
Svar
720
· Visningar
47 673
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 604
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar