Snowroller (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hamnar alla som ifrågasätter dig eller tycker du är skum på din misstänkt-lista? :confused:

För i så fall får du nog lägga till mig där också nu...
man får gärna ifrågasätta :)
Och jag förstår ju att du är lite(host) misstänksam efter förra leken:D
Som sagt tidigare välj gärna att rösta ut mig om ni tycker jag är säkraste urspårningen ikväll, men kom då ihåg vad jag tyckt, det kan ge en fingervisning om vart ni ska rikta blickarna iaf.......

Ha! Du skulle bli förvånad över min förmåga att ramla!

Jag ramlade från en skateboard och bröt armen. Jag höll dessutom fast mig i fönsterblecket eller vad det heter, när jag stod på den. Så jag undviker skidor och liknande otäcka saker. Knappt jag kan cykla...

Men gudars, hur ska man få ihop något av de ynkligheter ni har skrivit?

Artline - har knappt skrivit något ännu (börjar inlägget ca 20:27)
Majola - dricker måttligt, skidar långsamt och gör inte en fluga förnär (jag)
Lilltess - dricker gärna GT men ogillar rattfylla (vem gör inte det??). Signalerar att hon inte ens tänker gå ut i backen och ergo icke kan vara fartdåre (på skidor i alla fall)
Dentaku- många inlägg, inga direkta teorier.
glömmerallt - ingen aning
bollen__ - blek, har inget intryck av henne
cirkus - frustrerad över bristen på teorier. Buntar ihop q4e, Dentaku och Snurrfian som skummisar.
Mirtai - vet ej
Quarter4ever - Toppar inläggslistan överlägset. Ogillar att bli misstänkt.
Snurrfian- verkar snurrig och har taskig koll på himmeln
Matmissbrukaren - vill varken dricka eller åka skidor verkar det som.
Lobelia - Kör internet-research, dricker på arbetstid (men betalar för sig) Vågar testa ovanliga drinkar men kör försiktigt.
Shaggy - kan inte identifiera sig med resmålet (vill hellre till Iran eller Lappland - kanske inte så himla noga ändå?) och drar hellre på ridlektion.

fortsättning följer (sannolikt med diverse stavfel, skriver enhändigt med sprattlande bebis i knäet, det är i så fall inga dolda budskap...)

Ja gott folk! Baren är äntligen öppen! Blev lite försenad på grund av att det snöar lapphandskar. Hehe...

Kom och njut av en färgglad drink, en kall öl eller ett glas vitt vin. Njut av lite skön livemusik och prata ihop er om vem som verkar ulvigast.

Ikväll gästas vi av artisten Ma-Rin, som bland annat kommer att framföra sin monsterhit "Honey for nothing".

Er bartender är redo med banandansen! :banana::banana::banana:

man får gärna ifrågasätta :)
Och jag förstår ju att du är lite(host) misstänksam efter förra leken:D
Som sagt tidigare välj gärna att rösta ut mig om ni tycker jag är säkraste urspårningen ikväll, men kom då ihåg vad jag tyckt, det kan ge en fingervisning om vart ni ska rikta blickarna iaf.......

Du verkar vara väldigt självsäker. Hur har du hunnit få så många misstänkta redan nu?

I övrigt är det som vanligt mycket OT och svårt att gå på något där.

Q4 har utmärkt sig med att ställa frågor och misstankar lite här och var, och trasslar sen in sig i sina svar.

Det är lätt hänt men det får mig ändå att reagera.
Sedan lägger Shaggy en lätt röst men förstår ändå eftersom det inte finns mycket att gå på.
Cirkus hoppar som vanligt in i leken med många tankar innan första dl. Är det någon som är duktig på att teoria innan första dl så är det cirkus, och även @Habina men hon blir ju bara skummare och skummare ju mer teorier hon kommer med första dagen :D

Jag noterar att @Lobelia och @Snurrfian verkar väldigt snara att kasta sina blickar på mig :cautious:
Jag kan förstå det på ett sätt då jag skrivit mycket så jag är ett "tack"samt offer "lamm"
jag har redan bestämt mig för att rösta på :
quarter4ever röstar på Lobelia
då jag tycker att hon undviker direkta frågor och dessutom försöker kasta misstankar på andra istället för att bemöta?
Ser också en klar skillnad i hennes sätt att spela denna gången mot förra då hon var ängel och verkade enormt säker i allt hon sa(och dessutom hintade så övertydligt att tom jag fattade som nybörjarspelare vad hon var :angel: ) tycker hon är väldigt nertonad denna gången om man ska jämföra.
( dessutom har hon "begärt" att slippa rollen Ängel )
Allt sammantaget gör henne högst på min Onda-lista idag, tvåa är snurrfian... sedan finns även glömmerallt på min bevaka lista....

tror jag är typ trippelt så aktiv denna gången om man ska gå efter inläggsstatistiken
förra gången ledde Lobelia överlägset och du var två, jag trea, just saying så det finns noterat om ni nu alla bestämmer sig för att jag skulle vara fin att slakta ikväll jag har mycket bestämt sagt mitt redan, så det står jag för!

Coola ner lite grabben ;)

Du kan förbereda dig på att rösta på mig i alla kommande lekar. Jag kan garantera att min aktivitetsnivå inte kommer att vara konstant samt att jag kommer att leta ulvar överallt även om du råkar vara den misstänkte.

PS. Det där med att jag inte vill vara ängel var givetvis ett skämt, men det betyder knappast att jag önskade mig ulvrollen. Rollerna delas dessutom ut efter lottning så misstänker jag rätt hade Paddis älskat att ge mig den bara för att retas. Med detta vill jag påpeka att jag skrivit exakt samma oavsett roll, det är ingen form av hint i någon riktning.

Jag kan komma att rösta på dig om jag inte hittar någon annan misstänkt även om det kommer att kännas lite som en hämnd röst. Det är dock snarast så att du hämnas i förebyggande syfte, kanske för att slippa röst från mig. Tror du bet dig i svansen där dock.

Men gudars, hur ska man få ihop något av de ynkligheter ni har skrivit?

Artline - har knappt skrivit något ännu (börjar inlägget ca 20:27)
Majola - dricker måttligt, skidar långsamt och gör inte en fluga förnär (jag)
Lilltess - dricker gärna GT men ogillar rattfylla (vem gör inte det??). Signalerar att hon inte ens tänker gå ut i backen och ergo icke kan vara fartdåre (på skidor i alla fall)
Dentaku- många inlägg, inga direkta teorier.
bollen__ - blek, har inget intryck av henne
cirkus - frustrerad över bristen på teorier. Buntar ihop q4e, Dentaku och Snurrfian som skummisar.
Mirtai - vet ej
Quarter4ever - Toppar inläggslistan överlägset. Ogillar att bli misstänkt.
Snurrfian- verkar snurrig och har taskig koll på himmeln
Matmissbrukaren - vill varken dricka eller åka skidor verkar det som.
Lobelia - Kör internet-research, dricker på arbetstid (men betalar för sig) Vågar testa ovanliga drinkar men kör försiktigt.
Shaggy - kan inte identifiera sig med resmålet (vill hellre till Iran eller Lappland - kanske inte så himla noga ändå?) och drar hellre på ridlektion.

fortsättning följer (sannolikt med diverse stavfel, skriver enhändigt med sprattlande bebis i knäet, det är i så fall inga dolda budskap...)
Faktiskt vädigt rolig kommentar!:rofl::rofl::rofl:

• Gilla
Reactions: MM
Jag har redan börjat utveckla en svår allergi mot DL1... :wtf:

Just nu känns visserligen q4e misstänkt men vad ska man tro om de som man knappt sett röken av - Artline, Lilltess och Shaggy ligger värst till där. Syns man inte finns man inte, kan ju en taktik vara.

Enligt tidigare teori om att jag tror att Q4 blev lite svitt när snurrfian nämnde att de som satt i baren kanske var några fartdårar..

Lilltess röstar på quarter4ever

Jag tycker att det är imponerande av er som lyckas få ihop en teori första dagen. Det kanske är något man lär sig med tiden? Även om jag också fattar att man måste typ gripa ett litet ynka halmstrå kanske för att få ihop en teori när det är OT snack första dan så förstår jag ändå inte hur ni lyckas. Känner mig väldigt förvirrad.

Men jag håller med er som skrivit om Q4. Q4 skriver mycket, slänger ur sig mycket ulvfrågor och sedan verkar snärja in sig i sina svar/svamlar. Det är väl det som sticker ut allra mest för mig idag..
Håller även med @Dentaku angående Artline, Lilltess och Shaggy, kollade igenom inläggslistan tidigare och där är det väldigt lite skrivit. Kan ju absolut vara en taktik, eller bara att man inte vill skriva massa OT svammel?!

Du följer med på andras inlagor -du har knappast tyckt själv att jag trasslar in mig i något ( vad jag har sett?)
Däremot gillar jag att skämta till det vilket kan ligga mig i fatet, och jag är inte den som är rädd att visa mig aktiv -oavsett vilken sida jag tillhör!
Att du så snabbt följer ffa Lobelias misstankar och därefter Snurrfians tyder på att
A) du sitter i Lyan och "vet" hur det är
B) du har dåligt med tid och hittade något att greppa...
det står 50/50 där för mig
Men om jag lynchas så vet iaf goda sidan vad jag tyckt och facit kommer ju att visa sig :)
Jag har inget emot att åka tidigt bara det hjälper de goda att vinna:)
därmed sagt att jag nog ändå är nöjd med mitt teoriande så här långt!

Vaddå att jag inte tyckt att du trasslat in dig? Jag skrev ju det i min motivering till min röst!

Å andra sidan så blev ju jag lynchad i förra ulvleken för att folk tyckte att jag trasslade in mig i mina teorier - och jag var god. Så jag vill inte dra FÖR stora växlar på q4e:s beteende. Än.

Det känns lite svårt med Q4. Jag tror vi har ganska motsatta personligheter med varandra. Frågan är om det betyder att hon är ond eller om vi bara är olika. Känns lite för lätt att rösta på henne men jag tror inte jag får till något bättre just nu.

Artline röstar på Quarter4ever.

Hon verkar lite för självsäker med tanke på att vi än inte vet så mycket.

Om jag ska försöka mig på en sån här första dags analys...

Artline- inte så mycket än, kommer kanske mer vartefter som.
Majola - vill att alla ska dricka... ;)
Lilltess - ovanligt anonym den här gången, sitter i baren men Q och det kanske är svårt att få en syl i vädret.
Dentaku- kan ramla och skriva inlägg... ;)
glömmerallt - vill ha gammeldags skidor och kan läsa kartan
bollen__ tycker att Dentaku ser läskig ut
cirkus- kämpar på med att försöka få fram något vettigt, inte lätt med den här inledningen.
Mirtai - undrar om älgar verkligen ska köra bilar, de ska ju hålla sig ifrån vägen
Quarter4ever -dundrar på i hög fart och frågar alla om de är ulvar... Frågan är om hon verkligen letar eller om hon vill dra uppmärksamheten mot något annat än sig själv?
Matmissbrukaren- kan inte läsa karta och kan inte åka skidor... Mycket inte där! :D
Lobelia- verkar vara sitt gamla vanliga jag, lite ot, lite ifrågasättande, känns tryggt än så länge!
Shaggy- är helt nykter och trycker i ett hörn, försvann iväg på ridlektion... :cautious:

Nej det har du rätt i @Dentaku .
Det verkar ju också lite konstig att köra samma beteende igen, om hen är ulv, för då är det ju ganska troligt att folk reagerar den här gången?! Samtidigt som det ju också är konstigt på samma sätt om hen är god kan jag tycka..hmm nä jag vet inte vad jag ska tro alls.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 747
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara... 33 34 35
Svar
681
· Visningar
14 200
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Bråkande hundar
  • Valp 2025