Snowroller (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
eh jag undrade ju om det var du som tog med vargen då den har lämplig storlek för att sitta i FÖRARSÄTET av alla ställen....hm eller ja du skrev hunden och du undvek min direkta fråga om det skulle kunna vara rn varg likaväl?
I så fall får du ta den biten med MM, det var hennes inlägg om älg/hund jag svarade på som du drog upp och dig själv då du var den som drog upp varg. Du gör mig bara mer och mer misstänksam, ett klart ulvämne som verkade ha försagt sig. Nej inga ulvar i bussen och allra minst i förarsätet.

Verkar som om q4e, Dentaku och Snurrfian har ett väldigt gemyt i backen, bara en sån sak får mig att reagera litegrann - jag tror inte att de är ihop på någont annat ställe alla tre, men jag kan tänka mig att minst en fartdåre har smugit sig in i detta gemyt. En notis i denna lek med så mycket OT- att det måste finnas nån substans i det.

Det märks att en del av er är nybörjare, landa på baken och i snödrivor? :confused:

Det en gör är att kana på sneden nerför backen halvt liggandes på mage och med skidorna intrasslade i varandra.:up:

Väljs den högst tveksamma taktiken att ha med sig stavar så trasslar även dessa in sig sig i skidor eller annat intrasslingsbart, om stavarna inte tillhör den ouppfostrade typen som stannar kvar längre upp i baken istället för att följa med nerför.:down:
Stavar var bara bra till en sak när jag var liten och lärde mig att åka skidor. Vi hade dem som slalomportar, på den tiden lyckades jag ta mig runt pinnarna också stående på mina för korta längdåkningsskidor. Inget jag skulle kunna upprepa.

Jag noterar att @Lobelia och @Snurrfian verkar väldigt snara att kasta sina blickar på mig :cautious:
Jag kan förstå det på ett sätt då jag skrivit mycket så jag är ett "tack"samt offer "lamm"
jag har redan bestämt mig för att rösta på :
quarter4ever röstar på Lobelia
då jag tycker att hon undviker direkta frågor och dessutom försöker kasta misstankar på andra istället för att bemöta?
Ser också en klar skillnad i hennes sätt att spela denna gången mot förra då hon var ängel och verkade enormt säker i allt hon sa(och dessutom hintade så övertydligt att tom jag fattade som nybörjarspelare vad hon var :angel: ) tycker hon är väldigt nertonad denna gången om man ska jämföra.
( dessutom har hon "begärt" att slippa rollen Ängel )
Allt sammantaget gör henne högst på min Onda-lista idag, tvåa är snurrfian... sedan finns även glömmerallt på min bevaka lista....

Verkar som om q4e, Dentaku och Snurrfian har ett väldigt gemyt i backen, bara en sån sak får mig att reagera litegrann - jag tror inte att de är ihop på någont annat ställe alla tre, men jag kan tänka mig att minst en fartdåre har smugit sig in i detta gemyt. En notis i denna lek med så mycket OT- att det måste finnas nån substans i det.

Lustigt att du skriver det eftersom den enda jag teoriat det minsta mot idag känns som just q4e, med tanke på att hon jagar ulvar precis lika friskt redan från början som i förra leken - då hon själv var en ulv i fårakläder.

Lobelia, glömmerallt och MM finns också med i gemythörnan´tycker jag mej se.
Glömmerallt har lite tappat garden och tramsar med - vilket är lite ovanligt, hon brukar hålla sig borta från sånt. Jag noterar.

Lustigt att du skriver det eftersom den enda jag teoriat det minsta mot idag känns som just q4e, med tanke på att hon jagar ulvar precis lika friskt redan från början som i förra leken - då hon själv var en ulv i fårakläder.
tror jag är typ trippelt så aktiv denna gången om man ska gå efter inläggsstatistiken
förra gången ledde Lobelia överlägset och du var två, jag trea, just saying så det finns noterat om ni nu alla bestämmer sig för att jag skulle vara fin att slakta ikväll jag har mycket bestämt sagt mitt redan, så det står jag för!

Jag noterar att @Lobelia och @Snurrfian verkar väldigt snara att kasta sina blickar på mig :cautious:
Jag kan förstå det på ett sätt då jag skrivit mycket så jag är ett "tack"samt offer "lamm"
jag har redan bestämt mig för att rösta på :
quarter4ever röstar på Lobelia
då jag tycker att hon undviker direkta frågor och dessutom försöker kasta misstankar på andra istället för att bemöta?
Ser också en klar skillnad i hennes sätt att spela denna gången mot förra då hon var ängel och verkade enormt säker i allt hon sa(och dessutom hintade så övertydligt att tom jag fattade som nybörjarspelare vad hon var :angel: ) tycker hon är väldigt nertonad denna gången om man ska jämföra.
( dessuto har hon "begärt" att slippa rollen Ängel )
Allt sammantaget gör henne högst på min Onda-lista idag, tvåa är snurrfian... sedan finns även glömmerallt på min bevaka lista....

Fast ärligt innan första NattDL så är det ingen vits att som innhavare av en specialroll försöka tala om sin roll. Åtminstone jag tycker att det var en väldigt märklig motivering, nog för att Shaggys teori mot GA var lövtunn, men den här är ju direkt skum.

Jag röstar nu och kommer vara lite inaktiv resten av kvällen. Min manöver bort imorgon och blir borta två veckor så vill umgås lite med honom ;)

Den jag tycker sticker ut mest såhär långt är Quarter4ever. Det blir konstiga resonemang och hen trasslar in sig mer och mer när någon ifrågasätter.

Med den motiveringen, Mirtai röstar på Quarter4Ever

Fast ärligt innan första NattDL så är det ingen vits att som innhavare av en specialroll försöka tala om sin roll. Åtminstone jag tycker att det var en väldigt märklig motivering, nog för att Shaggys teori mot GA var lövtunn, men den här är ju direkt skum.
ja då är du också skum enligt mitt sätt att se det!

Jag röstar nu och kommer vara lite inaktiv resten av kvällen. Min manöver bort imorgon och blir borta två veckor så vill umgås lite med honom ;)

Den jag tycker sticker ut mest såhär långt är Quarter4ever. Det blir konstiga resonemang och hen trasslar in sig mer och mer när någon ifrågasätter.

Med den motiveringen, Mirtai röstar på Quarter4Ever
och du med....

Röstlista:
Röstlista
18.57 Shaggy röstar på glömmerallt
20.36 quarter4ever röstar på Lobelia
20,43 Mirtai röstar på quarter4ever

tror jag är typ trippelt så aktiv denna gången om man ska gå efter inläggsstatistiken
förra gången ledde Lobelia överlägset och du var två, jag trea, just saying så det finns noterat om ni nu alla bestämmer sig för att jag skulle vara fin att slakta ikväll jag har mycket bestämt sagt mitt redan, så det står jag för!

Jag är mest förvånad över hur säker du verkar vara - det kan man ju bara vara om man sitter i lyan, så det är inte konstigt om blickarna nu faller på dig en smula

Jag ska dock försöka att inte snöa in (ha ha passande med avseende på var vi är) på någon (vlket jag dessvärre är lite bra på) och kolla igenom alla andra också.

Baserat på vaddå?
Du följer med på andras inlagor -du har knappast tyckt själv att jag trasslar in mig i något ( vad jag har sett?)
Däremot gillar jag att skämta till det vilket kan ligga mig i fatet, och jag är inte den som är rädd att visa mig aktiv -oavsett vilken sida jag tillhör!
Att du så snabbt följer ffa Lobelias misstankar och därefter Snurrfians tyder på att
A) du sitter i Lyan och "vet" hur det är
B) du har dåligt med tid och hittade något att greppa...
det står 50/50 där för mig
Men om jag lynchas så vet iaf goda sidan vad jag tyckt och facit kommer ju att visa sig :)
Jag har inget emot att åka tidigt bara det hjälper de goda att vinna:)
därmed sagt att jag nog ändå är nöjd med mitt teoriande så här långt!

Jag är mest förvånad över hur säker du verkar vara - det kan man ju bara vara om man sitter i lyan, så det är inte konstigt om blickarna nu faller på dig en smula

Jag ska dock försöka att inte snöa in (ha ha passande med avseende på var vi är) på någon (vlket jag dessvärre är lite bra på) och kolla igenom alla andra också.
eh
säker -inte alls
men man får väl ändå stå för vad man tycker?
sedan får man krypa till korset och erkänna att man hade fel ( om det är så)

I så fall får du ta den biten med MM, det var hennes inlägg om älg/hund jag svarade på som du drog upp och dig själv då du var den som drog upp varg. Du gör mig bara mer och mer misstänksam, ett klart ulvämne som verkade ha försagt sig. Nej inga ulvar i bussen och allra minst i förarsätet.
Eh jag har väl inte försagt mig?
jag frågade ju dig om du tyckte det kunde varit en varg likaväl?

Du följer med på andras inlagor -du har knappast tyckt själv att jag trasslar in mig i något ( vad jag har sett?)
Däremot gillar jag att skämta till det vilket kan ligga mig i fatet, och jag är inte den som är rädd att visa mig aktiv -oavsett vilken sida jag tillhör!
Att du så snabbt följer ffa Lobelias misstankar och därefter Snurrfians tyder på att
A) du sitter i Lyan och "vet" hur det är
B) du har dåligt med tid och hittade något att greppa...
det står 50/50 där för mig
Men om jag lynchas så vet iaf goda sidan vad jag tyckt och facit kommer ju att visa sig :)
Jag har inget emot att åka tidigt bara det hjälper de goda att vinna:)
därmed sagt att jag nog ändå är nöjd med mitt teoriande så här långt!
Fast om man kastar ut ulv frågor mot allt och alla så får man nog finna sig i att få frågor tillbaka och när du då trasslar in dig i svaren ja då blir det en aning misstänkt...

• Gilla
Reactions: MM

Man vill väl knappast hinta om en specialroll i första dl där ulvarna kan få igång ett drev och lyckas få ut den rollen.
Man vet inte vem man kan lita på så det känns lite väl riskabelt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar