Snowroller (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
På tal om skiduthyrning så har jag aldrig åkt på sådana där morderna saker som snowbord och carvingskidor så jag vill gärna ha sådanna där gamla stadiga skidor jag plogade mig nerför backarna på som barn. Dessutom är stavar överkurs jag behöver händerna fria så jag kan ta emot mig när jag ramlar!
Det där kunde ha varit jag som skrev det...

Är jag den enda som bara åkt skidor en enda gång?
När skolan tvingade oss i sexan.
Jag har aldrig åkt snowboard heller.
Jag håller mig i pulkabacken så man kan hoppa ur när det går för fort :o

Dåligt lokalsinne säger du? Låt inte mig läsa kartan bara säger jag.
Fick göra det en gång och vi körde en två timmars omväg :rofl:
Nej. Jag får aldrig mer läsa kartan. Tur det finns gps numera!

Jag kan sköta kartan jag gillar kartor! :laugh: Men någon behöver tala om för mig vilket håll jag ska vända den åt kompaser och jag är inte kompisar. :angel:

ja du missförstår mig!
Undrar om Lobelia tycker att en varg i förarsätet går lika bra som en hund....?
Rentkörtekniskt skulle det kvitta men jag vill inte riskera liv och lem så ingen varg tack.

Här hittar jag dock spår av ondhet, kan det tänkas att Q vill kapa hela bussen och nästla sig in som varg i förarsätet? Det verkar inte bättre.

Så har man klarat av dagens sysslor och åtaganden och tänker att nu jäklars så har leken kommit igång med en massa teorianden och vad skådar mitt norra öga - samma pladder som tidigare?

Jag vet verkligen inte i vilken ände som jag ska börja nysta.
Jag b örjade läsa igenom allt från gårdagen och då med att reagera på lilltess när hon satte sig i baren direkt - men eftersom typ alla hängde med inser jag att det beteendet sticker ju inte ut det minsta. Sen så för ett ögonblick tyckte jag att q4e var lite mer nedtonad in denna lek, men näää - samma inläggsdiarree som i förra leken - så inget särskilt att notera där heller.

Men nån kan väl svara lite skumt på den obligatoriska frågan då? bollen_ googlade och lyckades ändå inte få rätt på om golfaren var ofrivillig eller oförglömlig. Och Matmissbrukaren först kom hon med ett stensäkert svar och sen var hon tvungen att fråga sin man. Inte ens detta är skumt.

Jag läser vidare och noterar att Lobelia hade planerat att rösta tidigt, men det hände inte - möjligt nånting att haka upp sig lite på, kan det bero på att hon och kompisarna vill vänta och se vartåt det barkar?

Shaggy kommer in i leken och lägger så småningom första rösten och som vanligt så tycker jag att första röst oftast är väldigt intetsägande, motiveringen är tunn som nattgammal is måste jag ju erkänna.

Nu ropar söta sambon att maten är klar - jag återkommer med notiser om resten av gänget.
ja nog för att du brukar tillhandahålla en toalett men riktigt så skitnödig som du verkar tycka att jag är- det är jag inte:arghh:

Rentkörtekniskt skulle det kvitta men jag vill inte riskera liv och lem så ingen varg tack.

Här hittar jag dock spår av ondhet, kan det tänkas att Q vill kapa hela bussen och nästla sig in som varg i förarsätet? Det verkar inte bättre.
eh jag undrade ju om det var du som tog med vargen då den har lämplig storlek för att sitta i FÖRARSÄTET av alla ställen....hm eller ja du skrev hunden och du undvek min direkta fråga om det skulle kunna vara rn varg likaväl?

Jag skulle bara känna vinden i håret den korta stunden jag föll baklänges och landade på ändan - förhoppningsvis då i en snödriva...
Fast stå rakt upp och ner på en bräda på plan mark, det är relativt lätt... ;) Sen har jag sett att man typ kan hasa sig ner på baken... ;)

Det märks att en del av er är nybörjare, landa på baken och i snödrivor? :confused:

Det en gör är att kana på sneden nerför backen halvt liggandes på mage och med skidorna intrasslade i varandra.:up:

Väljs den högst tveksamma taktiken att ha med sig stavar så trasslar även dessa in sig sig i skidor eller annat intrasslingsbart, om stavarna inte tillhör den ouppfostrade typen som stannar kvar längre upp i baken istället för att följa med nerför.:down:

Det märks att en del av er är nybörjare, landa på baken och i snödrivor? :confused:

Det en gör är att kana på sneden nerförbaken halvt liggandes på mage och med skidorna intrasslade i varandra.:up:

Väljs den högst tveksamma taktiken att ha med sig stavar så trasslar även dessa in sig sig i skidor eller annat intrasslingsbart, om stavarna inte tillhör den ouppfostrade typen som stannar kvar längre upp i baken istället för att följa med nerför.:down:
Det verkar åtminstone vara fördelen med en bräda, det är ingen som förväntar sig att man ska ha stavar med sig, mindre saker att trassla in sig i! :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar