Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lyssnar du eller finns Anna Sellberg som böcker nu? Jag läste den första för några år sedan men då fanns uppföljande bara som ljudbok eller e-bok och jag vill läsa vanliga böcker.Tre kryss ger ett bingo!
Från 2021: Dödande lögner av Anna Sellberg. Fjärde boken om veterinären Vendela som råkar ut för allt möjligt. Trevliga deckare med hästar, vilket inte är konstigt när författaren är fd bukefalist
Där de äter choklad: Hollowpox av Jessica Townsend. Tredje boken i Nevermoore-serien om Morrigan Crow. Det är en fantastisk fantasy serie skriven för barn i 10-årsåldern men läses med fördel även av vuxna. Den värld som beskrivs är nästan mer fantastisk än Harry Potter, och då är jag ändå en stor Potterhead. Rekommenderas varmt!!
Fult omslag: Je m'appelle Agneta av Emma Hamberg. Den har recenserats flera gånger här i tråden och jag instämmer med hyllningarna. Den är varm, rolig, känslosam, äkta, skruvad och mycket mer!
Visa bifogad fil 75219
Jag lyssnar mest.Lyssnar du eller finns Anna Sellberg som böcker nu? Jag läste den första för några år sedan men då fanns uppföljande bara som ljudbok eller e-bok och jag vill läsa vanliga böcker.
Tre kryss ger ett bingo!
Från 2021: Dödande lögner av Anna Sellberg. Fjärde boken om veterinären Vendela som råkar ut för allt möjligt. Trevliga deckare med hästar, vilket inte är konstigt när författaren är fd bukefalist
Där de äter choklad: Hollowpox av Jessica Townsend. Tredje boken i Nevermoore-serien om Morrigan Crow. Det är en fantastisk fantasy serie skriven för barn i 10-årsåldern men läses med fördel även av vuxna. Den värld som beskrivs är nästan mer fantastisk än Harry Potter, och då är jag ändå en stor Potterhead. Rekommenderas varmt!!
Fult omslag: Je m'appelle Agneta av Emma Hamberg. Den har recenserats flera gånger här i tråden och jag instämmer med hyllningarna. Den är varm, rolig, känslosam, äkta, skruvad och mycket mer!
Visa bifogad fil 75219
Ja det tror jag att hon görÅh, visst är det Anna Sellberg som skrivit hästböcker för ungdomar också? Isåfall vill jag läsa hennes vuxenböcker!
Och den där Agneta-boken kanske man skulle ta och läsa också då....
------
Jag kryssar min valfria bok med Bara ett offer - Kicki Sehlstedt.
Det är tredje boken i en serie, jag har läst de föregående. Handlar om två starka kvinnor, en journalist och en kriminolog. De är "mörka" och denna handlar om metoo. Jag brukar inte läsa såhär "mörka" böcker, men de är väldigt tänkvärda och lärorika också, kring trafficking, metoo och flyktingars situation.
En med brev eller dagboksanteckningar.
A postcard from Paris av Alex Brown. Handlar om Annie som reser till Paris för att kolla upp en fastighet som hennes äldre granne fått ärva. Man får genom dagböcker hon hittar följa kvinnan som bott i lägenheten och hennes liv under första och andra världskriget.
Visa bifogad fil 75245
OTROLIGT intressant och gripande bok !Kryssar ny favorit med Tatueraren i Auschwitz, fruktansvärd men vacker berättelse om kärlek, grymhet och människans vilja att göra allt för att överleva.