Sommarföräldrar 2011 del 2

Sv: Sommarföräldrar 2011 del 2

I onsdags kväll kom vår lilla dotter till världen! :love:
9 dagar för tidigt känns rätt lagom.. :D

Usch. Börjar längta tills detta är över nu:( Är i v 36 ( 35+3)
Har haft en väldigt enkel graviditet, så jag ska väl inte klaga men...
Har sovit riktigt dåligt de sista nätterna, haft en massa sammandragningar.
Det har ju inte gjort ont, men de har varit så pass kraftiga att jag vaknat av dem.
Är konstant trött, hormonerna åker berg-och-dalbana och kotten spakar och knuffar värre än någonsin.
Hela magen har sjunkit neråt, och kotten trycker neråt så att det gör riktigt ont emellanåt:crazy:
Kan trösta mig med att det snart är över.....

Bara en vecka kvar att jobba:banana:
Kanske. Ska det fortsätta vara såhär varmt så avlider jag nog istället.
Händer och fötter har börjat svullna av värmen, och jag tycker det är jobbigt.
Sambon har redan sagt till mig att minsta lilla jag känner att jag inte orkar, så ska han tvinga mig att sjukskriva mig:p
Han är rätt gullig.
Borde kanske börja handla hem lite blöjor och sådant.
Hur har ni andra gjort??? Handlat på er ett fett lager, eller handlat när lillen/lillan kommit ut?

Åh! Grattis _MickiZ!!! :bump: Ja, det låter alldeles perfekt med att föda före BF! ;)

Nu måste det väl ändå vara jämnt mellan killar & tjejer i denna tråden? :)

Borde kanske börja handla hem lite blöjor och sådant.
Hur har ni andra gjort??? Handlat på er ett fett lager, eller handlat när lillen/lillan kommit ut?

Vi har handlat på oss en hel del blöjor eftersom gubben jobbar i Norge. Blöjor är jättebilligt där!! :laugh:
Så vi har ett lager i garderoben! :D

Vecka 40 (39+2)

Själv håller jag på att tråka ihjäl mig med min beordrade vila. Har full koll på mååånga sidor på internet nu iallafall! ;)
Såklart orkar jag inte hålla mig stilla hela tiden, plockar & städar & håller ordning. Rensat ut ännu mera, så det blir en tur till soptippen imorgon! :D
BB tror jag knappast vi kommer besöka den närmaste tiden ändå. Känns verkligen avstannat igen. I fredags hade jag molande mensvärk hela dagen, från kl 4 på morgonen. Men igår var den borta och idag har jag inte känt nåt. Förutom vilden i magen förstås! Har ju hört att dom ska lugna ner sig när man gått så här länge och det är ont om plats därinne! Men inte denna krabat inte!! ;)

Vad skönt att det fungerar bättre nu :)

Vi hade tur med sköterskorna på BB, alla utom en var helt kanon! Speciellt en tjej hjälpte mig jättemycket med amningen och gjorde så att jag själv kände mig mer säker. Det är så himla smidigt när det fungerar, istället för att hålla på med ersättning :)

Vi fick blöjor av en kompis och köpte väl ett paket själva. Men jag tycker det är en dålig idé att handla på sig för mycket, ifall just det märket inte passar på ens bebis = läckande blöjor 15 ggr/dygn :grin: Lagom kul!

oooo grattis :banana:

MEN nu kom ja ju på att du har ju trängt dig före mig :cry: brööööööööll!!!

BF IDAG och jag har inga känningar what so ever!!

Så nu tröstar jag mig med en ny mobil som mannen är o shoppar. Han skulle oxå ha en ny så :D

Ja man vågar ju lixom inte åka för långt bort heller när det kan ske när som helst. Skulle åkt på marknad på tisdag hos min mamma men det känns som det o utmana lite ;) sambon har blivit stationerad 15 mil härifrån dom 2 närmsta veckorna så det hade passat ypperligt om smurfen kom idag alltså =)

Grattis grattis grattis :bump: En liten till tjejja i tråden, mys! Säger som ngn annan, att nu börjar de allt jämna ut sej här mellan pojkarna oh flickorna :)
Hoppas allt är bra med er oh mys ordentligt :)

Annars då:
Inte gnälla, inte gnälla, inte gnälla...... Har lixom ingen rätt oh gnälla när graviditeten varit smidig, förutom sömnen oh lite illamående i början....
Men jooooo, jag ÄR gnällig nu :( Massa SD natte-tid, kissar MINST en gng i timmen på natten, och då är jag då kiss-nödig så det är ett under jag hunnit till toan varje gng hittills :crazy:
Sjuk häst oxå sen i förrgår..... Ska promeneras korta sträckor nu.... Gick lite idag.... Går så bra första metrarna, sen gör det ont i underlivet, får gå långsamt, känner mej stel.... Suck!!!
Igår var vi hos svärföräldrarna och åt mat. Efter maten skulle jag bara kissa. Bara bubblade till i magen oh ja.... Hrrrmm behöver ju inte ta ngra detaljer direkt men var inte bra i magen :crazy: Till saken hörde att jag innan haft många SD som nästan gjort ont,(oh SD brukar jag bara ha natte-tid, absolut inte på em/kvällen) så jag vart ju lagom nervös att de var på gång där när magen ballade ur totalt. Var iaf snabbt övergående och kunde utan problem vara med oh käka efterrätt och prata fram till midnatt typ....

Ja ja, är ju inte långt kvar nu så jag ska väll överleva trots allt. Oh ska sanningen fram blir jag mer oh mer nervös för förlossningen. Inte det att jag tror att det inte ska gå bra, för ja är övertygad om att de kommer gå bra men ja..... Ngn slags nervositet finns det som gnager...!!

Sambon oh jag har funderingar på att ta en liten tripp.... Bilresa på ca 2 kanske 2 och 1/2 timma.... Sova över en natt sen hem igen. Är väldigt sugen, vore väldigt mysigt!! Skulle ju bli som lite semester oh komma bort om ön bara för en kort stund. Men.... Ja kommer bebis tidigare så lär hon ju komma då!! Visst, väska är packad så bara att slänga i journal och bilstol i bilen..... Men, om nu bebis skulle komma när vi är borta.... Hur skulle vi klara hemresan?? Sägs ju att de små inte ska sitta i bilstolarna länge..... Klart man kan ta massa massa pausar, men med en allldeles nyfödd.... Säg att hon sover massa, väcker man henne då oh pausar? Vill hon amma var femtonde minut stannar man ju givetvis då..... Men ja, vad tror ni?? Är det väldigt dumt att åka bort ett dygn...??

Men, om nu bebis skulle komma när vi är borta.... Hur skulle vi klara hemresan?? Sägs ju att de små inte ska sitta i bilstolarna länge..... Klart man kan ta massa massa pausar, men med en allldeles nyfödd.... Säg att hon sover massa, väcker man henne då oh pausar? Vill hon amma var femtonde minut stannar man ju givetvis då..... Men ja, vad tror ni?? Är det väldigt dumt att åka bort ett dygn...??

Det där om att sitta för länge i bilstolarna anses ju vara en myt idag. Så länge bebisen är nöjd så är det lugnt :) Sover hon så låt henne sova! Jag tycker absolut ni ska åka iväg, tänk vad mysigt!

Det där om att sitta för länge i bilstolarna anses ju vara en myt idag. Så länge bebisen är nöjd så är det lugnt :) Sover hon så låt henne sova! Jag tycker absolut ni ska åka iväg, tänk vad mysigt!

Skönt oh höra, för ungefär så har jag/vi oxå tänkt, men så blir man ju lite tveksam. Självklart är det nog ingen dröm att sätta sej nyförlöst med en liten i bilen sådär..... Men oh andra sidan..... På vissa ställen i Vårat avlånga land borde väll folk helt enkelt ha så långt från bb och hem lixom. Alla bor ju inte precis brevid sjukan, oh för dom går de ju bra.....
Ja ja, imorgon ska jag på sista BM-besöket innan beräknat datum, så får se vad hon säger. Kanske hon kan klämma och känna lite extra och komma med goda råd :) Sen kan ju ingen i världen veta när lillan tänker kika ut, men ändå :)
Ja som du säger, skulle vara så mysigt!! Bara jag och älskade sambon, pomenad längs havet på kvällen, ngt gott att äta, mysa och bara ta det LUGNT......

Självklart tänker jag ju att "oj oj oj hur ska de gå oh föda ngn annanstans" men va tusan..... Har ju aldrig fött barn innan så har ju inget oh jämföra med ju. Och att bara sitta oh vänta..... Njaaee känns sådär lagom kul. Det kan ju vara dax inatt lika tärna som om tre veckor typ...

Jaja, tack för goda råd, får se hur vi gör efter morgondagens besök hos BM :)

Klart man får gnälla! Även om du haft en "lätt" graviditet så är det ju ändå inte något du hade orkat med om det inte hade varit för att du var just gravid.

Jag kan bli så trött på människor som klämkäckt "ja, men så är det att vara gravid" när jag berättar hur ont jag har och hur jag spyr. Jag är dessutom jäkligt positivt lagd så jag gnäller egentligen inte, men ibland behöver jag faktiskt få berätta att det inte är roligt alls och att jag är jävligt trött på det.

Har idag blivit färdig till att orda lösdrift till hästen och har även tingat ett lass hö. En undebar hyresvärd hjälper till och köra hem höt och nästan lika underbara sambo och min pappa hjälper till att få upp det på rännet. För jag kan lova att jag int tänker lyfta en jävla höbal i nuläget :devil:. Nu ska jag bara lyckas få ut hovslagaren och verka djuret innan jag är för handikappad för att kunna hjälpa till....

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 069
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
10 11 12
Svar
221
· Visningar
4 688
Senast: pepp
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
35 36 37
Svar
720
· Visningar
47 766
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 610
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden