Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

Fy vad tråkigt! :( Och får du ut bebisen tidigare så blir ni väl kvar på neo så det hjälper ju inte heller. :p

proxygirl555: Får du inget att sova på innan?

Delvis KL
Bröt ihop lite innan. Var hos min mamma för att fira midsommar och då kom även morfar, med ett paket till Jonathan. Som mormor slog in innan hon dog :cry: Ett jättefint kort var också med, med mormors handstil... Fy fan vad jag har gråtit efter det! I paketet låg bl.a. en snuttefilt, den var tydligen bland det sista hon färdigställde innan hon blev för dålig :(

Ja, men det värker så fruktansvärt mycket i hjärtat att hon inte hann träffa honom :cry:

Nu när vi är hemma på permission över natten tänkte jag att jag kunde dela med mig av våran upplevelse när lilla Liam kom =)

Vaknade strax före 07.30 lördagen den 11/6 av att jag inte kunde hålla tätt men försökte somna om. Efter en stund kände jag att "nu pinkar jag på mig snart". Ställde mig upp och det bara rann efter benen sprang in på toa i ren panik och visste inte vad jag skulle ta mig till. Pinsamt, jag hade kissat på mig :o

Medan jag satt på toa och funderade på hur jag skulle få kontakt med min sovande sambo från toan så rann det mer och jag insåg ganska fort att jag inte hade kissat på mig. Hör hur sambons väckarklocka ringer och jag stoppar 3-4 trosskydd i trosorna och går och pratar med honom. Han blir inte allt för glad när jag säger att vi måste ringa förlossningen eftersom han hade planerat att bygga ridbana hela helgen. Ringde och rådfrågade förlossningen men dom tyckte att vi skulle avvakta en timme eftersom man kunde få vattniga flytningar. Men efter 30 min kom det fortfarande små skvättar så jag ringde igen och vi var så klart välkomna in för en koll.

Dom konstaterade att det var fostervatten och gjorde att UL för att se att allt stod rätt till. Bebis mådde bra och dom talade om att jag inte fick åka hem fören bebis var ute vilket innebar att om inget hände under helgen skulle jag bli igång satt på måndag morgon. Fick åka hem och packa det vi behövde. Värkarna började lite smått på lördag em men sen gick dagarna och värkarna blev kraftigare. Vi hörde inget om vad som planerades för oss och det blev måndag morgon. Det var fullt i alla förlossningsrum och vi hörde inget om oss fören på eftermiddagen runt 16 tiden. Om inget akut kom in skulle jag sättas igång på kvällen.

18.05 bad jag om alvedon för värkarna började göra ont. 19.00 kom läkaren och skulle avgöra vilken igångsättningsmetod som skulle användas. Hon konstaterade att jag redan var öppen 3 cm och att en igångsättning inte behövdes.
Klockan 23 funderade jag på att fråga om 2 till alvedon för att det gjorde ont men strax efter 00 insåg jag att jag måste ha starkare saker. Medan jag hängde över ett handfat i ren smärta fick sambon trycka på larmet för NU skulle jag ha någon sorts smärtlindring.

Vid 02 kom narkosläkaren och precis när han började känna på min rygg så ringde telefonen. HAN VAR TVUNGEN ATT GÅ :eek: Då kom tårarna och jag fick lustgas. Vid 03 kom han tillbaka och jag hade lustgasen i högsta hugg eftersom jag hört att det gör sjukt ont att få ryggbedövning. Han bad mig att ligga som en banan och jag intog rätt position och tröck upp lustgasen i ansiktet och andades som f*n. Helt plötsligt kände jag mig som en gul banan som våran förra häst skulle få äta (han älskar bananer) men jag kände inte när han satt bedövningen, jag var ju en banan då.

Sen försvann smärtan och jag sov som en stock mellan 04-08. Var öppen helt vid 8 tiden och fick börja promenera med gåbord, droppställning och sambo men det gick trögt att få igång krystväkar. Klockan 11 fick jag stimulerande dropp och allt tog fart. Strax efter 12 sa jag till BM att hon inte fick lämna mig ensam fören allt var klart. Jag skrek allt vad jag kunde bara för att det kändes lättare då. BM fick tillslut tyst på mig och jag började trycka på rätt sätt. Klockan 13.14 tisdagen den 14/6 sa det plopp och lilla Liam var ute. ÄNTLIGEN :love:

Efteråt blev det några timmar på operation för min del eftersom dom berömda ridmusklerna ställde till det ganska ordentligt i mina nedre regioner. Sånt som händer och jag har strikt ridförbud i 6-8 veckor :mad: Far och son fick förlossningsfika medan jag opererades.

Jag har underhela graviditeten varit bombsäker på att bebis skulle komma innan planerat datum 12/7 men jag hade aldrig trott att det skulle bli en månad innan!
Vi är fortfarande inskrivna på sjukhuset efter två veckor men mår bra. Lilla herren har haft lite högt bilirubinvärde och har fått sola lite. Måste även matas med sond men han mår väldigt bra och blir piggare och piggare och börjar orka med tutten mer för var dag. Nu håller vi alla tummar att permissionen blir förlängd imorgon.

Det var den förkortade versionen av min förlossning.

Oj oj.
Skönt att höra att det blev bra i slutändan.
Vilken chock när man inser att man ska ha barn en hel månad innan beräknat!

Jag tycker inte det var så hemskt egentligen. Men jag vet ju inget annat eftersom det är första barnet. Jag hade gärna sluppit alla sjukhusdagarna, så sjukt långtråkigt.

Fick förlängd permission tills på måndag och känner mig som världens lyckligaste :D

Donnatello, du är inte ensam!!!
Har precis börjat bli förkyld själv. Täppt i näsan, huvudvärk, trött, ont i halsen och ont i öronen.
Supertrevligt:grin: Not! Tyvärr brukar jag få stopp i bihålorna när jag är förkyld, med bihålsinflammation som följd:(
Tur att man inte brukar blir förkyld så ofta.

Nej usch för förkylningar är något bättre nu iaf så jag fick pallra mig till jobbet idag men fortfarande bra seg i kroppen o huvudet, ingen höjdare! Men men det går väl över det med så småningom. Har du blivit bättre?

Men du var försiktig om dig nu, det där låter ju som lunginflammation...? *bekymrad* Ska du inte ta och prata med din husläkare för säkerhets skull?

[/COLOR]

Nej det var något annat skumt, men det gick över någon gång under natten som tur var så det var borta när jag vaknade igen, tack för omtanken :)

Usch när jag fick syn på din vattenmelon blev jag ännu mindre sugen på förlossningen :crazy:

Usch när jag fick syn på din vattenmelon blev jag ännu mindre sugen på förlossningen :crazy:

Jag har en vecka kvar till beräknad förlossning och det är andra förlossningen och jag börjar fundera på hur puckad jag är som gör om det igen..
Fick förväkar midsommardagsmorgonen och trodde ungen skulle komma ut men ingen kom!

Hm ångertiden är ju över så det är ju bara och bita ihopa:o

Vad fint med paketet från mormor:love: Även om jag förstår att det måste vara sjukt jobbigt:( (blev en och annan tår här med när jag läste vad du skrivit)

*kl*
Idag börjar då påplussandet av dagar:grin:
Nog för att jag ställt in mig på det, men vafasen.. Kunde man inte fått ha ens lite fel:angel:

Är det förresten någon mer som har ont av gräset eller nån annan allergi? Hur har ni gjort med medicin?

Senast ändrad:

Är allergisk mot typ "högräs" alltså ngn form av långt gräs inte gräsmattevarianten. Har inte vart så farligt än men brukar bli lite värre i Juli och så. Äter tabletter och tar ögondroppar vid behov. Äter Loratadin som ska vara okej. Men det behövs långt ifrån varje dag men har ingen lust att plåga mig själv och känna mig allergisk mer än nödvändigt.

Jesus... :crazy: Jag blir mer och mer tacksam över min förlossning. Så här tre veckor senare inbillar jag mig att det ju inte alls var så farligt och egentligen knappt gjorde ont. Men det är nog lite historierevisionism med i leken...

Är det f.ö. normalt att man förlorar all motorik efter förlossningen? Jag tappar precis allt (utom bebisen), snubblar och går in i saker osv. Känner mig helt debil.

*kl*
Det är såhär jag kommer att se ut resten av mitt liv tror jag (vaddå, skulle jag vara otålig?? :angel:)
bild-5.jpg

(kom på att det ju faktiskt blir premiärbild också, tagen på BF)

Och så bara måste jag visa varför jag INTE ska hålla på med matlagning hädanefter:p
http://img.photobucket.com/albums/v653/LillaMy84/bild-6.jpg

Jag äter allergimedicin dagligen. Så bland det första jag gjorde när jag plussat var att ringa läkaren och få recept på Tavegyl. Man blir ju något drogad, men det finns inget alternativ.

Vilken liten mage, sådär ser jag ut nu (v. 31)! Men, har du lyckats skålla magen med något?!

Visst känns det inte som om man någonsin kommer se normal ut igen?

Tavegyl, har jag nog inte ens hört talas om:o Vad för allergi är den mot?
Har ju klarat mig förvånansvärt bra hittills, men det har nog mycket att göra med att hästen går på tjockisbete och därmed inte har med sig så mycket pollen när man ska pyssla.. Men nu börjar det kännas som att man kanske skulle ha nåt lite kraftigare än nässpray av saltvatten..

Magen är ganska behändig storlek, men nu är det lite jobbigt iom att huden stramar så förbaskat vid krigsskadan... (varför hälla vattnet i vasken när man kokat potatis;)?)
Det känns helt sjukt overkligt att läsa om saker som att knyta skor eller få på sig strumpor faktiskt kan gå utan vidare ansträngning.. Det kommer jag liksom inte ens ihåg hur det var:D

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 037
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
9 10 11
Svar
214
· Visningar
4 571
Senast: pepp
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
35 36 37
Svar
720
· Visningar
47 673
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 604
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar