Snowroller (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo, det var det jag menade med att hon verkar ha riktat in sig på dig.
Antingen för att hon tror du är ulv eller för att skapa misstankar på dig.

Det är konstigt att rösta på någon för att denne någon letar efter ulvar.
Tycker man den letar ulvar så lägger man väl inte den åt det onda hållet?

Exakt - jag tycker det är ett rätt märkligt resonemang.
Dessutom så har hon inte direkt teoriat om någon annan.

Men även om hon är psykopat (låter så kul :D ) så vill hon väl ligga lågt ett tag till? Det är bara andra dl och ulvarna har fortfarande övertaget så varför offra sig nu även om det drar med en god? Det är väl en stor möjlighet för dom att få ut en god ikväll?

Hon kanske känner att hon klantade sig lite igår? Annars har du rätt.

Fast Lobelia hakar väl inte upp sig på ulvletande utan på att cirkus som hon skrev "sprutade ur sig anklagelser". Det är ju en viss skillnad. Inte för att jag är säker på var jag har Lobelia, men rätt ska vara rätt.

Är det bara jag som tycker det är skitsvårt att hitta något vettigt? Det är ju bara ett fåtal som skriver något!

1. Artline – verkar vara fokuserad på att hitta onda vilket är ett gott tecken ;)

2. Majola/ Quarter4ever2 – går inte att säga särskilt mycket mer än att Q2 verkar mer sansad än Q1 :p

3. Lilltess – kommer med lite teorier men inte särskilt mycket som fångat uppmärksamheten. Avvek lite igår med sin motivering. Känns som hon lite flyger under radarn?

4. Dentaku – misstänkte först Q men röstade trots det på Lilltess med motiveringen att hennes motivering var dålig. Dessutom gör det mig alltid misstänkt när någon helt plötsligt placerar någon högst upp på misstänktlistan bara för att denne har teorier om spelaren.

5. glömmerallt - är inte bekväm med drevet mot Q och röstar på Artline. Hade varnat för låg aktivitet och har verkligen inte sagt något som får mig att tro varken det ena eller det andra.

6. bollen__ - Inga åsikter än

7. cirkus – har hängt upp sig på Dentaku och Lobelia. Känns aggressiv. Undrar om hon vet något vi andra inte vet?

8. Mirtai – det är jag och jag är snäll :D

9. Quarter4ever – död bybo

10. Snurrfian – Röstat på Dentaku då hennes teorier är tunna. Annars inte så mycket att säga om henne.

11. Matmissbrukaren – skriver en hel del och har teorier åt olika håll. Känns inte som hon landat någonstans?

12 Lobelia – känns inte som sig själv? Skriver konstiga kommentarer och känns… konstig? Kan det vara för att hon inte behöver anstränga sig?

13. Shaggy – Vet inte vad jag tycker

Hittills tycker jag Lobelia och Dentaku känns mest knepiga. Behöver inte betyda att de är onda men tycker de sticker ut mest

Fotnot: påbörjade listan 20.30 så inlägg efter det har inte beaktats!
Deltagare:

1. Artline varit ganska anonym så här långt, är det ett försök att inte märkas? Ska kolla lite mer på vad hon skrivit och återkommer om jag hittar något!

2. Majola utgått och ersatts av mig!

3. Lilltess Här är det något jag inte kan sätta fingret på som inte känns rätt? Får gå igenom mera och se vad det kan vara!

4. Dentaku Känns likadan som i förra spelet när hon var god, håller neutral så länge tills jag hunnit skärskåda allt som sagts idag

5. glömmerallt verkligen inte ens med på banan idag, behöver se mera för att kunna tycka något alls

6. bollen__ en som verkar tänka samt letar och försöker hitta de som kan tänkas vara onda, försiktigt åt det goda hållet idag

7. cirkus aktiv idag. Verkar gå hårt åt Lobelia, iofs på samma saker jag själv reagerat på idag! det enda som sticker ut rejält är den "outning" som kom iom Lobelias inlägg att hon och cirkus diskuterat huruvida jag var en han el hon, medvetet av Lobelia för att kasta misstankar på cirkus, eller är de lyakamrater som faktiskt pm:ar varandra? Men cirkus verkar vettig i mycket så håller henne iaf neutral så länge.

8. Mirtai verkar gå efter dentaku idag, men inte varit aktiv sedan em, ännu en jag behöver kika på mera innan det går att bedöma åt något håll

9. quarter4ever bybo utröstad DL1

10. Snurrfian har jag svårt att placera? känns ibland skum( vilket jag förstått att hon brukar kunna göra- så ska inte kasta sten i glashus!)och ibland känns hon vettig. Håller ett öga på tills vidare!

11. Matmissbrukaren känns aktiv och verkar undersöka allt och alla, håller neutral så länge

12 Lobelia Ja här är den som har stuckit ut idag? Många konstiga uttalanden och känns slarvig i sitt spel, helt olikt den goda Lobelia jag spelade med i förra leken. Kan det vara att hon faktiskt är på motsatta sidan denna gången? Hon försvarar sig dessutom ganska tvärt, och jag håller henne svagt åt det misstänkta hållet så länge, hoppas hon hinner in innan DL för att bemöta en del som uppkommit under kvällen!

13. Shaggy inte så många inlägg idag och röstade först igår. Jag behöver se mer av henne för att kunna bilda mig en uppfattning vart hon står på färgskalan...

Fast Lobelia hakar väl inte upp sig på ulvletande utan på att cirkus som hon skrev "sprutade ur sig anklagelser". Det är ju en viss skillnad. Inte för att jag är säker på var jag har Lobelia, men rätt ska vara rätt.

Ja, rätt ska vara rätt.
Läs inlägg #533 igen och där gillar hon inte mitt ulvletande. Vilket jag tycker är märkligt.

Bara för att man får en teori emot sig betyder det inte automatiskt att den som teoriat letar ulvar på fel sätt liksom. Om man dessutom inte kommer med några teorier runt nån annan att tala om tycker jag att det är att ta den enkla vägen.

Sen håller jag med q4e mfl att det är några som knappt skrivit några inlägg idag.
Risken är ju att det är en massa goda som går hårt åt varann alldeles i onödan och gör jobbet åt fartdårarna.

Ja, rätt ska vara rätt.
Läs inlägg #533 igen och där gillar hon inte mitt ulvletande. Vilket jag tycker är märkligt.

Bara för att man får en teori emot sig betyder det inte automatiskt att den som teoriat letar ulvar på fel sätt liksom. Om man dessutom inte kommer med några teorier runt nån annan att tala om tycker jag att det är att ta den enkla vägen.

"Det är bra att hon letar ulvar men anklagelser hit och dit inklusive den märkliga slutsatsen att min felskrivning ovan. Cirkus känns som en ulv som strör ut anklagelse lite här och där utifrån tveksamma grunder för att ha teorier att gå tillbaks på om läget ändras och rösten behövs på annat håll."

Där skriver hon ju att själva ulvletandet är bra, men hon tycker sättet du gör det på är misstänkt.

Röstningen. Den kändes skum. Hade gärna viljat se mer av henne.

Samma här men hon kanske hinner in innan dl.

Idag är det svårt tycker jag. Många som inte är aktiva som jag vill se mer av och sen vet jag inte vem som är vad av Dentaku, Lobelia och Cirkus som diskussionerna handlar om just nu.

"

Där skriver hon ju att själva ulvletandet är bra, men hon tycker sättet du gör det på är misstänkt.

Ja det är väl för att hon är en av dom jag tycker stuckit ut. Och sen så teoriar hon inte om nån mer. Jag tycker det är rätt risky om man är god att göra så.

Sen håller jag med q4e mfl att det är några som knappt skrivit några inlägg idag.
Risken är ju att det är en massa goda som går hårt åt varann alldeles i onödan och gör jobbet åt fartdårarna.

Ja, det är verkligen en potentiell risk. :crazy:

ja är det en bekväm lya kan det ju faktiskt vara ett tänkbart scenario..
Jag resonerar så här ( men det kanske är fel?)
Att har man en nyckelroll med specialförmåga så deltar man aktivt att försöka styra leken åt rätt håll sas?
Och skulle nu IRL ställa till det bör man ju snabbt försöka få LL hitta en ny så leken framskrider optimalt?
Detta vad det gäller den goda sidans spelande

Jag måste nog rösta snart för säkerhets skull, nätet här är väldigt svajigt. Frågan är bara vem av de jag tycker är misstänkta jag ska lägga rösten på.

Nästa fråga. Vågar jag lita på matmissbrukaren? Hon känns snäll men jag är rädd för hon lurar mig. Lika så Cirkus. Vågar jag lita på henne? Det känns som hon letar onda men hon är tillräckligt rutinerad för att luras.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 153
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar