Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

usch o fy säger ja bara. Mitt diskbråck har återvänt från det döda med buller o bång!! Tog mig 30 minuter o gå på dass igår..grät floder när ja skulle resa mig från soffan.
Sambon fick köra till förlossningen igår kväll 21.30 för o hämta tabletter till mig. En resa på 1.5 timme fram o tillbaka. vilken man :love:

Har sovit gott inatt iaf och tagit två nya kl 6 så ja kan ta mig till BM nu kl 10. Får se va hon säger för ja går av på mitten snart :cry: hatar detta. 18 dagar kvar nu..känns som det kommer bli seeeegt :crazy:

jadu idag ska det inte mycke till innan det brister..säger hon att mitt HB sjunkit mer så lipar ja :cry: sonen ska med mig så ja har lite sällskap :)

kl
Jag hade ngr rejäla förvärkar under hela helgen. Jag låg där med min riskudde och trodde att jaha, den lille sötnosen kanske ska komma snart. Värkarna kom ca var 8:e min. I måndags så försvann alltihopa o sedan dess har det vart som, vanligt. Jag hade BF igår, men ingen bebbe. Jag har gått över 1 dag nu, men det känns som 100 år. Hur klarar man att gå över i 15-16 dar som vissa gör. Det e helt otroligt. Jag kommer ju bli knäckt ;)

Det låter ju inte så trevligt alls, stackare. Är det bara ett olyckligt sammanträffande att det gör ont nu eller har diskbråcket med graviditeten att göra?

Usch, jag kan inte föreställa mig hur ont det måste göra med ett diskbråk ovanpå graviditeten:(
Det är ju inte precis så att man blir smidigare när man är gravid.

Kl
Går in i vecka 33 i morgon. Har nu bara 3 veckor kvar att jobba innan det är SEMESTER!!!!!:banana:
Ska bli skönt med lite ledighet. Visserligen mår jag fortfarande bra, och det mesta känns som vanligt utom att jag är betydligt klumpigare.
Vig som ett järnspett, smidig som ett kylskåp:p

kl

Mitt vatten har gått :banana::banana:

Runt kl 18 så skulle jag åka till stallet. Ställde mig upp för att ta på mig stallbyxorna o då började det bara rinna nedför benet. Jag har inte haft ngr värkar på ngr dagar nu. Jag tänkte bara, shit har jag kissat på mig. Men jag ringde in till förlossningen ändå, o de bad mig komma in för en undersökning. Jo, serru, vattnet har gått. Jag fick åka hem igen eftersom jag inte hade ngr värkar. Men nu sedan 1 timme tillbaka börjar de komma mer o mer. Så snart e sötnosen här :love::love::love:

:bump: heja bebis heja bebis:bump: Såååå späääännande !! Lycka till oh mys ordentligt med liten sen :)

Hur går det för dej med ryggen? Kan aldrig föreställa mej..... Hoppas du är bättre nu iaf!!
Jag har varit tjut-färdig i ett dygn nu, har som kramp i " filéerna" i ryggen åh det gör så ont!! Sitta ligga stå gå, inget är bättre än det andra, så eftersom jag mått skit över detta, kan jag bara inte förstå hur du har överlevt :crazy: Som sagt, hoppas du är bättre iaf!!
Hur gick det hos BM då?

Så söta ni e..

Jodå jag har överlevt men går tyvärr i dimmornas värld dygnet runt :crazy:
Var hos BM igår iaf. Lite meck och ta sig dit då det gör mest ont på vänster sida. DVS kopplingsbenet. huuuh :crazy:

Mitt HB hade iaf gått från 87 till 122 så det va väl det enda positiva. Angående mitt diskbråck så gör dom inget för tillfället. Ska göra en ny MR sen.
När hon skulle mäta magen kom jag inte av bristsen så hon fick hjälpa mig o rulla av typ. Fy fan så kass man känner sig. Fick utskrivet Citodon, så nu är det 2 st var 6e timme typ. Mmmm magen mår super med citodon och niferex. NOT!! Får iaf sovit och kan gå på toa själv. Det jag e mest nervös för nu är ju förlossningen. Dom lägger ju inte gärna EDA om man har så kass rygg. Hoppas att jag "glömmer" bort ryggsmärtan när krystvärkarna kommer. Sen efter hoppas jag kunna bli OP eller iaf få en nervrotsblokad. Så nu hoppas jag verkligen inte att ja går över för då kommer ja sätta mig i väntrummet o inte gå därifrån förrän dom satt igång mig :(
Så ligger läget till just nu.. Kul att det ploppar ut bebisar i tråden..E sjukt bebissugen just nu. Bara få myyyysa :love:

Så söta ni e..

Jodå jag har överlevt men går tyvärr i dimmornas värld dygnet runt :crazy:
Var hos BM igår iaf. Lite meck och ta sig dit då det gör mest ont på vänster sida. DVS kopplingsbenet. huuuh :crazy:

Mitt HB hade iaf gått från 87 till 122 så det va väl det enda positiva. Angående mitt diskbråck så gör dom inget för tillfället. Ska göra en ny MR sen.
När hon skulle mäta magen kom jag inte av bristsen så hon fick hjälpa mig o rulla av typ. Fy fan så kass man känner sig. Fick utskrivet Citodon, så nu är det 2 st var 6e timme typ. Mmmm magen mår super med citodon och niferex. NOT!! Får iaf sovit och kan gå på toa själv. Det jag e mest nervös för nu är ju förlossningen. Dom lägger ju inte gärna EDA om man har så kass rygg. Hoppas att jag "glömmer" bort ryggsmärtan när krystvärkarna kommer. Sen efter hoppas jag kunna bli OP eller iaf få en nervrotsblokad. Så nu hoppas jag verkligen inte att ja går över för då kommer ja sätta mig i väntrummet o inte gå därifrån förrän dom satt igång mig :(
Så ligger läget till just nu.. Kul att det ploppar ut bebisar i tråden..E sjukt bebissugen just nu. Bara få myyyysa :love:

Aj aj...fy tusan!!! Tur du kan ta tabletterna iaf.....!!
Härligt att ditt HB gått upp.....Man behöver ngt possitivt när det är eländigt :)

NU har jag äntligen satt igång med tvättandet :) Bara inne på andra maskinen ännu, och det återstår väll minst tio :crazy: men gott att jag fått tummen ur!!
Blir dock endast kläderna i första storleken idag, lakan, filtar, handdukar oh de får vänta ngra dagar till. Himla tråkigt att inte ha egen maskin nu, utan måste passa på tider i tvättstugan!!!

36+0 idag.....Tiden både rusar och sniglar sej fram. Känner mej stressad ena sekunden för att i nästa vara tjut-färdig för det är en evighet kvar.....Är så mysigt med magen, alla knuffar oh buffar :love:, men börjar längta efter att få min kropp tillbaka (spännande att se hur lik den kommer vara innan jag blev gravid :grin:, men ändå.....)
Sover mindre oh mindre = snart ingenting alls, och ryggen gör sej påmind oftare om dagarna nu...två senaste dagarna värst hittills.
Tips mot rygg-värk?? Tycker ni det är okej att ta alvedon....? Bara för att få sova ngn timma iaf....? Vet ju att det inte är farligt, men har ändå såååå svårt att tänka mej att ta....

Red senast i v 34 oh har redan enorm rid-abstinens!!!! Vill rida NU!! Finns inget som hindrar mej, ingenting alls....Anledningen till att det inte blivit av är att jag sista gngen jag red (antagligen) tog i lite för mkt så fick himla ont i ljumskar oh hela underredet i flera dagar efteråt.....
Om jag får sällskap och regnet slutar stå som spön i backen sen, kanske jag kan få skritta runt på banan ngra varv oh mysa lite med min kus-buse :love:

kl

Mitt vatten har gått :banana::banana:

Runt kl 18 så skulle jag åka till stallet. Ställde mig upp för att ta på mig stallbyxorna o då började det bara rinna nedför benet. Jag har inte haft ngr värkar på ngr dagar nu. Jag tänkte bara, shit har jag kissat på mig. Men jag ringde in till förlossningen ändå, o de bad mig komma in för en undersökning. Jo, serru, vattnet har gått. Jag fick åka hem igen eftersom jag inte hade ngr värkar. Men nu sedan 1 timme tillbaka börjar de komma mer o mer. Så snart e sötnosen här :love::love::love:

Åh vad spännande!! Hoppas bebisen är hos er nu :banana:

*kl*

Nån som testat dricka hallonbladste? Ska tydligen vara bra för både det ena & det andra. ;)
Förbereder livmodern för förlossning, ger en smidigare & snabbare förlossning, man blöder inte lika mycket/länge, det ska hjälpa till med mjölk/amning och det ska hjälpa livmodern att dra ihop sig snabbare efteråt.
Jag började dricka i fredags, snart en vecka alltså. Vore ju kul om det hjälpte på nåt sätt. :laugh:

Sen när man har 2-3 veckor kvar till BF kan man även dricka te med tex basilika, kanel eller nejlika, som ska hjälpa till att starta förlossningen.
Vet inte om jag tror på sånt, men intressant att testa. Det är ju inga farliga saker direkt, bara lite te! :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 034
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
4 534
Senast: pepp
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
35 36 37
Svar
720
· Visningar
47 658
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 604
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar